Fórum - Téma


swift zasuvka zapalovaca


Fórum Swift IV swift zasuvka zapalovaca

Informace o modelu: Suzuki Swift IV



2008-06-23 17:53:10

ked sa vypnu kluciky v zapalovani vypne sa aj napajanie zasuvky co mi vadi napr. ked je pripojena autochladnicka alebo ine spotrebice..... riesil niekto nejake ine zapojenie zasuvky na swifte wlebo inom aute ?

2008-06-24 09:39:01

Je zajímavé, že se vypne zásuvka, rádio, ale měřič paliva ukazuje dál. To není dobré pro zloděje a vykradače benzinu.

2008-06-24 19:00:00

Ten ukazatel paliva po čase spadne.

Hill  
Jaroslav
2008-06-24 19:46:52

Jo, řešil, jen chladničku jsem zavrhl. Nemám klimatizaci a na to, abych ve Swiftu měl další topidlo, které umí jen snížit vnitřní teplotu o 20°C proti venkovní, je škoda rasovat baterku. To už je fakt lepší normální izolační box za pár šprdlíků a do něj naskládat předchlazené a proložit to pár dobře promrzlými džusy (jsou hranaté, takže šetří místo), navrch pod víko jednu polystyrenovou desku jako přídavnou izolaci a třeba deku přes to a věř tomu, že ještě třetí den fernet z takto uchlazené láhve teče pomalu.

Ale jak chceš: zásuvka se vypíná z praktického důvodu. Kdyby se vysypal zapalovač, může ti vyhořet auto nebo ti to vysosá baterku.

Ale vytrestal mě mobil, co jsem v něm měl místo baterky jen stabilizátor (po vypnutí klíčku nefungoval), tak jsem koupil prodlužku 15A pro autopříslušenství, jeden vypínač s kontrolkou (abych ho nezapomněl vypnout) ustřihl prodlužce samce a udělal druhou zásuvku. Našel jsem bílý drát se zeleným proužkem, co vede ke klíčku a z něj vzal plus přes ten vypínač do prodlužky (na středový kontakt). Kostra jsou černé dráty a můžeš ji klidně chytit i na některém šroubku v kufru.

Ukazatel paliva je poměrové měřidlo - ručka ukazuje vektorový součet magnetických sil dvou zkřížených cívek (jednou teče proud přes pevný odpor, druhou proud přes reostat plováku), takže nemá pérko, které by ji vracelo na nulu jako u ostatních budíků. Aby se šploucháním paliva nelítala za jízdy od dorazu k dorazu, má účinné tlumení. Takže bez proudu ručka palivoměru pomalinku klesá vlastní vahou a po zapnutí klíčku zase doleze. Proto to vypadá, že je trvale pod proudem, i když není.

Obvody pod proudem trvale jsou brzdová světla, hlavní světla a parkovačky, osvětlení kabiny. Odtud lze vzít poměrně značný proud. Pak ještě napájení paměti rádia, hodin a řídicí jednotky, ale ty jsou připojené poměrně slabými vodiči, těm by se zátěž chladničkou asi moc nelíbila.

2008-06-25 18:57:14

hmm ked tak nad tym rozmyslam asi mas pravdu na prepravu napr. na dovolenku to staci ......alebo teda domontovat tu klimu


Odpovědět