Fórum - Téma


SX 4 POHON 4X4


Fórum SX4 I SX 4 POHON 4X4

Informace o modelu: Suzuki SX4 I

Diskuze o vozidlu

2013 SX4 I 1.6

107 diskuzí

Výkon motoru 88 kW (120 PS) při 6000 ot./min. Točivý moment: 156 Nm (115 ft/lb) při 4400 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 586 ccm (97 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, M16A VVT.



2013-11-05 23:02:13

Ahoj lidi,

měl bych takový spíše teoretický dotaz.Mám novou SX 4,koupenou v dubnu 2013.Ze stránek SUZUKI CLUBU jsem si stáhnul manuál,abych byl trochu v obraze.Teď k samotnému dotazu:zajímalo by mě jak funguje pohon 4x4.Vím,že auto má převodovku,rozvodovku,na ní je asi napojený kardan a ten končí v diferenciálu.Ptám se proto,že podle manuálu se v jiném intervalu vyměňuje olej v převodovce,rozvodovce i diferenciálu.Přitom se všechno točí stejně(nebo ne?).V servisu jsem se proto domluvil,aby mě všechny olejové naplně vyměnili najednou - ani neprotestovali. Samozřejmě,že další výměny se budou odvíjet od této první.

Jinak oleje jsem si dodal svoje,protože Suzuki používá značku SHELL a ta je moc dráhá a já jsem navíc patriot,takže jsem použil VALAR,což jsou češi..Z toho plyne další dotaz:máte někdo zkušenosti s touto značkou?

Děkuji za odpovědi.Vlado.

P.S. Doufám,že jsem nezaložil duplicitní vlákno

2013-11-06 08:49:04

vlado:

Převodovka je ve společném kompletu s rozvodovkou, ale každý z těchto převodů má samostatnou olejovou náplň.

Z rozvodovky vychází kardan a spojuje ji s kompletem elektromagnetické mezinápravové spojky a zadního diferenciálu.

Náplň převodovky je převodový olej specifikace GL-4.

Náplň rozvodovky a diferenciálu, které mají hypoidní ozubení by měl být hypoidní převodový olej specifikace GL-5.

V servisech často používají pro všechny tři převody olej specifikace GL-4, což je možné, pokud se předpokládají středně zatěžované hypoidy. V současnosti se již vyrábějí unifikované oleje se specifikací GL 4/5. (Olej spec. GL 5 by se neměl používat jako náplň synchronizovaných převodovek, z důvodu negativního vlivu na synchrony.)

Výměnné lhůty jsou různé, neb ač se tato "koloví" točí stejně, vzájemné tlaky mezi různým typem ozubení jsou rozdílné a u hypoidů je namáhání větší.

2013-11-06 10:23:06

plukovník: Moc děkuji za vysvětlení.

2014-02-16 07:20:10

co se týká zkoušky pohonu 4x4 u SX4, když se na zvedáku zvedne auto tak, aby kola nebyla na zemi, na režim 2WD se nastartuje a rozjede, je závada mezinápravové spojky pokud se točí i zadní kola? obě zadní kola nejdou podržet, přenos síly tam je, v terénu jde naopak poznat, že na řežim 2WD se protáčí jenom přední kola a znatelný výkon do zadních nejde.

2014-02-16 10:20:06

555i:

Nikoliv, o závadu mezinápravové spojky se v tomto případě nejedná, opravdu se na zvedáku točí zadní kola i v režimu 2WD. To je také důvod, proč se vozidla s tímto typem pohonu 4WD nesmí odtahovat po jedné nápravě ani v případě, že je pohon 4x4 vypnut.

Je to způsobeno principem tohoto elektronického řešení, kdy v případě prokluzu předních kol je připojován zadek. Pokud auto zvedneš na zvedák, začnou se v režimu AUTO točit přední kola a jelikož zadní náprava není unášena jako při normální jízdě, elektronika to vyhodnotí jako prokluz přední nápravy a pošle příslušný kroutící moment i na zadní nápravu.

Při normální jízdě v režimu 2WD je zadní náprava vlečena , obě nápravy mají přibližně stejné otáčky a v režimu AUTO je za normálního stavu, kdy nedochází k prokluzům kol na zadní nápravu přerozděleno maximálně do cca 2 % momentu, což je způsobeno pouze malým rozdílem otáček náprav vlivem rozdílu v huštění (změny poloměru) pneumatik a případném rozdílu poloměru (obvodové rychlosti jednotlivých kol) v rejdu a také vlastní konstrukcí použitého typu vícelamelové, mezinápravové spojky s elektromagnetickým násobičem přítlačné síly


Odpovědět