Fórum - Téma


SX4 : jak funguje automatická klimoška?


Fórum SX4 I SX4 : jak funguje automatická klimoška?

Informace o modelu: Suzuki SX4 I

Diskuze o vozidlu

2013 SX4 I 1.6

19 fotek  |  37 servisních knížek  |  20 diskuzí  |  7.56 l/100 km

Výkon motoru 88 kW (120 PS) při 6000 ot./min. Točivý moment: 156 Nm (115 ft/lb) při 4400 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 586 ccm (97 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, M16A.

GLX ESP 4WD s nadstandardní výbavou : horní spoiler, denní LED svícení v kombinaci s LED mlhovkami, cargo-vana do kufru . Zimní kola na ENZO G 6Jx15 (zápis ve velkém techničáku), pneu Michelin Alpin A4 195x65/R15



2013-12-01 21:15:27

Mám novou sexynu a nevím, jestli mi dobře funguje automatická klimoška. Občas se mlží a musím ručně přepnout na mód "přední okno + nohy". Manuál sice tvrdí, že si systém automaticky přepíná na módy podle potřeby, ale žádné velké přepínání se nekoná. Po nastartování je aktivován mód "přední okno". Po zahřátí motoru přejde do módu "přední okno + nohy". A pak přejde do módu, který už nikdy neopustí, tedy "nohy". A když do auta přijde mokrá bunda, systém to neřeší, jede v módu "nohy" a přední okno se začne mlžit. Pomůže ruční přepnutí na ten první mód " okno + nohy" ,ale čekal se,že si to klimoška pořeší sama. Rád bych věděl, jestli to všem funguje takhle , nebo jestli si to mám nechat opravit. Díky za každou zkušenost !

2013-12-01 22:35:23

janbee:

Ano, takhle to funguje správně. Automatická klimatizace nemá čidlo vzdušné vlhkosti, takže ani mokrou bundu ve vozidle neřeší. Pokud je zvýšená vlhkost ve vozidle, která způsobuje mlžení předního okna, je nutno přepnout na mód přední okno, nebo přední okno+nohy (to se múže stát i při náhlém venkovním ochlazení, jako je déšť nebo sněžení)

U automatické klimatizace je směrování proudění ventilace závislé v případě módu "přední sklo- př. sklo a nohy- nohy", na teplotě motoru, vnější a vnitřní teplotě a doby od nastartování studeného motoru.

V případě módu "přední výdechy" ještě na údaji z čidla slunečního svitu v horní části palubní desky.

V případě módu "čerstvý vzduch - recirkulovaný vzduch" také na rozdílu hodnot venkovní a vnitřní teploty, okamžité hodnotě teploty uvnitř vozidla a požadované teplotě.

Všechny výstupní hodnoty klimatizace to jest nastavená teplota, směr proudění vzduchu a rychlost ventilátoru, jsou navíc podle předem daného algoritmu ještě dále závislé na všech vstupních hodnotách. A těmi jsou vnější a vnitřní teplota, rozdíl těchto teplot, teplota motoru, rychlost vozidla (zda je nižší, nebo vyšší než 40 km/hod), zapnutí ventilátoru chladiče motoru, údaj o teplotě výparníku klimatizace a tlaku média ve vysokotlakém okruhu klimatizace.

P.S.

V případě většiny poruch automatické klimatizace se změní trvalý svit zelené kontrolky voliče teploty na přerušovaný a do poruchového registru řídící jednotky klimatizace je příslušná porucha zapsána. Tyto poruchy lze zkontrolovat vstupem do diagnostického módu této paměti, pokud víš jak na to.

2013-12-02 08:58:44

plukovník: a už je mi to jasné ...pokud se nejedná o poruchu, nebudu to dál řešit. Díky za vysvětlení

2013-12-05 10:27:04

janbee: jo taky


Odpovědět