Fórum - Téma


SX4 koupě v bazaru


Fórum SX4 I SX4 koupě v bazaru

Informace o modelu: Suzuki SX4 I


1  2  3  4

2014-06-10 22:35:40

Dobrý den, jsem zde nováček a brzy sem k vám doufám přesídlím z Renault klubu - rád bych totiž zakoupil, jako své v pořadí šesté auto, Suzuki SX4 něco kolem roku 2007+.

Zdejších mistrů se proto chci pozeptat na co si dát při koupi pozor, atd. Nějaké rady a postřehy - sypte to na mě :) Díky za každou radu... Zatím nevím zda benzin či naftu, vím jen že potřebuji přesně tohle auto - kompaktnost + světlost podvozku + cena + možnost 4x4, budeme už teď jezdit jen dva a pes a do "ještěrky" SX4 jsem se zamiloval...

2014-06-11 08:07:13

marqart:

První na co si dát pozor při koupi SX4 z bazaru ?

V první řadě asi na to, že je v bazaru Tyto "ještěrky", jak píšeš, jsou totiž tak spolehlivé a oblíbené, že jich ani dnes, 8 let od začátku výroby ojetých na prodej mnoho není. No a ty co se prodávají v bazarech mohou mít nějaký vědomě zamlčený "špek".

Dej si pozor hlavně na tu slavnou kontrolku MIL. Při zapnutí zapalování musí svítit a po nastartování musí s krátkou prodlevou zhasnout. Případná výměna katalyzátoru (v tomto případě svodový typ) je velmi drahá legrace.

Dále na to jesti je funkční mezinápravová spojka (v případě verze 4WD). Její zelená a žlutá kontrolka při zapnutí nesmí blikat. Případná výměna této spojky, která je neopravitelná je velmi drahá legrace.

Pokud je stav tachometru nad sto tisíc (to jest skutečně najetých dvěstě tisíc ) , zda nehlučí převodovka s rozvodovkou a diferenciál. To by znamenalo, že s největší pravděpodobností nebyly měněny jejich olejové náplně v pochybné filosofii, že se tyto náplně měnit nemusí). Případná výměna diferenciálu je velmi drahá legrace a oprava se nevyplatí.

No a pak snad ještě, zda výkon klimatizace je v přijatelných mezích. To jest zda např. při venkovní teplotě 25 stupňů a nastavení na maximální chod do předních výdechů, je teplota tohoto vycházejícího vzduchu 10-15 stupňů. Tato teplota by neměla být vyšší, což značí nedostatečný výkon, ale pozor , ani nižší, to by znamenalo poruchu, jejímž důsledkem je potom zamrzání výparníku, nebo porucha kompresoru.

Vše ostatní je stejné jako u jakékoliv jiné značky.

Naopak bezvýznamná je zdánlivá koroze na podvozkových dílech, která je spíše kosmetická záležitost, nebo počínající koroze výfuku, jehož zenit je někde kolem sedmi let.

2014-06-11 16:19:33

Děkuji za plně vyčerpávající odpověď na můj dotaz - přesně tak jsem si to predstavoval... Sice koukám na roky 2008 - 9, ale při mém brouzdání a hledání mé vysněné "SeXy ještěrky " mě dnes nemohla nezaujmout tato kráska... Vypadá že byla mazlená, no ne? Těch pár let navic bych asi na ukor kvality akceptoval...

www.autoliva.cz/1095-suzuki-sx4-19-ddis-4x4-navigace

2014-06-11 18:12:00

marqart:

Lépe uděláš, když se raději poohlédneš po benzínu. Japonská šestnáctistovka je po všech stránkách lepší.

2014-06-11 18:28:42

aha díky , prakticky stejnej motor mam teď ve scenicu benzin 1,6 16V a jsem s ním spokojenej...

2014-06-11 18:35:23

marqart:

Ty atmosférické šestnáctistovky jsou všechny podobné a poměrně osvědčené. U té SX4 se u té šestnáctistovky z Japonska nevyskytly naprosto žádné problémy, což se nedá tak úplně říct o té italské vznětové 1,9 DDis, která byla použita u modelů do r.v. 2009 a která je už standartně vybavena tím nešťastným filtrem pevných částic, jehož případná výměna je ještě dražší sranda, než výměna katalyzátoru u té benzínové verze.

2014-06-11 18:43:05

děkuji za tvůj čas , myslel jsem si to , nechtěl jsem diesel - všichni kolem mne, mě do něj tlačí ... na spotřebě přitom nevidím nějaký extravagantní rozdíly ...

2014-06-11 18:49:46

marqart:

Návratnost dieselu v přijatelné době, co se týče spotřeby je pouze pokud jezdíš ročně alespoň 40 000 km. Jinak se tato investice nevyplatí a navíc malým moderním dieselům,povinně vybaveným různými těmi eko-kurvítky naprosto nesvědčí krátké jízdy a po městě už vůbec ne.

Jak já při každé příležitosti říkám: nafta patří do kamen, nebo do traktoru...

2014-06-11 19:17:33

plukovník : Mno to dobře říkáš

Celé auto jsem nastudoval, včetně manuálů a vše se mi líbí - mrzí mě jen to s tím střešním oknem - klimu používám jen sporadicky v nějvětších vedrech, za to střechu mám odsunutou téměř stále - stačilo by mi aspoň maličký střešní okýnko manuální

  • - četl jsem zde , že se to řešit nedá kvuli zakřivení střechy nebo tak něco...

to jediné mi bude chybět za to hooodně...

Ještě nějaké nápady - ohledně naší budoucí "ještěrky" ?

2014-06-11 19:41:26

marqart:

Pokud budeš mít automatickou klimatizaci, tak je nejlepší mít ji zapnutou neustále, v letě i v zimě nastavenou na 22 stupňů a plně automatický režim. Pak zjistíš, že střešní okno nepotřebuješ vůbec a boční okénko pouze při placení na parkovišti, nebo mýtného na dálnici.

2014-06-11 19:47:04

plukovník: jo , to beru to zní rozumně - díky za rady

MilanT  
Milan
2014-06-11 20:00:51

marqart: Ve všem souhlasím s plukovníkem. Rozumné názory a návrhy. Taky bych střešní okno nechtěl. Foukalo by mi na plešku a nesměl bych používat svoje ostřikovače čelního skla, které mám (dvě trysky ze šesti) nastaveny na auta, co se mi lepí na zadek. A taky moc nevěřím, že to po pár letech provozu bude těsnit.

Ale pokud bys přeci jen po díře do střechy zatoužil, tak tahle česká firma má pro SX4 (2006-) v nabídce dva typy. I ti je namontují - http://www.autoskla-vacek.cz/stresni-okna

Na té stránce dole najdeš odkaz na jejich konfigurátor a v něm si najdeš svoje (budoucí) auto.

2014-06-13 18:22:24

milant: super - díky, to je pozitivní

2014-06-14 08:12:04

marqart:

A až tam to okno budeš mít, hoď sem pár fotek a info ,co to obnášelo stálo,webasto jsou dobrý něm. okna

2014-06-16 22:10:58

instr: zatim jsem ve fazi vyberu vozidla

Podelim se samosebou o vse co zjistim... A co zde neni... Nebo co by se mohlo hodit...

2014-06-17 09:56:00

Jen bych k tomu trochu přidal.

U aut do faceliftu 2009 (mají palubní počítač uprostřed palubní desky a červené budíky) je možný problém s kontrolkou motoru řešitelný i přeprogramováním softwaru řídící jednotky, než výměnou katalyzátoru. Navíc problém rozsvěcení kontrolky je spíš věcí jízdního stylu, než opravdového technického problému. Už se stalo, že i po přeprogramování se ta kontrolka znovu rozsvítila. Ale auta před faceliftem mají jinou elektroniku a jiný systém sání motoru.Obecně jsem slyšel víc názorů, že byly příjemnější, protože táhly líp odspodu. Motory po faceliftu se přibližují Sportu a chtějí víc otáček.

Před faceliftem měly všechny specifikace vzadu jen bubnové brzdy, které sice tak nevypadají, ale jsou jednodušší na udržbu a provozně spolehlivější.

Automatická klima byla u nás jen v nejvyšších výbavách.

Větší špeky jsou auta přestavovaná jako N1, ta byla velice žádaná kvůli odpočtu DPH. Způsob přestavby byl leckdy nedbalý, takže to na vozidle třeba ani nebylo vidět. Ale tyto vozy museli mít snížený počet mít pro posádku buď 2 nebo 4 místa. Dostat do techničáku znovu 5 míst je nemožné. A to nejsou jen auta přestavovaná u nás. Narazil jsem v bazarech na takové podivné přestavby z Řecka, Itálie i Španelska a s tím potom neuděláte vůbec nic. Je dobré chtít vidět velký techničák ještě před podpisem smlouvy a nenechat se odbýt, že ho mají někde zamčený v trezoru, nebo na leasingovce.

Potom je ještě určité riziko oprav se záměnou dílů. Ale pokud je v hledáčku čtyřkolka, tak ta bude s největší pravděpodobností maďarské výroby a na tu se nikomu nevyplatí dávat karosářské díly z japonského modelu.

Se spotřebou je to asi tak, že v polabí jsem s benzínem dokázal jezdit za 6,7, s dieselem(1,9) za 6,8.

A nedoporučuji uvažovat o přestavbě na LPG.

2014-08-05 22:59:33

Pratele, Suzukari, jak jste jiste jiz poznali z me servisni knizky tak jesterka uz je doma, krasne jsme si vzajemne sedli... Mel jsem jistou obavu ale jsem nadsen! Nakonec jsem ji sehnal z druhe ruky prvniho majitele a vyhnul se tak predrazenym a nespolehlivym bazarum... Je to predfacelift coz jsem chtel, nejak mi ten interier vic sedne...

Je to uzasne vozitko, vyhovuje mi svou lehkosti, se kterou jde do kazde silnicni nepohody a nesilnicni pohody. Nespornou vyhodou je to, ze spoustu veci si clovek udela sam a to me bavi... U Renaultu scenic 2 meho predchozi zroutu penez si clovek pomalu ani zarovku nevymenil - ale byl to pohodar... Sexyna je proti nemu domaci kutilka

Tak dekuji vsem za nazory rady a doporuceni...

Ps : jo a to stresni okno davat nebudu... Mam trosku chronicke dychaci potize tak automatickou klimu moc casto nevyuziju, ale ofuky nahradily stresni okno a tim prisun vzduchu, jen na ty hvezdy nemuzu koukat za jizdy.

MilanT  
Milan
2014-08-06 07:58:56

marqart:

Autíčko máš pěkný, jak by ne, vždyť je to SX4 . Takže dodatečná gratulace a ať ti dělá jen dobrou službu a radost. Do tvé servisky a profilu jsem samozřejmě koukal a překvapil mě výkon a krouťák tvého motoru. Co tam máš za úpravu, že máš výkon 100 kW při 6900 otáčkách? To jsou parametry pro Swift Sport? Myslel jsem, že do předfaceliftové verze SX4 se dávaly jiné motory.

2014-08-06 11:25:15

milant:

Dekuju za gratulaci, jo, je to fajn, prilezitostne jeste prihodim fotky po "mych" upravach... Zatim u nas v podkrkonosi nebylo fotografovaci pocasi...

Co se tyce vykonu, ja nevim co to tam skocilo... Mam tam normalni 1.6 16v vvt nebo jak, zadal jsem to podle technicaku vykon v kW pri nejakych otackach... Mozna jsem se preklepl nebo se to nejak prepocetlo... Kouknu na to abych nemystifikoval...

2014-08-06 12:26:43

marqart:

100 kW je motor M16A ve verzi z nového Swifta Sport 1,6 VVT.

První generace SX4 do roku výroby 2010 měla tentýž motor M16A, ale ve verzi s výkonem 79 kW, a s nižšími max otáčkami.


Odpovědět

1  2  3  4