Fórum - Téma


SX4 sedan


Fórum SX4 I SX4 sedan

Informace o modelu: Suzuki SX4 I


1  2  3

2012-07-17 15:21:51

Vlastním SX4 sedan. Je to sice trochu zvláštní auto, které v ČR zrovna díru do světa prodejními čísly neudělalo, ale nemáte někdo představu, kolik kusů se tady prodalo? Jinak mě tohle auto dělá radost a mám ho rád.

2012-07-18 17:35:15

je to auto který je fakt bez problému

2012-07-18 19:35:08

sedanů se asi tolik neprodalo, ale já mám klasickou sexynu a je naprosto bezproblémová, jen provádím výměnu náplní a cca před týdnem jsem měnil brzdové destičky, takže pohoda, je to suprový, hodně povedený autíčko

2016-02-14 12:43:04

huhin: Taky vlastním SX4 sedan koupený nový 2008 a zatím naprostá spokojenost pravidelný servis v značkovém servise Meteorkar Orlová, myslím bezproblémové autíčko

2016-02-15 16:24:47

nick: Blížím se 100 tis. km a zatím žádné problémy, které by stály za řeč. Auto mám snad čím dál raději.

2016-03-13 09:31:01

I já mám sedan 2008, koupený jako velmi lehce ojetý, velká spokojenost až na závadu P0420 (nízká účinnost katalyzátoru), která se občas (už asi 40000 km) připomíná svítící kontrolkou motoru ....

Jinak absolutně bez problemu. Najeto 83000 km.

2016-03-13 12:32:09

radon: čau, tak u mně zatím bez závad, až na ty občasné zlobení se starty ale to neberu jako závadu, navíc si myslím že to bylo tou autobaterii jak jsem popsal jinde, je to názor i znač. servisu kde jezdím a kde jsem se o tom zmínil. Jinak si myslím, že to je hodně povedené autíčko.

2016-03-13 12:52:38

radon:

Kdy se chystáš na STK ?

2016-03-13 13:47:36

Plukovník : Letos na podzim. Proč se ptáš ?

2016-03-13 14:44:48

radon:

Protože od 1.7. 2016 jede naostro nová metodika kontroly emisí, která již nebude vyhodnocována na základě fyzické analýzy výfukových zplodin, ale jejím základem bude výpis registru paměti řídící jednotky a readiness kódů.

Pokud řídící jednotka nebude mít provedeny své tři stěžejní testy (katalyzátor, lambda, EGR), nebude vykázána tzv. připravenost pro test emisí a technická kontrola nesmí být provedena

2016-03-13 15:57:52

Tak to bude postupně snižovat počet aut na silnici .... Budu tam jezdit tak dlouho, až projdu. Kdyby auto bylo špatné, tak to svítí pořád ....

Kat se sám neopraví .... To by svítilo pořád.

2016-03-13 19:07:11

radon:

Tak tomu já říkám plán...

A hlavně,

než tam pojedeš, nezapomeň vymazat paměť závad a následně absolvovat minimálně deset zahřívacích cyklů motoru a najezdit minimálně 200 km.

Potom se určitě zadaří...

2016-03-13 19:16:54

plukovník: teď se možná pletu ale není EGR ventil záležitost dieslu tady se jedná o benzín 1,6 jiný motor do sedanů SX4 nebyl dáván, že by špatný katalyzátor se mi nezdá, spíš si myslím že možný problém bude u lambda sondy, možná jen kontakt, pokud to háže občas chybu(kontrolka) ale jen můj názor nejsem odborník ale zaměřil bych se na tu lambdu

2016-03-13 19:35:42

Plukovník : Jo a ještě jsi zapomněl, že musíš obsáhnout všechny režimy jízd ...

Výhoda nového posuzování "emisí" je alespoň v tom, že nám bude sděleno, co je vlastně na autě špatné a co se musí opravit. Takhle to napíše P0420, ale co to vlastně opravdu způsobilo, neví ani Plukovník ....

Ona totiž ta slavná P0420 může mít mnoho příčin a souvislostí a může se vyměnit půl auta, aniž to občasně se vyskytující chybu odstraní ....

Vůbec to nemusí být špatný katalyzátor i když je tak chyba nazvaná...

MilanT  
Milan
2016-03-13 19:57:51

nick: EGR ventil měla už před 10 lety benzínová Fabia 1,2 HTP.

http://www.skoda-dily.cz/...3d-egr-ventil-1-2htp.html

Jak podle tebe souvisí činnost EGR ventilu s použitým palivem?

2016-03-13 20:03:50

nick:

Tak to se tedy opravdu pleteš !

EGR systém je stejně tak záležitost vznětového jako zážehového motoru.

Záležitost lambda sondy závada P0420 není. Správná funkce lambda sondy se dá poměrně snadno ověřit a úplně nejjednodušší je preventivně ji vyměnit po 160 000 najetých km.

P0420 je opravdu snížená funkce prvního katalyzátoru ve svodech a to, že přesto je koncentrace CO je při analýze zplodin při zvýšených otáčkách ( 2 500/min) pod předepsanými 0,2% je zásluha druhého, nesledovaného katalyzátoru, který je v přední části výfukového potrubí a který tolik netrpí přehřátím za provozu.

Katalyzátor ve výfukových svodech se sice rychle dostane na provozní teplotu 350 stupňů, ale jelikož je poměrně malý, tak se za provozu snadno přehřeje na 800 stupňů (hlavně když si nějaký chytrák dá v zimě na masku chladiče dečku) a potom se v něm vypaluje nosná keramická pórovitá hmota, která je nosičem aktivních katalytických kovů (platina, rhodium).

Radon:

Prvním průkopníkem řešení s názvem P0420 je zdejší člen Jonko a na základě jeho poznatků se do této problematiky zakousl i Plukovník.

A když se Plukovník do něčeho zakousne, zakousne jako buldok, tak jde všechna sranda stranou...

2016-03-13 20:27:05

Plukovník : A já si dosud myslel, že mít "horký" katalyzátor je žádoucí. A právě proto se vzhledem ke zpřísňování emisních limitů začal dávat katalyzátor do svodů, aby byl hned "horký" a mohl co nejdříve po nastartování snižovat emise a nemusí se čekat, až se zahřeje ten "zadní" - klasický na provozní hodnotu....

Takže si mysliš, že když emise budou v limitu, ale v paměti bude P0420, tak auto neprojde ? Čím by to zdůvodnili ?

MilanT  
Milan
2016-03-13 20:29:58

Závady řešte v pořadí, v jakém je vám zobrazí čtečka závad, protože předchozí závada může být příčinou té následující.

Ale pokud vám to vyhodí samotnou závadu P0420, tak je to pouze a jenom snížená účinnost katalyzátoru.

2016-03-13 20:51:35

plukovník: díky za objasnění zase jsem o něco chytřejší

2016-03-13 21:28:30

radon:

Aby katalyzátor mohl "katalyzovat" musí mít svojí provozní teplotu 300-350 stupňů C (je to stejné jako tvoje tělesná teplota 36.6 stupňů ). A je opravdu žádoucí, aby této teploty bylo dosaženo co nejrychleji (proto je to umístění ve svodech)

Ale pokud z nějakého důvodu teplota vnitřku katalyzátoru dosáhne teploty 850 stupňů, je to totéž, jako když ty dostaneš horečku 43 stupňů. Velice rychle půjdeš pod kytky

Od 1.1. 2016 měření emisí začíná napíchnutím do diagnostické zásuvky a kontrolou paměti závad.

Např. v tvém případě, že svítí kontrolka MIL, na lejstru co vyjede z mašiny je napsáno: MIL zapnuto, počet závad 1. paměť závad P0420, připravenost pro měření emisí - VOZIDLO NENÍ PŘIPRAVENO PRO MĚŘENÍ EMISÍ

A tím to pro tebe končí.

Pokud bys´ před měřením paměť závad vymazal, na diagnostice sice vyběhne že MIL je zhasnuta a v registru žádné DTC nejsou, ale zároveň nebude provedeno asi osm vnitřních testů.

Pět z nich bude provedeno v případě, že žádné jiné závady hlášeny nebyly okamžitě po nastartování a krátkém běhu motoru.(zapalování. vstřikování, ohřev lambdasondy...)

Zbývají tři.

Test EGR proběhne po zahřátí motoru na provozní teplotu (1 zahřívací cyklus)

Test funkčnosti lambdasond (zhruba po čtyřech zahřívacích cyklech a několika ujetých km)

Test vlastního katalyzátoru (minimálně deset zahřívacích cyklů a více jak 200 km, přičemž způsob diagnostikování si určuje jednotka sama, tedy nemyslím si že by na to mělo vliv nějaké "vyhánění pavouků" z výfuku, spíše by to způsobilo opětovný výskyt příslušné poruchy.

Dokud u všech těchto testů není poznámka TEST DOKONČEN, taktéž NENÍ připravenost pro měření emisí

Tolerován je pouze nedokončený test klimatizace,

ale ten pro SX4 v diagnostickém programu ScanMaster, kterým disponuje Plukovník, stejně není tzv. podporován


Odpovědět

1  2  3