Fórum - Téma


SX4 sedan


Fórum SX4 I SX4 sedan

Informace o modelu: Suzuki SX4 I


1  2  3

2016-03-13 22:25:09

Plukovník : pokud jde jen o tu hlášku P0420, tak jak jistě viš, že je to řešitelné..

2016-03-13 22:33:24

Plukovnik : třeba to nebude tak horký. Ona ta hláška P0420 jde celkem dobře ze systému vyloučit. Hlavně že emise budou vyhovující...

A až zhasne sama od sebe, tak si tam znovu zajedu...

Je to legislativní paskvil. Nedomyšleno. Jak může auto na emisích neprojít, když limit splňuje...

2016-03-13 22:48:37

radon:

A jak bys to chtěl ze systému vyloučit aniž bys narušil kontrolní součet CVN, který si každá řídící jednotka provádí ?

Jak může auto na emisích neprojít, když limit splňuje... ?

Podle minulé legislativy byly emise sledovány pouze při volnoběhu a při zvýšených otáčkách 2 500ot/min.

Jak můžeš vědět že emise vyhovují v celém spektru otáček. To ví jenom řídící jednotka a proto se v Německu od roku 2007 u vozidel s EOBD již emise neměří a posuzuje se pouze stav paměti ECM. Motor který nevykazuje žádné DTC se považuje za emisně vyhovující.

2016-03-13 23:03:54

Existují přece i emulátory zadní lambdy. Mechanické i elektronické.... Zadni lambda dává P0420....

Jestli emise vyhovují i při max. otáčkách, to opravdu nevím....

Takze jestli tomu dobre rozumim, a ty to urcite dobre vis, tak se na emisich uz nic nebude strkat do vyfuku?

No pokrok nelze zastavit....

2016-03-13 23:12:21

radon:

O emulátorech (tom polském vynálezu) se sice mluví na různých fórech ale na tomto pouze ty.

Myslím, že podobným srandičkám definitivně zvoní hrana, stejně jako dovozu šrotu na kolech z toho Německa.

Možná, že se teď ty nevyhovující ojetiny z Česka budou zase houfně vyvážet na Ukrajinu.

2016-03-13 23:22:01

Ten mechanicky mam odzkouseny a fungoval dobre.

V zime ale byla druha sonda tak utlumena, ze naopak system hlasil "vadna druha lambda". Tak jsem to vyhodil. Ale zadna P0420 nebyla....

A co nahrání nového softu do jednotky pred technickou?

Tak bude se strkat cidlo do vyfuku anebo ne?

Jdu do hajan....

2016-03-13 23:54:45

Myslím, že nějaký autorizovaný nový soft je jen iluze a neautorizovaný způsobí narušení integrity dat ECM.

Fyzicky, sondou se emise budou měřit u starých aut a u těch s EOBD zatím zřejmě také (do 1.7. určitě), potom budou na STK zřejmě vybaveni novými programy s kódovaným archivováním protokolů.

2016-03-14 16:30:48

Plukovník : Musím uznat, že máš pravdu. Jak jsem si pročítal různá fóra, tak mně postupně tuhnul úsměv. Jestli to nějakou novelou nějak neupraví, tak do dvou let bude třetina aut na vrakovišti. A jsem zvědav, co to udělá s prodejem ojetin. Technická (emise) před koupí auta bude nutností. Jediná jistota : nové auto a po záruce prodat. Anebo nějaký ten pronájem auta...

Já nejsem žádný "čuně", co má vymlácené katy nebo filtry pevných částic, ale když vím, že splňují emise, ale ani mě třeba nezměří, tak to mě SERE. Kokoti ....

2016-03-14 17:18:48

radon:

Ta třetina aut, co bude do dvou let zákonitě na vrakovišti je pouze ta časovaná bomba co tikala celá ta léta, co se do Česka masivně vozil nablýskaný šrot z Německa, kde by nemohl na technické bez problémů projít.

Průměrný český majitel ojetiny je zatím v klidu, ponořen do své nevědomosti.

Nejvíc zamotanou hlavu mají provozovatelé STK protože už se pomalu smiřují s tím, že přijdou o své úplatky a své chlupaté pazoury si v tichosti a radostně mnou všechny tuzemské automobilky se svojí výrobou 6 milionů nových vozidel ročně a to je silná lobby, která žádnou novelu nebo "změkčení" nikdy nepřipustí.

2016-03-15 11:16:17

Plukovník : Ještě před naší diskuzí jsem si byl udělat orientační měření emisí, protože jsem těsně předtím (asi 20 km) smazal poruchu P0420 a chtěl jsem vědět co a jak. Protože se STK blíží ... Takže bych tam neprošel, měl jsem CO 0,4%Vol. To je moc....

A dali mně i papír, kde jsou ty "kódy připravenosti". Ale o nich mně nic neřekli, proto jsem tě zpočátku nebral až tak vážně. Samozřejmě kat je v ....., myslel jsem si. Ale jak jsem o tom přemýšlel, uvědomil jsem si, že auto nebylo ani moc přehřáté a ještě bylo před měřením nějakou dobu vypnuté. A šel jsem druhý den na další měření, ale jinam.

Auto jsem už více zahřál, asi 20 km a před měřením jsem ho nechal běžet. Výsledek byl 0,07%Vol.... Takže kat je OK ? Z druhého měření zase nemám ty kódy...

Nevíš co znamenají ty dvě jedničky ? Jedna z nich je ten kat a jeho nepřipravenost k měření (jak jsi psal), ale je tam ještě jedna ...

Dík.

2016-03-15 11:31:54

radon:

S největší pravděpodobností vadná lambdasonda.

Ale pokud je zatím diagnostikována pouze nedokončenost testu, nemusí to ještě znamenat, že je opravdu vadná (psal jsi něco o tom, že jsi experimentoval s emulátorem).

Záleží na tom, zda jak test sondy, tak katalyzátoru bude úspěšně dokončen.

A k tomu jsou potřeba jak ujeté km, tak i zahřívací cykly motoru, ale o tom jsem již psal.

Na tom lejstru, je ale teplota motoru 84 stupňů, což je vyhovující. Pro měření je předepsaná teplota 80+

EDIT:

Každopádně je dobré, ještě před tím, než vymažeš registr závad, vytisknout si všechna "Freeze Frame", pokud máš tu možnost, nebo si je alespoň poznamenat. Jedná se o rámcové hodnoty všech parametrů řízení motoru v okamžiku vzniku DTC, nebo rozsvícení MIL.

Jedině tak můžeš potom badat nad skutečnou příčinou závady a to třeba i vleže na gauči

Pokud jenom vymažeš registr, vymažeš i všechny testy a víš vlastně prd.

2016-03-15 14:52:55

Plukovník : Díky. Počkám asi ještě 300 km a zajedu tam znovu a tentokrát se zaměřím na ty kódy. Jak jsem psal poprvé, alespoň je to dobré v tom, že ten kód tě alespoň "nasměruje" k možné příčině problému.

Je možné (teoreticky), že kdyby byla vadná nějaká lambda (přední anebo zadní), že by se emise ve dvou měřeních den po sobě tak moc lišily ? To první měření bylo v oficiální STK a to druhé v menším autoservisu, který má oprávnění měřit emise ?

Já si mažu kontrolku motoru pomocí takové krabičky z Činy a aplikace v mobilu. A závadu to hlásí vždy jen jednu - vlastně celkem tři - a na to jsem se chtěl taky zeptat.

P0420 .... ta je jasná.

A protože jsem to chtěl vyzkoušet, tak jsem si koupil tu mezivložku pod druhou lambdu. Původně ve vložce byla dírka pr.4mm ale hned jsem ji zvětšil na 6. To bylo málo, vykazovalo to chybu opačnou : P0140 - vadná druhá lambda, neaktivní.

Nakonec jsem skončil u průměru 10 mm a byl půl roku klid. Nic nesvitilo. To bylo přes léto o na podzim. Ale jakmile se teploty v zimě dostávaly k nule a bylo takovéto nepříjemné vlhko, tak se chyby začaly znovu objevovat. Znovu P0140 a jednou i P0138 - to je údajně vysoké napětí na sondě. A protože to začalo dělat víc a víc, tak jsem to vyhodil. A pak asi měsíc nic a teď znovu P0420.....

Znamená to, že by byl motor (příprava směsi) tak citlivá na počasí, že to po půl roce začalo házet chybu (myslím tu P0140) ? Anebo i tady by mohla být chyba ?

Díky za rady.

2016-03-15 15:56:10

radon:

Ten mezikus pod lambdu dej pryč, s tím tě z STK stejně vyhodí.

Doufám, že když jsi to šrouboval tak jsi na závit nepoužil nějaký sajrajt (na bázi silikonu) co pomůže sondě do kopru.

Citlivost motoru na počasí v tomto smyslu nemůže být žádná, protože např. barometrický tlak je zohledňován čidlem na řídící jednotce.

Některá ze sond vadná být samozřejmě může, protože jsou sledovány asi v šesti parametrech. Můžeš ji zkusit preventivně vyměnit, ona už také může být "načatá" (Denso neoriginál na SX4 myslím přijde na 900-2000 peněz)

http://www.autodily-cardo...bda-sonda-denso-dox-0109/

Hodnota CO 0,07℅ je odpovídající při zvýšených otáčkách 2500ot\min (hranice je 0,2).

Oficiální STK a servis s oprávněním ME je co se týče měření emisí v podstatě totéž, protože oba dva by měly mít schválené a kalibrované mašiny a postupy.

No ale tobě nic nebrání v tom, abys měření emisí absolvoval v tom servisu který je pro tebe "přátelštější" a s platným protokolem, na kterém bude vylepena zelená známka, pak zajel na STK k provedení červené TK, kterých je méně. Do jaké míry budou případně technici "uznalí" nevím, protože jim prý za "pochybení" hrozí obří osobní pokuty.

Jinak pokud jsi zhasnul MIL, vymazal jsi kompletně registr.

Takže, jak už jsem psal, teď to chce najet alespoň 200 km a absolvovat tak 10-14 zahřívacích cyklů motoru (studených startů se zahřátím na provozní teplotu).

  • Když se ti za tu dobu MIL nerozsvítí, řekni si někomu s diagnostickým SW aby ti zkontroloval Readiness.
  • Pokud se rozsvítí, ať ti stáhne Freeze frame data.

V podstatě je pak jediná možnost, buď nová vložka do svodů, nebo nová lambda, případně obojí.

Žádná jiná kouzla nemají zřejmě do budoucna význam

a čínskou krabičku vyhoď, všechny ty diagnostiky do mobilu jsou víceméně na hovno.

2016-03-15 16:54:46

Plukovník : Díky za rady. Teď jsem se trochu vrtal v té diagnostice za 100,- Kč a má ty kódy taky. Alespoň to budu moci sledovat a jet na STK až bude vše OK.

O tom ve vaření nové vložky kat. do svodů jsem už taky mnohokrát uvažoval, ale neznám tady v Brně nikoho, kdo to umí. Když jsem se ptal tam kde normálně opravují výfuky, tak jejich reakce byla : svody, to je litina, to je problém .... Ale fyzicky to neviděli.

Je to fakt odlitek ? Jak by tam potom tu vložku dali při výrobě ? Já to zatím moc nezkoumal. Nevíš ?

2016-03-15 17:03:21

radon:

Svody s katalyzátorem u SX4 jsou z nerezu a vlastní těleso katalyzátoru je z nerezového plechu tl. 1,5 mm.

Vařit se to dá COčkem nebo TIGem.

2016-03-15 17:14:53

Plukovník : No to by mě nenapadlo. Když jsem na ně kdysi zběžně koukal, tak se mně zdály rezavé .... Anebo tak vypálené ? Magnet by měl pomocí ...

Ještě jednou díky za pomoc. A ozvu se, jak jsem dopadl.

Radon.

2016-03-15 17:29:56

radon:

Ono když je něco "z nerezu", neznamená to ještě, že to nemůže korodovat

Ve skutečnosti se jedná o legovanou ocel a záleží na stupni legování a druhu legujících prvků.

O chirurgickou ocel se samozřejmě nejedná.

2016-03-16 11:31:19

Plukovník : Ještě jeden dotaz - podle té "čínské" diagnostiky je špatné vyhřívání na první lambda sondě (O2 Heater Monitor Bank 1 - Sensor 1 - not O.K.). Budu to ještě sledovat. Ten cyklus pro katalyzátor ještě stále není ukončen.

Ale chtěl jsem se zeptat :

Koukal jsem na Auto Kelly na lambdy a zajímalo by mě, jakou případně koupit. Protože tato lambda je "první" - před katem a ta "druhá" - za katem, ta by měla být přece jiná, ne ?

Ale tam to vůbec nerozlišují anebo jsem to přehlédl .... Jak se pozná "první" anebo "druhá" lambda ?

Nebudu to kupovat já, ale pokud nejsou stejné a já nejezdim do autorizovaného servisu, tak mám obavu, aby neobjednali něco nevhodného .... A že bych je na to upozornil.

Mně, problematiky neznalému, by se zamlouvala tahle : Bosch BO 0258986602

Díky.

2016-03-16 11:57:55

radon:

Originální sondy jsou Denso a obě jsou v podstatě stejné, liší se nepatrně pouze výkonem žhavení. Jedna má myslím 18 W a druhá 12 W.

Ale na provoz tento parametr nemá až tak podstatný význam.

Ta univerzální sonda Bosch (kterých je asi 7 typů) by možná měla jiný konektor, nevím jestli se k tomu dodávají nějaké redukce.

Možná by bylo lepší zkusit tu sondu Denso, jak jsem ti poslal ten odkaz, není moc drahá a co je hlavní, ve firmě Autodíly-Cardo jsou velmi fundovaní odborníci, takže stačí zaslat dotaz podložený VIN a dozvíš se vše potřebné.

Jinak, to zda je funkční ohřev je velmi snadné změřit ohmmetrem na příslušných vodičích.

2016-03-16 12:04:51

Ještě jednou dík.


Odpovědět

1  2  3