Fórum - Téma


SX4 sedan


Fórum SX4 I SX4 sedan

Informace o modelu: Suzuki SX4 I


1  2  3

2016-03-16 22:03:36

radon:

Ještě bych doplnil k těm sondám.

Ta univerzální Bosch BO 0258986602, jak jsi říkal že se ti líbí, by měla být planární širokopásmová sonda se žhavením 7W a ty se dávají jako regulační před katalyzátor.

Koukal jsem, že v katalogu Autokelly je tato sonda údajně určená před i za katalyzátor.

Zatímco ta levnější Denso DOX-0109 by měla být běžná zirkoniová sonda, kterou bych případně dal za ten katalyzátor, jako měřící.

U všech těch měněných původních sond se zřejmě musí ucvaknout původní konektor i s kusem kablíku a nacvaknout ho na tu novou univerzální sondu.

Ty máš auto s EURO 4, tak tam nároky na kvalitu sondy možná nebudou takové jako u pozdějšího EURO 5, ale možná je to jenom zbožné přání.

Každopádně OEM originál té první sondy, Denso 149100-9251 lze zřejmě objednat pouze v SUZUKI (kdoví zda-li) a hrozně by mně zajímalo, kolik by tam za ní chtěli.

Průběžně nám podávej hlášení co nového jsi vymyslel.

2016-03-26 20:43:28

Plukovník : Děkuji za ty lambdy, teď to několik dní "studuji' a řeknu ti, že je v tom celkem chaos ... Velice často internetové obchody vůbec nemají označeno, která sonda je " regulační " (před katalyzátorem) a která je "diagnostická" (za katalyzátorem) anebo to tam mají špatně.

Takže na to pozor. Třeba velice často píšou k té diagnostické : "po katalyzátor", ale ve skutečnosti to má znamenat " za katalyzátor ".

A teď ještě jedna věc, která mě dnes potěšila. Konečně se mně podařilo auto dostat do stavu, kdy jsou všechny sledované veličiny (Readoness kódy) splněny.

Měl jsi pravdu, dostat katalyzátor do tohoto stavu byl oříšek. Trvalo mně to asi 14 dní a asi 330 ujetých km. A možná by to trvalo ještě déle, ale dneska jsem změnil postup. Popišu ho, třeba to někomu pomůže.

Až do dneska jsem s autem jezdil takto : ráno asi 3km město, pak asi 10 km dálnice a pak asi 10 km město. Pak 8 hodin pauza (zaměstnání) a pak asi 3 km město a pak klid až do dalšího rána.

Ale po těch asi 14 cyklech katalyzátor pořád nesplněn. A tak jsem " googlil" a našel jsem tam návod, jak asi na to.

Tedy :

  • nastartovat auto, zapnout klimu a vyhřívání zadního skla, počkat asi dvě minuty
  • pak vypnout klimu a vyhřívání skla a asi dvě minuty to nechat běžet na otáčky cca 2000/min.
  • a pak jet asi 15 (20) km rychlostí cca 80 km/hod a při jízdě pokud možno brzdit motorem, třeba až do skoro zastavení

A po dojetí jsem to nechal ještě 3 minuty běžet na volnoběh .... A údajně nemá být plná, ale ani skoro prázdná nádrž. Já jsem měl něco pod půlku ....

Vypadá to jako nějaké zaříkávání čarodějnic, ale fakt mně to zabralo. Anebo to byla náhoda. To nemůžu říci. Ale fakt už jsem byl z toho dost neklidný. A teď už budu zase čekat na oblíbenou P0420....

Jinak jsem se rozhodl, že vyměním svíčky (84 000 km) a obě lambdy. Jednak že mně diagnostika psala o špatném vyhřívání přední sondy a pořád se nedokončuje nějaký test u druhé lambdy ... Samozřejmě ne v origo servisu. Tam si půjdu až pro kat ......

No a takhle to nějak vypadá :

Mode $06 report generated by Torque for Android

================================================

Test report:

  • -----------------

MID:$01 TID:$05

Rich to Lean sensor switch time(calculated) - O2 Bank 1 Sensor 1

Max: 1 200ms   Min: 0ms

Test result value: 0ms

PASS

  • ---

MID:$01 TID:$06

Lean to Rich sensor switch time(calculated) - O2 Bank 1 Sensor 1

Max: 1 000ms   Min: 0ms

Test result value: 0ms

PASS

  • ---

MID:$01 TID:$07

Minimum sensor Voltage for test cycle(calculated) - O2 Bank 1 Sensor 1

Max: 0,30524V   Min: 0V

Test result value: 0,06832V

PASS

  • ---

MID:$01 TID:$08

Maximum sensor Voltage for test cycle(calculated) - O2 Bank 1 Sensor 1

Max: 7,99527V   Min: 0,50532V

Test result value: 0,85449V

PASS

  • ---

MID:$01 TID:$0a

Sensor period(calculated) - O2 Bank 1 Sensor 1

Max: 5 504ms   Min: 0ms

Test result value: 472ms

PASS

  • ---

MID:$02 TID:$07

Minimum sensor Voltage for test cycle(calculated) - O2 Bank 1 Sensor 2

Max: 0,95001V   Min: 0V

Test result value: 0V

PASS

  • ---

MID:$02 TID:$08

Maximum sensor Voltage for test cycle(calculated) - O2 Bank 1 Sensor 2

Max: 7,99527V   Min: 0,40004V

Test result value: 0,86913V

PASS

  • ---

MID:$02 TID:$82

  • O2 Bank 1 Sensor 2

Max: 7,99527V   Min: 0,10004V

Test result value: 0,86913V

PASS

  • ---

MID:$02 TID:$83

  • O2 Bank 1 Sensor 2

Test incomplete or dependant test failed

  • -

MID:$02 TID:$84

  • O2 Bank 1 Sensor 2

Max: 7,99527V   Min: 0,10004V

Test result value: 0,86913V

PASS

  • ---

MID:$02 TID:$85

  • O2 Bank 1 Sensor 2

Test incomplete or dependant test failed

  • -

MID:$02 TID:$86

  • O2 Bank 1 Sensor 2

Max: 0,3V   Min: 0V

Test result value: 0V

PASS

  • ---

MID:$21 TID:$d0

  • Catalyst Monitor Bank 1

Max: 65 535ms   Min: 872ms

Test result value: 888ms

PASS

  • ---

MID:$31 TID:$d8

  • EGR Monitor Bank 1

Max: 23,79kPa   Min: 1,48kPa

Test result value: 5,35kPa

PASS

  • ---

MID:$41 TID:$f0

  • O2 Heater Monitor Bank 1 - Sensor 1

Max: 1 000ms   Min: 0ms

Test result value: 0ms

PASS

  • ---

MID:$41 TID:$f1

  • O2 Heater Monitor Bank 1 - Sensor 1

Max: 1 000ms   Min: 0ms

Test result value: 64ms

PASS

  • ---

MID:$42 TID:$f0

  • O2 Heater Monitor Bank 1 - Sensor 2

Max: 1 000ms   Min: 0ms

Test result value: 0ms

PASS

  • ---

MID:$42 TID:$f1

  • O2 Heater Monitor Bank 1 - Sensor 2

Max: 1 000ms   Min: 0ms

Test result value: 0ms

PASS

  • ---

Konec.

2016-03-27 01:48:00

radon:

Moc tomu zaříkávání čarodějnic nevěřím, i když u některých značek aut tyto "postupy", simulující naprogramované jízdní podmínky testu, jak vyvolat pozitivní readiness do určité míry fungují (před STK to má význam). Problém je ovšem v tom, že ten test proběhne pozitivně pouze tehdy, pokud je třikrát za sebou úspěšný za stejných podmínek, při kterých závada vznikla.

A tyto podmínky mohou být pokaždé jiné

Proto jsou důležitá uchovaná Freeze Frame data (to jest data v okamžiku vzniku sporadické poruchy, tedy hlavně rychlost vozidla, otáčky a z toho vyplývající vypočtená a absolutní zátěž v procentech.

To napětí na lambdasondách a doba odezvy, může být značně zavádějící a já jsem navíc vůči kvalitám programu Torque dost skeptický .

Neřeší se tím ale příčina, to jest sporadická P0420.

Každopádně vysleduj, kolik najedeš km, než se ti opět rozsvítí MIL.

Tipnu si tak do dvou tisíc.

2016-03-28 10:15:48

Plukovník : Škoda, že jsem si ten test neudělal před "zaříkáváním čarodějnic". Teď to nevím přesně. Ale byla by to náhoda, že takovou dobu nic a pak najednou O.K. Třeba řídící jednotce už chyběl k uzavření cyklu jen ten styl jízdy dlouho konstantní rychlostí a brzdění motorem .... Hlavně ale, že už je to OK.

Lambdy :

Hledal jsem, hledal a našel tyto :

http://www.autodoc.cz/blue-print/7187303

http://www.autodily-cardo...bda-sonda-denso-dox-0326/

Obě jsou dle mého názoru přímo na SX4 (i na ostatní Suzuki) a nemusejí se u nich měnit konektory. Ta první je regulační a ta druhá diagnostická. Sedí i délky kabelů, ta přední by měla mít kratší kabel, ne ?

Jaký je tvůj názor, hlavně na tu první ? Myslím si, že "za ty prachy" ani nic lepšího nejde sehnat....

Myslím bez výměny konektorů.

Jo a ještě k těm napětím na lambdách a P0420. Bohužel ty lambdy mají vliv na P0420, protože první reguluje to, co leze do katu a druhá to vyhodnocuje. Takže hodnocení katu je zde vlastně zprostředkované .... A jinak by se kat asi měl správně hodnotit dle vstupních a výstupních teplot plynů a pak emisemi . Asi ... Špatná lambda může i vyhodnocovat dobrý kat jako špatný....

Kéž by ....

Takže raději měnit prvně lambdy a pak až kat ....

Dík.

2016-03-28 11:17:45

radon:

Myslím, že když tu první sondu dáš univerzální, planární, širokopásmovou, tak na tom nemůžeš nic zkazit.

A to je určitě ta Bosch BO 0258986602, která se dá koupit za cenu kolem 2 000,- Kč.

Sice má žhavení 7W oproti originálu 18W, ale myslím, že to by nemělo vadit. Řídící jednotka by měla rozlišit pouze přerušené žhavení a planární typ má nižší potřebu žhavícího příkonu, než tyčový z titulu konstrukce své aktivní části.

Co se týče lambdasond, tak samozřejmě mohou být otrávené, nebo mít sníženou dobu odezvy, ale moc tomu v tomto případě nevěřím, protože lambda sondy mají svůj vlastní test, který je vyhovující.

Lambdy mají mít životnost min. 160 000 km, kdežto u katalyzátoru je toto rozpětí hůře identifikovatelné, ale po 120 000 může již být zralý na výměnu.

Jestli vyměnit nejdříve preventivně lambdy, nebo kat, toť otázka.

Záleží na tom kdo tu vložku bude měnit a za kolik. Samotná vložka stojí kolem 3 000,- Kč, což zas není tak moc.

Ovšem její výměna není totéž, co výměna oleje.

V případě výměny originálních lambdasond, které ještě nejsou úplně chcíplé za nové universální, není jisté, zda si polepšíš.

Každopádně zatím zřejmě každý (nejenom Jonko ), kdo opravdu vyřešil závadu P0420, spočívalo to ve výměně katalyzátoru a to napříč všem značkám.

Ale očekávám, že se tady objeví názor na tuto problematiku ještě nějakého jiného "akademika", nejenom plukovníka

2016-03-28 11:58:54

Plukovník : Mně se ta Bosch ....602 zdá taky taková "solidnější", ale zase se musí měnit konektory. A že je planární, údajně to znamená, že je citlivější, což by nemuselo být na škodu.

Budu čekat na P0420 a průběžně si sondy monitorovat - v rámci mých možností. A pak je asi nechat proměřit ve značkové servisu. Je fakt, že měnit dobrý originál za náhradu je blbost.

Výměnou lambda sond před výměnou katu jsem měl na mysli výměnu originálu za originál za hrozný prachy. Ty jsi to srovnával s výměnou kat. vložky. To je za úplně jiné peníze. Kovová universální vložka stojí cca. 3600,- Kč. To je samozřejmě něco jiného. Už se již i na tuto alternativu připravuju . Našel jsem i kdesi v Rusku foto, jako po výměně vypadá. Teď budu i hledat někoho, kdo by si troufnul to zavařit. Takhle na dálku to nevypadá složitě, ale chce to někoho, kdo ví, jak na to .... Žáruvzdorný materiál ....

2016-03-28 18:41:32

radon:

...žáruvzdorný materiál... ???

Co máš na mysli ?

Snad wolframové netavící se svařovací elektrody (červené, s přídavkem radioaktivního kysličníku thoria ?)

Těmi to zavaříš jako prd.

2016-03-28 19:20:55

Plukovník : Ve svařování se nevyznám, ale ty svody i nová kat. vložka by měly být ze žáruvzdorné ho materiálu, ne ? To nemůže být " normální " plech .....

2016-03-28 19:37:35

radon:

Ocel je "žáruvzdorná" přibližně do teploty 1500 stupňů a potom se začne tavit, přičemž je celkem jedno, zda se jedná o normální plech, nebo nerez, z kterého je zhotoven obal té vložky katalyzátoru.

2016-09-05 10:16:10

Po zimní sadě pneu budu měnit i letní pneumatiky. Všechny pneumatiky jsou sjeté o cca 2 mm více na vnějším okraji než na vniřním. U zimních to bylo obdobné. Geometrii jsem nechal změřit a opravit dvakrát. Poprvé vcelku brzo po nákupu auta, protože jsem projel dírou jako pastí na mamuty, a podruhé nedávno, kde mi řekli, že vše bylo v pořádku. Geometrie teda byla v pořádku prakticky po celou dobu životnosti pneumatik. Chci se zeptat, jestli máte stejnou zkušenost a je to vlastně v pořádku, nebo jestli mám někde hledat chybu? Např. že nastavení geometrie u sedanu je jiné, než u hatchbacku a při prvním nastavení geometrie mi ji nastavili špatně.

2016-09-27 19:25:12

ahoj potřeboval bych poradit ohledně mé SX4 sedan. Mám takový pocit jako by mi při delší jízdě zejména po dálnici tuhnul spojkový pedál. Není to nic dramatického, vždy první sešlápnutí po delší době jízdy na dálnici jde ztuha, další už pak normálně. Najeto 80 000 km, pravidelný servis v aut. serv.. Jedná se o předzvěst nějaké závady nebo to je jen pocit v mé hlavě.

2016-09-27 19:31:27

nick:

např. jak starou máš kapalinu v hydraulice pro ovládání spojky?

2016-09-27 19:43:18

mirekdoda:

Kapalinou to asi nebude, ta je společná i pro brzdový systém a jestli byla někdy měněna v nádobce tak se promísila i do spojkového válečku.

Pokud to není jenom o pocitu způsobeném zlenivělou nohou při nudné jízdě po dálnici, tak bych se bál spíš o talířovou pružinu.

2016-09-27 19:49:21

plukovník:

no jo, máš pravdu, je společná.

Nick: a ten pocit je jen po jízdě na dálnici? Co třeba ráno, při prvním spouštění motoru (rozjezdu)?

MilanT  
Milan
2016-09-27 20:22:50

plukovník: Možná hloupá otázka - spojkový válec se ani neodvzdušňuje při výměně kapaliny? Tedy nepředpokládám, že to v servisech dělají.

2016-09-27 21:03:14

milant:

Pokud bys chtěl opravdu precizně vyměnit i tu část brzdové kapaliny co je v trubce ke spojkovém válečku a v hlavním i pracovním spojkovém válci, tak ano.

I spojka má odvzdušňovací šroub a postup je stejný jako při proplachování brzdových okruhů.

Ale ten spojkový je poměrně malý a ne tak náchylný k degradaci a absorbci vlhkosti.

Prostě, já to nedělám (je v tom nějaká moje vnitřní nechuť, možná pověrčivost, kdysi se mi takto spojka rozsypala, a byl jsem pak nucen absolvovat asi 50 km jízdu s nefunkční spojkou ). Spoléhám že to vyřeší za mě Brownův pohyb v brzdové kapalině.

Jestli to dělají v servisech nevím.

2016-09-27 21:04:40

mirekdoda: ráno v pohodě, při jízdě po okrskách taky v pohodě, jen to je pocit po delší jízdě na dálnici, na okrskách to nepociťuji (spojk. pedál se na nich častěji používá). Jezdím služ. Peugeot BOXER a tam to neregistruji a že by levá noha lenivěla jen v suzuki. ale všechno je možné. jen se ptám jestli to nedělá náhodou i ostatním sedanům. Já to pozoruji již delší dobu (asi 1rok). Pokaždé jen první sešlápnutí když to pak sešlápnu víckrat po sobě jde to normálně. Jinak činnost spojky je v pořádku a kapalina pravidelně měněna v autorizovaném servise Suzuki

2016-09-27 21:27:03

nick:

tak nevím co s tím. Shodou okolností teď synovi vyměňuji převodovku u Citroenu Saxo. A překvapilo mě, kolik se nalepilo prachu z materiálu obložení spojky do vazelíny, která má usnadnit posun spojkového ložiska po nátrubku na hřídeli. Ten materiál obložení má tu vlastnost, že zvyšuje tření a když se smíchal s tou vazelínou, vytvořil gelovitou hmotu, která spíše znesnadňuje posuv toho ložiska po tom nátrubku. Dlouhou jízdou po dálnici bez potřeby řadit ta gelovitá hmota může vlivem tepla zatéci na mazaná místa a při prvním použití spojky může klást ten zmiňovaný větší odpor při vyšlápnutí pedálu spojky. Toť moje teorie. Jestli je pravdivá, nevím. Syn po dálnici nejezdil a tuto zkušenost s tuhnutím pohybu pedálu spojky nezaznamenal.


Odpovědět

1  2  3