Fórum - Téma


Tablety FFI MPG


Fórum Technický koutek Tablety FFI MPG



1  2

2015-01-20 18:18:17

Teď jsem zevrubně procházel stránky celého klubu a v eshopu jsem našel tohle: http://www.suzukiclub.cz/...reby-a-zvyseni-vykonu-756

Máte s tím někdo zkušenosti, když to tady na stránkách je?

Já tomu upřímně nevěřím

MilanT  
Milan
2015-01-20 19:20:36

milk239: Tak jsi mě donutil si to rozkliknout a přečíst.

Věděl jsem o tom, ale myslel jsem si, že jsou to tablety na snížení spotřeby a zvýšení výkonu v tom smyslu, že jsou to nějaké multivitamíny, co mi sníží spotřebu (budu míň žrát) a zvýší výkon (doběhnu každou ranní tramvaj).

A ejhle, ony jsou to prášky do benzínu, které budou fungovat AŽ po vyjetí dvou nádrží.

Já byl taky mladej, blbej a chtivej peněz a tak jsem palivovou hadičku Š105 obaloval magnetem, do oleje jsem lil teflon...

Takže odpověď na tvojí otázku - zkušenost s tím nemám a nevěřím tomu.

Nebo jinak. Píše se tam, že měsíčně ušetříš 500 korun. Já tvrdím, že pokud si nekoupím10 tablet, tak ušetřím 620 korun včetně DPH.

2015-01-20 20:04:49

milk239:

Kdybys prostudoval celé fórum, čímž bys ale strávil půl života, tak bys možná, jestli se nepletu, zjistil, že o "podvodných" tabletách se tady již před lety diskutovalo. Ale možná to bylo na slovenském fóru.

Ale že se jedná o podvod, o tom ani na chvíli nepochybuj !

2015-01-20 20:07:06

plukovník: Já jsem hledal konkrétní název těch tablet, to nic nenašlo, ale máš pravdu, o tabletách se tu diskutovalo, to se omlouvám.

2015-01-20 20:08:05

milant: Asi tak, souhlasím s tebou

MilanT  
Milan
2015-01-20 20:29:05

Já používám tablety, které sníží teplotu motoru a tudíž odpadá nutnost chlazení motoru, klimatizace a ochrání lambda sondy před vysokou teplotou.

12 tablet za 600 korun (1 tableta/ 50 korun). Na krabičce je napsáno PARALEN.

2015-01-20 20:37:30

milant: Já používám Ibalgin 400, mám pak takovej narůžovělej kouř z výfuku

MilanT  
Milan
2015-01-20 21:01:57

milk239:

No vidíš, a já myslel, že Ibalgin je na bolest kloubů (homokinetických), hlavy (motoru) a zubů (ozubených kol v převodovce).

2015-01-20 21:05:57

Jediné tablety na zvýšení výkonu, které opravdu fungují, mají modrou barvu, jedna stojí deset dolarů a vyrábí je firma Pfizer.

2015-01-20 21:06:28

milant: To právě taky, dávám ho preventivně

2015-01-21 01:17:05

Ty tablety jsou nějaká normální sloučenina, která se občas doporučuje používat, ale nic se nestane, když si ji nedáte. Nevýhody jsou, že na všech stěnách (i svíčkách) se tovří železný povlak.

Mě to taky loni nutil pumpař, tak jesm se podíval na zadní stranu co že je to za sloučenina a vygůglil.

MilanT  
Milan
2015-01-21 07:05:19

autoveteran: Tak se začínám ztrácet v paradoxech

Doporučuje se to používat protože to má nevýhody v podobě železného povlaku? A doporučil to pumpař, protože to snižuje spotřebu paliva a on nechce mít větší obrat a zisky?

To by pak potvrzovalo, to, že to spotřebu nesnižuje, škodí to motoru a jsou to tedy vyhozený peníze. Hlavně že se nic nestane, když to tam nedám. Takže efekt opravdu nula

To už můžu rovnou narvat do výfuku dřevěný kolík. Je to levný, snížím emise a spotřebu na nulu a ještě to neuškodí motoru.

2015-01-21 22:22:55

Občasné použití prospívá. Časté škodí. Pumpařovi je to jedno, na benzínu zas tolik nevydělá, jak na těch tabletkách.

2015-03-02 07:55:20

já osobně s tabletami nemám zkušenosti, kdysi jsem vyzkoušel přísadu do oleje od Extiba- Ekolube. Je to brněnská firma a opravdu jsem zjistil, že se mírně- o cca 0,5 l snížila spotřeba. Jinak nevím, ale tablety do benzínu? Ještě jsem zkoušel - úspěšně dát přípravek proti molům do vzduchového filtru, mezi stěnu a filtr. Takže vzduch proudící kolem tablet- celé balení- strhával odpařujíci se tabletovou směs a tím jsem docílil vyššího oktanového čísla- tak mi to řekl chemik- a auto mělo větší sílu a míň žralo. Ale pozor!! Jenom na dálky, jinak si zničíš filtr.

MilanT  
Milan
2015-03-02 08:28:18

milanko: Přípravek proti molům?

A neříkal ten chemik spíš "Liqui Moly" a ty jsi rozuměl "Likvidovat moly"?

http://www.oleje-aditiva.cz/liqui-moly

2015-03-02 08:33:40

milant: Né, opravdu jsem používal naftalín, pak to mělo nějaký jiný název. A šok byl, když jsem jel do Trenčianských Teplíc- Slovensko, nacpal jsem to tam a Š-120 L, pětikvalt- mezityp- mi brala 5.8!! tři krát jsem to počítal, neboť jsem nechtěl věřit, ale bylo to tak. Ale jak jsem psal, tak jenom na dlouhé tratě, jinak tablety vyber a odlož, neboť naftalín, jak se vypařuje, tak váže vodní páry a tak by jsi si mohl zničit- ucpat filt.

MilanT  
Milan
2015-03-02 08:41:19

milanko: Znám naftalenové motory, co běhaly na přípravek proti molům, ale do sání bych si to dneska nedal.

2015-03-02 09:00:48

milanko:

Stodvacítka s pětikvaltem a dlouhou pětkou jezdila na dlouhé tratě za 5,8 litru, aniž bys při tom musel liquidovat moly

2015-03-02 10:25:53

Přísady do oleje nepoužívejte, máte-li rádi nekorodující motor. Tohle jsem vycucl z jednoho PDFka co mám na disku a beru to vážně:

Ve spolupráci s ing. Jaroslavem Černým z VŠCHT v Praze jsme pro vás připravili krátkou rubriku, poodhalující některé mýty, které opřádají oblast maziv. Inspirací nám jsou nejrůznější internetové diskuse, kde mnozí rádoby odborníci prezentují své názory. Tématem dnešního dílu jsou dodatečné přísady, jež mnozí výrobci nabízejí k vylepšení vlastností motorových olejů.

Výběr z popisů výrobků:

... je to aditivum pro kov a ne pro motorový olej... ... molekulárně se váže na kov a prolíná do mezikrystalických

prostor povrchové vrstvy... ... nová generace aditiv pracujících na principu penetrantní che misorpce... ... chrání kovy stálou syntetickou molekulární vazbou...obsahuje chlor, ale ve vázané formě...pod tlakem se spojí s kovovým povrchem a vytvářejí novou meta loorganickou látku...díky elektromagnetické polarizaci se molekuly uhlíkového řetězce spojí s povrchem...metoda permanentní difuze do povrchu kovů...hloubková mikrodifuze maziva...

Dodatečné přísady do motorových olejů jsou velmi oblíbenými produkty a myslím, že se i dobře prodávají. Vždyť kdo by odolal velmi učenému vysvětlení jejich působení a údajným vynikajícím účinkům. Ukázky z takových textů, kterými jsou dodatečná olejová aditiva propagována, uvádíme výše. Všechny znějí moc hezky.

Zásadní potíž je ale v tom, že to jsou naprosté chemické a fyzikální nesmysly, které mají za úkol zmást zákazníka a nalákat jej ke koupi.

Přečtěte si ještě jednou nahoře uvedený výběr z popisu působení aditiv a přiznejte si, pokud nejste zrovna chemik, že takové učené formulace dokážou člověka zlomit a přesvědčit jej ke koupi. A právě na tom je založen prodej těchto aditiv – na malé informovanosti zákazníka a na jeho neznalosti chemických zákonitostí.

Bohužel, podobné praktiky se začínají dostávat i do marketingové podpory prodeje některých motorových olejů.

MECHANISMUS PŮSOBENÍ

Dodatečných aditiv do motorových olejů je několik. Většina motoristů už dnes odmítá aditiva s obsahem pevných částeček teflonu z důvodů možného ucpávání olejového filtru po vyčerpání disperzantních přísad v oleji. Podívejme se proto spíše na další aditiva, rozpustná, která mají údajně snížit tření v motoru až o 80 %.

Již samotný motorový olej obsahuje mazivostní a protizáděrové přísady, které vytvářejí mazivostní film na povrchu kovů, a chrání tak jednu třecí plochu proti přímému kontaktu s protilehlou plochou. A na úplně stejném principu působí všechna dodatečná mazivostní aditiva, která se honosí různými molekulárními mechanismy a permanentními difuzemi. Pokud do motorového oleje přilijeme dodatečnou mazivostní přísadu, dodáme oleji vlastnost, kterou už sám o sobě má.

ŽIVOTNOST MOTORU

Je třeba říci, že dodatečná aditiva obsahují většinou jiné mazivostní látky, než jsou v motorovém oleji. Mazivostní přísady v dodatečných aditivech jsou opravdu většinou účinnější než ty, které jsou v motorovém oleji, opravdu při jejich použití dochází k mírnému snížení tření a motorista je přesvědčen, že udělal pro motor to nejlepší. Je samozřejmé, že tyto „zázračné“ látky všechny olejářské firmy znají, ale přesto je nepoužívají. Kvalitní motorový olej má totiž motor také chránit proti korozi. A právě tady nastává problém. Motorový olej je vyroben tak, aby dobře mazal i při mezném či suchém tření a současně nezpůsoboval korozi motoru. To u těch

zázračných mazivostních přísad neplatí. Každé zlepšení mazivosti je doprovázeno velkým nebezpečím korozivního působení, nebezpečné jsou zejména produkty rozkladu těchto přísad. A k jejich rozkladu při provozu nutně dochází. Vezměme si například typické přísady s obsahem chloru. Těch je na trhu nejvíce, i když

s „chlorem ve vázané formě“ (jiný chlor ve sloučeninách ani neexistuje). Určitě se bude zdát, že motor běží lehčeji, je tišší. Není divu, vždyť chlorované parafíny mají jedny z nejlepších mazivostních vlastností a používají se třeba při obrábění. Motor však začíná pomalu, ale jistě korodovat. Rok není nic poznat, všechno je v pořádku. Po dvou letech také. Jakmile ale bude mít motor najeto s dodatečnými aditivy dostatečný počet kilometrů, začnou se pomalu projevovat příznaky koroze se všemi důsledky na vlastnosti motoru a jeho životnost. Podobný průběh má i používání jiných, nechlorovaných, ale stejně agresivních aditiv.

VŽDY BEZ DODATEČNÝCH PŘÍSAD

Žádná z těch zázračných látek v dodatečných aditivech není nic nového. Jejich mazivostní účinnost je známá, známé jsou však také jejich korozivní účinky. A kdyby někdo někdy vynalezl zázračnou látku, pak ji jistě bude ve velkém prodávat všem olejářským společnostem a nebude ji vnucovat po malých lahvičkách motoristům

v maloobchodě. Proto je jediná spolehlivá rada pro všechny motoristy: nedávejte do motoru nic kromě motorového oleje. Jen tak svému autu prospějete.

Ústav technologie ropy a petrochemie, VŠCHT Praha

jaroslav.cerny@vscht.cz

Příště vám odhalíme mýtus číslo jedenáct na téma srovnávací testy olejů.

ZÁŘÍ 2005 I AUTOEXPERT

2015-03-03 05:31:03

autoveteran: Tak tenhle příspěvek je opravdu hodnotný, ale.. zkusil jsem Ekolube kdysi hooodndě dávno, a představ si, co jsem zjistil. Fakt, že jsem nešel na měření různých CO, CO2 H2O2, H2|SO4 a co já vím jaké hodnoty to mělo změnit.. Ale- a to bylo pro mne důležité- po aplikaci jsem jel cca170 km k příbuzným a když jsem se svojí fantastickou Š-100 zastavil před bránou a slyšel, v jakých otáčkách se točí, tak jsem sáhnul po sytiči, abych jej vypnul. Ouvej- byl dole. Takže první zkušenost- opravdu se tření zmenšilo. Pak jsem časem zjistil, že spotřeba mi klesla, neboť subjektiní dojem byl, že motor táhnul líp. A pokud v tom přípravku byly nějaké přísady chlóru, flóru, jódu, nebo co to tam mělo být a zplsobovat korozi- tak vozidlo jsem používal 8 let a jediné co korodovalo, byla kastle. Od té doby jsem do svých dalších vozidel aplikoval Ekolube přípravek do oleje a vždy jsem zjistil, že spotřeba mírně klesla, motor se jevil jso silnější a při výměně oleje jsem nenašel kusy zrezavělého motoru. Takže sečteno a podtrženo- piš co chceš, stejně tomu moc lidí nerozumí, neboť nejsme všichni chemici a ani bývalí ministři finací, takže přípravek budu používat i nadále.


Odpovědět

1  2