Fórum - Téma


Tachometr


Fórum Jimny / Samurai III Tachometr

Informace o modelu: Suzuki Jimny / Samurai III JB23 / JB33 / JB43 / JB53



2013-06-26 15:58:38

Dnes mě přestal jít u Jimnyho (1,3 benzín 1999) tachometr .Než s tím něco udělám, kde by mohla být závada a jak se tam dostanu ?Díky předem za rady!

Ira
Víťa
2013-06-27 07:56:09

rystr: tachometr jsem už vyndaval, ve vláknu Informace o Jimnym, na str. 4 a 5 je postup, jak se dostat k podsvícení topení. Zároveň se tak dostaneš k tachometru.Všecko je to pod jedním, velkým, společným rámečkem, kterej je tam nacvaklej. Takže vytočit 2 šrouby nad tachometrem, vycvaknout rámeček, povytáhnout tachometr, odpojit jeden velikej konektor, není to nic, co bys nezvládnul. Ale jestli máš před tachometrem, na krytu tyče volantu spínač varovnejch světel, ten tam sakramentsky překáží. Je tam málo místa a dostat přes něj tachometr je fuška. Tenkrát jsem u toho řval, že to museli slyšet až v Tokiu.

2013-06-27 20:57:41

Tak jsem to podle toho návodu rozebral.Návod je vynikající a díky za něj !Je k tomu potřeba hvězdička na povolení airbagu ,protože to bylo dost dotažené.To by ještě šlo.Kryty ,po povolení volantu jdou ven jak po másle.Jen se musí odšroubovat 2 šrouby nahoře v kastlíku tachometru a vypíchnout pravou část šroubovákem.Tachometr a všechny ty bazmeky drží 4 šrouby - tak potud jsem to zvládl! Pak ale přišel šok, poněvadž tam není nikde náhon na tachometr Tak a teď co s tím! Kde zase najdu to správné čidlo- které je asi vadné? Víte to někdo? Nebo co mám s tím dál provést?

2013-07-04 22:08:21

rysTR:

už se to tu probíralo na jiném autě, ale stejnou motorizací:

http://www.suzukiclub.cz/.../porucha-tachometru-24029

vypadá to nějak takhle

http://www.profesionalni-...010/cidla_102747/ga_1190/

lanka se nepoužívají už patnáct let, dojeb no.... Jinak kde to čidlo u jimnyho je, jsem ještě nezkoumal, zkus příručku, co má na stránkách doctor.....

2013-07-27 11:13:16

jopeeeno: jopeeeno: Konečně jsem se dobral k umístění čidla na snímání rychlosti.Je to dole vpravo před kardanem na -asi- převodovce.Je tam pouze dvěma šroubky upevněné malé pouzdro s třemi nožovými kolíky.To jsem si ale netroufl vyšroubovat.Také jsem zkoušel po demontáži celé kapličky tachometru to jednotlivě propískat, ale nikde to k mému překvapení ani nepíplo.Tak nevím.Zatím jsem se řídil starým údržbářským heslem: Co funguje-do toho nevrtej! Vyčistil jsem zásuvku od prachu a několikrát nasadil a vyndal a namazal kontaktním olejem.Pak se světe div zase rozjel tachometr.Po několika kilometrech ale opět chcípnul a když jsem zopakoval postup, tak už vesele ukazuje - snad už bez přerušení.Takže to byl asi špatný kontakt nebo špatně připojené dráty vedoucí do zásuvky.Mimochodem se ani nedivím, že to zalehne, protože ,kdo jezdí častěji blátem, tak s tím nutně musí počítat.To umístění je dost nešťastně řešeno.A v žádném případě nehledejte náhon.Ten už zřejmě u typů r.1999 a výš vymizel.Hodně mě také pomohl v interní poště Hill. Jinak bych se asi nedopátral jak to tam vlastně funguje.Díky všem za rady !

2013-07-27 12:26:14

rysTR:

dík za postřeh, tohle se bude jednou hodit.


Odpovědět