Fórum - Téma


Táhlý zvuk podobný čerpadlu zezadu auta


Fórum Swift IV Táhlý zvuk podobný čerpadlu zezadu auta

Informace o modelu: Suzuki Swift IV


1  2

Joan  
Jana
2015-09-10 12:42:28

Přeji příjemné čtvrteční popoledne,

jelikož můj servis má až do pondělí dovolenou a já nevím, jestli je to závažné, položím prosím dotaz sem: před pár dny můj hudební sluch zaznamenal při běhu motoru táhlý zvuk, který je asi o dva tóny vyšší než zvuk čerpadla. Na dobzučení čerpadla před nastartování vždycky poctivě čekám, takže vím bezpečně, že vždycky zmlkne.

U tohoto zvuku jsem zaznamenala, že např. při blinkru nepatrně kolísá ve frekvenci blikání, stejně tak když zmáčknu přepínač u elektrického předního okna a ono je už zavřené. Takže to reaguje na průchod proudu (nebo kecám?). Nejsilněji je slyšet, když jsem stála za nádrží auta, prvotně jsme ho ale zaznamenala už od volantu.

Žádná kontrolka nikde nesvítí, auto jede jak má, spotřebu mám včetně přískoků po městě 5,7 litru/100km.

Co to může být ?

MilanT  
Milan
2015-09-10 13:22:10

joan: Pro představu - jaký tón které oktávy to vydává?

Pochopil jsem, že to píská i u stojícího auta s nastartovaným motorem? Pokud můžeš vyloučit pískání z motorového prostoru (řemen, ložiska alternátoru, vodní pumpy, netěsnící víčko expanzní nádobky...) a jde to odzadu, tak bych tipoval na dírku ve výfuku. Může to být třeba netěsnící víčko nádrže a vyrovnávání tlaku v nádrži slyšíš jako pískání. Mohlo ti něco vletět do sání motoru a tak si to tam popiskuje.

Pokud se ale intenzita pískotu mění s použitím nějakého elektrospotřebiče, tak to bude nějaký elektrospotřebič. To jsem ti poradil, co? Ale nebude to reagovat na průchod proudu, ale spíš na změny napětí akumulátoru.

Joan  
Jana
2015-09-10 13:53:18

milant: Vezmu si večer k ruce kytaru a zkusím identifikovat kolikačárkovaný tón to je

Není to pískání, ale zvuk velmi podobný právě čerpadlu. Jako když zavřeš pusu a hlasivky vydávají tón, jen je opravdu ve vyšší poloze než čerpadlo. Něco jako meditační tón ómmm, ale spokojené auto asi nebude...

Nastartovala jsem Swiště a obcházeli jsme ho ze všech stran a ze strany od nádrže to bylo slyšet nejvíc. Slyšeli jsme to oba, takže mi určitě nehučí v uších.

P.S.: Já nikdy nevím, kdy mám mluvit o napětí, a kdy o proudu

Hill  
Jaroslav
2015-09-10 14:59:00

joan: nevím, Jani, jak by se dala alespoň odhadnout závada podle výšky tónu. Ta není ani tak důležitá, jako jeho barva, charakter, a místo, odkud vychází. Jestli třeba naměříš, že zvuk má frekvenci kolem 1,86 kHz, protože odpovídá dvoučárkovanému Béčku, bude to hezká, ale nic neříkající informace.

Daleko víc znamená vědět, odkud ten zvuk jde.

Joan  
Jana
2015-09-10 15:08:20

hill: Já vím, to je mi jasné, spíš jsem chtěla dát najevo, že nejde o PÍSKÁNÍ. Jde to odněkud kolem nádrže. Je třeba možné, aby se čerpadlo samo zase zapnulo?

2015-09-10 15:11:37

Joan: Možná to opravdu dělá čerpadlo v nádrži. Může být lehce přidřené a vyšší zvuk (tón) začne vydávat až po určité době činnosti v zatíženém stavu. Při startu se může projevovat normálně. Zkusil bych, až to zase začne "pískat", odpojit přívodní konektor u nádrže a poslouchat, jestli to přestane. Pravda, je to trochu " na hulváta", ale lepší než tam tahat kabel od baterky, shánět schéma zapojení a trápit čerpadlo chodem naprázdno při nenastartovaném motoru. Konektor by měl být pod zadními sedáky nebo pod podlahou zavazadlového prostoru. Přesněji to nevím, mám mladší typ auta. Někdo to tady ale určitě vědět bude.

Joan  
Jana
2015-09-10 15:15:48

deep: Hmm, když já ani nevím, jak čerpadlo vypadá, nikdy jsem ho neviděla... . Spíš bych potřebovala věšteckou kouli, jestli s tím můžu normálně jezdit (nijak daleko) anebo může hrozit průšvih. V každém případě si zajedu po neděli do servisu, co mi na to kluci řeknou.

2015-09-10 15:50:21

joan: promiň, já to nějak nedomyslel. Jesti jsi si opravdu jistá, že ten zvuk jde zezadu, tak jenom čerpadlo nebo motor zadního stěrače mohou být závislé na odběru proudu jinými spotřebiči (el.okno, blinkry). Čerpadlo se může zadřít (zastavit), takže nepoběží ani motor. Cena nového čerpadla jde do tisícikorun, na vrakovišti seženeš určitě daleko levněji. Jezdit se dá, když to jezdilo doteď. Jen se raději připrav na to, že můžeš někde zůstat stát. Nikde není psáno, že to dělá na 100% čerpadlo. Ještě dotaz: ten zvuk se se zvyšujícími otáčkami motoru mění nebo je pořád stejný?

Hill  
Jaroslav
2015-09-10 16:23:48

joan: to čerpadlo je ponořené v nádrži a chycené na víku, takže ho bez vyndání nádrže jen tak neuvidíš.

Ale pod zadním sedadlem je konektor na růžovém drátu, ten vede plus k pumpě.

A žlutočervený, ten vede k reostatu plováku, ten ale zpívat nebude, takže toho si nemusíš všímat. Kostra je společná a vede černým drátem.

Ale čerpadlo lze repasovat, jak tvrdí ke konci kapitoly 8 v tomto manuálu: http://www.suzukiclub.cz/...anual_download.php?id=231 - je v něm zabalený ještě jeden archiv "Body_electric_system.rar" nebo tak nějak. Rozbal archiv, z něj rozbal ten soubor a, jakkoli je to v angličtině, je to tam.

Joan  
Jana
2015-09-10 16:58:39

deep: Moc dík za snahu. Sakra, Tvoje poslední otázka mě dostala! Ale matně vzpomínám, že s přidáváním rychlosti mě netrkla nějaká změna, takže je asi stejný. Mám osmisekundový záznam v MP3 na mobilu, který jsem strčila pod zadní nárazník. Ten inkriminovaný zvuk je dobře rozlišitelný od běhu motoru na volnoběh. Snad se mi to podaří přiložit místo možnosti obrázku.

Hmm, tak nic . Zkusím to nahrát někam externě a přihodit odkaz.

Třeba tady: http://janula.kr.sweb.cz/mix/Hlas-0001.mp3

MilanT  
Milan

Hill, 2015-09-10 14:59:00 napsal:

joan: nevím, Jani, jak by se dala alespoň odhadnout závada podle výšky tónu. Ta není ani tak důležitá, jako jeho barva, charakter, a místo, odkud vychází. Jestli třeba naměříš, že zvuk má frekvenci kolem 1,86 kHz, protože odpovídá dvoučárkovanému Béčku, bude to hezká, ale nic neříkající informace.

Daleko víc znamená vědět, odkud ten zvuk jde.

2015-09-10 17:13:46

hill: Jardo, nesmíš být takový suchar.

S Janou víme, že otázka na výšku tónu byl jen pokus o odlehčení situace.

Joan  
Jana
2015-09-10 17:20:41

milant: Přesně tak . Na druhou stranu, jako má každý člověk charakteristickou výšku a barvu hlasu, doufala jsem jako autoneznalec (co si budem povídat, stále rozumím autu jen co by se za dětský nehtík vlezlo), že zaškatulkováním tónu se může vyloupnout nápad - ejhle! To může být to a to

Hill  
Jaroslav
2015-09-10 18:36:00

joan: slyšíš ten zvuk po zapnutí klíčku dřív, než nastartuješ? V tom případě by to dělalo čerpadlo.

Takhle mi to připadá jako rezonance nějakého užraného plechu v zadním tlumiči výfuku či dokonce netěsnost, zvlášť, jestli je to slyšet jen za chodu motoru na volnoběh a s přidáním plynu to ztichne nebo se změní charakter zvuku.

MilanT: Jana ví, že klidně budu i suchar, jestli jí to aspoň trochu pomůže.

MilanT  
Milan
2015-09-10 19:11:25

Jana+Jarda:

Z toho audia jsem měl pocit, že slyším nafťáka. Takže zopakuji jeden ze svých prvotních tipů ze svého prvního příspěvku: netěsnost neboli díra ve výfukovém potrubí.

Takže s Jardou už jsme dva.

Joan  
Jana
2015-09-10 20:58:11

hill: Tak jsem si konečně dotapetovala mikrodílníčku a mám čas sednout k internetu

Ten zvuk naskočí vždy až po úplném nastartování a mám pocit, že ne okamžitě, řekla bych že o pár vteřin pozdějc. A celou dobu je neměnný, i za jízdy, jak si vzpomínám, protože jsem vezla babičku ze špitálu a ptala se jí, jestli ten zvuk slyší taky. Slyšela.

Pokud se to týká výfuku, tak je pro mě jasné zajet po víkendu do servisu, to sama opravit neumím. Výfukovou soustavu mám přitom od února novou, kdy mi předali uzdraveného Swiště po té bouračce.

P.S.: Každý má svoje kouzlo, i "suchar"

Joan  
Jana
2015-09-15 22:23:11

milant: Tak jsem dneska potěšila svou návštěvou svůj milý servis na Červeném kopci: je to prý čerpadlo, ale nezvykle hlučné . Swiftíka mi připojili na diagnostiku - a auto je prý "jak nové" . Čili žádná závada. Je otázka, jak se to čerpadlo bude chovat dál. Když jsem do servisu odjížděla z práce, přes půl Brna jsem měla pocit, že to přestalo, až potom kousek od servisu to moje uši zaznamenaly na stejné intenzitě, jako když jsem na to přišla.

Zvuk je stabilní, nekolísá, tak to risknu a za rozhlednami na vsetínsko v sobotu s naší fenkou pojedu

2015-09-16 21:12:27

joan:

Hlučná palivová čerpadla se projevovala o ty dva tóny vyšším zvukem případně smutným tónem za vyšších teplot.

Ale to byla čerpadla umístěná mimo palivovou nádrž, pod zadním nosníkem.

Máš to čerpadlo pod zadním nosníkem ???

U čerpadla ponořeného v benzínu v nádrži jsem se s tím nikdy nesetkal.

Leda, že bys měla nádrž skoro prázdnou...

...jinak ale myslím, že na funkci to nemá žádný vliv.

(...rostlináře)

Joan  
Jana
2015-09-17 11:04:57

plukovník: Moje čerpadlo prý plave v nádrži, která je momentálně plná z 74 % (dle diagnostického přístroje zapojeného pod palubovkou), nemám najeto ani 100 km od načerpání do prvního cvaknutí. Takhle slyšet právě nebývalo.

Kdyby jeho hlasitější cvrkot neměl vliv na funkci (a nejen rostlináře ), bylo by to super, hlavně aby neodešlo do důchodu někde po cestě...

P.S.. Zamysleli jsme se nad otázkou, jaktože čerpadlo pod napětím a plovoucí v benzínu nezpůsobí výbuch paliva ?? Je to tím, že je na něm jen nízké napětí?

MilanT  
Milan
2015-09-17 11:25:39

joan: Jano, benzín nevybuchuje. Můžou vybuchnout maximálně benzínové výpary, ale musí dosáhnout určité koncentrace a potřebuješ k tomu ještě vzduch a teplo. Takže paradoxně může vybuchnout jen prázdná nádrž se zbytky výparů. Když budeš mít nádrž plnou benzínu, tak se můžeš snažit sebevíc, ale nic nevybuchne. Vezmi si to, jak složité je přivést k výbuchu benzínové páry ve válci zážehového motoru. Potřebuješ k tomu sání vzduchu, potřebuješ určitou kompresi, potřebuješ vysokonapěťové zapalovací svíčky...

Nádrže benzínu vybuchují v akčních filmech a seriálech typu Kobra 11, ale to není díky benzínu, ale díky přidaným náložím.

No a pak to čerpadlo v benzínu je zakryto tak, aby jiskřící části a el. proud nepřišel do styku s benzínem.

Joan  
Jana
2015-09-17 11:34:45

milant: No ale vzduch v nádrži prý JE a když byla venku ta vedra, tak teplo bylo nasnadě... Ale možná je toho vzduchu a těch výparů opravdu příliš málo. Vůbec nemám představu, jak je to čerpadýlko v nádrži uložené, takže musí být nějak utěsněné.

Tak Ti dík, jsem zase o chlup chytřejší


Odpovědět

1  2