Fórum - Téma


Tažné


Fórum Vitara / Escudo / Sidekick IV Tažné

Informace o modelu: Suzuki Vitara / Escudo / Sidekick IV


1  2  3  4  5

2016-06-30 08:54:59

Popravdě taky přemýšlím o kouli, a jenom z důvodu nějakého blba co by to do mě ze zádu nakouřil...

2016-06-30 11:04:49

lubos:

Trvale namontovaná koule má význam při podélném parkování, to abys pro druhé nebyl za otloukánka.

Ale že ti to pomůže proti "nedobrzdičům" ?

To je pouze iluze

Ve většině případů kouli přeskočí, a pokud se nejedná o rychlost do čtyř km/hod (kterou by měl absorbovat nárazník, dojde stejně k deformaci (minimálně TZ, a to může být dražší než by byla škoda na zadním nárazníku bez namontované koule.

Jediná obrana před nedobrzdiči je připřažený bytelný nákladní přívěs, nejlépe s taranem vzadu.

2016-06-30 11:24:02

plukovník: ano, co se týče podelneho parkování tak to mám taky na mysli. Denně vidím a bavím se, jak každý druhý to opre do auta před sebou nebo za sebou. ..

MilanT  
Milan
2016-06-30 12:36:18

plukovník: Bohužel u nárazu do přípojného vozidla dojde buď k vykloubení hlavice a oj vleku se dostane pod zadní sedadla. Nebo se vlek zalomí a vrazí do tebe z boku.

Velice zajímavá diplomová práce na tohle téma - http://www.vezeko.cz/imag..._prace_soubor_verejne.pdf

Kdo to nechce číst celé, tak doporučuji stránky 34-36 a 61-64.

2016-06-30 13:05:24

milant:

Při tvrdém nárazu při rychlosti 40 km/hod k té deformaci oje určitě dojde, ale nevěřím tomu, že při pouhém "nedobrždění" nedokáže pevnost spojovacího kompletu spolu s hmotností přívěsu a "odskokem" tažného vozidla eliminovat energii nárazu.

Kdyby bylo TZ, žehlička a oj taková hrachovina, tak bych se asi bál s naloženým vlekem prudce brzdit, ale pokud je to stavěné na tažnou sílu 1,8 tuny, což je většina tažných, předpokládám, že musí také něco vydržet v opačném směru.

I když samozřejmě chápu, že několik G dokáže udělat své.

Na druhou stranu, ta domnělá ochrana před nárazem pouze nainstalovaným TZ je přinejmenším sporná, protože výška koule nad zemí je níž, než spodní hrana výztuhy předního nárazníku většiny současných osobních automobilů.

P.S.

Ten tvůj oběžník jsem zatím nečetl

MilanT  
Milan
2016-06-30 13:24:01

plukovník: Přesně jsi to trefil s těmi G.

Pokud to čelně naperu do zdi, tak žádná žehlička neudrží 18 metráků. navíc si uvědom, že tu kouli zazadu drží jen zobáček, který je držen jen silou nějaké pružinky byť mechanicky pojištěné zacvaknutou rukojetí. A to samé platí i o nárazu zezadu do stojícího vozidla. Pravda, vlek působí jako deformační zóna, ale pokud prochází oj pod celým vlekem...a ta oj určitě není hrachovina, která se složí jak harmonika.

Proto mě v té diplomce zaujala za zalamovací oj.

2016-06-30 14:28:02

milant: ...myslím že se tak za hodinu raději zalomím jak oj na zahradní houpačce...v tom hicu :-D

2016-06-30 14:42:16

tady přívěs eliminoval náraz.....sms v renaultu ho přišla pěkně draze

MilanT  
Milan
2016-06-30 14:52:18

pe.ka: Nojo, podjetí vleku. To měl kliku, že to nebyl vlek kamionu.

2016-06-30 17:37:11

No koule na Nissanu co sem měl sloužila jako odžďuchovač při parkováni, ale už nechci pevnou s estetického hlediska...

Jinak děkuji za infa a vidíme že se to tu pěkně zvrhlo

Lubosjáprvní, 2016-06-29 23:48:04 napsal:

robert1969: v tp máš 1500,ale bržděný. A na to už musíš mít E, což je mi jedno bo ho mám... Ale popravdě ještě sem nezažil že by chlupatý vážili vozík..

2016-06-30 21:47:07

lubosjáprvní: policajti (někteří) nejsou tak blbý jak se o nich traduje ... znám človíčka co si vezl ze stavebnin na paletě 1,5 m3 dřeva buku. Neokecal to a skončil u správního řízen za náklad převoz tuny.

A když se postaví někde na převažovaní kamionu .....tak velké procento osobáku z přívěsem odstaví taky (okresky z Mladé Boleslavy celkem časté a z Prahy na Mělník)

2016-06-30 22:09:47

lubosjáprvní, pe.ka:

Skupinu E ke skupině B potřebuješ podle nových pravidel teprve v okamžiku, kdy celková maximální hmotnost jízdní soupravy překročí 3,5 tuny.

pe.ka:

Jestli ten človíček vezl paletu buku, tak se s největší pravděpodobností jednalo o 1,5 "sypaného" kubického metru a ten váží tak 600 kg. Takže s tím nebržděným vozíkem by možná vyhověl.

MilanT  
Milan
2016-06-30 22:16:35

pe.ka: Tak to by mě zajímalo, s čím tam proti tomu řidiči argumentovali. Vždy platí ukázaná a tedy vážní lístek z certifikované váhy. Dojem chytrého policisty není argument ať už je machr v ODHADOVÁNÍ rychlosti, hmotnosti nebo třeba hloubky dezénu pneu.

Pokud ale povedu 20 pytlů cementu a na každém bude napsáno 25 kg, tak je bez debat že vezu půl tuny a mám problém.

MilanT  
Milan
2016-06-30 22:22:09

plukovník:

I když moje souprava překročí 3,5 tuny, tak nepotřebuju E. Je tady přeci skupina B96

Modří vědí a ostatní si to najdou.

2016-06-30 22:24:48

milant:

No jistě, ale já nejsem Holanďan a navíc tu skupinu E samozřejmě stejně mám

2016-06-30 22:46:52

milant: pravě že zahořel na přišpendleny štítek o množství a váze.

MilanT  
Milan
2016-07-01 06:50:00

pe.ka: No nevím...jezdím dlouhý roky pro dřevo s vlekem do různých pil a lesních závodů, ale že by se dřevo prodávalo na váhu nebo byl jasně definovaný poměr objemu a hmotnosti dřeva? Že by v těch stavebninách měřili i vlhkost dřeva a přepočetli to na hmotnost?

Tak to musí být luxusní stavebniny ale dotyčný je moula, že tu cedulku nesundal.

Ivánek  
Ivan
2016-07-01 07:45:57

zažil jsem vážení i u nás na vesnici, kdy dopravka lovila auta po městě a na vhodném místě měla firma rozbalené nádobíčko a vážila a vážila....

a s koulí a nárazem mám jiné zkušenosti, mám ji obtisknutou zepředu a měl jsem to i na předešlém autě, kdy pán s kloboukem na semaforu do kopce zapomněl stát na brzdě....

2016-07-01 08:08:58

milant:

Luxusní stavebniny, moula s cedulkou, utržená střecha auta s nákladem propriet malíře pokojů, a nebo další "městská legenda"...

P.S.

Palivového dřeva do krbu jsem se také něco navozil.

Ale vždy jsem se setkal pouze s tzv. sypaným prostorovým metrem (palivového) dřeva – 1PRMs. Přičemž prodejci nikdy přesně nevěděli kolik to může vážit, protože vlhkost se nedá pořádně ani odhadnout.

Já osobně odhaduji 1 paletu (1,5 PRMs) na těch 600 kg, ale pochybuji, že by to věděl nějaký četník, možná pokud má sám doma krb.

2016-07-01 18:12:01

plukovník: No copak já vím tak E musí být pokud je vozík těžší jak 750kg a od této váhy musí být i bržděný. I když E sem dělal někdy před deseti léty,ale hádám že tohle se asi nezměnilo...


Odpovědět

1  2  3  4  5