Fórum - Téma


Tažné


Fórum Vitara / Escudo / Sidekick IV Tažné

Informace o modelu: Suzuki Vitara / Escudo / Sidekick IV


1  2  3  4  5

2016-07-01 20:12:51

lubosjáprvní:

Ono se to právê změnilo, asi před dvěma roky.

Přesně ti to možná řekne Milan.

Došlo ke sladění s pravidly v EU, a dokonce díky lobby těch Holandských karavanistů je možno i s tou podskupinu Bxx jezdit se soupravou o max hmotnosti (tuším) 4 250 kg, aniž bys měl E.

To znamená, že např. za Toyotu LC můžeš zapřáhnout dvoutunový obytný přívěs a skupinu E vúbec nepotřebuješ.

Samozřejmě nad 750 kg musí být přívěs vždy bržděný

MilanT  
Milan
2016-07-01 22:14:45

Skupina B96 platí od 19.1.2013.

MilanT, 2016-07-01 06:50:00 napsal:

pe.ka: No nevím...jezdím dlouhý roky pro dřevo s vlekem do různých pil a lesních závodů, ale že by se dřevo prodávalo na váhu nebo byl jasně definovaný poměr objemu a hmotnosti dřeva? Že by v těch stavebninách měřili i vlhkost dřeva a přepočetli to na hmotnost?

Tak to musí být luxusní stavebniny ale dotyčný je moula, že tu cedulku nesundal.

2016-07-01 23:56:57

milant: Nenapsal jsem že se dřevo prodává na váhu, a taky pochybuji že by v nějakých stavebninách měřili vlhkost a převedli to na hmotnost..... nejsou to žádné luxusní stavebniny, asi máš pocit že kecám ohledně nějakého štítku na paletě.

Nesetkal jsi se z váhou při tvých nákupech dřeva s tímhle souhlasím, pokud dojedu k prodejci hodím na auto par prken, hranolu nebo cokoli ze dřeva co si vzpomeneš tak pravděpodobně ani na faktuře neuvidím orientační váhu, ale můžu tě ubezpečit pokud udělám objednávku na novou akci ve větším tak mě dojde faktura a pak dodak a mam tam cenu za m3 ale u všeho jsou již i váhy a při nakládce na všech balicích, paletách, bednách nebo co chceš jsou průvodky kde už není většinou žádný údaj o objemu ale většinou (podle dodavatele) jen info co to je, pro koho to je, jestli se to muže naklápět atd. atd ale hlavně je tam VÁHA!! pokud ne tak šofér by to neměl převzít.

2016-07-02 05:02:54

pe.ka:

Jenomže my jsme nemysleli nakládku a vykládku kamionu řeziva s průvodkou, ale odvoz palivového dřeva (buku) od koncového prodejce, v sypaném (popřípadě rovnaném) plnometru, na paletě (v síťce), naloženém na nebržděném vozíku kat. O1 o nosnosti 588 kg (celk. hmotnost 750 kg), rozměrech korby 205x110 (t.j. na dvě europalety)

plukovník, 2016-07-01 20:12:51 napsal:

lubosjáprvní:

Ono se to právê změnilo, asi před dvěma roky.

Přesně ti to možná řekne Milan.

Došlo ke sladění s pravidly v EU, a dokonce díky lobby těch Holandských karavanistů je možno i s tou podskupinu Bxx jezdit se soupravou o max hmotnosti (tuším) 4 250 kg, aniž bys měl E.

To znamená, že např. za Toyotu LC můžeš zapřáhnout dvoutunový obytný přívěs a skupinu E vúbec nepotřebuješ.

Samozřejmě nad 750 kg musí být přívěs vždy bržděný ..

2016-07-02 07:28:59

plukovník: Aha, ono co sem vystřelil od kolečka tak se toho hoodně změnilo. Tak to tedy děkuji za nové informace. I když samo o sobě mi to je sice k hov.. ale sem o něco chytřejší.

2016-07-02 07:49:56

lubosjáprvní:

Ty jsi se svojí skupinou E tak říkajíc "za vodou".

Protože můžeš klidně za svého Hummera H3 o váze tři tuny, připřáhnout vlek 3 500 kg a každý ti může vyskočit na Kašpárka

2016-07-02 20:33:21

plukovník: Ale prd.... kdysi sem to používal a živilo mě to, ale už sem nechal i profesák propadnout.

Jezdím na větším 1800 koňských sil...

2016-07-02 20:41:39

lubosjáprvní:

Když si s tím svým vlastním kamiónem budeš jezdit jen tak pro potěšení, tak říkajíc pro vlastní potřebu, tak žádný "profesák" nepotřebuješ.

A to není vůbec špatné...

Rozhodně lepší, než třeba od rána do večera jen tak zbůhdarma dělat spoustu papírových koulí z novinového papíru

2016-07-02 21:32:39

plukovník: Pravda, tady se člověk nenudí. Sem dnes vytáhl stříkací pístoli bílou dvoukomponentní barvu a začal stříkat zábradli a pultry. Vše hotové, spokojený, lesk jak blesk umývám pistoli v Toulenu a přišel mrak deset minut pršelo a vše v prde.... a zas vylezlo sluníčko...

Zítra jdeme brousit...

2016-07-09 21:59:23

A když už tu probíráme ty tažné a vozíky máte na vozíku rezervu?Vím že tam není povinná myslím do 750kg ale ja ji na vozíku přesto mám člověk nikdy neví co se stane.

MilanT  
Milan
2016-07-09 22:08:24

robert1969:

Přípojná vozidla řešíme tady - http://www.suzukiclub.cz/...-prives-a-co-vozime-34651

Rezerva na vleku je jistě dobrá věc, ale máš vymyšleno tak ten vlek zvednout? Tedy pokud s sebou nechceš tahat hřebenový štorcák.

2016-07-09 22:22:07

No ja vozím hydraulický hever takzvanou panenku.

2016-07-10 09:16:44

milant:

Pokud bude vlek naložen, tak ho vyloží, plivne si do dlaní, přizvedne příslušnou stranu (80 kg snad chlap zvedne) a náhodný kolemjdoucí mu pod nadzvednutou stranu podstrčí vhodnou podpěru která je k mání (třeba špalek)

P.S.

Jezdím s vleky 40 let a zatím jsem nikdy rezervu nepotřeboval

2016-07-10 09:26:15

No ja jsem rezervu zatím taky jestě nepotřeboval ale člověk nikdy neví.Prázdný ho samo zvednu ale s panenkou ho zvednu i naložený.A kromě toho jsem tu rezervu od kamoša dostal zadarmo prý se jim válela v práci.

MilanT  
Milan
2016-07-10 10:11:30

robert1969: Pokud nemáš tu panenku čím podložit, tak to by musela mít hodně velký zdvih. A k panenkám nemám důvěru.

Když jsem byl ještě mladej a blbej, tak jsem hydr. panenkou s nosností 50 tun zdvihal vykolejený podvozek lokomotivy, která vážila 42 tun. No prostě jako hrdina jsem si vlezl pod podvozek a pumpoval a pumpoval...do doby, než se utrhla základna panenky (byly tam slušný boční tlaky) a lokomotiva mě trošku vlisovala mezi pražce.

Od té doby mám hodně velký respekt k podobným hrátkám.

2016-07-10 10:19:17

milant:

Tak Bert má jistě ve výbavě pytel špalíků.

Ale že ty hydraulické zvedáky jsou svině, to je pravda, protože se dají snadno přetáhnout.

Stačí, abys u dvacetitunového heveru zapůsobil na páku silou padesát kilo, což není žádný problém, a hydraulický válec se rozletí.

To ani ten nůžkový zvedák tak snadno nezkurvíš.

2016-07-10 10:49:15

No na te panence se da sroubem nastelovat vyska a spalik mam taky je to 5tituna mam ji jeste po dedovi takze ma aspon 30 a vice let tem s kelly bych neveril nuzkac mam taky jeste se sveho prvniho auta stary a festovni a taky s da dat pod napravu.

2016-07-11 13:18:22

milant:

Tak jsem tak z dlouhé chvíle vyndal ze šuplíku jednu "žehličku" k tažnému a po zevrubném prozkoumání musím konstatovat, že ten čep závory koule bude opravdu asi ten slabý článek při nárazu do vozejku zezadu.

Přestože tato konkrétní "žehlička" je typována na 1 600 kg tažné síly a 130 kg svislého zatížení, myslím, že při pořádné ráně opačným směrem se ten čep musí střihnout a celý závěs vyháknout.

MilanT  
Milan
2016-07-11 13:47:50

plukovník:

Můžu ti říct, že při couvání do prudkýho kopce s naloženým vlekem nemám moc dobrý pocit. Bojím se že se to vykloubí raz dva. Mám jeden takový kopeček, kdy auto je ještě na rovině a vlek už míří k nebesům. Tam dochází k nestandardnímu zalomení oje a bůhví jaké síly na to působí.

Nemám vůbec nastudovanou žehličku pro bržděné vleky ve smyslu jak by tam zapůsobila oj při nárazu zezadu.

Delon  
Alan
2016-07-11 14:23:41

Sakra, vy mě stresujete, když couvám do garáže, tak vozík zlomím do kopce a do boku, že ho vůbec nevidím.


Odpovědět

1  2  3  4  5