Fórum - Téma


Tažné


Fórum Vitara / Escudo / Sidekick IV Tažné

Informace o modelu: Suzuki Vitara / Escudo / Sidekick IV


1  2  3  4  5

2016-07-11 14:23:54

milant:

To je právě ono,

ty nejlevnější žehličky pro nebržděné vleky mají standardně 750 kg v tahu a většinou 75 kg svislá.

Ty co jsou pro bržděné vleky, tak jsou celkově mohutnější, většinou k montáži na čtvercový jeckel pro "v" oj, ale v opačném směru se předpokládá nájezdová brzda, takže ten čep té závory za moc nestojí ani v tomto případě.

Takže konkrétně u toho nákladního nebržděného vleku co mám já, tak přesto že u něho je použitá zpevněná náprava z bržděného typu (2 500 kg), zřejmě bude na hovno, když tam dám pro jistotu "žehličku" na 3 500 kg, jak jsem původně zamýšlel.

Zřejmě se v případě opačné síly předpokládá u všech těch "žehliček" standart 750 kg, samozřejmě s rezervou na nějaké to "G" při brždění v případě nebržděného vleku.

Tak si tak říkám, jestli ten někdejší povinný pojistný řetízek přeci jen neměl něco do sebe.

Musel by být ovšem alespoň půlpalcový a kalený...

P.S.

Tak ten čep závory je zřejmě standardně průměr 10 mm.

Otázkou zůstává, z jak kvalitního materiálu ??

Nástrojová ocel, běžná konstrukční ocel, nebo snad jen tyčka z obyčejné "nočníkové" oceli...?

MilanT  
Milan
2016-07-11 15:25:46

Žehlička taková nebo maková, je to jedno.

Chvíli vzdoruje ale pak jde nahoru cestou nejmenšího odporu, tzn. povolí ten čep.

2016-07-11 17:07:43

milant:

Takže pro bezpečnou jízdu s vlekem jedině oko na čtrnáct tun a k tomu traktor.

MilanT  
Milan
2016-07-11 18:58:31

plukovník: Přesně tak. A nebo spíš jízdu přizpůsobit tomu, s čím jedu a co táhnu. Zní to jako klišé, ale je to tak.

Docela mě děsí přípojná vozidla O1 s povolenou max. rychlostí 130 km/h -http://www.agados.cz/priv...y/rychlost-privesu-agados

Ještě přidám video se zajímavou vychytávkou (schutzplatte), která eliminuje proniknutí oje k předním sedačkám.

2016-07-11 19:17:55

Dodělat tam tu radlicu na sníh aby oje neproniklo do vozu by nebyl problém ale je otazka co na to policajti a STK?Ja mam vozik do 100km ale těm do 130km strášně závidím!!

2016-07-11 19:19:51

robert1969: nemožeš bo by to překrývalo světla

2016-07-11 19:24:13

No max mlhovku a ta je na voziku takže by to zase až tak vadit nemuselo.

MilanT  
Milan
2016-07-11 19:33:35

robert1969: Pokud máš chytrou el. přípojku, tak po zapojení vleku se mlhovka na autě odpojí. To je proto, aby tě neoslňoval její odraz od čela vleku.

Jak jsi se ptal na tu rezervu, tak já si jí pořídil. A slouží i jako deformační zóna místu toho "pluhu"

2016-07-11 19:40:02

Jo to maš vlastně pravdu s tou mlhovkou.Tu rezervu mam taky tak akorat mam V oje .Jo ted jsem ještě na to koukl a ten bazmek co si tu dal (myslim tu radlicu) by mohl mit jednu vadu protože ja třeba v lese často lamu oje na max a to by mi mohlo poškodit nárazník.

2016-07-11 20:07:43

robert1969:

Tak teď nevím, jestli to s tím záviděním těm, co mají na vleku 130 km, myslíš opravdu vážně

MilanT:

Děsí mě nejenom ta 130, ale také dobrodruzi, co to mydlí s přívěsem uprostřed zimy a sněhu...

2016-07-11 20:19:29

plukovník: No to zaleží co maš naloženo a taky za jakým autem to je připojené .Ale ted mě napadlo jak funfuje ten parkovací asistent s vozikem?Vypne se nebo ta kamera funguje?

MilanT  
Milan
2016-07-11 21:11:32

robert1969: Paseku může udělat prázdný i naložený vlek. A při defektu, vyhýbání, nárazu, smyku...je úplně jedno, za jakým autem ho táhneš.

I když mám vozík na 100 km/h, tak těch dřívějších 80 byla rozumná rychlost. Rozumná samozřejmě v uvozovkách.

2016-07-11 21:19:59

robert1969:

Je úplně jedno, za jakým autem je to připojeno, tam je rozhodující povolená nejvyšší okamžitá hmotnost nebržděného přívěsu a ta je u menších aut typu SX4-Vitara 400 kg, a u těch větších maximálně 750 kg, přičemž je jedno jestli se jedná o Octavii nebo čtyřtunový Hummer.

Myslím, že ta stotřicítka pro některé(??) nebržděné vleky je legislativní "úlet" a zřejmě pochází od podobných lidí, kteří by chtěli prosadit 160 km na dálnici.

2016-07-11 21:45:29

No 160 na dalmici je malo dal bych aspon 200

MilanT  
Milan
2016-07-11 22:00:55

robert1969:

Tak to si podej ruku s místní Nikolkou Víchovou alias Bédou Víchou, která chtěla jezdit Grand Vitarou na nákupy do Průhonic do Makra rychlostí 210 km/h.

2016-07-11 22:07:51

Jenom?Nějak malo ne??A jak je to s tou kamerou a vozikem?Jinak ja celkem s taháním různých vleků mám skušenost jednou jsem tahl dokonce i maringotku za traktorem a ne jenom po cestě ale terénem to byla sranda.

MilanT  
Milan

Robert1969, 2016-07-11 19:40:02 napsal:

Jo to maš vlastně pravdu s tou mlhovkou.Tu rezervu mam taky tak akorat mam V oje .Jo ted jsem ještě na to koukl a ten bazmek co si tu dal (myslim tu radlicu) by mohl mit jednu vadu protože ja třeba v lese často lamu oje na max a to by mi mohlo poškodit nárazník.

2016-07-12 09:21:28

robert1969:

"V" oj jsem zavrhl z několika důvodů:

  • - lépe se mi vlek skladuje v kůlně a ušetřím tam dost místa
  • - lepší manipulace při couvání, vlek můžu víc zalomit bez hrozby poškození nárazníku
  • - nižší hmotnost vleku
  • - jednoduchá trubková oj se mi líp překračuje

2016-07-12 09:35:16

No to maš pravdu ale ja mam vozík i vyklápěcí ne že by se s něho dal vysypat písek nebo štěrk ale vyklápí se třeba pro nájezd 4kolky nebo moto a V oj se mi zdá pevněší a snad i stabilnější.

2016-07-12 11:17:06

milant:

...-- lze ji snadno zkonstruovat jako vyměnitelnou, nebo prodlužovací, pro snadný převoz pětimetrových prken a jiného tyčového materiálu

bert:

Co je ti platná pevněší a snad i stabilnější "V" oj, když platí pravidlo, že řetěz je jenom tak pevný, jak pevný je jeho nejslabší článek...

2016-07-12 11:52:20

Ja žadné slabé články nemam jenom silné!!A jinak 6metrové kuláče a fošny sem vozil běz jakýchkoli ůprav!!


Odpovědět

1  2  3  4  5