Fórum - Téma


Tažné


Fórum Vitara / Escudo / Sidekick IV Tažné

Informace o modelu: Suzuki Vitara / Escudo / Sidekick IV


1  2  3  4  5

2016-07-12 12:38:49

robert1969:

Já vím, vzadu jsi měl převis tři metry a na každém hupu ti to nadzvedávalo zadní nápravu

Ale i jenom po předních kolech se dá jet.

...kecale

2016-07-12 15:07:20

Nekecam to bylo ještě s KIJOU Sportage ta je těžší normalně sem dal vozik plny 2metrových kuláčů po bočnice a nahoru 6kulace tak 4až 5ks nad oj vlezlo 1,2metru pak 2 metry korba a zbytek dozadu.Tak jsem třeba vezl střešní latě 5metrové 50 ks 60x40 .KIA měla tažné na 2tuny.Doufam že mi nechceš říct ře to Vitara nezvladne??

2016-07-12 15:25:35

robert1969: jestli sis neměl objednat spíš Zetor čoveče :-/

2016-07-12 15:30:42

Tehdy jse k němu neměl přístup a vozil jsem tolik co sem vytěžil max 6 vozíků za den.

2016-07-12 15:49:47

robert1969:

Takže ty se už nemůžeš dočkat, až ti přijde ta Vitara, abys mohl vyrazit do lesa na těžbu...

2016-07-12 16:12:28

No jasné na co jineho bych ju měl??No ted neplanuju nic stavit ale tehdy sem stavěl garážové stání.

2016-11-19 20:20:21

Koukám, že jasné odpovědi jestli může být pevné tažné se nikde člověk nedozví. Vyjádření od suzuki- oni jako příslušenství mají pouze bajonet, informace od tří prodejců, dva- není problém mít pevné, jeden v žádném případě být nesmí kvůli mlhovce. Pak jsem se ptal na dvou STK jeden technik- nesmí být hned by mě ho nechal sundat jinak by mi technickou dal jen na měsíc dokud bych ho nesundal, druhý technik s tím problém neměl pač bych to měl v TP, má to homologaci, kterou někdo schválil a podepsal se tam, tudíž bych podle něj nepochybil. A teď babo raď!

2016-11-19 20:32:29

maňas: No ja jsem měl původně objednané pevné ale nakonec mi dali bajonet a řekli že prý s pevným by mohli být problémy na stk .Bylo mi to celkem jedno protože za ten bajonet ůčtovali o tisícovku mín jak za pevné.

2016-11-19 20:54:25

maňas: už jsme to tu řešili...výše někde bude rozebrána citace ze zákona...a tam je jasně napsáno, že pokud by kula zakrývala světla, jakákoliv, tedy i mlhovku... nesmí být namontováno trvale. Basta fidli. Nedělej si iluze, že tajtrdlici na STK ví všechno....tedy že to ví správně .

je to zde: http://www.suzukiclub.cz/...a-kola-tazne-54295?kols=2

2016-11-20 09:33:14

Jurashek:asi nic jiného nezbude než dát bajonet, ale já jsem nikdy bajonet neměl. Na Vitaru ho chci spíš jen kvůli nosiči kol kde je právě tažné namáhané do stran, což se mi právě nelíbí kvůli tomu bajonetu.A pokud nějaké tak asi tohle není nic vidět a prý je to lepší na to boční namáhání http://www.tazny.cz/2416-...-vitara-5-dv-rv-2015.html

2016-11-20 10:11:06

maňas: mám tu galiu a také to není skoro vidět. Používám to na vozík, ale chci dokoupit i nosič kol a nemám obavy, že by to nedrželo.

EDIT: byl jsem po delšovíkendovém cárání (cca550 km) dát auto trochu do pořádku a nedalo mi to, vytáhl jsem ten bajonet do tažného a nasadil. Zkoušel jsem tím různě lomcovat a nepodařilo se mi s tím ani pohnout...vůbec sebemenší pohyb, ani do stran. Samotného mne to překvapilo. Navíc na netu na YT je někde díl autosalonu a tam se řeší tažné a také jak se testuje, než dostane certifikaci... Takže myslím že se není třeba bát....

Robert1969, 2016-07-12 16:12:28 napsal:

No jasné na co jineho bych ju měl?? .. No ted neplanuju nic stavit ale tehdy sem stavěl garážové stání. ..

2016-11-20 10:31:37

robert1969: a nahoře je klubovna?? :-D

2016-11-20 11:19:28

jurashek: Samozdřejmě!

2016-11-21 10:41:04

jurashek: Ono je to diskutabilní. Pevné TZ sice je před mlhovkou, ale nezakrývá ji! Schválně koukni jak svítí v noci nebo za mlhy. Můj názor je, že funkčnost není narušena.

Další věcí je homologace pro Vitaru - což je hlavní podklad pro zapsání do VTP. Ne, že by úředníci vždy věděli co dělají, ale proces homologace je daný a určitě jako argument obstojí, neboť já jako zákazník bych byl státem (homologace) uveden v omyl (příp. k porušení zákona) tím, že jsem si to nechal licencovaným servisem namontovat a DI mi to zapsal do VTP! Toť můj výklad.

Spíše by mne zajímalo, zda má někdo osobní, konkrétní zkušenost nebo ověřenou zkušenost, že za to byl někdo postižen?! Abychom tu nemlátili prázdnou slámu

2016-11-21 10:58:16

jaknb: Nesmí překrývat ani částečně..tak je to v zákoně dáno. Nebo bylo...neověřoval jsem, zda to bylo vyňato, ale silně pochybuji.Že je i přes to mlhovka vidět nebude asi podstatné a už vůbec nebude z hlediska úředního podstatný jakýkoliv názor kohokoliv z nás. Takže asi tak. Jsme stát byrokratů a logika nemá bohužel v legislativě místo. Tedy ne logika ve prospěch normálních lidí.

S tou homologací...to je dobrá otázka...asi také bude záležet na úhlu pohledu. Ono může být tažné třeba schváleno z hlediska únosnosti, tuhosti a rozměrové vhodnosti. Samotná homologace možná neřeší použití na konkrétním autě ....spíše se bude týkat tažného jako takového. Ale to jen spekuluji.

Ale tohle by úředníci měli vědět....ale obávám se, že to tak není. Zkus se na to zeptat....ale možná raději na jiném registru vozidel než ti to zapsali :-D

Na druhou stranu...klidně si i bajonet můžeme nechat " v akci" a když by někdo pindal...jdu jej okamžitě sundat..."sorry...já zapomněl...byla tma..." Ale mi se to tam stejně nelíbí...takže neřeším.

2016-11-21 11:12:14

jurashek: Homologace se dělá vždy pro konkrétní model auta. Zvlášť u tažného, kde je zásah do konstrukce.

Mám ho nainstalované a zatím jsem s tím problém neměl, proto mne zajímala konkrétní zkušenost.

Pokud přijde problém, budu se hájit homologací, autorizovanou instalací a zápisem do VTP.

2016-11-21 13:34:14

jaknb: mělo by to tak logiku s tou homologací...to jo...ale výsledek tomu nenasvědčuje :-D

Zásah do konstrukce? To si myslím že není...montáž tažného zařízení na vůz není z technického hlediska zásah do konstrukce, nedělají se kvůli tomu žádné díry či nevyřezávají jakékoliv nosné prvky či cokoliv, co by ovlivnilo mechanickou únosnost celku. Vesměs je na vozech na to předpříprava...tedy díry se závity nebo dimenzované kotevní místa pro tento účel připravené. (Kryty a plasty nejsou nosnými díly).

Však uvidíš časem...jestli se v tom někdo bude rejpat. Máš na to papír a tím to hasne....kdyby to byla sebevětší kravina, jak je na to papír od úředníka, je to v pořádku :-D . Vlastně echt-gold, abych dodržel místní terminologii . Ale dej sím vědět kdyby se něco dělo, tohle by mne zajímalo . dík

2016-11-21 13:45:37

jurashek: Zásahem do konstrukce jsem měl na mysli i vlastnosti a chování vozidla. Když nic jiného tak určitě ovlivní deformační zónu. Ale jak píšeš ve finále je to jedno.

Až mě "vosolí" tak určitě vědět dám

Zadarmo to ale mít nebudou

MilanT  
Milan
2016-11-21 14:04:43

jaknb:

Tažný ti ovlivní deformační zónu takovým způsobem, že ti k tý zóně nikoho nepustí.

Jako mě vloni - viz foto.

Jinak těžko říct, jestli je montáž tažnýho zásah do konstrukce co ovlivní deformační zónu. Ta je podle mě ovlivněna třeba tím, jestli převážíš v kufru dvě pračky nebo peřiny od babičky. V obou případech bys ty a auto určitě dopadli jinak a naložením peřin jsi určitě neprovedl zásah do konstrukce.

2016-11-21 14:43:57

nalezl jsem následující k vašemu tématu:

Čep(koule) tažného zařízení, který je upevněn šrouby nemusí být odmontován, když není tažen přívěs. Současná technická vyhláška neukládá řidičům povinnost, mít vozidlo vybavené nářadím, proto také nemůže uložit povinnost demontovat kouli, k jejíž demontáži je nářadí nutné, to však pouze za předpokladu, že koule nezasahuje do SPZ. Pokud se ale jedná o tažné zařízení, kde se čep (koule) sundává bez pomoci nářadí - tzv.bajonet, musí být sejmuta vždy, když není tažen přívěs.

a v podstatě všude píšou to samé.

Instalace zásah do konstrukce vozu není, ale registraci podléhá, navíc dle nového byste měli mít v TP zapsány i rámy a jiné doplňky, tak jako je to u sousedů v německu.


Odpovědět

1  2  3  4  5