Fórum - Téma


Tažné vs. hodnoty přívěsu


Fórum Swift IV Tažné vs. hodnoty přívěsu

Informace o modelu: Suzuki Swift IV


1  2

Joan  
Jana
2013-11-02 19:05:08

plukovník:

No tak to máš bohužel úplnou pravdu, ouřadové jedni neschopní :

http://www.novinky.cz/dom...-tom-nadelali-zmatek.html

2013-11-02 19:32:49

joan:

Zmatek kolem této problematiky je evidentně ukrutný.

Nesprávný výklad směrnice z 19.1.2013 údajně vznikl nesprávným překladem originálu textu. Příslušní překladatelé zřejmě ovládají stále ještě převážně ruštinu.

Čim více studuji ty směrnice, tak mě připadá že ta skupina BE je vlastně zbytečná a že ten pan Lukáš Králíček z Týnce nad Sázavou, jak se o něm mluví v článku, dostal pokutu 25 000,- a zákaz řízení na jeden rok, v podstatě neoprávněně.

Také to rozšíření platnosti sk. B pro hmotnost soupravy z 3 500 kg na 4 250 kg složením rozdílové zkoušky v autoškole a zapsáním harmonizačního kódu 96 do řidičáku mi přijde jako pěkná blbost. Narozdíl třeba od polohy 69, což je naopak užitečná věc.

Joan  
Jana
2013-11-09 18:53:10

plukovník:

Jelikož jsem obdržela informace ohledně možností přívěsu ze dvou DŮVĚRYHODNÝCH stran, přičemž se od sebe lišily , udělala jsem to, co by napadlo asi každého v obdobné situaci: objevit TŘETÍHO zasvěceného, který dilema rozlouskne. Získala jsem kontakt na učitele autoškoly v policejní škole, a ten mi potvrdil Tvůj názor, plukovníku . Tj. že já se svým autem nesmím překročit OKAMŽITOU hmotnost přívěsu 320 kg, takže na metrákovém motovozíku mohu legálně převézt až 220 kg těžkou psí boudu. Ovšem v případě souprav se počítá PAPÍROVÁ hmotnost, tudíž pan Králíček z příběhu na Novinkách měl bohužel tu smůlu, že součet povolených hmotností jeho auta a přívěsu dohromady překročila těch pro "béčko" povolených 3 500 kg, ani nemuseli nic vážit...

Já se do jeho situace vůbec nedostanu, anžto přívěs za mým malým Swištěm by musel být velký jako kráva . A na takový už nemám papíry.

No ale, kdybych potřebovala nouzově odtáhnout někomu chcíplé auto, to bych mohla anebo ne? Protože zaručeně bude mít víc než na můj řidičák povolených 750 kg

P.S.: A co taková "harmonizační poloha"? Ta by měla jaký kód

2013-11-09 19:55:15

joan:

Kdybys potřebovala někomu odtáhnout, nebo popotáhnout chcíplé auto, tak klidně můžeš i když bude mít víc než těch 750 kg, protože v případě auta taženého na laně se nejedná o přívěs, ale pouze o zdechlinu. Podmínkou je pouze, že tato zdechlina musí mít funkční brzdy a pak můžeš popotahovat třeba Avii, když si troufneš.

No a co se týče těch "harmonizačních poloh", tak nejenom kód "69", ale i takový kód "lžíce" není špatná "harmonizační poloha".

Joan  
Jana
2013-11-09 20:16:54

plukovník:

Á, tak to je super. Ne, že bych po tom dychtila, ale pokud se někde nachomýtnu a budu jediná schopná pomoci...

Ehm, těch harmonizovačních poloh je tolik? Asi budu muset nahlédnout do Slovníku cizích ... asi ne Slov, že

Měj se prima.

2013-11-09 22:50:42

A až ta AVIE do tebe ze zadu řízne, tak chci vidět tvoje "Á, tak to je super."

2013-11-10 05:11:54

kato1973:

Ta Avie je samozřejmě nadsázka, protože kdyby ji došel vzduch, tak by to asi moc super nebylo i kdyby jinak funkční brzdy měla.

To já jsem si jenom vzpoměl na jednoho svého kamaráda co kdysi roztahoval Avii svým Oltcitem (což byl tehdy "pozoruhodný" automobil rumunské výroby). Avii tenkrát roztáhl ale z jednoho Oltcita měl málem dva

Jinak pro Joan ještě k tomu roztahování (vlečení) na laně:

tento způsob "tažení" není v předpisech přesně specifikován, ale lano by obecně nemělo být upevněno za tažnou kouli, ale za "oko" v karoserii k tomu určené. Je to sice blbost, pokud tam je nainstalováno tažné zařízení, ale pokud se přesto použije, měla by být zohledněná maximální tažná síla určená v tech. listě k tomuto tažnému zařízení, která ale většinou bývá poměrně velká.

Nutno také podotknout, že vlečení na laně je pouze okrajový způsob tažení vozidla a kromě CZ je povolen pouze v takových vyspělých státech jako např. RO, BG nebo RUS

Joan  
Jana
2013-11-10 22:18:56

plukovník:

Jasně, já vím! Za kouli netahat

Můj tatínek má 24 roků starou Dacii 1310, tak jsem mu říkala, že kdyby ho někde vypekla, že ho odtáhnu domů. Pravděpodobnost mizivá, protože jezdí velice málo a v zimě vůbec, ale jak se říká, náhoda je blbec.

P.S.: Oltcita měl před desítkami let můj strýc, je to pidiautíčko. Spát by se v něm asi nedalo

2013-11-17 12:05:35

Když jsem si nechal namontovat kouli (odnímatelnou), tak jsem pak zjistil, že mi chybí tažné oko. Inu jsem se díval na montážní list a tam opravdu oko odšroubovali, našroubovali tažné a tím to haslo. Tak jsem psal na výrobce, že mi chybí oko a co jako s tím. Volal mi pán z obchodního, že to je normální a že mám tahat za kouli a že on to na své autě tak tak dělá. Na moji poznámku, že mám kouli odnímatelnou, takže ji po většinu času mám v garáži, mi sdělil, že ji mám vozit s sebou v kufru. No, co na to říct. Asi proto ji mám odnímatelnou, abych ji s sebou nemusel tahat, a už vůbec nebudu vozit 10kg železa s sebou v kufru (je to prodloužená verze na GV s náhr. kolem), to vůbec nedává logiku, navíc nevím, jak bych ji tam kurtoval, protože jinak rozmlátí auto a zabije mi děti. Stejně tak, jako nechápu logiku oddělávat tažné oko zrovna u terénního auta... Takže v zimě můžu tahat lidi ze závěje jen na couvačku a nebo jen krčit rameny.

2013-11-17 13:08:19

pivlis:

Můj názor odjakživa je ten, že odnímatelné koule jsou blbost. A na všeobecně zažitou zásadu - za koule netahat lze říci v podstatě jen jedno: jak kdy !

2013-11-19 09:13:09

plukovník: No to je těžký, mě štve, jak jsem měl minulé auto obouchané od koulí jiných aut, která nebyla schopna parkovat jinak, než že couvají "dokud to nebouchne". A v Brně má kouli snad každé 10té auto a podle toho, že jsou totálně rezavé, tak mám dojem, že za sebou nikdy nic netáhly. U GV bych si pevnou nechal, protože ji využívám často, ale tam mi zase vadí, že kvůli náhr. kolu je to tažné tak dlouhé, že vypadá spíš jako spřáhlo od tramvaje

2013-11-19 09:27:21

pivlis:

Přesně z tohoto důvodu já nikdy neparkuji v podélném stání, ale přesto jsem se já svým tažným nikdy nikoho nedotkl.

Jinak s tím odnímatelným je to problém. U těch aut s batohem, nejenom GV to tramvajové spřáhlo opravdu moc parády nedělá. Proto jsem chtěl GV bez batohu, oni ji ale přestali dělat a to provedení, co krátce dělali byl jenom automat. Jelikož bych tento typ vozidla používal výhradně na tažení, tak to zadní kolo je akorát opičárna.

Joan  
Jana
2013-11-19 09:42:55

K té kouli si dovolím poznámku, že u mně fakt nehrozí auto za mnou trknout tažným. Já jsem totiž při pohledu od volantu při couvání vždycky přesvědčená, že užuž musím být koulí v masce auta za mnou, že by se neprotáhla veverka, vylezu ven - a ono je za mnou ještě 80 (!!) čísel vzduchu. Navíc vozím na kouli nastrčený již opelichaný tenisák. Stejně tak jsem jednou potřebovala projet užším prostorem, zastavila jsem a dělník mi ukazoval, ať jedu dál. Na moji nesmělou otázku, jestli se do prostoru vejdu, mi se smíchem odpověděl, že by tam projela i dodávka.

Takže přiznávám neodhad vzdálenosti, ale pro ostatní bezpečným směrem


Odpovědět

1  2