Fórum - Téma


Tažné zařízení pro S-cross


Fórum SX4 II Tažné zařízení pro S-cross

Informace o modelu: Suzuki SX4 II


1  2

2015-11-01 07:29:26

Přemýšlím nad tažným pro S-cross, no nechci díru v plastu jak je to vidět u většiny aut. Koukám na to na internetu a nevím si rady. Našel jsem horizontální a vertikální připojení, kde logicky mi nejlíp vychází to vertikální uchycení. Tak to bych potřeboval poradit. A jaký je rozdíl u 7 a 13 PINové zásuvky? Chtěl bych, ať je to elegantní rešení a za rozumné prachy.

MilanT  
Milan
2015-11-01 09:23:18

elim_co:

13pólové zásuvky se snad standardně montují v Německu a jak znám EU, tak nebude dlouho trvat a bude to u nás taky povinné.

Tuhle zásuvku potřebuješ pokud budeš tahat třeba karavan nebo brzděný vlek nad 750 kg. Je tam navíc trvalé plus (třeba pro dobíjení akumulátoru karavanu, ledničku...), spínané plus, zapojení couvačky, konektor pro rozpoznání karavanu řídící jednotkou auta a samozřejmě mínusové kontakty k těmto plusovým.

Pokud budeš mít na autě 13 a budeš chtít připojit vlek se 7, tak použiješ redukci 13/7, která se dá běžně koupit - http://www.tipa.eu/cz/red...NNL1WquFAJHgohRoCYhHw_wcB

2015-11-01 09:49:04

milant: No tak to je fajn s tou redukcí. Ale karavan tahat nebudu, tak v podstatě to nepotřebuji. Beru to tak, že chci jen pro vozík, když vezu něco většího z Bauhausu.

MilanT  
Milan
2015-11-01 10:07:25

elim_co: Tak to ti stačí sedmička.

Jenom pro doplnění - kdybys přeci jen někdy narazil na vlek se 13, tak existuje redukce opačná ze 7 na 13 - http://www.autodoplnky-ob...tVvoMYqOqPmAUhRoC8RHw_wcB

Takže karavan připojíš, ale logicky využiješ jen možnosti 7pólové zásuvky.

A aby to nebylo tak jednoduchý, tak jsou ještě 15pólové zásuvky. Tam je navíc hlídání opotřebené brzdového obložení... - http://www.vapp.cz/eshop-...vidlic-privesu-a-taznych/

Na zahradní traktůrek jsem si dával dokonce 3pólovou zásuvku kvůli koncovým světlům sulky.

2015-11-01 17:30:04

milant: No tak to je dobrý typ na ten zahradní traktůrek. To budu rešit později.

Jinak to tažné pak musí být zapsané v TP? Můžu to nechat dělat i v neautorizovaném servisu (kvůli záruce)?

MilanT  
Milan
2015-11-01 18:51:30

elim_co:

Tažný musí být v TP i v "malém techničáku" a můžeš si ho namontovat sám.

Pokud se rozhodneš namontovat si tažný sám, nebo ve firmě bez pověření k montáži, je nutné po montáži navštívit STK, kde ti prověří typovou shodnost TZ pro vozidlo a správnost montáže, včetně zapojení a funkčnosti elektropřípojky. Na STK pak dostaneš protokol, který pak spolu s typovým listem (od prodejce) předložíš při přihlášení.

Pokud ti bude tažný montovat firma s pověřením k montáži, dostaneš o tom potvrzení a vyhneš se tak kontrole na STK. Při přihlašování tažného zařízení si občas zkontrolují, že firma je vedena v seznamu pověřených servisů v databázi na Ministerstvu dopravy ČR.

MilanT  
Milan
2015-11-02 09:08:46

elim_co:

Tady máš tažný od AUTOHAKu bez řezu nárazníku se sklopnou zásuvkou - amsa.cz/SX-4-S-Cross/2685-Ta%C5%BEn%C3%A9-za%C5%99%C3%ADzen%C3%AD-SUZUKI-SX4-S-Cross#koupit2685

P.S. Ten odkaz nějak blbne (nebo já), ale na těch stránkách to určitě najdeš.

2015-11-02 19:45:22

milant: Nehodilo to presne na ten produkt, ale nasel jsem to v pohode. To tazne za 6.500 Kc (vertikalni reseni) je paradni. To bych bral. No, tak na tu desitku me to vyjde i s montazi. Dost penez, no davat tam kram, ktery bych musel pokazde sroubovat, tak to radeji priplatim. V katalogu Suzuki jsem videl, ze i s montazi bych za to dal cca 13.000 Kc. Tak predse neco usetrim.

2015-11-04 19:27:26

Ty ceny jsou tedy nějaké nízké... ale asi proto, že je to bez montáže? Jinak já mám 7 pólovou a tunový vlek tahám v pohodě, prakticky snad jen 2x jsem narazil na problém - jednou na 13 pólovou zásuvku a jednou na zásuvku s krytkou, která si nesedla s umístěním zásuvky na GV, kam prostě nešla dorazit.

Jinak mám bajonet od brněnské firmy HOOK, ale má to jednu nevýhodu - odmontují tažné oko, které pak asi prodají do sběru, nepočítají s tím, že by v tažném byl otvor se závitem a tažným okem. Po dotazu na firmu mi pán tvrdil, že přece je logické, že budu vyprošťovat za hák. Na odpověď, že mám bajonet mi řekl, že ho mám vozit v kufru :-D Jo, budu vozit v kufru 6 kilo volně loženého kusu oceli... na další námitku, že a) ho s sebou nevozím, když není potřeba tahat přepravník nebo přívěs a b) hák se nepoužívá k vyprošťování, uchycování lana nebo kurtny, na to že je právě hák, už mi nic neřekl...

2015-11-04 22:56:10

pivlis: Cena bez montaze. Pocitam cca desitku celkem. Ale diky za postreh, tazne oko si uriznout nenecham. Bajonet nebudu vozit porad. S prvni SX4 jsem vytahnul spoustu aut a oko jednoznacne lepsi niz sroub. Pri koupe S-crossu jsem se dival na to, co tam je na tazeni auta. Jeste ze v zadu nechali oko. Ve predu je na sroub, ale to mi nevadi. GV a prvni SX4 je jeste takovej pracant, ale ten S-cross uz je mestske auto, uz toho tolik nezvladne. Uz auta nebudu tolik tahat jako kdysi.

2015-11-10 10:53:25

Dobrý den,

jsem tady nový. Mám dotaz na majitele S-Crossů co mají namontováno pevné TZ, které zakrývá mlhovku. Jsou s tím problémy např. při silniční kontrole? Montážní firma říká, že není problém, ale legislativa je jasná, že nesmí TZ zakrývat mlhovku i značku. Bajonet po předchozí zkušenosti nechci. TZ používám často. Díky za info..

MilanT  
Milan
2015-11-10 13:03:21

ladiki: Nevím jaké jsou poslední novinky ohledně umístění a sundavání TZ kvůli zakryté RZ nebo mlhovce, ale na P306 jsem měl homologované PEVNÉ tažné zařízení zakrývající RZ. Za 17 let provozu jsem neslyšel jedinou výtku od silniční kontroly nebo od STK.

Snad pořád platí: " Je-li podle prohlášení výrobce vozidla vozidlo uzpůsobeno k tažení (bod 2.11.5 přílohy I směrnice 2007/46/ES), nesmí žádné mechanické spojovací zařízení, které je k tomuto vozidlu namontováno, zakrývat žádnou část osvětlení (např. zadní mlhovou svítilnu), ani místo pro montáž a upevnění zadní tabulky poznávací značky, pokud není možné mechanické spojovací zařízení odmontovat nebo seřídit bez použití nářadí, včetně klíčů. "

Takže z toho chápu, že TZ správně namontované, homologované, schválené a zapsané v TK, u kterého nejde sundat "koule" bez dvou 19 klíčů, tak takové zařízení může zakrývat RZ a mlhové světlo. Tečka

Pokud má někdo jiný výklad, tak sem s ním.

2015-11-10 13:39:11

to MilanT: např. u tažného SVC Náchod mají u pevného TZ poznámku, že pokud zakrývá, musí se demontovat ty dva šrouby a přitom je vedeno jako pevné. Žádného prodejce nezajímá fakt, že musím i takovou kouli prostě demontovat pokud zrovna nemám přívěs. takže sice je vše v pořádku-montáž, homolog- ALE v případě S-Crosse je to vlastně podobná pakárna jako s bajonetem.... Nemůžu najít přesné znění vyhlášky, ale někde jsem četl, že už se to nevztahuje na mlhovku, ale pouze na zakrytí SPZ. Tak nevím...

2015-11-11 10:09:41

Na Vitaru jsem dal nakonec originál (předražené) tažné z katalogu výrobce s 13 polovou zástrčkou. Je odnímatelné, koule se mi na místo rezervy vejde v pohodě. Jediné co mu mohu vytknout, je že se nedá zamknout. Zařízení je narážeci (ne otočný bajonet)

Originální oko pro tažení zůstalo tam kde má být. Jen vyřízli do plastu zvnějšku neviditelný zářez pro konstrukci tažného (konstrukce vlastního tažného se zásuvkou je na autě dost vidět).

S Hookem a jeho bajonetem jsem měl na Grand Vitaře blbé zkušenosti, mizerná kvalita provedení... bajonet šel z těžka jako nový, natož pak po x letech.. nezbylo než vzít flexu a zbrousit čep.. jak nakvetly sváry.

Osobně tedy doporučím originál suzuki.. i s 13 pol zástrčkou.. přechodka na 7 pol je do 200 korun. Vzhledem k tomu že vitara může tahat v benzínu max 400 nebržděných kg, preferuji bržděné přívěsy (tam je to 1200). Nájezdová brzda přívěsu se potom při couvání blokuje zapnutím světla zpátečky (které na 7polu chybí).

MilanT  
Milan
2015-11-11 10:14:38

vagojan:

A co tedy radíš za TZ na S-Cross?

2015-11-11 10:33:12

milant: S cross a Vitara mají totožné zadky, stejné tažné. Oproti Hookovi i slovenským tažným jsem byl tím dodávaným v suzuki příjemně překvapený... i když tažné od Westfalie by se mi líbilo ještě víc. (je skryté, sklopná elektro zásuvka a koule se naráží ze spodu .. kluičkami zajištěný kolík). Ale to je ještě dražší, než ceníková cena toho originál suzuki.

Jinak k originálnímu tažnému jsem pořídil originál zásuvku.. na ní je připravený vlevo za krytem podběhu konektor, včetně signalizace připojeného přívěsu..). Nic se tedy nekrimpuje na kabely, je tam hotová příprava. A prý je teď pod plastem levého podběhu schovaná ještě jedna zásuvka zapalovače..

Edit: Odkaz s fotkou http://www.glynhopkinpart..._Assembly_72901-54P00-000

2015-11-11 10:48:57

co mám za info, tak origo suzuki dodává AL-KO. Bajonetové provedení nechci, protože často vozím přívěs a po čase již malá vůle způsobuje rachot od TZ. To i přesto, že jsou vůle opravdu malé. Udržet takový bajonet před korozí je opruz, zvláště při používání i v zimě. Ano Westfalie by asi byla ok, ale cena je neúměrně vysoká. Elektro bych vzal typovou origo Suzuki. Nakonec vidím řešení tak, že namontuji pevné a budu doufat, že si toho orgáni nebudou všímat Samotným problém je mlhovka uprostřed a ještě nízko v nárazníku.....

2015-11-11 12:07:51

ladiki: Ahoj, tohle na alko nevypada. Kazdy vyrobce si drzi svuj princip uchyceni. Fotka toho suzuki je zde http://www.glynhopkinpart..._Assembly_72901-54P00-000

Kazdopadne, toto je jeden kus odlitku, ktery je presne vysoustruzen a vyfrezovan.. a jako monoblok prisroubovany k nosnym castem z pasoviny.

Bajonet Hook je primitivnejsi... Nahrubo na soustruhu stocena a pak komaxitovana tyc koule s bajonetovym zarezem. Objimka bajonetu je stocena z jednoho materialu a vevarena do druhe trubky, ve ktere je z tycoviny rucne vevareny palec bajonetu.

U hoooku nakynuly vsechny svary korozi, objimka bajonetoveho zamku se vychylila a to same palec bajonetu. Tj. nakonec jsem musel cep koule zbrousit flexou (ubrat tak 1-2 mm) v oblasti kde je otaci kolem zamku bajonetu.. pak to slo zasunout.

Jak rikam, ten original od suzuki se mi vcelku libi.. Westfalia by byla jeste lepsi http://www.tazny.cz/2416-...-5-dv.-r.v.-2015-%3E.html

Rekl bych ze pulka rozdilu ceny je dana zahranicnim vyrobcem.. druha pulka kvalitou provedeni. Nektera tazna by svarili kluci z STS podstatne lepe .

MilanT  
Milan
2015-11-11 12:25:56

vagojan:

Vašku díky za info. Důležitá informace (myslím ta shodnost TZ pro Vitaru a S-Cross).

Jinak dodavatelem TZ pro Suzuki je Brink -Thule.

2015-11-11 13:15:51

Ten co je na foto jako origo Suzuki je právě ALKO...

http://www.svetkaravanu.c...tka-koule-al-ko-soft-ball

http://e-taznezarizeni.cz...adni_cep_al-ko~z8755.html


Odpovědět

1  2