Fórum - Téma


Tempomat do klasického swiště?


Fórum Swift IV Tempomat do klasického swiště?

Informace o modelu: Suzuki Swift IV

Diskuze o vozidlu

2003 Swift IV GLX 1.3 VIN: TSMMAB35S0092xxxx

9 servisních knížek  |  10 diskuzí

Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor Řadový, G13BB.



2016-10-06 14:26:50

Uvažuji vážně o tempomatu do starého swiště, elektronická část pro mně není problém (včetně radaru).

Našel jsem nějaké univerzální kity pro stará auta s cenou 5-10k Kč, ale nevyhovuje mi jejich řídící jednotka a celkové provedení (zadrátování) do auta. Princip je lanko připojené od škrtící klapky na podtlakové servo, napojené na podtlak pro posilovač brzd.

Existuje něco jako originální tempomat do starého sviště? Dá se rozumně sehnat?

Případně máte někdo tip na to samotné podtlakové servo s bowdenem? Zbytek si dodělám sám.

2016-10-06 19:19:21

Nic takového bohužel originál neexistuje a podle mě bez elektronického plynu se ani nemá smysl do toho pouštět,bude to bastl a nebezpečné.Kde je spínač na spojku,jak to celé zbastlit aby to vyplo při při sešlápnutí spojky,brzdy,ručky,aby to přesně dorovnávalo otáčky v kopci atd.Je to blbost

Ve starých Fiatech byl jakýsi ruční plyn a lá traktor ,na kolečko,kterým se točilo palcem pod volantem,viděl jsem to u diesela.Pokud to člověk přehnal,nedalo se to zastavit,když se vymáčkla spojka,otáčky vyletěly do červeného,dým jako prase,motor na rostřelení.Když se to rozjelo v zimě na ledě,muselo se rychle kroutit kolečkem,dokud to zase neubralo......podotýkám,že kolečko vyčuhovalo z otvoru v plastu asi z 1/3

2016-10-06 20:11:56

vossák: Od brzdy a ručky vedou dráty, na těch bych parazitoval. Spojka je v pohodě, udržuje se nikoli rychlost, ale otáčky. Pokud by došlo k prudké změně plynu, je jasné, že je buď auto v luftě, nebo je dole spojka, takže ještě než by se spojka dostala dolů, byl by tam volnoběh, nebo na chvilku otáčky pro lepší řazení. To je všecko jenom záležitost programu - integrací a derivací změn signálu. Navíc to může pípnout když bude chtít přeřadit, nebo pro potvrzení "nespím".

Kolečko je blbost právě kvůli tomu, že nemělo tlačítko na rychlé uvolnění.

Radar funguje na základě spektrální analýzy přijímaného signálu.

Akorát to podtlakové servo s bowdenem, to bych móc potřeboval.


Odpovědět