Fórum - Téma


Teplota chladícího okruhu


Fórum SX4 I Teplota chladícího okruhu

Informace o modelu: Suzuki SX4 I



2010-09-08 21:32:20

Měl bych jednu zvědavou otázku na majitele SX4. Zpozorovali jste někdy u svého žíhadla vzrůst teploty motoru na ručce teploměru. Třeba za letních veder, v prudkém stoupání, nebo při jízdě na plný výkon ? Např. při sepnutí větráku chladiče kdy teplota je již přes 92 stupňů. Nebo se ta ručka držíela stále na střední hodnotě, jako kdyby se jí dál nechtělo ?

2010-09-09 07:34:46

Ne, drží to tam jako přibité. Jednou jsem jel Vídeň Praha, dost teplo a spěchal jsem, často podřazoval - (spotřeba skoro 10) a nic zvláštního se nedělo, myslím, že ani fofrníky se mi nazaply.

Rabbit

2010-09-09 12:11:16

Taky mi ručička drží na středu stupnice jako přibitá, větrák se mi zapl jen když byly v červenci ty vedra a popojížděl jsem někde v koloně, jinak se taky moc nespouští.

2010-09-09 13:56:09

Tak v tom případě je to evidentní. Jde totiž o to, že mi odešel termostat a kdybych jen čistě náhodou nepřišel na to že přehřívám motor, tak bych to uvařil. Ručička ukazovala normální provozní teplotu, tj střed (84 stupňů). Přitom skutečná teplota motoru podle scaneru byla 97 stupňů. Velký okruh vlivem nefunkčního termostatu byl studený a motor se chladil pouze přes topení. Naštěstí se to uchladilo za cenu, že jsem jel velice zvolna.

Jsem přesvědčen že se jedná o softwairovou chybu všech SX4 příslušného modelu. Indikátor teploty není schopen indikovat přehřívání, možná až v okamžiku kdy řídící jednotka vypíše poruchovou hlášku, ale to je až při teplotě nad 110 stupňů, což je podle mně již dost pozdě.

2010-09-09 15:18:07

a co máš za SX, maďara nebo japonce?? Co se týče těch 110°C tak to je na hraně, proto to dává poruchovou hlášku, teoreticky by krátkodobé překročení teploty cca do 120°C měl motor snést, při dlouhodobém je to samozřejmě problém a už teplota nad cca 100°C může vést k problémům.

2010-09-09 15:51:12

To je sranda. Mně se drží taky pořád stejně, akorát mi párkrát stoupla o jedno políčko, ale to je nepatrný posun. Jinak v zimě, když bylo asi - 15 tak mi jízdou z kopce ručička klesala

2010-09-09 17:17:49

Mám maďara 4x4 s benzinem 1,6. Samozřejmě že krátkodobý vzrůst teploty nevadí a přetlakový systém sneswe i těch 110 stupňů, ale nepoznáš, že hapruje termostat a když to začne pak vařit a vystříká voda tak to utavíš a dopadneš jako Wikynka. Kdyby ta ručička neukazovala pořád pohodu, jako by tam byla namalovaná, tak podle skákání teplot v závislosti na jízdním režimu zkušený jezdec přesně pozná kde by mohla být chyba.

2010-09-22 21:00:11

Docela zajímavý poznatek, zatím jsem si toho nevšiml, že by se ručička nějak zvlášť hýbala. Je fakt, že tam mám zatím najeto do 9 tis. km.

2010-12-06 21:12:00

žádný problém jel jsem v létě trasu praha=bar(černá hora) v pohodě


Odpovědět