Fórum - Téma


teplota motoru


Fórum Swift III teplota motoru

Informace o modelu: Suzuki Swift III



2009-01-09 20:29:13

Zdravim, potreboval bych radu. Motor se mi vubec nechce zahrat..rucicka stoupne jen lehce nad minimalni teplotu a je cejtit ze auto je studeny a pri celodennim jezdeni bez zhasnuti...cim to muze byt??..termostat?..nejaky cidla??..popripade kde to najdu?:)

2009-01-09 23:44:33

Na tvou otázku je již tady mnoho odpovědí,stačí využít funkci hledat.

S nějvětší pravděpodobností je to termostat,přečti si : http://www.suzukiclub.cz/...d_posts.php?topic_id=6664

souhlasím s tím názorem,co tam uvedl YaraV.

mrkni se i sem: http://www.suzukiclub.cz/...6&select=3284#message3284

2009-01-11 17:44:33

diky.. je to asi jasny ze to bude termostat.. v lete mi to nevadilo..to sem se ve meste hnedka zahral..tedka v zime to nezahreju vubec.. v utery bude novej termostat

2009-03-14 11:15:27

Zdravím tě,musím říct že mám stejný problém jako t y se zahříváním motoru,doporučil bych ti vyzkoušet nejdříve termostat než koupíš nový,ale jestli už sis ho koupil a vyměnil,napiš sem pls jestli ti to pomohlo vyřešit problém.Děkuji

2009-03-14 14:35:56

Ahoj termostat pomohl ale ne moc:-D rucicka se ale aspon zvedla do jedny tretiny.. este tam nekde bude nejakej hacek..

2009-03-15 15:36:31

ahoj,zkus změřit,jakou máš teplotu zahřátého motoru - nejlépe teploměrem.Mohlo by to být i vadné čidlo k ukazateli teploty,popřípadě ukazatel jako takový.

Již několikrát se mi stalo(asi 5x),že i nový termostat NEFUNGOVAL tak,jak má

Koupil jsem jiný a vše bylo O.K.

2009-03-16 11:27:20

ahoj,a jak by si změřil teplotu motoru? Vadné čidlo myslíš? taky jsem nad tím přemýšlel ,jelikož termostat je v pořádku , a to čidlo je umístěno do bloku motoru ne? a nebo pak už jen ručička na přístrojové desce že je poblázněný teploměr.

2009-03-16 11:42:16

já mám na to multimetr ze sondou,tu vložím přímo do hadice a utáhnu sponu,poté v autě sleduji teplotu.Ale jak píšeš,muže to být vadný ukazatel,nebo čidlo.Tím měřením by jsi na to měl přijít, Stalo se mi nejednou následující:Koupil jsem nový temostat,"vařil ho ve vodě" normálně se otevíral při teplotě,tak jak na něm bylo uvedeno,ale v autě pořád zima. Udělal jsem test z teploměrem v hadici a motor se neohřál na více jak 50 stupňů.Po koupi dalšího nového termostatu již bylo vše ok.

Bylo by dobré ještě zjistit,jestli při delší jízdě a zapnutém topení jde do auta hodně teplý vzduch.

Já osobně po cca. 20 km (venku - 8)musím topení v zimě ubrat,jinak bych se upekl.

2009-06-03 08:11:56

Nazdar swftaci, prosim o radu... mam svišťa 3 valec1.0, 39kW model 2001, a zaujima ma ci je v motore cidlo teploty vzduchu, ak ano, kde by som ho mal hladať? som len uzivatel, nie "servisman" Dakujem.

Hill  
Jaroslav
2009-06-03 18:21:06

Čidlo teploty nasávaného vzduchu je v krytu vzduchového filtru nad řízením volnoběhu (pravý horní roh obrázku):

2009-06-04 12:16:38

Dakujem...a hned další otázka, ako čidlo oplyvňuje chod motora ? Moj problém: čím je vonkajšia teplota vzduchu nižšia, tým svišťo viac "skáče" a nechce ťahať. V lete je to OK.

Hill  
Jaroslav
2009-06-04 20:30:11

A to jako i s ohřátým motorem nebo jen do té doby, než se ohřeje?

Se studeným motorem je samozřejmě znát, jestli je rozdíl mezi teplotou vzduchu a teplotou motoru 0°C nebo je vzduch o 20°C studenější.

Když je totiž motor ohřátý, zmenší se vliv teploty nasávaného vzduchu, takže i vliv toho čidla se zmenší.

2009-06-05 10:57:16

Len do doby kým sa motor zohreje. Je mi jasne, že ked je motor studený je to o niečom inom ako pri zohriatom, ale... v zime je to katastrofa, akonahle co len trocha viac pridam plyn, motor skáče, cuka, a má tendenciu skapat. Vieš si predstavit jazdu cca 1-2 km po hlavnej ceste rychlosťou 20 km/h kym sa motor ako tak zohreje??? Dakujem za vsetky dobré tipy.

Hill  
Jaroslav
2009-06-06 07:56:12

Tak proměř zapalovací kabely, ten nejdelší by neměl mít víc, než asi 20 kiloohmů, při větším odporu je zralý na výměnu, protože jiskra, místo toho, aby přeskočila na svíčce, se proplazí po vlhkém povrchu víčka rozdělovače, až si tam udělá vodivou cestičku. Hlavně, když přišlápneš plyn. A, dokud víčko neoschne, pálí to špatně. Taky zkontroluj odskok kontaktů na svíčkách - kolem 0,8mm je akorát.

Jestli to nepomohlo, konektory čidel teploty jak na motoru, tak na filtru, párkrát vytáhni a zasuň - očistí se kontakty. Pak ohřej motor na normální teplotu, vypni ho, odpoj baterku asi na půl minuty až minutu a zapni třeba parkovačky a pak baterku zase připoj, nastartuj a ujeď s tím pár kilásků, aby si počítadlo osahalo, jak ten motor řídit.

A dej vědět, jak to dopadlo.

2009-06-06 16:43:47

OK, všetko vyskúšam, a dám vediet, okrem toho - sviečky sú nové, menené pred 3 mesiacmi.


Odpovědět