Fórum - Téma


Tesnenie drieku ventilov


Fórum Swift IV Tesnenie drieku ventilov

Informace o modelu: Suzuki Swift IV


1  2  3

2014-10-15 10:19:55

Potrebujem meniť semeringy na ventiloch, bez demontáže hlavy valcov. Dalo by sa to? Na fóre som toho veľa nenašiel.

2014-10-16 07:20:06

ochlasta:

Lidí, kteří měnili těsnění dříků ventilů u OHC tady bude asi jako prstů na jedné ruce, a to v případě, kdy by sis jich ještě pár uřízl na cirkulárce.

No a provádět to bez demontáže hlavy, kdy je obtížné i pouhé seřizování jejich vůlí, dokáže zřejmě jenom kouzelník.

Hill  
Jaroslav
2014-10-16 08:19:07

ochlasta: slyšel jsem o jednom, který to zvládl přes výfukové koleno, ale ten, než se rekvalifikoval na automechanika, byl původně gynekologem...

2014-10-16 08:42:35

A nemáš náhodou fotku, alebo video motoru bez víka hlavy? Jedná sa o 16 ventil 1,3.

2014-10-16 09:08:48

hill: Toto: http://www.motointegrator...eku-ventilu-elring-166190 by stačilo, alebo kúpiť drahšie?

2014-10-16 09:24:49

ochlasta:

Tu fotku bez víka ti zřejmě Hill nepošle, protože by to někdo mohl označit za šíření pornografie a to si on jako šéfadministrátor nemůže dovolit..

Hill  
Jaroslav
2014-10-16 20:38:28

plukovník: fotka nebude tak jako tak: netěsnosti v motoru jsem vyřešil výměnou celého motoru za stejný z jiného Swifta, který měl najeto o asi 200 tisíc km méně (nenajezdil ani dva tisíce km za rok a poslední rok a něco odpočíval pod propadlou střechou stodoly), nebyl rezavý a těsnil.

Když jsem totiž spočítal cenu za přetěsnění nejen dříků, ale celého motoru, t.j. včetně výbrusu, nových pístů, kroužků a patrně i hydroštelů (měl už i mizerné tlaky), pokládám cenu 5 tisíc korun za celý motor za výhru.

Myslíš, že ostatní pohyblivé části přetěsnění nepotřebují nebo brzy potřebovat nebudou?

Kolik má ten motor naběháno?

2014-10-17 07:26:18

hill: 190000 km.

Hill  
Jaroslav
2014-10-17 08:30:46

ochlasta: tak to jsem měl o nějakých 90 tisíc km víc, hele: http://www.suzukiclub.cz/...7/servisni-knizka#ev_1591 .

Fakt je, že někdy kolem 200 tisíc km mi začal ubývat olej, a motor jsem měnil, když už jsem doléval litr oleje na každých 5000 km. To už na mne bylo moc.

Každopádně nevím, jestli se po vyndání hydroštelů dá to těsnění vyměnit horem, to jsem ještě nedělal (a tím méně DOHC).

2014-10-17 10:02:11

To neni DOHC. Ten motor má len jednu vačkovku. Olej dolievam každých 1000 km, asi 2dl. Posielam fotky. Zároveň posielam aj fotky jak mi odišiel tlumič. Normálne odhnil. Našťastie nie za jazdy.. Mám to auto od nula km, odnova a doteraz ma nikdy nesklamalo, menil som len brzdové doštičky, rozvodový remeň a zadné ložiská. A samozrejme teraz predné tlmiče. Všetko som si robil sám.

2014-10-17 10:18:31

Tak teď by to chtělo, aby MilanT určil, co to je za model, co má jen jednu vačku a šestnáct ventilů...

2014-10-17 10:34:20

Tento typ vraj montovali do suzuki baleno. Preto som chcel vidieť fotku bez víka. Musia tam byť zaujímavo usporiadané ventily. A nejakých motorov mi už prešlo cez ruky. Posielam údaje z techničáku. Možno budeme múdrejší.

MilanT  
Milan
2014-10-17 11:59:23

plukovník: Tak určitě nenapíšu něco objevného nebo světoborného, ale motor G13BB je SOHC s jednou vačkovou hřídelí, která ovlává přes vahadla 16 ventilů (na rozdíl od motoru G13B, který by měl být DOHC).

Fotku toho G13BB jsem našel tuhle:

2014-10-17 11:59:28

ochlasta:

Motor G13BB je ale osmiventil OHV.

edit:

tak s tím obrázkem jsi mně předešel , a s tím OHC či OHV, či co má to DKW si teď nejsem jistý...

MilanT  
Milan
2014-10-17 12:06:58

plukovník: Tak je někde chyba. G13BB by měl být 16 a G13BA 8 ventil - http://translate.google.c...%26biw%3D1024%26bih%3D481

EDIT: oba jsme sem dali stejnou fotku a já vidím vepředu 8 ventilů a vzadu jich tuším tak 8. Stačí se pozorně podívat na tu hřídel.

2014-10-17 12:09:47

milant:

Já tyhle staré motory neznám, ale určitě tady je někdo, kdo se v tom už vrtal a ví kolik mu po složení motoru těch ventilů přebývalo

MilanT  
Milan
2014-10-17 12:22:16

plukovník: Já to taky neznám a nevrtal jsem se v tom a tak opravdu počkáme na někoho, kdo si už ušpinil ruce

EDIT: Ventilová gufera pro G13BB prodává taky Elit a v balení je jich 16 - http://ecat.elit.cz/Sada-...0YWlsSUQ9Q09TMTkwMzYwNjhL

2014-10-17 12:48:05

milant:

Já jsem si myslel, že ta šestnáctiventilová technika je výsadou až posledních motorů ale u Suzuki zřejmě opravdu "včera, znamenalo již zítra", takže bych se vůbec nedivil, kdyby šestnáctiventilový motor měl už i ten závodní jednomístný "sporťák" Z600 z roku 1974. Škoda, že se víc nerozšířil. Potom by možná bylo v Praze a v dalších velkých městech méně vyhrazených míst pro motorová vozidla, která celý týden zejí prázdnotou, protože jejich "majitelé" dlouhodobě pobývají na svých chatách a chalupách a pokud na nich zaparkuje někdo jiný, okamžitě je odtažen.

P.S.

To výše, to je velký smích, a jsem zvědav kdo se bude pokoušet mně umravňovat za to, že si dělám prdel ze "závažných" témat, jako se to před časem přihodilo tobě.

MilanT  
Milan
2014-10-17 13:14:39

plukovník: Oba jsme asi podobně cyničtí, arogantní a podšívky a od toho nám nepoůže ani deset vytlemených smajlíků

2014-10-17 23:05:12

milant: Super, ďakujem. Pružiny na výfukových ventiloch tu normálne vidno. Ešte tak vedieť, jaká medzera je medzi piestom a ventilom, keď je piest hore a ventil zavretý. Aby sa dali vybrať polmesiačiky.


Odpovědět

1  2  3