Fórum - Téma


Tesnenie drieku ventilov


Fórum Swift IV Tesnenie drieku ventilov

Informace o modelu: Suzuki Swift IV


1  2  3

2014-10-18 05:44:16

ochlasta:

Vidím, že na to jdeš opravdu po partizánsku. Tak dej hlavně vědět jak to dopadlo, než to všechno vyhodíš.

A nezapomeň při tom na to nejdůležitější

2014-10-18 10:51:29

plukovník: Bude perfektná fotodokumentácia. Potom uvidíte "zlatý slovenský ručičky".

RoKa  
Roman
2014-10-18 11:25:41

milan: plukovník:

Pánové jen pokračujte, jeden se u toho čtení příspěvků pobaví.

2014-10-18 14:59:00

roka:

Sice nevím, jestli v tvém příspěvku není trocha ironie, ale ruku na srdce, nebýt srandisty plukovníka, co je rád off topic a Milana, všichni náhodní návštěvníci by tady zřejmě rychle chcípli nudou.

ochlasta::

O zlatých slovenských ručičkách vůbec nepochybuji, protože jsem přesvědčen, že Šlováci jsou dobří chlapci, tím spíše, že plukovník je také tak trochu ochlasta, ale ve svém věku si to myslím již může dovolit.

MilanT  
Milan
2014-10-18 18:46:57

ochlasta: Na fotodokumentaci se těším.

Jakou metodu použiješ aby ti ventily nespadly na písty? Kompresor nebo provázkovou metodu? Nebo máš nějakou svojí metodu? Ona už nebude sranda jenom stlačit pružiny. Ale pokud máš vybavení...

2014-10-18 19:03:33

plukovník: Aj vy ste dobrí chlapci. Na vojne som bol v Jaroměři 84-86, dlhé roky som robil v Česku.Žiadna irónia, nemám nič proti čechom. A ten môj nick OCHLASTA, to je viac menej sranda. Ja sa zrúbem asi tak 3 krát za rok. Aj vek už mám, som 1964ka ročník. Jazdím na spotrebu, pískanie gúm som už prežil. Konkrétne na tom swifte tak 3500 otáčok, stane sa, že dakedy treba zašportovať, ale ináč klídek.

2014-10-18 19:12:30

milant: O týchto dvoch metódach som čítal, ale našiel som aj alternatívu, že ventily sa oprú o piest v HÚ. Neviem. Keď som menil rozvodový remeň, tak som skúšal, stačilo pootočiť o dva zuby a už sa piest dotýkal ventilov. Otázka je, jaká je tá medzera.

RoKa  
Roman
2014-10-18 22:00:21

plukovník:

Žádná ironie, myslím to v dobrém a upřímě a dávám Ti za pravdu

MilanT  
Milan
2014-10-19 16:51:19

plukovník:

Romana (Roka) už trochu znám z našich soukromých zpráv a vím, že je rád, když je tu veselo. Což my dva taky. Není to tu placené profesionální fórum a tak trochu srandy neuškodí, i když všeho s mírou. Kdo hledá radu, protože mu kleklo auto, tak asi nemá 2x náladu na nejapné srandičky. Ale jak psal instr - Suzuki není pupek světa a já dodám - hlavně že jsme zdraví a že nám chutná.

Roka:

Budeme se snažit žádnou srandu nezkazit.

ochlasta:

Ta "ironie" od plukovníka směřovala na Roka. Jinak já byl na vojně taky 1984.86 a pro změnu u vás, v Brezně.

2015-01-30 03:20:10

Vidím,že ti(všem koho to zajímá) ohledně guferek tady nikdo nicmoc neporadil,byť tu bylo něco naznačeno.Dá se to udělat bez demontáže hlavy.Musí se nacpat pořádně betelný provaz,otvorem na svíčku v akurátním množství aby byl dobře vyplněný spalovák a pak dát píst co nejvíc do horní úvratě aby provaz po zmáčknutí pístem dobře vyplnil prostor mezi pístem a ventily,tím je zajištěno to,že nespadnou.Potom stlačit pružiny zatlačením pořádnýma sikovkama nebo nějakým vyrobeným nástrojem(pákou) našroubovanou do některého ze závitů po housingách-na sikovkovou metodu musí být 2 lidi aby druhý odjistil ventil,je potřeba větší sílu na zatlačení,taky je dobré si vždy zajistit motor proti pootočení,nejlépe zašprajcovat šroubovák do věnce setrváku.Takhle jedeš u každého válce.Problém bývá s povolením housingů,jsou tam křízové šroubky,zajištěné zadůlčíkováním a ty jsou opravdu slušně utažené,dá se to dobrou sadou bitů a Tčkem+poklepáváním,ale nejlepší je použít šnekový poklepávací šroubovák,což bohužel nemá každý.Pak už se na guferka hezky dostaneš.Tento postup platí u G13BA,kde jsem to tak dělal,nevím jak je to u litra s hydrama nebo 16ventilu,ale věřím,že to půjde taky takto podobně udělat

2015-01-30 09:02:09

vossák:

Nějaký zájemce o tuto progresivní technologii opravy by se určitě našel a co je to ten "betelný provaz" se určitě dovtípí.

Horší to bude s tím úderovým šroubovákem a zřejmě také nebude tušit so si představuješ pod pojmem "housing".

2015-01-30 18:32:58

Dobrá vysvětlím

Betelný provaz je takový,který je dostatečně hrubý aby dobře vyplnil spalovací prostor po zmáčknutí pístem při horní úvrati a ne moc hrubý aby neprošel otvorem na svíčku.Postačující na příp. mašli,kdyby při tom člověk přišel o rozumLankem na věšení prádla by to asi nebylo zrovna košér

Housing je v mechanické terminologii domeček.Jsou to domečky k uchycení tyčí zdvihátek nebo vaček....no a proč to šikmáč řešil zrovna jako všechno uchycením zapuštěnými křížovými šroubky to už je na delší filozofování,ale to je jedno,jde to nahradit lepším erárem

Já teď řeším jinou prekérku a to je to,že natankuju při empty za 300 a vykáže mi to půl nádrže,na oko sice lahodící,ale funkčně ne moc echt a hlavně se mi tak velmi špatně měří spotřeba když to zrovna potřebuju.Mám ale 4x4,kde je nádrž a její řešení nepoměrně složitější.Nevíte čím by to mohlo být??

2015-01-30 18:57:19

vossák:

No, my lingvisti by jsme to pojmenovali spíše jako kryt.

Tedy, horní kryt uložení vačkové hřídele.

Jinak "šikmáč" už přišel k rozumu a u nových modelů jsou již použity šrouby se šestihrannou hlavou, zajištěné přihnutou podložkou.

MilanT  
Milan
2015-01-31 18:39:03

vossák: Nepochopil jsem tvůj poslední odstavec. Co chceš řešit na tom, že do prázdné nádrže natankuješ za 300 (čeho?) a špatně se ti měří spotřeba zrovna když to potřebuješ? Omlouvám se, ale opět si sedím na vedení.

2015-01-31 21:34:10

Do nadrze natankuju natural 95 za 300kc kdyz je rucicka presne na 0 a najednou mi to ukazuje pul nadrze,coz je blbost kdyz ma nadrz cca 40 litru.u 4x4 je ale uprostred nadrze tunel kvuli kardanu,takze spolehlive se naplni obe poloviny jen pri tankovani do plna.k tomu aby se dostal benzin z jedne pulky do te,kde je saci kos a hlavni cerpadlo,tak je tam jeste jedno vedlejsi cerpadlo,ktere precerpava benzin.plovaku tam asi bude taky vic aby to spinaly,nevim v ktere polovine je ten co meri pro ukazatel a jak to presne funguje.na nadrz se neda jinak dostat nez vymontovat celou zadni napravnici s diferencialem,poloosama a vsim s tim spojenym,coz je opravdu horor.prasit tam pod sedackou diru nuzkama na plech aby tam pak tahlo nebo chcala voda se mi nechce.proto se ptam co by to mohlo delat,podle zareznuti sroubovych spoju atd se v tom nikdo nikdy nerejpal,ale bylo to nejakou dobu venku bez vicka a trochu to cele zevnitr asi porezlo od vody a vlhkosti,ale nevim jestli vykysnul i potenciometr plovaku ze by premeroval nebo je to tak u 4koly normalni

MilanT  
Milan
2015-01-31 22:06:39

vossák: Předně gratuluji k nejdelšímu souvětí na českém internetu. Nešlo by občas se zastavit, nadechnout, napsat velké písmeno...? Fakt se to nedá číst a člověk se v těch informacích ztrácí.

Já bych to s tou nulou na měřáku neviděl tak dramaticky. Nula na stupnici nemusí být nulou ve skutečnosti. A pokud nula na měřáku ukazuje stav, kdy máš v nádrži rezervu, tak tam je necelých 10 litrů. Pokud dotankuješ za 300 korun (což je dneska 10 až 12 litrů), tak máš v nádrži 20 litrů. A to je právě ta tvoje polovina, ne?

P.S. Mně když palivoměr ukazuje nulu a rozsvítí se kontrolka stojanu, tak dotankuju cca 40 litrů do plné nádrže (která má celkově 50 litrů). Takže moje "nula" značí 10 litrů v nádrži, což je 1/5 nádrže. Takže nám to ukazuje stejně (když vezmu do úvahy rozdíl v objemu našich nádrží).

2015-01-31 22:25:54

vossák:

Docela by mně zajímalo, jak jsi přišel na tu pitomost, že v nádrži jsou dvě čerpadla.

Až je tam objevíš, nebo třeba sněžného muže, dej nám vědět

2015-02-01 12:21:28

plukovník:" Šikmáč " znamená Japonec?

2015-02-01 14:16:50

ochlasta:

Neřekl bych, že "to znamená".

To byla jenom citace, jak to pojmenoval Vossák.

Kdybych to pojmenoval tak, jako např. Bohúš Stejskal, tak bych řekl "kurvy šikmooké". 😀

2015-02-01 16:04:33

No, to je výstižné. Sú to riadne kurvy. Aj vlas vedia prevŕtať. A čo sa týka tých tesnení, ešte som nič nerobil. Nemám momentálne čas. Len som ich kúpil, ale zdajú sa mi strašne maličké. Majú vonkajší priemer asi 10mm. Môže to tak byť?


Odpovědět

1  2  3