Fórum - Téma


Test Barum Polaris 3 :-)


Fórum Swift IV Test Barum Polaris 3 :-)

Informace o modelu: Suzuki Swift IV

Diskuze o vozidlu

2002 Swift IV GLX 1.3

1 fotek  |  2 servisních knížek  |  477 diskuzí  |  5.31 l/100 km

Výkon motoru 62.5 kW (85 PS) při 6000 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 298 ccm (79 cui), 4-válec, Řadový, G13BB.

Zakoupen v autobazaru Veselý v Břidličné u Bruntálu v červené základní barvě a s pětidvéřovou karoserií.



Joan  
Jana
2013-11-17 22:04:11

Hezký večer,

v pátek jsem vyrazila na delší tůru z Brna do Pardubic (a dnes večer nazpátek), dotankovala jsem poloprázdnou nádrž v Brně pod Lerkem u čerpačky PRIM a Swiftík měl na cestu obuté už zbrusu nové zimní pneu Barum Polaris 3 (v čase tankování benzínu měly "najeto" asi 10 kilometrů, takže fakt nové).

Po návratu do Brna jsem doplnila nádrž tentokrát u Unicornu na Vinohradech a spotřebu jsem vypočítala úplně lahůdkovou: 4,95 litru/100 km!! Pod 5 jsem klesla poprvé vůbec, takže zřejmě jsem koupila dobře . Zvláštní mi přijde ale můj vnitřní pocit, že auto bylo po natankování u PRIM tak nějak LÍNĚJŠÍ. Nebo to mohlo být nohou? Takže buď mám mizernou intuici anebo se dobrý benzín takto poznat nedá. Hmm, anebo obojí...

P.S.: Když jsem vezla tu psí boudu, tak mi na 230 km spotřeba vylezla na 6,47 litru, což mi dost zmrazilo úsměv na rtech, ale uklidňuji se, že to bylo fakt tou veleboudou na motopřívěsu.

Tak ať vám vaše skvělá vozidla, přátelé, také bumbají co nejméně :-D

Hill  
Jaroslav
2013-11-18 18:43:45

joan: ne, že by se Brno - Pardubice a zpět nedaly jet se Swiftem pod 5 litrů, ale na zimních (já jezdil na Semperit Mastergrip), jsem s litránkem pod 5,5 ani s trabantovou nohou nespadl.

Zato jsem teď měl případ dvou služebáků, které po přezutí měly spotřebu o litr niší, než na letních (HimaLájoše 4x4 místo 6,5 litru jen 5,5 litru, jezdí se s nimi jen k Jilemnici a zpět). Překontroloval jsem tlak v pneu a všech osm gum bylo přefouknutých na 2,8-3,0 atm, v pneuservisu jim kecal na jedné stolici budík, proto to nebylo na ostatních autech. Po srovnání na 2,3 vpředu a 2,4 vzadu šla spotřeba na stejnou úroveň, jako u ostatních.

Raši si to zkontroluj taky, sice to ty gumy musí vydržet, ale měla bys sjetý jen střed vzorku, zato zbytečně brzy.

Joan  
Jana
2013-11-18 20:06:30

hill:

Zdravím Tě Jaroušku a děkuji za připomínku. Vzhledem k tomu, že kola nebyla přezutá ani týden a ještě na zvedáku jsem tlak v pneu kontrolovala, mají-li podle sloupku předepsaných 2,6 atm pro index "T" (kamarád se opravami trabantů jeden čas živil, takže předpokládám, že kompresor & manometr má v pořádku), tak tomu i věřím. Navíc mi jednu pneu sám překontroloval - a stejně se mi okem zdají podfouknuté

Já na zimních pneumatikách jezdím vlastně od prvopočátku v zimně v létě a jednu dvojici mi kamarád doporučil už vyhodit, protože na OKRAJÍCH klesl vzorek chlup pod 4 mm. Možná nízkou spotřebu ovlivnila dlouhá plynulá trasa?

2013-11-19 09:45:33

joan:

To, že se ti zdají na pohled podhuštěné je způsobeno měkčí směsí s větším podílem přírodního kaučuku, což je u nových zimních pneu normální a právě to jim dává zimní vlastnosti.

Joan  
Jana
2013-11-19 11:38:08

plukovník:

AHA! Tak to je ono - já jsem totiž na letních ještě nejela, tudíž postrádám možnost porovnání. Hlavně že to mám v pořádku a na okometrii už tolik hledět nebudu

2013-11-21 22:50:23

Lenost se vůbec nemusí zdát, z nějakého důvodu je Swift celkem háklivý na to co pálí. Určitě i proto, že nemá úplně výkonu nazbyt a hlavně je postavený na benzín bez lihu a bez vody. BTW na obsah vody v lihu do paliv neexistuje norma, pokud vím.

Sice někdo jezdí na E85, ale moje zkušenost je taková, že u některých pump prostě neberu, neb auto nejede, žere a smrdí. Benzín OMV smrdí nejvíc benzínově z toho co je na trhu a po Praze mi oproti právě třeba Primu dokáže ušetřit litr na sto.

2013-11-22 09:04:40

frantaB:

Na obsah vody v lihu do motorových paliv neexistuje norma proto, že se má jednat o bezvodý etylalkohol. Problém je, že tento bezvodý etylalkohol se s vodou velmi rád kamarádí, takže v praxi to je asi tak, jako se kdysi po havárii v Černobylu oficiálně říkalo, že radioaktivita v ovzduší je nulová a navíc stále klesá.


Odpovědět