Fórum - Téma


Tlačítko Heat


Fórum Grand Vitara II Tlačítko Heat

Informace o modelu: Suzuki Grand Vitara II

Diskuze o vozidlu

2002 Grand Vitara II 2.0 VIN: JSAFTD82V00113734

9 servisních knížek  |  34 diskuzí  |  6.92 l/100 km

Výkon motoru 80 kW (109 PS) při 4000 ot./min. Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 997 ccm (122 cui), M1G.


1  2

2015-03-03 16:12:35

Zdravím. Nevíte nikdo na co je tlačítko " Heat" na středovém panelu? Nevím jestli to ohřívá vodu do motoru nebo funguje na jiném principu. Když ho zapnu, tak nevidím žádný rozdíl.

Děkuji.

2015-03-03 16:38:12

lumir19: Ahoj,

mám GV ročník 2004, ta už má modernizovaný interiér, ale myslím, že to podstatné je stejné. Moje GV má el. ohřev venkovních zrcátek, zadního skla v 5. dveřích a el. topení sedaček v první řadě.

Možná tvůj model má ohřev zrcátek + zadního skla právě na tom jednom tlačítku "Heat". Já mám zrcátka zvlášť, zadní okno také a každé sedadlo samostatné tlačítko.

2015-03-03 16:44:23

Ahoj.

Na zrcátka je tam samostatné tlačítko a sedačky vyhřívané nemám. Spíš myslím, že to bude něco s tím ohřevem motoru. Asi budu muset jít po kabelech a najít kam od toho vedou. V tomhle počasí se mi ale pod autem ležet nechce. Jinak díky za odpověď.

2015-03-03 17:02:26

lumir19:

Aha, v tom případě uvažuješ správně. A teď už to začíná zajímat i mě. Dej vědět víc, až se podíváš, co to vlastně je.

2015-03-03 18:05:17

Jasný až se vylepší počasí,tak to zkouknu. Snad to vypátrám a pak to sem napíšu.

2015-03-03 18:07:12

lumir19:

OK.

MilanT  
Milan
2015-03-03 20:13:04

Chlapi, nemohlo by to být tohle?

Citace:

" Dalším prvkem výbavy je přídavné elektrické topení, integrované do klimatizačního systému a pracující na bázi odporového topidla; v zimním provozu nám pomůže překlenout dobu potřebnou k ohřátí chladicího média motoru. Ofukování skel je tak okamžitě po nastartování zásobováno teplým vzduchem, který zamezí nepříjemnému rosení oken. Příslušný spínač najdete na středovém tunelu před řadicí pákou. Přitápění se samočinně vypne, když chladicí kapalina dosáhne teploty 97° Celsia. Pozor však na vysokou spotřebu elektrické energie. Navíc přídavné topení nelze spouštět, není-li motor v běhu."

http://www.autohit.cz/tes...zuki-grand-vitara-2-0-hdi

2015-03-03 20:27:35

Ahoj. To bude asi určitě ono. Sice nemám klimu, ale bude to zabudovaný někde ve vodě. Jen mi to teda určitě nefunguje podle toho popisu, tak se na to budu muset kouknout.

Díky Milane

2015-03-03 20:32:10

milant: Ahoj,

s největší pravděpodobností ano, ale jen u modelu před modernizací se to asi ovládá tím tlačítkem. Já už to mám jinak. Tuším, že takto: musím otočit na ofukování pouze čelního skla + ovladač teploty na maximum do červené, pak se to samo rozhoduje podle teploty vody.

MilanT  
Milan
2015-03-03 20:55:42

A to není poznat ani při volnoběhu? Ta topná spirála (aby to vůbec schopně fungovalo) musí mít slušný odběr a tak by to mělo zhoupnout motor a zvýšit volnoběžné otáčky, ne? Otázka ale je, jak dalece to spolupracuje s klimatizací, která se v mrazu hned tak nezapne. Ale to už se pouštím do vod pro mě neznámých.

2015-03-03 21:58:55

Na otáčkách to u mě není znát vůbec. Asi to budu mít opravdu rozbitý. Taky si myslím,že by to na chodu motoru mělo být znát.

2015-03-04 06:28:32

lumir19:

Není to zabudované ve vodě, ale ve ventilačním kanálu.

Aby to zapnulo, musí být splněno několik bezpečnostních podmínek a jedna z nich je, že musí běžet ventilátor.

Odběr proudu to má podobný jako startér, takže motor samozřejmě musí běžet a při sepnutí topnice se to na "zhoupnutí motoru pochopitelně projeví. (Měla by tam na to být někde pojistka 50-80 A)

Pokud je teplota vody na provozní hodnotě, tak je tento elektrický ohřev blokován, protože již není potřeba a zbytečně by zatěžoval alternátor.

Takhle to alespoň funguje u jiných značek.

2015-03-04 10:25:53

plukovník:

Takže pokud to dobře chápu,tak to funguje jen jako ohřev vody v topení a na teplotu vody v motoru a tedy rychlejší ohřátí motoru to nemá žádný vliv?

2015-03-04 11:59:43

lumir19:

Nemá to vliv ani na rychlejší ohřátí motoru, ale neohřívá to ani vodu ve výměníku topení.

Funguje to jako horkovzdušný ventilátor a v podstatě to nahrazuje elektricky vyhřívané přední sklo. Z tohoto důvodu pokud je tato funkce začleněna do automatické klimatizace, funguje navíc ještě pouze v případě směrování proudění vzduchu na přední okno.

MilanT  
Milan
2015-03-04 12:51:43

plukovník:

Z toho popisu jsem to pochopil jako odporovou spirálu za (před) výměníkem teplovodního topení a funguje to za splnění 4 podmínek:

1) nastartovaný motor auta

2) zapnutý ventilátor topení (klimatizace)

3) nasměrování ofuku na čelní sklo

4) zapnutý vypínač u řadící páky (a měla by se rozsvítit kontrolka na tom vypínači)

Takže vlastně takový elektrický horkovzdušný fén.

2015-03-04 14:54:33

milant:

Je to přesně ten fén, po kterém svého času tak toužila Joan .

Tenhle je ale na rozdíl od toho legračního, co koupila v AutoKelly v Brně a vzápětí jim ho zase hodila na hlavu, funkční.

Joan  
Jana
2015-03-04 16:15:57

plukovník: Vnuknul jsi mi myšlenku: funkční jako "fén"? Že bych do toho ostrého úhlu mezi předním sklem a palubkou narvala kebuli a vyfénovala si vlasy po večerním koupání v rybníku v létě před zalehnutím v autě ?

2015-03-04 16:32:08

joan:

To by byl opravdu velký komfort

Jenomže to by se musel najít na slovo vzatý odborník, který by ti tam takový aparát nainstaloval

Ale nevím, nevím, kde ho hledat.

Takových je málo. Vím jenom o jednom, který by toho byl schopen. Autoveterán

2015-03-04 21:48:05

Máš pravdu, v hokně jsem často používán coby nástroj na lousknutí neřešitelných problémů

V tomto případě ale vzhledem k bezpečnosti (nevím o nikom kdo by chtěl mít autíčko v plamenech) je nereálné to montovat jinam, než do bedny kudy fučí vítr dovnitř. Nevyrábí se to jako díl (na starého swiště) a ani nevím o ničem, co by tam pasovalo a bylo bezpečné.

Ale položme se na otázku - je výkon necelého 1kW dostatečný pro ohřev takového množství vzduchu? Jak dlouho bude potřeba takto ohřívat? Pro představu, bude to o něco slabší, jako ohřev vzduchu topením při sotva odlepené ručičce teploměru (interiérové topení mívá kolem 2kW, nevím kolik má swišť). Protože mám ten předehřev, tak vím, že rozmrazit zevnitř namrzlé okno (tedy množství vody 00-nic) trvá kolem 5 minut a to už je ručička na půl cestě k normální půlce.

Místo elektrického ohřevu bych tedy raději volil naftová kamínka, sice o něco dražší, ale zato FULL COMFORT:

http://www.aliexpress.com...ravan/2029634263.html?s=p

Umístit by se to dalo i do motorového prostoru (starý Swišť 1.3 tam má dost místa), na nějakou vhodnou konzolu chycenou dole na blatníku (jsou tam na to nachystané 2 díry se závitama, já tam mám ten předehřev vody), motor (je na něm taky pár dírek se závitama) a nápravovou rozpěru (nutno koupit nebo udělat). Takhle by to bylo bezpečné i z pohledu muchlacího prostoru, ale nevím co by na to řekla STK, to bych asi na ten den D sundal.

PS: nehledal jsem nejnižší cenu

PS2: nebo toto topení 12V/600W (viz červený text) http://www.aliexpress.com...-Shipping/1462670692.html ale samotné bych to v autě zapnuté nenechával, vzhledem k provedení, kabeláž neodpovídá ampéráži.

Pokud nelze tahat před barák šňůru na 3kW předehřev, tak pak jedině to webasto

EDIT: oh, to je jenom malinká kostička! To by se vešlo i dovnitř za autorádio (ale chce to ještě vyřešit tu nádržku na naftu a čerpadlo)

MilanT  
Milan
2015-03-05 07:03:45

Není nad pohled do plamenů a praskání dřeva.


Odpovědět

1  2