Fórum - Téma


Torque, spotřeba


Fórum Ignis Torque, spotřeba

Informace o modelu: Suzuki Ignis



2014-02-04 22:03:07

Zdravím, jezdím od října Ignisem (r.v. 2006) a celkem slušně žere (7,8l/100km). Je v tom hodně studených startů a pojížděček, ale swift v tomto režimu jezdil okolo 5,5. Holt lehčí auto.

Ale to jen tak, abych si mohl postěžovat.

Teď k věci. Protože Ignis má jen ukazatel okamžité spotřeby a nikoliv průměrné, nainstaloval jsem si aplikaci Torque s přenosem dat z OBD pomocí bluetooth. Funguje to skvěle, ale nelíbí se mi jedna věc. Když nastavím sledování průměrné spotřeby, tak se pohybuje do 4,5, přičemž hodnoty okamžité spotřeby se téměř shodují s palubním PC. Reálná spotřeba je samozřejmě skoro dvojnásobná. Nevíte, jak Torque počítá průměrnou hodnotu? Pokud nějakým rozumným algoritmem, tak by se od reálu zas až tak odchylovat neměla.

Další poznatek je, že při brždění motorem nedochází k úplnému odpojení dodávky paliva. Sice to není obligátních 4,1, ale nula také rozhodně ne. Zkrátka, něco málo tam pořád proudí.

Máte někdo s Torque zkušenosti, ukazuje vám to podobně?

2014-02-06 14:08:43

1ondra2:

Torque nevím jak pracuje, tak nechám odpověď na někoho jiného.

Teď k tomu brždění motorem a odpojení dodávky paliva. Předpokládám, že máš 1.3l benzín.

Tyhle motory vypínají dodávku paliva při brždění motorem jen pokud jsou otáčky nad určitou hodnotou (tu já neznám a budu mluvit jen obecně), ale jsou výrazně vyšší, než volnoběh. To vypnutí není skokové, je to spíše pozvolné vypínání, aby nedocházelo k cuknutí autem a brzdný účinek se projevil plynulým nárůstem. To je pro cestující v autě komfortnější. Pokud necháš otáčky dále klesat a dostanou se pod tu pro mě zatím neznámou hodnotu, dodávka paliva se opět pozvolna začne obnovovat a když potom před křižovatkou vymáčkneš spojku a vyřadíš, motor přejde velmi plynule bez nějakého oklepání na režim blízký volnoběhu a až se zastaví kola, přejde na volnoběh.

Podobně to funguje při podřazování na nižší převodový stupeň. Uvolníš plyn, vyšlápneš spojku a podřazuješ, řj motoru ti lehce přidrží otáčky, než podřadíš a opět uvolníš spojku. Tím se eliminuje opotřebení spojkové lamely a přenos kroutícího momentu od kol přes převodovku na motor. Podřazení je bez zbytečného cukání a pro cestující komfortnější. Řj je tak naprogramovaná, aby se i méně zdatný šofér cítil jako král. Na jiném (starším) autě od jiného výrobce to zdatný řidič řeší s nohou na plynovém pedálu a sám. Faktem je, že při přechodu ze (staršího) auta jiného výrobce na Ignis II, si na to ten zdatný řidič musí zvyknout, protože, než si zvykne, připadá si jako hňup.

Závěr:

Pokud chceš zkusit, jestli se dodávka paliva vypne při brždění motorem, pohybuj se v otáčkách vyšších, aspoň nad 3000 a chvíli si počkej. Asi by to chtělo delší jízdu z kopce, tedy ne jen dojezd ke křižovatce.

2014-02-06 14:16:07

mirekdoda: jj, to s tim plynem znam (bohuzel) ze swifta. u ignise ma plyn navic jeste prodlevu. zkusim to i nad 3 tis. zatim jsem ve fazi seznamovani.

2014-02-06 14:20:18

1ondra2:

Pokud se dodávka paliva ani tak nevypne, asi bych nechal zkontrolovat čidlo škrtící klapky. Od tohoto čidla řj dostane informaci, že jsi sundal nohu z plynu.

O jaké prodlevě mluvíš. Ignis je přímo posedlý za plynem, bez prodlevy.

2014-02-06 14:40:42

mirekdoda: když šlápnu na plyn tak reakce přijde po cca 1s a když uberu, tak 1s ještě plyn drží přidaný.

2014-02-06 14:48:54

1ondra2:

Opět nechat ověřit čidlo polohy škrtící klapky. Od něj řj dostane primární informaci o tvé vůli zrychlovat. No a hlavně zkontrolovat, jestli nepřisává falešný vzduch nějakou netěsností za škrtící klapkou (směrem k sacím ventilům), hadičky také, těch je tam dosti, pak se otáčky nechtějí snižovat po uvolnění plyn. pedálu.

Možná je ta zvýšená spotřeba toho všeho důsledkem. Takhle nežere ani ten náš Ignis.

2014-02-06 15:19:18

mirekdoda: ono to posluchá, ale s prodlevou. když zastavím, tak otáčky spadnou na volnoběh. chyby to nehlásí, ale žere to slušně, to se musí nechat.

2014-02-06 15:25:59

1ondra2:

Hmm.. nejspíše jiný jízdní styl.

2014-02-06 17:37:19

Možný to je, ale jak říkám, swift nežral, nežere ani diesel, se kterým jezdím. Jediný, co mě napadá, že ho moc netočím (šlapu málo na plyn.

2014-02-09 21:48:07

Ahoj kluci, já bych byl moc rád kdyby mi můj Ignisek žral jen těch 7,8l/100km. Sice je to 4x4 s obsahem 1,5

a jezdím za cca 10l/100km a to točím jen do 3000ot . Denně jezdím jen krátké trasy a domů to mám do kopce po rozbité polní cestě a na jedničku. (to mi ukazuje palubní počítač 28l/100km) Na delší trasy to bere okolo 6ti litrů.

Leoš

2014-02-12 22:30:19

rotvik61:

Mě při rozjezdu hned po nastartování ukazuje 60l/100km a to nedotýkám plynu. Dálky jsem defacto ještě nejel. Ale dle Torque to žere do šesti litrů, tak bych měl být spokojen:)

2014-02-21 15:56:13

1ondra2: Prosím Tě co to obnáší a jak to funguje že to ukazuje průměrnou spotřebu. Když tak mi napiš na e-mail

leos.nehera@tiscali.cz Chtěl bych to taky, aby to ukazovalo průměrnou spotřebu. Leoš

2014-03-17 18:47:30

Tak příčina problémů se spotřebou možná odhalena. Auto přestalo startovat a při odtahu bylo potřeba ho kousek odtlačit (zoxidovaný kontakt). Na rovině ve třech lidech problém. Patrně přibržďují zadní kola. Asi obě, protože to nikam netáhne.


Odpovědět