Fórum - Téma


trasenie - vibrovanie auta pri vyssej ry


Fórum Ignis trasenie - vibrovanie auta pri vyssej ry

Informace o modelu: Suzuki Ignis



2016-06-15 06:55:12

Ahojte,vedel by mi niekto poradiť,čo to môže byť keď mi auto trasie-vibruje pri rýchlosti cca 100-140 ďakujem

MilanT  
Milan
2016-06-15 07:58:14

niki: Nedělá ti to náhodou od té doby, co sis nechala vyměnit horní uložení tlumičů?

Jinak vibrace auta je široký pojem a nenapsala jsi žádné detaily. Nevíme jaké máš auto (benzín nafta, 4x4...?), nevíme jestli to dělá i při vyšlápnuté spojce, při jakých otáčkách...

Určitě bych začal pneumatikama - vyvážení, nafoukání, vycentrování. Pak bych si zajel na geometrii a zároveň nechal zkontrolovat vůle na nápravě a řízení. Potom na test tlumičů a kontrolu pérování. Potom stav silentbloků motoru a převodovky. Pokud máš 4x4, tak hlavně kontrola kardanů, kde bych viděl zakopanýho psa. No a asi jako poslední kontrola spojky, setrvačníku.

Neposloucháš nahlas rádio? Já když vosolím AC/DC, tak se mi klepe celý auto frekvencí 168 BPM (Allegro).

2016-06-15 08:00:43

Nie to začalo až teraz,auto je 1.3 benzín...nahlas hudba nie...

Pneumatiky som prezuvala,takže tam problém asi nebude,aj ich vyvazovali,skrátka som z toho pomaly zúfalá,lebo mechanik je tiež...

Pri vyslapnutej spojke to nerobí,ani pri vyradenej rýchlosti...vtedy veľmi spomaľuje, pri cca 3000 otáčkach blbne ale keď mu pridám na 140 tak prestane

2016-06-15 17:44:14

niki:

pochopil jsem, že při vyšlápnuté spojce, nebo vyřazené rychlosti to nedělá a že máš asi pohon pouze na přední nápravu (to se ale jen domnívám, toto jsi ani nevyvrátila, ani nepotvrdila). To podle mě znamená, že kola, ložiska v nich, brzdové kotouče a bubny, poloosy a vše, co se v převodovce a rozvodovce protáčí spolu s koly při vyřazené rychlosti, bude v pořádku.

A to je divné, protože zbývá motor a možná jedna hřídel v převodovce, která je s motorem propojená pomocí spojky a spojka samotná.

Mám dotaz: ty vibrace vyvolává jakoby rotovalo něco, co je nevyvážené, nebo jsou ty vibrace spíše způsobené nepravidelným chodem motoru a jeho pocukáváním v určitém rozsahu otáček? Zkus jet pomaleji, ale na nižší převodový stupeň v rozsahu otáček, při kterých se objevují ty vibrace.

P.S. zkus více popsat to zpomalování při vyřazené rychlosti, protože jinak to je úplně normální projev každého auta.

P.S.2. a co se stalo podivného, neobvyklého, nechtěného před tím, než to začalo vibrovat?

P.S.3. když auto vibruje, cuká to volantem jemně ze strany na stranu?

MilanT  
Milan
2016-06-15 18:47:55

niki:

Jak píše Mirek - plno věcí se dá tedy vyřadit z okruhu podezřelých.

Mám taky ještě pár doplňujících otázek. Pokud motor roztočíš do těch "kritických" otáček při STOJÍCÍM vozidle, auto vibruje stejně jako při jízdě?

Máš patřičně napnutý klínový řemen příslušenství? Není volný alternátor?

Chtělo by to pomocníka, co strčí hlavu pod přední kapotu a vysleduje, případně nevysleduje vibrace způsobené výše uvedeným a motorem samotným.

Hlavně nám řekni, jak je to s tím kardanem pro zadní pohon.

2016-06-15 19:33:19

Mirek

Ono to ťahá do ľavej strany vtedy keď pustím volant,výrazne spomalenie keď idem dole kopcom - napr diaľnica je tak tak ho musím držať v otáčkach aby vôbec šlo .. nič podozrivého sa nestalo,takže hlava v smútku nakoľko sa do áut nevyznám...A spojku mi dali v servise vymeniť hneď zfleku,popritom ani nesuchala a chytala dobre,druhý mi povedal ze je prevodovka v keli,tak netuším

2016-06-15 19:49:02

niki:

dobře, abychom se někam dopracovali, zkus odpovědět na všechny položené otázky v předchozích příspěvcích a pak i v těch následujících.

A co se týče toho táhnutí do levé strany, buď máš vůle v čepech, nebo rozhozenou sbíhavost předních kol, anebo přidřený plovoucí brzdič a ten stále přibržďuje levé přední kolo (mohlo by to po zastavení nepříjemně smrdět a sálalo by z kola horko), což může mít souvislost se zpomalováním po vyřazení rychlosti. Přehřátí brzd vede k deformacím brzdového kotouče a ten při brždění kope přes brzdovou kapalinu do brzdového pedálu. Cítíš kolem auta smrad, nebo pociťuješ při brždění kopání v brzdovém pedálu?

MilanT  
Milan
2016-06-22 06:53:13

mirekdoda: Miluju příběhy s otevřeným koncem.

2016-06-22 18:38:07

milant:

komunikace pokračovala přes vzkazy. Brzdy nesmrdí, kmitá volant. Zatím jsme se propracovali k tomu, že si nechá zkontrolovat vůle v čepech a geometrii přední nápravy. Teď musíme počkat, jak to dopadlo, doufám, že napíše.

2016-06-22 18:42:22

Marekdoda:

Po dnešnej návšteve servisu,som sklamaná,vyvazili gumy na prednej náprave,ostatné však odmietli spraviť,zevraj to s tým nič nemá spoločné,takže ešte skúsim aj iný servis,avšak najprv vyskúšam tie vyvážené kolesá,nakoľko tam bolo niečo so 70 gramami...nič viac zatiaľ neviem bohužiaľ

Mirekdoda...prepáč za skomolene meno

2016-06-22 18:50:38

niki:

jako, že přidali 70 gramů? Je docela možné, že se uklepalo (ztratilo) nějaké závaží na kole a začalo to kmitat, takže teď už by mohlo být po problému.

P.S.Během té zkušební jízdy znovu vyzkoušej, jstli auto při akceleraci/deceleraci/při ustálené rychlosti má snahu tahat do strany.

P.S.2. zajímal by mě důvod rychlého poklesu rychlosti při vyřazení do neutrálu.

2016-06-22 18:52:06

Vyskúšam a dám vedieť

2016-06-23 18:12:09

niki:

"ostatní však odmítli udělat"

Já u toho nebyl a tak mám docela problém dovtípit se, co myslíš tím "ostatní". Ostatní kola, nebo změření geometrie přední nápravy, vůle v čepech?

2016-06-23 18:15:30

Mirekdoda:

Iba vyvazili kolesa,geometriu a vôľu v capoch odmietli spraviť.

A musím povedať ze to trasenie je oveľa lepšie,ale trochu minimálne to ešte trasie,takže vyváženie pneumatík veľmi pomohlo

MilanT  
Milan
2016-06-23 18:48:56

niki: Ohledně vyvážení kol jsem ti psal hned v prvním příspěvku jako o první věci, kterou musíš nechat udělat. Napsalas, že je máš nově přezuté...a koukám že špatně.

Nechápu, proč ti v servisu odmítli něco zkontrolovat. Ty jsi přeci platící zákazník a tak jsi je musela něčím naštvat?

Osobně bych zajel spíš na STK a nechal si udělat technickou prohlídku na přání. Změří ti geometrii, tlumiče, prověří čepy a vůle...a budeš mít papír pro servis, který už nebude muset pátrat a dělat činnosti, které se jim dělat nechtějí.

2016-06-23 18:53:26

MilanT

Neverím že som ich s niečím nahnevala,totiž odbili ma s tým že to nemá s tým vôbec nič spoločné...áno novo prezute gumy to boli,nuž takto to dopadne keď si nerobia ľudia poriadne robotu,ja tu teraz vyzerám za debila,nakoľko sa tomu nerozumiem...Ale aspoň ste pomohli...a bolo mi divne ze to robilo len medzi 100-140 kmh

MilanT  
Milan
2016-06-23 19:28:51

niki: Určitě nejsi za debila a za debily nemusí být ani pneuservis, který ti to přezouval. Prostě ti uletělo závaží a těžko zjistit, jestli bylo špatně natlučený (předpokládám, že máš plechové disky) nebo se zlomilo nebo povolilo.

Nevyvážené kolo se skoro vždy projeví v úzkém rozpětí určité rychlosti. Převažuje názor a zkušenost, že je to kolem 80 km/h. Mě osobně vždy kmital volant v rozmezí 100-120 km/h.

Hlavní je taky správně utáhnout kolové šrouby (matky). Utahovat křížem a na správný moment. Jak se to někde přežene nebo nedožene, tak se zkřiví disk a všechna vyvážení půjdou do háje. Máš všechny kolové šrouby stejné, myslím stejně dlouhé? I taková drobnost dokáže rozhodit vyvážení kola.

Pokud se to zlepšilo, tak to byl první krok. Teď to chce nechat prověřit vše ostatní okolo a nedat na řeči "že to s tím nesouvisí".

2016-07-26 20:15:54

Mně osobně to dělalo pouze vyvážení kol. Po pořádném vyvážení v pohodě. Dřív jsem musel jet do 90 km/hod nebo nad 120 km/hod. Ne každý vyváží kola dobře. Dřív se u nás v jednom servise mechanik ptal, jestli jsou kola ze zadu nebo z předu a podle toho vyvažoval.


Odpovědět