Fórum - Téma


Trysky ostřikovače


Fórum Vitara / Escudo / Sidekick IV Trysky ostřikovače

Informace o modelu: Suzuki Vitara / Escudo / Sidekick IV


1  2  3

2016-08-30 21:45:57

milant:

jak absurdní výrok ( o tom knotu) a jak pravdivý.

2016-08-30 21:48:33

alarm: No to je jasné musíš najít co nejvíc podobnou trysku.

2016-08-30 21:55:19

Teoreticky nemusím.

Dostať kupiť keramické odpory, velkosť cca 8x10x15mm, 5W, 10W, a možno, ak ma to zase nasrdí, tak to nejako voperujem pod trysku. Sálavé teplo je sálavé teplo, potom jeden gombík, ak je stlačený hreje, ak pustím, nehreje, aby som nevyhorel. (už mi horel favorit nad hlavou,za ktorý som dal všetky rodinné uspory, ja som bol v jame, auto nado mnou...hasil som holými rukami )

2016-08-30 22:03:30

alarm: To bych dal aspon přes pojistku a možná i relé.

MilanT  
Milan
2016-08-30 22:07:19

A co omotat hadičku u trysky vhodně spočítaným odporovým drátem?

A když už vyhřívané trysky, tak to chce i vyhřívané čelní sklo. Ono rozmatlávat stěračem ledové květy na vymrzlém skle...

2016-08-30 22:10:49

milant:

tak, přesně. V zimě okno oškrábat a dokud se neprohřeje, ostřikovače nepoužívat. Líh se odpaří a na skle je neprůhledná vrstvička ledu.

2016-08-30 22:11:48

Všetko, čo dorábam ide cez poistku a DIODU !

Vykurovaná hadička nepomôže, alebo teda málo pomôže. Problém nie je to, že kvapalina stuhla, ale že sa nevie dostať von cez zmrznutú trysku. Ano, teplá zmes by pomohla tak, že to natlačí, trocha ladu vymelie, a potom znovu a znovu, až sa urobí dierka a potom to už ide. Do práce mám 7 km, a týmto postupom by som sa musel v polovici cesty otočiť, aby mi to cestou do práce začalo fungovať.

MilanT: sklo vieme po štarte zohriať rýchlo, typujem3-5 minut...

2016-08-30 22:26:49

alarm:

A prečo cez tu DVOJÓDU ?

2016-08-30 22:45:07

Kvalifikovanejšie by ti odpovedal asi Hill.

Moja odpoveď je, že ak niečo dorábam, musím zabezpečiť, aby sa pri nepredvídanej poruche dorábaného systému nedostalo napätie do vetvy, z ktorej ho odoberám. Napr. prdne nejaká súčiastka, tam kde malo byť minus je plus, a toto plus by sa dostalo cez poistku na spotrebič.Mam aj nepríjemné skusenosti s dorábaním elektriky, občas na napichujem na vodiče existujúcej kabelaže (odchytavanie centrálu, zabezpečovačka...)

Mam ešte Hyundai Accenta, keď mal 3 roky, venoval som ho synovi a ja som kupil i30-ku. Mal isť na STK a zavolal, že ak dá ostrekovanie zadného okna, tak sa rozbehnú predné stierače. Ja som človek, čo ak je to možné, najprv rozpitve problém, potom opravuje... Na ruských stránkach som našiel principialne zapojenie, a tak som hladal, čo by mohlo spôsobovaž tuto závadu. Jediné , čo mi dávalo logiku bolo, že relé umiestnené v motorčeku, ktoré prepína medzi ostrekovaním predku a zadku neodskočilo, a tak sa po privedení + na ostrekovač toto napätie dostane na motorček stieračov. Bolo to tak. Takže existujú závady, ktoré nepredpokladá ani výrobca, a nie ešte poruchy, zariadenia, ktoré som vyrábal ja.

Preto dioda.

2016-08-30 22:52:58

alarm:

Budu si to muset od Hilla nechat podrobně vysvětlit, protože elektrika, to je prevít...

P.S.

Když se ti dostane "napätie do vetvy" tam kam nemá, jako v případě tvého syna, je to nejčastěji způsobeno přechodovým odporem ukostření jednotlivých proudookruhů vlivem koroze.

A tady ti žádná sériovo přidaná dvojóda stejně nepomůže.

Hill  
Jaroslav
2016-08-31 10:06:05

plukovník: ale k tomu nemám, co vysvětlovat, je to prostě tak. Snaha se dobrat řešení teoreticky je celkem k ničemu, jestli před námi neleží schéma instalace a výkres vedení kabelových svazků a umístění kostřicích bodů. V tom případě se dá slušně odhadnout tak 70% příčin souvisejících se zkraty v kabeláži, či teoreticky spečenými kontakty relé (jestli dnes už nejde o latinu, autorelé se svařenými kontakty jsem viděl naposledy před 30 lety a to se mu ještě nestalo v autě, ale chybou zapojení při zkoušení v dílně).

Ostatní se musí dohledat a doměřit.

Jak se totiž mezi kostřicími body objeví podrezlá vrstva, vypukne řada "nepochopitelných" závad (asi nejznámější je jeden druh hvízdání alternátoru ve zvuku z rádia, kde pomůže přejít kostřicí šroubky v kabeláži, povolit, vyčistit, vyměnit pérovou nebo vějířovou podložku a utáhnout; když nepomůže, nezbývá, než čekat, kdy co z kastle upadne). Málokoho totiž napadne připojit voltmetr třeba mezi kostru vyhřívání zadního okna a kostru u baterky (na to má většina měřáků moc krátké dráty a musí se nastavovat) a změřit si, kolik z těch 12 voltů ohřívá někde kastli. Záleží samozřejmě na tom, jestli jsou třeba blatníky bodované nebo šroubované, jak jsou rozmístěné kostřicí body, kudy tím plechem vlastně ty proudy tečou.

2016-08-31 10:27:01

hill:

Plukovník rád žertuje.

Ale po pravdě řečeno, nemyslí si, že by mu muselo být cokoliv vysvětlováno...

Hill  
Jaroslav
2016-08-31 11:39:27

plukovník: souhlas, ten pokec byl k příspěvkům výše. Jen jsem kliknul na tlačítko "Odpovědět" na Tvém příspěvku...

Mimochodem - ať už trysky ostřikovače vyhřívané jsou nebo ne, první nasátá kapka vody je po zmrznutí roztáhne a je po rozstřiku, teče to od zamrznutí k zamrznutí stále víc proudem a zásoba kapaliny ubývá rychleji. Neúprosný přírodní zákon je zpomalitelný jen tím, že se po jízdě trysky prostříknou a hned zakryjí těsnicí a izolační čepičkou, aby do nich zvenčí nezateklo. I to už jsem u někoho viděl.

Samozřejmě před jízdou neškodí ty kryty sundat.

2016-10-22 21:51:39

Narýchlo som si pred zimou pozrel tie ostrekovače. Fakt by to chcelo plastovú krytku nad odstrekovače, keby bol o 1cm hlbšie asi by to bolo lepšie.


Odpovědět

1  2  3