Fórum - Téma


Typ autobaterie, kontaktů, svorek...


Fórum SX4 I Typ autobaterie, kontaktů, svorek...

Informace o modelu: Suzuki SX4 I

Diskuze o vozidlu

2007 SX4 I GL/AC

33 diskuzí

Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka.


1  2

2016-01-14 17:16:20

Dobrý den všem,

chtěl bych se Vás zeptat na použitý typ baterie v SX4-ce. Potřeboval bych výměnu, v autě mám momentálně Vartu B33 - 45 Ah start. proud 330A (545 157 033 3132). V jakémkoliv konfigurátoru na baterky mě to vyhazuje na výběr silnější (D59 - 560 409 054 3132 nebo D21 - 561 400 060 3162), ale vzhledem k možnostem umístění a úzkým pólům je to dle mého názoru nemožné. Předpokládám, že je to pro maďarskou verzi.

Chtěl bych se teda pozeptat, jestli je možnost do auta silnější baterku dostat (k této variantě bych se přikláněl - pokud to nijak neničí auto), či musím zůstat u B33-jky. Minimálně je problém s úzkými póly, místo navíc by tam nějaké bylo.

Mám japonce - 2007; 1,6tku; 79kW

Díky, Lukáš

2016-01-14 17:41:55

Pokiaľ tam chceš dať kapacitne silnejšiu baterku, a rozmerovo to vôjde, - nie je problém. Ale ja by som ostal pri originály.

Nabíjací prúd z alternátora pri silnejšej AKU bude síce trochu väčší ale alternátor by to mal zvládnuť. Podľa mň, nem,al by byť žiadny problém.

2016-01-14 19:25:55

Silnější akumulátor dát samozřejmě můžeš. Tak velký jak se vejde.

Věta o vyšším nabíjecím proudu, který bude vyžadovat kapacitnější akumulátor, je naprostý blábol, kterému nevěnuj žádnou pozornost. Tahle vznikají nesmyslné a nepravdivé fámy, které pak přebírají další diskutující jako pravdivé.

2016-01-14 19:35:49

... kámo, seber si ampérmeter a odmeraj si to .... Nebude to rozdiel niekoľkých ampérov, ale prúd bude určite vyšší.

2016-01-14 19:41:07

lucas: Odporúčam ti baterie od BOSCH, ja ju používam už od novoty auta, ale len serie S5, jedny najkvalitnejších overené rokmi aj vo večších mrazoch naštartuje bez problémov. Auto mi stojí v zime aj mínus 10 aj 15 stupňov, a nemám problém.

2016-01-14 19:48:06

Kámo, je zbytečné cokoli měřit. Jediný v čem bude rozdíl, je čas nabití na plnou kapacitu. Logicky to bude u kapacitnějšího akumulátoru trvat déle. Alternátoru je úplně jedno, zda má akumulátor kapacitu 45 nebo 60 ampérhodin z hlediska případného přetížení. A už zcela mimo mísu je tvrdit, že to alternátor zvládne (taková ta jako obava), když v dalším příspěvku napíšeš, že rozdíly nejsou ani v ampérech. Ten to vůbec ani nezaznamená, protože zatížení o pár wattů vůbec nepozná.

2016-01-14 19:55:02

lucas: Ahoj,

v mém autě byl od nova akumulátor 72Ah. Když se odporoučel kvůli zkratu v jednom článku, pořídil jsem si 95Ah akumulátor. A protože jsou dnes jaksi bezúdržbové a u toho mého opravdu nejde dolívat, mám po čase úbytek kapacity na těch 70Ah a autu to nevadí.

Kdybych tam měl ten 72Ah a kapacita spadla někam na 50Ah, už by se to autu nelíbilo, teda hlavně startéru.

2016-01-14 20:10:59

No on je hlavně problém v těch úzkých pólech, nejsou tam klasické "špunty" na připojení kabelů, ale jen cca 12 milimetrové.

2016-01-14 20:14:13

lucas:

Existují akumulátory, které mají ve specifikacích napsáno "Asiadesign" , nebo něco takového. Je to pro motory z Japonska. A tyhle akumulátory mají kontakty tak akorát.

2016-01-14 20:17:51

Ano, máme specifické akumulátory pro japonský auta. Já mám u SSS žebráka o snad 36 ampérhodinách nebo kolik. Zdá se mi to málo. U minulého auta Mitsu Colt 1,3 byl akumulátor 62 ampérhodin. Trošku se bojím situace, kdy bude delší dobu pod nulou a já budu jezdit krátké trasy. Akumulátor se nebude stačit dobíjet a pak už nebude kde brát. Proto si určitě pořídím silnější akumulátor, až současný vypoví službu. To šetření je někdy za hranou zdravého uvažování.

MilanT  
Milan
2016-01-14 20:46:41

lucas:

Silnější baterii než45 Ah s kontakty typu 3 (asijský typ, průměr plus = 14,7 mm, mínus = 13,1 mm) asi neseženeš. Ale projel jsem jen nabídku Varty a Banneru. Třeba nějaký noname výrobce jí nabízí. Jinak bych ti doporučil výměnu svorek kontaktů za standardní typ 1 (průměr plus = 19,5 mm, mínus = 17,9 mm). Opačně se to redukuje jednoduše redukcemi, ale tady jaksi smolík. Ještě vím o existenci výměnných pólových kontaktů baterie, ale do toho bych se nepouštěl - http://www.otos.cz/prislu...-m8-na-pol-hubeny-11-2mm/ Raději bych volil první možnost výměny svorek na kabelech.

Jinak ke kapacitě snad jenom dodám, že doporučená kapacita akumulátoru výrobcem je minimální. A tak když si tam vrazíš silnější, tak se vůbec nic nestane - jak ostatně už psali kolegové předřečníci.

Hill  
Jaroslav
2016-01-15 12:38:24

milant: baterie s kontakty typu 3, asijskými rozměry (šířka jen 175 mm) o kapacitě 90 Ah k dostání je, ve spoustě Suzuk je pro tuto baterku univerzální držák, ale ta cena moc milá není: http://www.perfektshop.cz...-a-korejskych-vozu-18327/

To už je levnější předělat svorky na evropské a dát tam normální baterku s normálními evropskými kontakty 19,5/17,9. Výsledek je totiž stejný.

MilanT  
Milan
2016-01-15 17:03:40

hill: Obávám se, že tebou odkazovaná baterie je sice ASIA typ, ale pouze vnějšími rozměry (je vyšší, delší ale užší). Kontakty má klasický standard.

Baterie Varta s úzkými kontakty je bohužel jen těch 45 Ah - http://www.perfektshop.cz...-asia-uzky-kontakt-26942/ (je označena jako "Asia úzký kontakt").

Jsem rád, že jsme zajedno ve výměně svorek za standardní rozměr. Ona asi jná cesta není.

2016-02-20 12:53:20

lucas: Ahoj Lucas baterii v SX-4 jsem měnil před měsícem a dělal jsem to v značkovém servise jelikož jsem nezjistil označení baterie v autě. Takže závěr je ten pokud máš SX 4 japonské produkce tak jak jsem se dozvěděl tak japonci tam z výroby dávají baterii o kapacitě jen 36 Ah, (mám sedana 1,6 motor) i podle VIN ti vyjede tahle baterie. Vzhledem ale k ceně baterie bavím se o org typu která stojí 3 600 kč tam značkové servisy při výměně dávají org. jap. baterii o kapacitě 45 Ah která vychází na 2 200 kč.

2016-02-20 13:05:16

Ja mam orig. Od výrobcu v sx4 Varta 60Ah, štartovací prúd 620. Auto 2013. Kontakty štandardné.

MilanT  
Milan
2016-02-20 13:18:19

mambov:

To máš ale maďara 2013. Lucas má japonce 2007 a tam je to jinak.

mambov, 2016-02-20 13:05:16 napsal:

Ja mam orig. Od výrobcu v sx4 Varta 60Ah, štartovací prúd 620. Auto 2013. Kontakty štandardné.

2016-02-21 07:25:56

mambov: Manzelka ma vo svojom aute (F16 1.6i 4x4 Emot., 12/2008) taktiez este povodnu baterku "Varta 33610-83E4", 12V 60Ah 370A (DIN), 278x175x175, type unit: 1 (cize standart a o tym padom mame o starost menej ...)

Na pocudovanie este slape celkom OK, len v case najvacsich mrazov tejto zimy (~-18°) jeden krat pocas startovania rano preblikly kontrolky ESP, ale potom, ked motor naskocil to uz bolo fajn a viacej sa to neopakovalo ...

Co ma prekvapila je hodnota startov. prudu u teba, tj. 620A ale tym padom asi aj velkost baterky. Predpokladal som nieco mensie nakolko vyrobcovia sa dnes snazia setrit kde sa da...

Ja na svojej S-Cross (12/2013, 1.6i 4x4 5°MT Eleg) mam len Varta 33610-83E51, 12V 36Ah 300A (EN), 207x175x175 , type unit: 1, ale vacsiu tam uz nedam. Jednoducho na dlzku tam nie je miesto, len ak vyssiu.

2016-02-21 08:16:35

marekm_svk:

Parametr "startovací proud" není totéž co "kapacita akumulátoru" i když obvykle roste s kapacitou, ale je úměrný hlavně kvalitě a tím i ceně aku. Čím je luxusnější akumulátor, tím má také větší tuto hodnotu a zároveň nemusí být nutně větší i když je vyšší jeho kapacita.

Startovací proud je definován podle EN jako proud, který je akumulátor schopen poskytovat deset vteřin 3x po sobě, aniž by došlo k poklesu napětí pod 7,5V.

Ve vozidle S-cross je úmyslně akumulátor ošizen, aby byl co nejlehčí a snížila se tím celková hmotnost vozidla

Nižší spotřeba dnes musí být docílena za každou cenu , i kdyby na to měl v důsledku doplatit zákazník, ale ten si to obvykle neuvědomuje.

2016-02-21 09:53:51

Veď práve...baterka jak hrom. Ako do naftaka...

2016-02-21 10:27:20

mambov:

ved prave to. Skor som cakal, ze na konci vyrobneho cyklu tam budu davat nieco mensie, tym padom aj lacnejsie ...

V rodine su dalsie 2 SX4 kupovane v tom istom roku (2013) a ked si dobre pamatam, tak pri pohlade pod kapotu tam bolo v oboch pripadoch nieco mensie rozmerovo a asi aj predpokladam aj vykonovo.


Odpovědět

1  2