Fórum - Téma


Typ autobaterie u Nové Vitary 1.6. manual benzin


Fórum Vitara / Escudo / Sidekick IV Typ autobaterie u Nové Vitary 1.6. manual benzin

Informace o modelu: Suzuki Vitara / Escudo / Sidekick IV


1  2

gekko  
Michal
2016-01-20 16:29:50

Zdravím, nevíte, jaký typ baterie dávají do výše uvedeného modelu? Zda jde o WET, AGM, GEL nebo EFB? Z mojí baterie jsem se dočetl, že je od firmy EXIDE, Stop Start, 12V 60Ah 540A (EN). PN:33610-61MA0. Nepomohl mi ani strejda Google ani stránky Suzuki a Exide Jde mi o to, jak mám nastavit "chytrou" autonabíječku, má volbu WET, AGM nebo GEL.

2016-01-20 17:04:21

gekko: Jen taková otázka...co s ní je? Jestě jsem u žádného nového auta behem prvních 5ti let baterku neřešil. To uz je mrtvá?

gekko  
Michal
2016-01-20 17:10:35

Mrtvá samozřejmě není Jen jsem kvůli druhému staršímu autu koupil tu nabíječku a tak jsem si říkal, že jednou za čas (někde jsem četl, že se doporučuje tak jednou za 2-3 měsíce) dobiju i svou baterku, hlavně teď v zimě. A jsem teď z toho nějak "vyjukanej" . Už je věda i nabít baterku

udm  
2016-01-20 18:05:49

gekko: gelová podle mě určitě nebude. Ty jsou řádově víc jak 2x tak drahé. Pokud s autem denně jezdíš a nejezdíš jen kilometr sem, kilometr tam, tak není důvod baterii dobíjet, během provozu jí alternátor dobíjí. Pokud auto necháváš měsíc či více stát, tak je určitě dobré jí občas na nabíječku připojit, tak aspoň 1x měsíčně. Mě třeba u BMW E39 540i po měsíci a půl baterku vybije odběr co tam je z alarmu, rádia, dálkáče, kdovíčeho všeho ještě. Nemáš ty zkratky vysvětlené v návodu k té nabíječce?

2016-01-20 19:55:41

gekko: Podle excide katalogu je to EFB EL600.

MilanT  
Milan
2016-01-20 20:10:43

gekko:

WET - klasická olovo + tekutý elektrolyt

EFB - vylepšená WET odolnější proti cyklickému zatížení Start/Stop

AGM - skelná vlákna + tekutý elektrolyt

GEL - elektrolyt vázán v křemičitém gelu

Vzhledem k tomu, že firma Exide nenabízí gelové baterie, tak bych jí vyloučil. Už jenom kvůli tomu, co psal Pavel UDM. http://www.exide-cz.cz/cz...y/micro-hybrid/exide-agm/

Podle mě máš tedy buď klasiku olovo nebo separátorem z PE vláken. A máš asi nějakou přemoudřelou nabíječku, protože moje CTEK 5 má jeden program pro běžné akumulátory. Je tam přímo uvedeno - Program pro běžný akumulátor 14,4 V/3,8 A Použití pro běžné akumulátory s kapalným elektrolytem, pro akumulátory Ca/Ca, pro bezúdržbové akumulátory MF, gelové akumulátory a řadu akumulátorů s technologií AGM.

Být tebou, tak to neřeším, tvůj alternátor taky neumí rozlišit typ baterie a přizpůsobit tomu nabíjecí charakteristiku. Nebo ano? To bych se moc divil, ale neznám všechno, 60 mi ještě nebylo a v Rusku jsem nebyl.

2016-01-20 20:28:57

gekko:

V režimu AGM\GEL je šetrnější režim nabíjení, takže když s tím budeš nabíjet svojí EFB, tak tím nic nezkazíš, když už máš tu chytrou nabíječku, ale jinak to lze nabít i tím druhým režimem.

Jak píše Milan, alternátor se s tím také mazlit nebude. Navíc se většinou nejedná o brutální nabíjení zcela vybité baterie, ale pouze o dobíjení

gekko  
Michal
2016-01-21 07:20:13

Díky všem za příspěvky a názory.... A nehádejte se Fakt díky. Výsledek je, že budu nabíjet v režimu AGM, snad to nebouchne Zdarec

2016-01-21 07:53:42

gekko:

Jen tak pro úplnost bys nám mohl ještě prozradit typ té nabíječky. Nás s Milanem, kteří jedeme na CTEK by to možná mohlo zajímat (včetně ceny).

P.S.

On se tady skoro nikdo nehádá, tohle je jenom taková malá, nesmiřitelná "krevní msta" mezi blonďákem a plukovníkem.

On blonďák až ráno, kolem půl dvanácté vyleze z pelechu, jistě k tomu také řekne své. Zřejmě mne opět nazve "ubožákem"

gekko  
Michal
2016-01-21 07:58:13

OK, až budu doma, napíšu, z hlavy nevím (není nejmladší ). A tak se hádejte dál

2016-01-21 08:06:29

gekko:

Plukovník se zase tak nutně hádat nechce, ale blonďákův zájem o jeho osobu je zřejmě ohromný, protože jenom za včerejší večer navštívil 39x plukovníkův profil a když už nevěděl jak uškodit, tak alespoň opět "plivl" na jeho nový avatar a to jistě uznáš, že se v případě zlatého dvacetieura nedělá

gekko  
Michal
2016-01-21 08:35:37

No teda tedy fuck ne e

plukovník: Zdravím, tak v "mototechně" mi vnutili tuto http://www.ctyrkolky4u.cz...bijecka-12V-15A-START-50A

2016-01-21 18:01:58

gekko:

to vypadá dobře

gekko  
Michal
2016-01-21 18:05:57

plukovník: díky, uvidíme, jak bude sloužit.

MilanT  
Milan
2016-01-21 21:50:22

gekko: Nenechal bych si nic vnutit bez přečtení názorů a recenzí - http://nabijecky-a-starto...reka.cz/stualarm-12v-15a/

2016-01-27 02:52:05

Zdravim, prosím o radu.Na zimu jsem musel narychlo odjed vratím se v březnu.Autobateri bude 100% vybitá. Jak mám nabíjed? Můžu nechat batreku v autě nechce se mi ji vyndávat?

Diky za rady

MilanT  
Milan
2016-01-27 07:40:30

vijayanad: Rád bych ti odpověděl, ale dost dobře to nechápu.

Ty jsi musel narychlo odjet a ptáš se, jestli můžeš nechat baterku v autě? To se jako vrátíš abys jí vyndal?

Pokud se ti nechce baterii vyndavat, tak jí nevyndavej. Tam je strašně moc proměnných. Vyndavat jí nemusíš, stačí jí odpojit aby ti jí nevybíjelo rádio, imobilizér...Taky záleží kde parkuješ - baterie nemá rádá střídání teplot. Dál záleží na tom, jaký byl její výchozí stav. Odpojená baterie má samovybíjení 1 % denně, takže za 3 měsíce je hotová. Co se týká nabíjení, tak záleží na tvé nabíječce, jak dalece je schopna zjistit stav akumulátoru a jestli ho dokáže dostat z hlubokého vybití. Existují nabíječky, které můžeš nechat trvale zapnuté a při poklesu napětí začne dobíjení. Existuji mini solární panely za čelní sklo, které baterii udržují v kondici (osobně vyzkoušeno a funguje). Dál záleží na tom, jestli bydlíš sám někde na samotě u lesa a nemáš nikoho, kdo by ti baterku ohlídal,dobil nebo třeba projel auto.

Těch možností je strašně moc a záleží jen na tobě.

2016-01-27 07:47:44

milant: Prostě jsem odlej na konci listopadu budu se vracet v polovině března.Auto jsem nechal zaparkované ve stodole .Nic jsem s nim neďelal.Ano.bydlím sám.Takže až se vrátím můžu baterii nabíjed v autě neodpojenou?

MilanT  
Milan
2016-01-27 07:59:27

vijayanad: Určitě sis přečetl místní téma "Jak na dobíjení akumulátorové baterie".

Jarda (Hill) tam píše, že pokud si nejsi jistý přechodovými odpory u svorek, ukostření a napětím nabíječky, tak není opatrnosti nikdy nazbyt a baterii při nabíjení raději odpojit. - http://www.suzukiclub.cz/...select=45214#message45214

2016-01-27 08:01:59

vijayanad: Po úplném vybití bych baterii určitě odpojil a při nabíjení vyndal. Nevíš zda nedojde k destrukci desek, vybitá baterie může i zamrznout. Lepší je mít ji mimo auto, ať případně nic nezničí.

Nabíječku s proudovým omezením dát na nízký rozsah, třeba 2A. Proudová ochrana by měla zajistit náběh (a 30W nezpůsobí lokální destrukci při chybě). Baterie se asi probere, na životnosti jí to nepřidá... a novábje tak za 3500..


Odpovědět

1  2