Fórum - Téma


Typ chladící kapaliny do Ignise .


Fórum Ignis Typ chladící kapaliny do Ignise .

Informace o modelu: Suzuki Ignis



2010-08-22 17:54:09

Prosím o informaci , jaký typ chladící kapaliny použít do Ignise 1,3 ,dvoukolka z roku 2005 . Ručička teploty nesignalizovala žádný problém a při kontrole množství jsem zjistil jen zbytek na dně nádobky . V čem by mohl být problém ? Je normální vysoká ztráta kapaliny vlivem horkého počasí ? Olej nebyl zpěněný ani ho nebylo moc. Děkuji.

Hill  
Jaroslav
2010-08-22 19:27:57

Kontrolovals to s ohřátým motorem nebo za studena? To totiž může být na dně. Ale s ohřátým motorem musí hladina stoupnout, nejlíp asi tak nad půl výšky nádržky. Samozřejmě, při velkých venkovních teplotách k nějakému úbytku dochází, takže je to normální, zvlášť, jestli ještě nebyla doplňovaná.

http://www.suzukiclub.cz/...etail.php?id=8〈=cze - tady se řeší náplně, ale u chladiva ne druh.

Ten by měl být napsaný na visačce na chladicím potrubí nebo od poslední výměny v servisní knížce. A, jestli je tam ta kapalina déle, než 3 roky, stejně je čas ji vypustit a dát novou. Do Ignise se totiž dávají obvykle kapaliny modrá K11 nebo růžová K12 (obě míchané půl na půl s destilovanou vodou), ale nejsou (prý) vzájemně mísitelné.

Viz http://www.autokelly.cz/#...T=0|PVT=1|SHT=0|SD=0|ST=0|

Takže, nezjistíš-li, co tam máš, bude nejlíp kapalinu ze studeného motoru vypustit, propláchnout čistou vodou (naplnit, asi minutu protočit, ale neohřát přes 40°C, ať to zbytečně dlouho nemusí chladnout). Vypustit a nalít hrdlem chladiče střídavě litr kapaliny a litr destilky - celkem asi 2,5 litru od každé, protože náplň Ignise je necelých 5 litrů. Pomalu, mezitím můžeš protočit krátce motor, aby se chladicí okruh odvzdušnil.

Až směs přestane v hrdle klesat, zavři chladič a do zásobní nádobky dolej asi deci až dvě od kapaliny i destilky.

Až ujedeš pár kilásků a odvzdušní se ti i okruh topení, budeš patrně po vychladnutí motoru muset ještě trochu do zásobní nádržky dolít.

2010-08-22 21:33:48

Motor byl studený a kapalina modrá , jenže pouze zbytek na dně. Pro jistotu tam doliji novou aspoň trochu nad dolní rysku. Děkuji za radu.

Hill, 2010-08-22 19:27:57 napsal:

Kontrolovals to s ohřátým motorem nebo za studena? To totiž může být na dně. Ale s ohřátým motorem musí hladina stoupnout, nejlíp asi tak nad půl výšky nádržky. Samozřejmě, při velkých venkovních teplotách k nějakému úbytku dochází, takže je to normální, zvlášť, jestli ještě nebyla doplňovaná.

http://www.suzukiclub.cz/...etail.php?id=8〈=cze - tady se řeší náplně, ale u chladiva ne druh.

Ten by měl být napsaný na visačce na chladicím potrubí nebo od poslední výměny v servisní knížce. A, jestli je tam ta kapalina déle, než 3 roky, stejně je čas ji vypustit a dát novou. Do Ignise se totiž dávají obvykle kapaliny modrá K11 nebo růžová K12 (obě míchané půl na půl s destilovanou vodou), ale nejsou (prý) vzájemně mísitelné.

Viz http://www.autokelly.cz/#...T=0|PVT=1|SHT=0|SD=0|ST=0|

Takže, nezjistíš-li, co tam máš, bude nejlíp kapalinu ze studeného motoru vypustit, propláchnout čistou vodou (naplnit, asi minutu protočit, ale neohřát přes 40°C, ať to zbytečně dlouho nemusí chladnout). Vypustit a nalít hrdlem chladiče střídavě litr kapaliny a litr destilky - celkem asi 2,5 litru od každé, protože náplň Ignise je necelých 5 litrů. Pomalu, mezitím můžeš protočit krátce motor, aby se chladicí okruh odvzdušnil.

Až směs přestane v hrdle klesat, zavři chladič a do zásobní nádobky dolej asi deci až dvě od kapaliny i destilky.

Až ujedeš pár kilásků a odvzdušní se ti i okruh topení, budeš patrně po vychladnutí motoru muset ještě trochu do zásobní nádržky dolít.

2012-10-24 14:59:38

Zdravím Moraváka. Mám dotaz, měnil jsem K11 v chladiči Ignise a vyteklo mi jen tak asi tři litry staré chl.kapaliny. Měl jsem otevřené topení. Tak nevím kde se stala chyba.Dolil jsem po vypláchnutí také asi 3 litry. Vše jsem dělal dle tvojeho návodu.Topení po chvíli topilo,tak nevím? Poradíš něco? Díky Pavel

2012-10-24 18:10:03

Moravák zdraví ale neodpoví . Alespoň ne odborně . Dříve jsem měl Favorita a k němu knížku , jak ho opravovat . Teď u Ignise jsem mimo . Naštěstí mi na tomto fóru vždycky někdo poradí . Nejčastěji a dobře " Kato" . Moravak

moravak, 2010-08-22 17:54:09 napsal:

Prosím o informaci , jaký typ chladící kapaliny použít do Ignise 1,3 ,dvoukolka z roku 2005 . Ručička teploty nesignalizovala žádný problém a při kontrole množství jsem zjistil jen zbytek na dně nádobky . V čem by mohl být problém ? Je normální vysoká ztráta kapaliny vlivem horkého počasí ? Olej nebyl zpěněný ani ho nebylo moc. Děkuji.

2012-10-25 11:13:18

Prosím některé kluky co dělali na Ignisu výměnu chladící kapaliny,zda neporadí proč mi při výměně nevytekl celý obsah ale jen asi tak tři litry. Nemusí se ještě někde něco otevřít krom vypouštěcího ventilu na chladiči? Samozřejmé je mít otevřen chladič. Děkuju moc za příp.radu.Třeba Kato...by věděl.


Odpovědět