Fórum - Téma


Údržba klimatizace


Fórum SX4 I Údržba klimatizace

Informace o modelu: Suzuki SX4 I


1  2  3

2012-08-05 07:19:12

odtok najdeš zespoda u středového tunelu spíše ke straně spolujezdce, vím ale že přístup je děsně mizernej

2012-08-05 07:51:51

Kluci, dík za rady. Ihned se do toho dám!

2012-08-06 10:32:54

Zdravím ... Mám s tímhle u své SX4 taky problémy, myslel jsem, že mi tam zatýká přes nasávání v mřížce pod stěračema a protýká to přes filtr a pořád jsem čistil od listí ty odtokový kanály zvenku auta ... Tohle mě vůbec nenapadlo tak se o víkendu do toho pustím taky ... Neměl byste někdo prosím nějaké informace kde a co hledat nebo jak by to mělo vypadat? Nebo nějaké zkušenosti kdo jste to už prováděl prosím... Moc by mi to pomohlo ... Můžu to třeba nějak profouknout kompresorem?

Díky moc předem. Marek

2012-08-06 10:43:19

V opravárenských a servisních manuálech na stránkách Suzuki Clubu je klimatizace a její funkce dopodrobna rozebraná. Jsou tam i náčrty toho, jak to zhruba vypadá, ale jen s částečnými popisky. Moc toho vyčíst nejde. Pokud se ti podaří tomu lépe porozumět budu rád. Pak se ozvi. Já jsem si již domluvil schůzku se servisem, kde jsem auto kupoval. Tak uvidím co bude dále. Bude to ale za peníze a toho jsem se chtěl ušetřit.

Díky Ivo

2012-08-15 21:33:25

sx4 je dobrý auto, ale kabinovej (pylovej) filtr je problém.Tam se dostane list ze stromu až na vrtuli větráku. Takže jak asi vypadá výparník .Odtoková hadička je na konci placatá a tak se může stát že se slepí a voda od výparníku nemůže ven a je problém.Tam se musí začít , řeším stejný problém.A jinak u starších aut (4 roky) chce jít na plničku každý 2 roky protože chladivo se opravdu ztrácí fakt. Až přestane chladit je už pozdě. Já to dělám ,ale nejsem autuchladař.

2012-08-15 21:45:09

laddy nemáš pravdu opravdu se ztrácí u škoda octavia to tak je. A ac je všude stejná. Po 4 letech chladivo na poloviční hodnotě mám to ověřené fakt.

2015-03-12 09:13:35

Neví nahodou někdo jaké je množství chladiva v klimatizaci u swifta r.v. 2007. Jedná se mi o to ,že nechávám dělat servis klimy při měnění pneu v pneuservisu raj pneu kde mají dobrou cenu. Bohužel na jejich přístroji nemají v předvolbě suzuki swift je tam jen ignis nebo vitara a nebo je možnost nastavit množství manuálně. Proto to pro svojí kontrolu potřebuji. Protože v dnešní době platí snad ještě víc ,,důvěřuj ale prověřuj".

MilanT  
Milan
2015-03-12 10:06:51

pav.el: Čemu říkáš "dobrá cena"?

Já jenom jestli to nejde u někoho (kdo tyhle hodnoty zná a je profík) to za pár kaček navíc udělat taky?

Zkus to najít tady - http://www.autostyl.net/U...ci%20mnozstvi%20klima.pdf

2015-03-12 12:20:46

milant: Dobrá cena je 499.- oproti 1800 v suzuki. Samozřejmě že bych mohl jet jinam, je to ale zbytečně ztracený čas. Gumy musím stejně přezout a než se to udělá tak je hotová i klima. Přistroje na čištění a plnění chladíciho media jsou naštěstí plně automatický, takže kvalita mechanika není rozhodující. Jen to správně připojit a nastavit správné hodnoty a o ty mi právě jde. Bohužel v tvojí tabulce to není uplně jasné. nesedí tam rok a typ motoru.

MilanT  
Milan
2015-03-12 12:35:00

pav.el: Bohužel jinou tabulku jsem nenašel a tak jsem ti nepomohl.

K té ceně - Suzuki to má ale včetně barviva, dezinfekce, dezinfekčního přípravku a chybějícího chladiva. V rajipneu by sis za tohle všechno k těm 5 stovkám připlatil 810 korun + jednu korunu za každý gram chladiva.

Ale jo, je to levnější a pokud tam mají tu profi blbuvzdornou mašinu...tolik tomu zase nerozumím. Navíc pokud chceš jen doplnit chybějící médium.

2015-03-12 17:25:55

pav.el:

Plně automatické je dneska kde co, ale jde o to, aby to bylo také řádně zkalibrované a odborně servisované, takže to, že je něco automatické, může být také ve výsledku kontraproduktivní,

Takže suma sumárum, pneuservis má mít řádně zkalibrovanou vyvažovačku pneu a zručný personál na montáž gum.

Ale do klimatizace se nemá co srát, na to jsou tady servisy klimatizací

Koupit si starší plničku klimatizací bez technického servisu od nějaké klima firmy, které skončil leasing samozřejmě není problém.

2015-03-12 18:58:04

plukovník: Přesně takhle se ale můžou chovat i servisy. Taky nemusí mít řádnou kalibraci a odborný servis. Nicmeně je to cenná informace o kterou se budu zajímat, ať v autorizovaném servisu nebo pneuservisu. Jako nadstandartní službu pneuservisu se na to dívám jinak a hodnotím to jako dobrý nápad. Ty si přece taky určitě při delší cestě dáš na benzínce kafe a neřekneš ,že se do toho nemají srát , že od toho jsou tady kavárny a že mají čepovat jen benzín.

2015-03-12 20:22:59

pav.el:

Toto srovnání nesedí.

Občerstvení, nebo jenom to kafe jako doplňkovou (nadstandartní ) službu lze poskytovat skoro všude, ale zde se jedná o činnost, která nevyžaduje žádnou zvláštní kvalifikaci.

Zatímco autoklimatizace je dnes dost sofistikovaná záležitost a je velký omyl, když si každý myslí, že nějaká mašina udělá všechno sama a veškerý servis spočívá pouze v "doplnění" média.

Podle toho to potom také vypadá.

Přezouvat pneumatiky se naučí i cvičená opice, když bude mít k dispozici mašinu. Proto jsou také pneuservisy na každém rohu. Výsledkem bude vždy jen prokazatelně a viditelně přezuté, nebo nahuštěné kolo.

Zatímco funkce a správná činnost klimatizace není často jasná ani těm, co se tím zabývají jako hlavní činností, natož když to mají poskytovat jako doplňkovou činnost, aniž by na to byli nějak zvlášť vyškoleni a vlastnili k tomu příslušný certifikát..

P.S.

Kafe na benzínce si nedávám a co se týče těch ostatních záležitostí, všechno co je levné, je mi podezřelé a to co je zadarmo, to už úplně odmítám.

MilanT  
Milan
2015-03-12 20:50:47

plukovník: Navíc ty kafomaty vlastní, servisuje a doplňuje úplně jiná firma, která se na to specializuje. Stejně tak obsluha benzinky nekrájí bagety a necpe do nich šunku s okurkou.

Jak už jsem psal, natolik tomu nerozumím, abych mohl dávat rozumy. A už vůbec tady nechci rozpoutat nějaký flame, jen píšu svůj názor. Pokud mi pneuservis tu službu za ty peníze zprostředkuje u firmy, která se tím primárně zabývá, tak to beru.

Autorizovaný servis (té které značky) auta poskytuje služby komplexně a tak by měl mít kalibraci a odbornou obsluhu. Ale možná se pletu nebo si to nechává Suzuki dělat u někoho jiného. Proto to není nejlevnější.

Kdybych si nechával opravit svojí poměrně drahou el. kytaru Gibson, tak bych šel ke kytaráři a ne do opravny hudebních nástrojů, kde umí naleštit trubku, vyměnit blánu bubnu a naladit triangl.

2015-03-12 22:41:20

Děkuji za vysvětlení. Nicméně vraťme se k jádru věci. Ví někdo z vás kolik má být toho chladícího media a kolik oleje?( abych byl uplně přesný)

MilanT  
Milan
2015-03-13 08:05:03

pav.el: Tak jdeme hledat dál.

Podle servisního manuálu (který je tady ke stažení ve slovenštině) je na straně 1214 uvedeno množství chladiva 370 g plusmínus 20 g. Na straně 1212 je uvedeno množství oleje 50 cm3 plusmínus 10 cm3 - http://www.suzukiclub.cz/...anual_download.php?id=287

Podle této tabulky je to pro Swifta 1,3 od roku 2004 - 370 g + 60 ml oleje - http://www.autototal.ro/d...atalog%20Behr%20Hella.pdf

Podle této tabulky je to pro Swifta 2005-2010 - 370 g - http://www.nrf.eu/uploads...f_ac_70x100_zs_def_lr.pdf

Podle této tabulky je to peo Swifta 2005-2010 - 370 g - http://ictworkshopsolutio...ploads/2013/03/Suzuki.pdf

Podle tabulky, kterou sem dával jako první, je u Swiftu motor M13 uvedeno 370 g - http://www.autostyl.net/U...ci%20mnozstvi%20klima.pdf

Takže Pavle, podle mě je závěr jasný - 370 g chladícího média. Všechno to vyhledat mi zabralo necelou hodinu a víc neumím, neznám....Snad je to k jádru věci a tobě to pomůže. A ostatní to snad nezmátne, protože jsi tuhle otázku položil v sekci SX4. (takže to jádro věci je úplně někde jinde).

2015-03-13 08:46:11

pav.el:

Jádro věci je někde u odborného servisu klimatizací, kde se nemusíš zajímat o množství media ani oleje, protože oni vše potřebné vědí a jejich personál je kvalifikovaný.

Tobě znalost konkrétního množství stejně celkem k ničemu nebude, protože třeba množství kompresorového oleje je jiné u náplně nového kompresoru a celého okruhu a jiné při opravě, nebo nového naplnění (to se dnes u moderních plniček provádí většinou recyklací) a je závislé na množství odsátého starého oleje.

Dneska je velká móda (u různých těch pneuservisů, autobazarů a jiných podvodníků...) pořídit si automatickou plničku, která již dneska není tak strašně drahá (tím spíše, když už má něco za sebou), a s minimálními technickými znalostmi jenom rejžovat prachy.

Na klimatizaci se dá neodborným zásahem mnoho zkurvit a zaplatíš to potom ty, protože poskytnutá záruka na "doplnění" bude v lepším případě tři měsíce.

Prostě, v pneuservisu si dej navíc nadstandartně leda tak to kafe a ohlídej si aby ti při vyvažování nepoškrábali tvůj drahý litý disk.

MilanT  
Milan
2015-03-16 11:27:12

plukovník:

To mi neříkej ani ve srandě, že jsem něco hodinu vyhledával zbytečně. Jako jedinej jsem si s tím dal práci (ač mě to vůbec, ale vůbec nezajímá) a ve finále jsem tu za troubu.

Asi se u mě, místo poděkování, začne šustit, protože nežeru trávu z příkopu.

2015-03-16 11:56:24

milant:

To už tak bývá...

Já jsem také něco hodinu vyhledával na netu ohledně kulovnic a na střeleckém fòru si teď ve finále také připadám jako trouba.

Raději se půjdu nažrat té trávy...

MilanT  
Milan
2015-03-16 12:11:47

Plukovník:

Přečti si dnešní příspěvky. Jednomu nikdo neodpoví 16 hodin a podle toho usoudí, že si s ním lidi vytírají zadek. Druhému se snažíš odpovědět (protože není schopen si sám tu informaci vyhledat - asi má jiný internet než já ) a nedočkáš se ani "děkuju".

Jinému napíšeš svůj (rozuměj "jiný") názor a jsi označen za debila.


Odpovědět

1  2  3