Fórum - Téma


Únik chladicí kapaliny


Fórum Ignis Únik chladicí kapaliny

Informace o modelu: Suzuki Ignis


1  2  3

2016-02-11 19:03:17

tak jsem si moc nepojezdil. mám auto doma týden a dnes při jízdě do táhlého kopce začala blikat kontrolka motoru a teplota na budíku si vylezla až k "H" , zastavil sem, koukal do motoru a byl oblitý chladicí kapalinou, vyrovnávací nádržka suchá,okolí uzavíracího ventilu suché, šlo to někde odspoda, zaboha nemůžu najít místo kudy to uniklo a hlavně proč? dokáže někdo poradit prosím ?

2016-02-11 19:12:18

pepa224:

Vzhledem k tomu předchozímu pocukávání a LPG možná těsnění pod hlavou (v tom lepším případě).

2016-02-11 19:20:55

plukovník: a safra !! dá se to vyměnit doma ? průměrný mechanik ?

MilanT  
Milan
2016-02-11 19:28:47

pepa224:

To se musíš zeptat toho průměrnýho mechanika, jestli by to zvládnul.

plukovník, 2016-02-11 19:12:18 napsal:

pepa224:

Vzhledem k tomu předchozímu pocukávání a LPG možná těsnění pod hlavou (v tom lepším případě).

2016-02-11 19:30:05

plukovník: a proč za vše može LPG já ho mám taky a nic mi to nedělá není to jen nejjednoduší odpověď typu za vše može LPG

2016-02-11 19:39:40

pepa224:

Těsnění pod hlavou průměrný mechanik doma sice vymění, ale problém je v tom, že dnešní hlavy se při každé demontáži rovnají, protože bývá deformovaná dosedací plocha.

Navíc takhle na dálku ti nemohu odpřisáhnout, že je to opravdu těsnění.

V horším případě to může být i prasklá hlava. Jeden takový nešťastník s motorem M a plynem tady zrovna nedávno byl.

Ale nerad bych tě takhle na dálku děsil.

baryn235:

LPG určitě za všechno nemůže, pouze za poruchy motorů řady M.

Je tady jistě několik spokojených "plynařů" stejně jako ty.

Ale ti ostatní, průseráři se tady zřejmě už tolik chlubit nebudou.

2016-02-11 20:27:21

milant: prioritně hledám závadu proč mi uniklo velké množství kapaliny, dolil sem to cca 3,5-3,7 litru chybělo. nastartoval sem bez potíží, jel to projet, topí to, ale motor pocukává (jízda na benzín) , ve volnoběhu to kolísá 700-1300 otáček. tachometr má natočeno 125000 km , je to koupené z bazaru, bůh suď, zda jsou kilometry skutečné, tak jsem právě psal ,že první vyměním svíčky a vzduchový filtr- to je to na co si troufám, termostat snad zvládnu taky, a právě mně zajímá, když to vyměním, zda cukání ustane, nebo ne, pak by se vidělo co dál. děkuju.

2016-02-11 22:32:23

pepa224:

Svíčky možná vyměnit zvládneš, když budeš mít ten správný klíč, ale termostat, no nevím, nevím.

Pochybuji že bude vadný.

2016-02-12 15:09:04

pepa224: Ahoj,

je normální, že po ohřátí chladící směsi je v systému přetlak. Oddaluje se tím bod varu kapaliny. Chladící systém tento provozní přetlak musí vydržet, pokud ne, je někde poškozen (hadice, těsnění v přírubách...).

Pokud ale je ten přetlak způsoben poškozeným těsněním pod hlavou válců a pronikáním tlaku spalin do chladícího okruhu, eventuálně poškozenou hlavou samotnou a pronikáním spalin do chladícího okruhu, mohl by jsi teoreticky cítit zápach spalin z chladící směsi po otevření víka expanzní nádržky nebo víka chladiče.

2016-02-14 15:12:25

pepa224:

už jsi zkusil čichnout do expanzní nádržky nebo do chladiče? Je tam cítit zápach po zplodinách hoření?

2016-02-14 15:24:29

mirekdoda:

Ono záleží na tom, v jakém místě to těsnění odešlo a jestli nešel zášleh do chladícího okruhu přímo z válce, tak to nenavětří ani takový ohař, jako Pepa z depa.

2016-02-14 18:35:53

mirekdoda: není cítit spáleninu, ne že bych se chtěl chlubit, ale mám akreditované zkoušky na čichačky a chutě..pracoval jsem jako degustátor.....

2016-02-19 15:18:49

pepa224: Ahoj,

ještě jednou jsem si s odstupem času přečetl tvůj vrchní příspěvek. A něco mě napadlo. Měl jsi zkontrolované množství chladící kapaliny v chladícím okruhu? Nechci strašit, ale: pokud bylo vody málo už od začátku, měl jsi v motorovém bloku bublinu vzduchu a ne vodu, uvařil sis motor sám a došlo k deformaci, kterou ta zbývající voda vytekla. Vodní pára má obrovskou sílu, když se má o co opřít.

P.S. Jde mi spíše o deformaci některého hadicového spoje, než motoru.

2016-02-19 15:40:25

pepa224:

Tak v první řadě bys nám měl sdělit, co se stalo poté, co jsi jak říkáš, ty chybějící litry dolil.

Předpokládám, že se pokusíš vysledovat, odkud to mizí a jaké jsou průvodní jevy.

2016-02-19 16:50:49

plukovník: zdravím. takže popořádku.....Mirekdoda : jsem stará škola, jsem učený odmalička základní kontrola kapalin před jízdou, tak tedy fridex jsem měl po víčko,auto topilo, na domácím krytém parkovišti jsem nechal nastartované auto samozřejmě na benzín a sledoval chování auta. kolísání otáček cca od 800-1400otáč., sepnula chladicí vrtule, po chvíli vypla, tento cyklus sem nechal opakovat 3x abych viděl, zda to funguje jak má.

teď odpovím "plukovníkovi" :

po této zkoušce jsme vyjeli do města vzdáleného 45km, jízda z Huslenky do Rožnov pod Radhoštěm přes Soláň, cesta tam bez potíží jízda na LPG až na to pocukávání. Cesta z Rožnova zpět, stejná trasa jízda na benzín--abych posoudil, zda je míra cukání stejná jako na LPG, bylo to v menší míře. pokud jsem tomu vytnul při předjíždění na 4500-5000otáč, tak to nedělalo, při jízdě do Soláně-(což je táhlý kopec se zatáčkami) docházelo k většímu vynechávání pravidelnosti chodu motoru a teplota vylezla na doraz teploty, ihned sem zastavil, kouknul do motoru a viděl zlitou převodovku , spodek trubka chladiče mokrá, vrch chladiče suchý.vozím sebou trvale kapaliny pro všechny případy, i pro pomoc jiným řidičům, pomalinku sem dolíval fridex s nastartovaným motorem, ukazatel teploty se vrátil do středu, popojel sem pár kilometrů, znovu dolil a dojel domů.na motoru svítil trvale kontrolka " vysavač". doma asi po 2 hodinách jsem odpojil baterku na 10minut, po zapojení jsem zkusil start, točilo to a chytlo bez potíží, teplota vylezla do středu, topilo to,tak jsem chcípnul a šel spát. ráno manželka nenastartovala napoprvé, vypla zapalování, znovu zkusila-OK, jela do práce 7 km,vše OK, teplota na středu, topilo. Odpoledne tosamé, nechytlo na první škub, ale až napodruhé.dva dny po sobě jela do práce, bez potíží, bohužel nejde vysledovat, kudy uchází chladicí kapalina, je mokro a pod autem je cítit když líznu-- sladko--fridex utíká, za 3 dny sem dolil 3 deci.do oleje to nejde, je čirý, světlý, hladina je stejná. ..Bazarista mi odpověděl ze zahraničí, že jak se vrátí,bude prý řešit. stačí takto popis ???

2016-02-19 17:03:18

pepa224:

Tak jo a jdeme dál. Až příště pojedeš a motor se prohřeje, zkus pohmatem, jestli je ta horní hadice do chladiče prohřátá, spíše horká. To bude dobré znamení, že funguje termostat.

P.S. mokro na straně převodovky: tam je i domeček škrtící klapky na sacím potrubí a ten domeček je ohříván teplou vodou přivedenou a odváděnou hadicemi. Je tam i přívod/odvod teplé vody do/z radiátoru topení. Zkontroluj spoje, jestli tam neprolíná chladící kapalina. Jo a taky tam je odvzdušňovací ventilek chladícího okruhu. Musí být těsný a správně s citem dotažený, ale ne na krev, pozor na nebezpečí poškození závitu.

2016-02-19 17:16:10

pepa224:

Když necháš auto běžet na parkovišti tak by se po zahřátí na provozní teplotu cca 80 stupňů měly otáčky ustálit na cca 800 ot/min. Tak jak píšeš by kolísat neměly. Jakmile je motor zahřátý, ty silné hadice musí být tvrdé - natlakované. Pokud jsou měkké jako za studena, je to špatně.

Větrák chladiče by měl sepnout pokud teplota motoru dosáhne 97 stupňů. Ale to by při současných teplotách při volnoběhu nastalo nejdříve tak za půl hodiny.

Žlutá kontrolka vysavač se při běžném přehřátí motoru nerozsvítí, na to je červená kontrolka signalizující přehřátí.

Pokud jak jsi psal, se ti za jízdy žlutá-vysavač rozblikala (aby následně zůstala svítit), znamená to mimo jiné, vysazení válce. To by se stalo, kdyby se do něho dostala voda. Nepozoroval jsi trvale mokrou koncovku výfuku ?

Těžko dělat nějaké soudy, ale obával bych se křivé hlavy, případně ještě prasklé. Ona se totiž voda může dostávat do válce, nebo mimo motor i bez toho, že bys ji měl v oleji a měl místo oleje emulzi.

Každopádně bude mít tato závada progresivní vývoj.

Pro jistotu ještě zkontroluj, jestli náhodou neteče vodní pumpa kolem hřídele řemenice.

Dej pod auto noviny ať poznáš jestli to odněkud kape v klidovém stavu.

2016-02-19 19:25:18

plukovník: ano, s tou žlutou kontrolkou bych souhlasil, myslím, že válec opravdu mohl vysadit.

mokrou koncovku výfuku jsem v tom šoku nekontroloval. Hadice , nejsou extra tvrdé, když se to zahřeje do provozní teploty, vím co máte na mysli, když jsem jezdil před pár lety s Hondou, tak ano, hadice byly tvrdé, tady na tomto voze jdou promáčknout. okolí pumpy je suché, pod autem mám daný karton, ale nyní tady dost sněží, tak se to slije do jedné louže....

Mirekdoda : pohmatem jsou všechny hadice horké, jak jste psal co kde zkontrolovat.

Myslím, že nejlepší bude odstavit auto a vyčkat do příjezdu bazaristy, aby potom neřekl, že jsem to dokurvil víc než to bylo...co myslíte chlapi ????

2016-02-19 19:44:27

pepa224:

beru ohled na to, že se to týká tvojí peněženky a proto tě nehodlám ovlivňovat. Rozhodnutí je na tobě.

Ale přece:

ty hadice jsou stejně měkké jako za studena? To by mohlo znamenat, že systém se nepřetlakuje a voda brzo vaří a pára je prevít. Přetlakový ventil je tuším ve víku chladiče, nebo ve víku expanzní nádoby, může být otevřený, zaseknutý v otevřené poloze.

2016-02-19 20:15:01

mirekdoda: tento ventil je ve víku chladiče, když kontroluji stav kapaliny, tak těsnicí guma je přitláčena pružinou, to chodí slušně, pružina klade dobrý odpor. spíše naopak, jestli není tak silná, že nepustí přebytečný tlak do záchytné nádržky, pak ovšem to potvrzuje slova plukovníka, že je buď křivá hlava, nebo těsnění v háji. Od včerejška voda neubyla. zítra to zkusím protáhnout na delší trasu, co to bude dělat....


Odpovědět

1  2  3