Fórum - Téma


Únik chladicí kapaliny


Fórum Ignis Únik chladicí kapaliny

Informace o modelu: Suzuki Ignis


1  2  3

2016-02-19 20:18:01

pepa224:

OK

2016-02-19 21:31:44

pepa224:

S tou delší trasou to moc nepřeháněj, protože bys také mohl někde zůstat viset a nepomohlo by ti ani to že si sebou vezmeš sud vody na dolévání. To raději jezdi někde na "okruhu".

2016-02-20 22:00:06

plukovník: dobrý večer, tak jsem najel 90km, teplote se mi držela stále uprostřed, každých 20 km jsem kontroloval stav , hadice byly natlakované a až při třetí zastávce jsem zjistil rychlé kapání někde od termostatu, pokusím se nahrát fotku.svorku jsem dotáhnul, ale neúspěšně, pořád to tam kape. zrovna se mi podařilo potkat známého z diagnostikou- chyba P0302-zapalování druhého válce- napadá mně to pocukávání ve spektru 1500-2200 otáček,. měl jsem asi půl hodky pauzu, te´d jsem dojel domů a ihned otevřel kapotu, bylo vidět dokonalý proud kapaliny, jako když koukáte na sprchu a představíte si všechny otvůrky ucpané, jen jedním by to prýštilo, nestihl jsem to nafotit, než sem odemkl tlf, tak to přestalo. takže co navrhujete, mám to hnát na reklamaci, nebo se pustit do oprav ?

díky.

2016-02-20 22:39:02

pepa224:

Ahoj, těžko radit.

Asi by stálo za to, zkusit tu reklamaci. Možná že by ti alespoň něco slevil na opravu.

Já tedy nevím co chceš začít opravovat. chce to zjistit odkud to teče.

Pokud jsi to měl natlakované a zprvu to neteklo, tak to vypadá, že to hadice nejsou, protože pokud by tam něco netěsnilo, tak by to zřejmě začalo téct hned jak by stoupnul tlak a ten je tam hned jak se to dostane na provozní teplotu.

Já bych se obával že to náhlé tryskání je vyvoláno tím jak pracuje materiál při zvýšené teplotě.

Ten vynechávající druhý válec na mně působí také jako by se do něj dostávala voda.

U toho druhého válce by bylo potřeba změřit kompresi.

Chtělo by to ještě názor někoho dalšího .

2016-02-21 09:50:55

pepa224:

schéma chladícího okruhu.

2016-02-21 09:58:04

pepa224:

umístění termostatu. Je schovaný pod koleny sacího potrubí.

2016-02-21 12:43:12

pepa224:

otvorem na svíčku se podívat kamerou s endoskopem do podezřelého válce. Pokud do něj jde voda, bude vodní párou vyčištěn píst od karbonu a bude jako nový z fabriky.

MilanT  
Milan
2016-02-21 13:57:43

mirekdoda:

Mirku, a nebude mít ten válec čistý spíš díky LPG? Nevím, neznám a tak se jen ptám.

2016-02-21 14:48:29

milant:

tak to vskutku nevím. Přiznávám, že nevím, jestli spalování LPG dokáže vyčistit spalovací prostor od karbonu. LPG asi tolik nekarbonuje, olej v motoru provozovaném na LPG se vždy pro oko jeví velmi čistý, ale že by provoz na LPG také čistil starý karbon, to nevím.

2016-02-21 16:14:48

mirekdoda:

Na to se musíš zeptat u odborníků, u těch, co se přestavbami zabývají.

Určitě ti potvrdí že ano a nejen to, pokud by ses ptal na jiné patálie co způsobuje provoz na LPG a vznesl nějaké jiné obavy, dověděl by ses že "opak je pravdou"

2016-02-22 17:06:43

mirekdoda: tak mi to dneska nedalo, bylo pěkně teplo na venkovní demontáže, sundal jsem krabici od sání, neměl by být vevnitř filtr ?? viz foto? dále jsem vyhodil svíčky z válců 1,2,3, a prohodil svíčky mezi sebou, všechny byly pěkné, růžové,žádná karbonizace. zkusím nahrát video, jde tam hezky vidět,když přitlačím monterajznu,kde to prýští. pokud to bude jen hadice, tak je to oprava za 20kaček ,a ani nebudu zatěžovat bazaristu, jsou to pro mně vícenáklady (než tam dojedu, musíme jet dvěma auty, po opravě vyzvednout,jet zase druhým autem.. ). jinak chod motoru se nezměnil, chytne nadrc, ale v tom spektru 1500-2500 je citelně znát,že jeden válec nejde, takže seženu cívku i s kabely a vyzkouším.ještě když sem se otáčel a měl plný levý rejd, tak jsem slyšel levý homokineťák, že v něm praská, takže jak se říká, na posraného spadne i hajzl....pěkně sem koupil viďte

2016-02-22 17:48:41

pepa224: Ahoj,

tak jste jezdili bez filtru v sání. Kup nový a vyzkoušej chování motoru v tom spektru otáček, ve kterém to zlobilo. Určitě se změní průběh podtlaku za škrtící klapkou, protože ten filtr nejen filtruje, ale vytváří i nějaký odpor a tím i podtlak v sacím potrubí. A když podtlak neodpovídá aktuální zátěži, může být chod motoru ovlivněn jiným dávkováním paliva a jezdit na chudou směs, která může způsobovat cukání.

Ty svíčky, nevíš, kolik mají najeto, radši kup nové, jsou to zřejmě iridiové a takové tam patří. Když koupíš novou sadu, měly by vydržet dalších 100000 km.

P.S. Tu hadici taky novou, je prasklá na hraně toho nátrubku, zkrátit asi nepůjde.

P.S. 2. No, koupil jsi ojeté auto a s nějakými výdaji na opravy se hold počítat musí.

2016-02-26 20:45:16

mirekdoda: Ahoj, tak se mi podařilo vyměnit vodní hadici, svíčky taktéž, vzduchový filtr. auto draplo nadrc,na všecky 4 válce a během pár minut bylo slyšet jak jeden vynechává, byl jsem to trochu projet do provozní teploty a jen spadne do volnoběhu, hned je slyšet klapot jak traktor-- takže určitě cívka je háji, tu seženu až po víkendu,. Voda zatím držela, trubka průmerně natlakovaná, nebylo potřeba odvzdušňovat, nechci to trápit, počkám na novou cívku, pak to projedu a dámm vědět. Hezký víkend.

2016-02-27 10:12:35

pepa224:

Nevím kolik tam těch cívek máš (u druhé generace Ignis by měly být dvě), ale pokud by měla být v háji, tak bych z toho byl tedy značně udiven.

2016-02-27 12:14:31

pepa224: Ahoj,

ty zapalovací moduly jsou dva, jak už jsem psal. Každý má na starosti dvě svíčky a nerozlišuje, kam poslat jiskru. Prostě jiskra přeskočí na dvou svíčkách současně. Jedna svíčka je ve válci se stlačenou směsí připravenou k zapálení a druhá je ve válci ve fázi výfuku. A pak obráceně, podle toho, jak probíhají jednotlivé doby čtyřdobého motoru.

Z toho usuzuji, že pokud je jeden zapalovací modul špatný, musí vynechávat dva válce. Za chodu motoru je to vždy jen jeden válec, ale střídá se se svým protějškem na klikovce a protějšky tvoří válce 1+4 a 2+3. Takže to vynechávání bude dvakrát častější, než kdyby vynechávala pouze jen jedna svíčka (válec). A odtud asi pramení ten traktorový chod motoru, kdyby to byla stabilně jen jedna svíčka, bylo by to jen takové malé škobrtnutí v motoru na překonání komprese. Teď jen správně určit, který zapalovací modul to dělá.

Ale:

problém nastává až po jistém prohřátí motoru (nebo působení vibrací po nějakou dobu). Ještě bych zkontroloval stav nízkonapěťového vedení k zapalovacím modulům, kontakty v konektorech k zapalovacím modulům, než koupíš nový modul. Mám podezření, že závada souvisí se změnou teploty (eventuálně s vibracemi) a tím změnou elektrických vlastností v konektorových spojích (zvětšené vůle na pinech). A to může mít vliv na funkci zapalovacího modulu, protože, když je problém s přívodem na primární (nízkonapěťové) vinutí cívky, zákonitě to vyvolá odezvu na sekundárním (vysokonapěťovém) vinutí a modul přitom může být v pořádku.

2016-02-27 12:25:14

mirekdoda:

Vadný může být i VN kabel mezi modulem a vzdálenější svíčkou a pak by vynechával jenom jeden válec z dvojice, ale stejně si myslím, že toto je slepá ulička.

2016-02-27 12:41:00

plukovník: Ahoj,

na základě tvého příspěvku mě napadlo ještě něco. Koncovka VN kabelu je na svíčce nacvaknutá do závitu na špičce svíčky (nebo na tom mosazném šroubovacím nástavci) a neměla by se sesmeknout, ale koncovka pod samotným zapalovacím modulem je se svíčkou v kontaktu jen prostřednictvím takového malého perka (jako pružinka v propisce). Tak jestli to perko není v háji.

2016-02-27 13:18:21

mirekdoda:

Myslím, že sekundární napětí VN modulu je tak vysoké, že jiskra přeskočí za normálních okolností přes jakékoliv spojovací pérko.

Já, kdybych se jmenoval Pepa (a nikoliv François ), tak bych se preventivně raději poohlížel po novém motoru.

2016-02-28 15:16:32

mirekdoda: zdravím při neděli , tak mi to nedalo a chtěl jsem vyzkoušet vaše rady ohledně elektriky. takže po demontáži nových svíček jsem je skládal pěkně vedle sebe a svíčky byly luxusně bílé (ty středové izolátory), jen z válce č.2 černá jak uhel. z toho jsem usoudil, viz minulý popis, že vynechává, špatně odpaluje. půjčil sem si měřák tlaků válců, všecky měly 9atm, kupodivu druhý měl 10atm. udělal jsem druhé kontrolní měření a výsledky se srovnaly, všecky 4 válce mají 9atm.,tak jsem porovnával zapalovací cívky v čem by mohl být rozdíl. na cívce druhého válce je uhořelá guma (FOTO s názvem jedna), tak jsem uřezal kus gumové hadice, seřezal ji,aby vlezla do dutiny a zároveň izolovala okolí kontaktu svíčky s tou pružinkou-přívod VN od cívky. cívku jsem dal na původní místo. nastartoval jsem bez potíží, po projetí a zahřátí cca 15km již v průběhu jízdy bylo znát vynechávání motoru, ale jen občas.po příjezdu domů jsem nechal běžet volnoběh, chvilku jel motor pravidelně, párkrát se ztrácel jeden válec.. tak jsem dal pauzu a znovu jsem cívku vyhodil , umístil jsem ji mimo motor (FOTO dva,tri...) a dal jsem tam dlouhé VN kabely s originál fajkami do válců a jel to projet... TAkovou vyrovnanost motoru jsem nezažil ani jízdou z bazaru jede na benzín jak švýcary, zkoušel jsem jet v minimálních obrátkách,pak prudce přidal-nic, žádné zakolísání,cukání--prostě nádherná jízda. dojel sem do garáže, nechal na volnoběh, obrátky nekolísají ---drží jak přibité,,jenom to šeptá.

Takže to vysoké napětí muselo šlehat v místě kontaktu se svíčkou do bloku, a proto to vynechávalo, nebo na tu cívku má vliv tepla z motoru,že jak se zahřeje, tak to nějakým způsobem odpojuje VN do druhého válce, nevím.

takže tu cívku budu muset sehnat,

2016-02-28 16:28:28

pepa224: Ahoj,

no úžasné, úžasné, úžasné. Tak se závada našla, nový modul a bude klid. A skutečně vynechával jen ten jediný válec. A co se týká kompresních tlaků, jsou důkazem, že jsou v pořádku ventilová sedla a ventily pěkně těsní. Nevím jaký kompresní tlak dává nový motor, tady je teď důležité, že jsou všechny stejné.

Předpokládám, že jsi měl při měření komprese vymontovány všechny svíčky a naplno otevřenou škrtící klapku.


Odpovědět

1  2  3