Fórum - Téma


Úprava zadního plata


Fórum Swift New I Úprava zadního plata

Informace o modelu: Suzuki Swift New I



2015-10-28 22:40:18

Ahoj všem. Neví jestli je to jenom můj problém, ale už mockrát se mi stalo toto. Na parkovišti jsem nasedl do auta, celý natěšený, že jsem sehnal vše co měli v " akci ", abych během vteřiny zjistil, že jsem zase nesklopil zadní plato, a tudíž nevidím prakticky nic za autem (při couvání). Takže ven z auta, sklopit, a zase do auta. Kdo zná velikost parkovacích míst u obchoďáků, asi ví o čem mluvím. Nevím, proč vykukové z Japonska přestali na tento model montovat zvedání plata. Model Swift New II už to zase má. Tady je takový jednodušší návod. Řešení je stylem, co dům dal.

Materiál: šňůrka ze staré sportovní bundy

2x plastové zajištění (doraz ?) z téhož

2x plastový vrut (pozůstatek od koberců "na míru" do Swifta)

2x gumová průchodka na kabely (ze starší nedodělané akce)

2 kousky suchého zipu (s těmi tvrdými háčky)

Oboustranně lepící páska 15x1 mm, L= 5m (cena 52 kč)

Z plastových vrutů jsem odstranil závit, lehce přebrousil a nalepil pásku. Pásku na bocích pomaloval černým lihovým fixem (aby to trochu vypadalo). Šňůrku střihnul napůl, na koncích sešil očka. Provrtal v rozích plata dírky a nasadil průchodky. Odmastil rám pátých dveří v místě lepení. Nalepil horní držáky vyrobené z plast. vrutů. Protáhl šňůrky průchodkami a vymezil jejich délku plastovým zajištěním. Přebytečnou šňůrku jsem přichytil suchým zipem ke spodku plata a nakonec zahákl šňůrky do držáků. Jednotlivé akce by měli být zřejmější z fotek.

POZOR: Odmašťovat technickým benzínem (ne technickým benzínovým čističem - rozpouští lak i barvy).

Při vrtání plata opatrně, ať se Vám nenamotá vrchní "koberec" na vrták. Samotné tělo plata je z lisovaného papundeklu. Já použil akku vrtačku s brzdou sklíčidla.

Lepící páska by měla být na venkovní použití, aby vydržela vysoké i nízké teploty (viz. foto). Nechci dělat reklamu, ale při zvětšení fotky lze zjistit výrobce. Lep. pásky v černé barvě vyrábí např. fa. 3M (VHB pásky).

Cenová relace je ale cca. 250 kč za 1,5m. Plech v místě lepení není ideálně rovný, volte tlustší pásku (já měl tl. 1mm).

Akce se dá trochu zjednodušit: nemusí se dávat průchodky, stačí dírky. Nebo sňůrky, bez vrtání, protáhnout pod spodní hranou plata a přichytit. U Swift New II je, například, horní držák řešen háčkem zachyceným za hranu plechu pátých dveří. V podstatě fantazii se meze nekladou. Úprava je v budoucnu odstranitelná bez větších následků. Toť vše. UF

2015-10-29 07:32:39

jste dobrej !, jistě vaši radu spousta majitelů Suzuki ocení, já to teda už u mého typu mám z výroby

2015-10-29 07:49:15

lkulikova:

Oni ti chlapci ze Šumavy bývají náramně šikovní.

Alespoň Plukovník, rodák ze Sušice si to myslí...

 Stako
Stanislav
2015-10-29 09:12:18

Nápad a provedení je super.Já to řeším tak,že při couvání ťuknu do brzdy a plato se zavře.

MilanT  
Milan
2015-10-29 10:44:29

deep: Velice kvalitní práce s citem pro detail

2015-10-29 14:56:39

plukovník: ajejda, asi to tak bude , už mám auto v servisu, tak mimoložisek, jsem měla vyteklý jeden přední tlumič, takže oba nové a dál silenbloky, ach jo, to auto teda stojí peněz, nehledě na to, že pořád jezdím se svítícím světýlkem (emise), už dva roky, to už jsme tady řešili

2015-10-29 21:21:31

Dík všem za pochvaly. Skoro se až červenám. Hned se mi bude zítra lépe vstávat do práce.

MilanT  
Milan
2015-10-29 21:29:40

deep: Mně se bude taky líp vstávat. Mám dovolenou

Ten tvůj nápad a postup taky zkopíruj do "návodů" - http://www.suzukiclub.cz/forum-kategorie/navody-15

Jde to využít i pro jiné typy aut a tady by to třeba časem zapadlo nebo by to tu někdo nehledal..


Odpovědět