Fórum - Téma


Uražený čep plata kufru, jak slepit či svařit?


Fórum Vitara / Escudo / Sidekick IV Uražený čep plata kufru, jak slepit či svařit?

Informace o modelu: Suzuki Vitara / Escudo / Sidekick IV

Diskuze o vozidlu

2015 Vitara / Escudo / Sidekick IV 1.6 VIN: TSMLYE21S00150651

1 fotek  |  5 servisních knížek  |  38 diskuzí  |  7.27 l/100 km

Výkon motoru 88 kW (120 PS) při 6000 ot./min. Palivo benzín. 6-rychlostní Automatická převodovka. Motor 1 586 ccm (97 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, M16A 88KW.

Tak už mám doma novou Vitaru.. zatím jede.. jen je fo takf tmenší než Grand Vitara


1  2

2016-01-05 22:16:15

Žena projevila jistou míru nepozornosti a značné razance. S pootevřeným platem kufru (pohozené oblečení na nákladu) řáfně bouchla dveřmi (jak už to má Vitara ráda) a urazil se pravý čep plata kufru.

Zlom je čistý, z mého pohledu vhodný na lepení. Otázkou je jaký je to materiál a jaké lepidlo na něj? Je to ABS?

Druhá možnost je svařit to, ale tam by to chtělo odstrojit celý ten plast od zadních pravých dveří až po páté dveře... to beru jen jako nouzové řešení, když lepení nezabere....

2016-01-06 05:28:33

Za sebe můžu doporučit Loctite 416, lepíme s tím v práci (strojírenství) snad úplně všechno.

MilanT  
Milan
2016-01-06 07:31:10

vagojan: Vteřiňák slepí ledacos, ale je to řešení "do dalšího bouchnutí". Určitě bych to ještě pojistil provrtáním čepu v podélné ose a pak použít trhací nýt s velkou hlavou nebo zapustit šroub cca M5-6 se zápustnou hlavou a použít pojistnou matici.

S tím rhacím nýtem opatrně. Určitě bych ten nýt před slisováním z druhé strany podložil velkoplošnou karosářskou podložkou (pokud je tam dost místa).

Předpokládám, že se bavíme o tomto:

2016-01-10 16:10:15

milant: Ahoj, ano je to toto.. na 2,5 mm tlustém plastu udělaný výběžek.

Výsledek lepení epoxidem... smrad v autě a upadlo to při zacvaknutí plata.

Výsledek svaření.... upadlo to při zacvaknutí plata .

Výsledek telefonátu k Rieggerovi.. už to někomu ze souputníků měnili, je to sranda cca za 5.500 s prací. (narval na to zimní kola.. )

Výsledek diskuse s manželkou... snad si nemyslíš, že za to můžu já... .. a po pokusech o slepení/svaření a zjištění ceny.. je to aušus , když už to někomu museli měnit - fakt to tam musí být?

Takže ještě zkusím protimatku (plech), vyplnit prostor tavným lepidlem a přišroubovat to.. no a až si vyhraji, tak to koupím nové...

2016-01-10 16:22:16

vagojan: https://www.youtube.com/watch?v=wrhLRjvxmhU Mám odzkoušeno a funguje :-D A nestojí to svět počítej kolem 200kč/ kus.

MilanT  
Milan
2016-01-10 16:23:16

vagojan: Taky jsem ženatý (podruhé) a tak bych se nepodivoval jejím otázkám a miloval jí

V SX4 je o dost menší kufr a tak skoro pokaždé jsou tašky (strašně důležitý krámy na chalupu) do výše nad zadní opěradla. Takže zadní plato bylo věčně v komoře. No a mezi svátky šlo natrvalo do plastového pytle a šup s ním na stodolu.

Na zadních oknech mám Privacy Shades a tak tam není stejně vidět.

MilanT  
Milan
2016-01-10 16:31:15

pajiss: Mamuta mám taky vyzkoušeno několik kartuší. Jako podlahové lišty, elektrikářské lišty, zrcadla...dobrý, ale jen proto, že nejsou mechanicky namáhány. Obávám se, že malá plocha čudlíku plata, které je namáháno na krut a střih, vydrží chvíli.

Se synátorem jsem mamutem slepovali dvoudílné plastové obložení vnitřku dveří Peugeota. Bohužel vydrželo to ani ne půl roku. A to všechno poctivě připravujeme, odmaštění lihem, atd.

2016-01-10 16:32:27

Pajiss: Mamuta nějakou tu tubičku doma mám. Pravidelně používám, ale tady je to plandající kus tenkého a kroutícího se plastu. Tj. neměl by se o co chytit.

milant: No já beru pořád zadní plato jako jistou formu zabezpeční před létajícími objekty v autě při bouračce... Jinak je to samozřejmě také adept na vyřazení...

(ad obsazenost kufru.. den předtím jsem chtěl odnést dvě zbytečné tašky s materiálem do sklepa.. ale prý bych je tam nechal.. tak musely zůstat v autě. Ženy se musí milovat, to každopádně (a když už člověk nějakou má, tak tu vlastní ).

A z IT branže.. řeší se vždy jen SPOF (single point of failure). No a tady se sešly chyby 3 , tak je z toho holt problém.

MilanT  
Milan
2016-01-10 16:46:10

vagojan: Tak nad tím zabezpečením před letící taškou taky přemýšlím. Asi vyhraje nějaká silonová síť za zadními opěradly.

2016-01-13 19:12:01

Je ten cap vyberatelny z toho plata? Alebo je to vylisok s celym platom. Lebo ak ak by sa dal vybrat, tak by si mohol si ho dat skusit vytlacit na 3D tlaciarni.

2016-01-13 20:27:13

durislav: Je to výlisek plastové bočnice kufru. Tj plast od zadních dveří až ke dveřím kufru. Na platu kufru je jen důlek a západka.

2016-01-13 20:29:45

vagojan: aha...

tak potom nic

MilanT  
Milan
2016-02-07 20:57:29

vagojan: Jak jsi pokročil s opravou - tedy jestli to vůbec jde?

Já včera místo plata kufru namontoval ochrannou síť - http://www.suzukiclub.cz/...mages_category.php?id=139

Omlouvám se za OT - není to přesně o Vitaře.

2016-02-10 08:28:04

Ahoj, přiznávám, že jsem s tím zatím nic nedělal na přidělání dostatečně velkého protikusu (plechu, výztuže ze spodu) bych stejně musel sundat celý plast (od díry pro kontrolu tlumiče je tam nějaká hluková izolace).

Zatím se tedy sbírá odhodlání k vyhození 5-6 tisíc za kousek plastu... (aneb počkám po další pohotovosti na finanční příliv za přesčasy) a možná s tím spojím výměnu motorového oleje na 4-5000 km .

Vašek

vagojan, 2016-01-05 22:16:15 napsal:

Žena projevila jistou míru nepozornosti a značné razance. S pootevřeným platem kufru (pohozené oblečení na nákladu) řáfně bouchla dveřmi (jak už to má Vitara ráda) a urazil se pravý čep plata kufru.

Zlom je čistý, z mého pohledu vhodný na lepení. Otázkou je jaký je to materiál a jaké lepidlo na něj? Je to ABS?

Druhá možnost je svařit to, ale tam by to chtělo odstrojit celý ten plast od zadních pravých dveří až po páté dveře... to beru jen jako nouzové řešení, když lepení nezabere....

2016-03-17 22:25:26

Dnes se totéž podařilo mému synátorovi. Taky uražený pravý čep. Přemýšlet o tom, jak to přidělat, budu, až vychladnu. Každopádně budu muset upravit tu drážku v platu, jinak bude jen otázkou času, kdy se to zopakuje. Každopádně tohle konstruktér v Suzuki absolutně ,nezvládl. Teda pokud to není jedno z kurvítek.

2016-03-17 22:30:56

zpokorny: Mám klempířské podložky 32/5, M5 šroub s různé matičky. Zkusím se dokopat k pokusu o instalaci bez sundání celého plastu.

Hill  
Jaroslav
2016-03-18 17:24:19

vagojan: zpokorny: jestli proti tomu ulomenému čepu zbyl kus materiálu, aspoň 15 mm, přilep ten ulomený konec vteřiňákem a po délce vrtákem 2,4 mm, tak hluboko, aby ses dostal do té ještě držící části aspoň centimetr, když to půjde hlouběji, to dovrtáš po odlupnutí té zlomeniny. Do toho ulomeného kusu převrtej díru na 3 mm a šestkou vrtákem ji můžeš zahloubit. A skrz dej tak dlouhý vrut, aby nevylezl zadem ven.

To popisuji, jak jsem opravoval boční čep plata v hatchbacku EA. Pak jsem ten kolík takto zatáhl vrutem 3x60 se zapuštěnou hlavou, tu jsem pochopitelně zavrtal asi 1 mm pod hranu čepu. Pak jsem namíchal trochu dvousložkového Bisona (epoxy ve dvou injekčních tubách), namazal styčnou plochu i vnitřek otvoru a stáhl vrutem. Pokud vím, drží to dodnes.

Zkus se tím inspirovat.

2016-03-18 18:09:45

Ahojte, jsem plasťák, mám s "uměleckými" hmotami docela zkušenosti a osobně bych to nelepil. Zarovnal bych lomovou plochu na platu do roviny, středem vrtnul díru a vyřezal tam přijatelný závit, na soustruhu někde podle odpadlého kusu udělal osazený čep správného průměru, třeba z duralu, s merickým závitem na konci, našrouboval bych to tam a třeba pojistil lepidlem na závity.

Přilepit věšák na dlaždičku, to je něco jiného. Lepení plastů na pevnostní nebo rázové spoje není vhodné, je jen otázka času, kdy tomu dáte další drcanec a půjde to zase do zadele. Většina lepidel obsahuje chemikálie, které způsobují postupnou degradaci hmoty a její křehnutí. Další věc je teplotní dilatace plastového materiálu a lepidla, které vždy bude rozdílné a při rozdílech teplot v autě asi tušíte, kam to dospěje.

Teoreticky je možná i ta varianta s vrutem, ale je tam dost velká pravděpodobnost, že pokud nebude kolem dost "masa", tak vrut to plato roztrhne, nebo to rochne po další ráně. Leda opatrně a s malým přesahem pro závit, ten plast neuhne jako dřevo, nemá kam. A ta další rána zaručeně přijde. Murphy...to je totiž strašnej hajzl....já ho dobře znám.

Jestli to z mého popisu nebude dost jasné, jak je to s čepem myšleno, písněte, mohu udělat nákres.

2016-03-19 23:14:28

hill: I pro další ne-vitaristy: základní průšvih je v tom, že čep není v platu, ale v boční stěně kufru, navíc je dutý a tloušťka tý plastový stěny je tak půldruha milimetru. V platu je drážka, která je tvarovaná tak, že plato nemůže vyskočit směrem vzhůru. Ke všemu je pevnější než čep, takže ho urazí, místo aby se vylomila drážka. Přemýšlím, že jestli seženu vhodný kus plastu, tak to předělám, aby na stěně kufru byla drážka a v platu čep. Přikládám obrázky, taková pitomost se nedá popsat, tu je potřeba vidět ...

 jaski
Martin Jaskevič
2016-03-20 09:13:57

zpokorny: Já bych to udělal takhle, viz obrázek. Černá- základní plast a čep, červená- podpůrný plech zevnitř, zelená- šrouby. Jen to chce demontovat celý ten plast.


Odpovědět

1  2