Fórum - Téma


Uražený čep plata kufru, jak slepit či svařit?


Fórum Vitara / Escudo / Sidekick IV Uražený čep plata kufru, jak slepit či svařit?

Informace o modelu: Suzuki Vitara / Escudo / Sidekick IV

Diskuze o vozidlu

2015 Vitara / Escudo / Sidekick IV 1.6 VIN: TSMLYE21S00150651

1 fotek  |  5 servisních knížek  |  38 diskuzí  |  7.27 l/100 km

Výkon motoru 88 kW (120 PS) při 6000 ot./min. Palivo benzín. 6-rychlostní Automatická převodovka. Motor 1 586 ccm (97 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, M16A 88KW.

Tak už mám doma novou Vitaru.. zatím jede.. jen je fo takf tmenší než Grand Vitara


1  2

2016-03-20 09:52:04

jaski: Jo...v tomto případě je to asi nejrozumnější řešení...málem až jediné.

Momentálně jezdím Nissana Almeru N16 a tam je to řešeno v opačném gardu, vůbec mne nenapadlo, že by to někdo dělal opačně . Ta Nissan verze mi přijde lepší a i logičtější a také nabízí více možností opravy, když se to někomu povede. Ale už to páru ran taky dostalo a drží to. Tak už to do Vitary snad přežije .Viz obrázky...trochu je to zaprášené, sorry, úklid až po zimně :-D.

MilanT  
Milan
2016-03-20 09:52:39

zpokorny: Ve stěně kufru nemusí být nutně drážka. Stačí tu díru zpevnit (a zmenšit) nějakým plastovým mezikružím nebo nanýtováním karosářských pozink podložek. Pak už jen na plato přidělat nějaký čep (podle mě by stačil šroub, nebude to vidět), který se nejdříve vsune do díry a na druhé straně se plato potom zaklapne do drážky.

Hill  
Jaroslav
2016-03-20 10:31:21

zpokorny: a dopr... tak to musí plast celý ven. A přitom se nemusí závěsy předělávat na opačné (to se vracím k původnímu řešení).

V tom případě by se hodilo spoléhat na boční vůli ve vedení plata, předpokládám, že tam 1-2 mm budou, připravit si do plastu předtvarovaný plech dostatečné velikosti tl. 1-2 mm (záleží na materiálu, ocel stačí i slabší, dural raději nad 1,5 mm, nebo hliník, ten nejméně těch 1,5 mm). Pokud jsou zevnitř plastu výztužná žebra, nechal bych je tam a plech kolem nic prostříhl.

Jak bych to zkusil já, máš na obrázku. Zalití čepu zevnitř pryskyřicí nepokládám za úplně nutné, to by bylo na Tobě.

Připravený čep se zataženým šroubem bych přilepil na původní místo třeba polyesterovým lepidlem Bisonite http://www.lepidla.cz/upl...n-power-adhesive_1902.pdf (ale k tomu by nám asi mohla něco dodat Jana, nejspíše by mohla poradit ještě lepší lepidlo), a ještě před zatuhnutím podmazal protiplech neutrálním silikonem a utáhl.

Jen ten plach nesmí být předtvarovaný do přesného tvaru vnitřku původního plastu, ale uprostřed by měl mírně odstávat, aby se maticí teprve přitáhl (proto jsem ten plech nechal nakreslený jako rovný, což také není ideální)

2016-03-20 10:43:58

hill: tohle je dobrá varianta...a to vylítí pryskyřicí nebo něčím podobným bych určo udělal, bude to pevnější a stabilnější.

A pod ten nosný plech bych taky něco lepivého přidal, třeba tenkou 3M oboustranku, tím se nic nezkazí a nebude se plech po plastu vozit.

Hill  
Jaroslav
2016-03-20 10:57:19

jurashek: máš pravdu, ta oboustranná lepáska bude asi lepší, než silikon.

2016-03-20 15:36:02

hill: Tak prozatím mám opraveno. Šroub, matky a karosářská podložka.

Sestava (od díry k čepu)

šroub m5x40

2xmatice - zkrácení délky

1x karosářská podložka 5x32 (akorát prošla dírou a i tak bylo vidět jak plast praská dál k horní hraně)

1x podložka d5

1x karosářská podložka 5x32

1x matka m5 utažená na krev (na konec šroubu byly provizorně dány dvě matky v kontra)

1x pojišťovací samosvorná matka m5 dotažená

1x matka M5 zašroubovaná zbytkem čepu.

1x podložka

1x samosvorná matka M5

Náhradní čep zatím drží (při lepení a vaření neudržel ani nasazení plata).

Snad to zastaví další. praskání plastu. Jinak bude muset celý bok ptyč a půjde tam masivní L s čepem.

Pokud továrna neudělá novou revizi pladtu, tak do výměny celého nejdu..

Vašek

Hill  
Jaroslav
2016-03-20 16:11:03

vagojan: šíření prasklin jsme u Traboše i v plastech nárazníku Swifta zastavovali tím, že se na konci praskliny vyvrtala dírka o průměru asi 3 až 4 mm. Ony se totiž pak daly ty stěny praskliny lépe rozehnout a dostat mezi ně lepidlo až na konec (termoplast se pak dal bezpečně svařit až k té dírce, aniž by se někde šklebil). Jinak to při rozevření praskalo dál a ten jemný konec trhliny se slepit ani svařit nedal. Dírka se nakonec zalila polyesterovým nebo epoxydovým tmelem. Ani po vytvrzení se prasklina nešířila.

Konečně - perforace většinou zabrání i spolehlivému utržení toaletního papíru...

2016-03-20 19:08:11

vagojan: Já mám taky zatím hotovo. Měl jsem štěstí, že čep byl ulomený tak, že nepropadal dírou dovnitř. Využil jsem toho, že je kónický, vzal jsem kousek plastu tlustý asi 9 mm, vyvrtal a vypiloval do něj kuželovou díru tak, že šla na čep úplně natěsno. Čep jsem přilepil, pak na něj nasunul tu plastovou destičku a přišrouboval dvěma vruty s pomocí hmoždinek. Není to žádná krása, ale funguje to. Přikládám obrázek.

2016-08-19 15:46:38

Ak toto chytíte do vrtačky za skrutku, malo by sa to dať stočiť, možno šmirglom, ak je mäkšia, ale má kovovu dosadaciu plochu, z druhej strany kus plechu a maticu.Guma, ak vydrží hmotnost, bude možno aj tlmiť. Neviem rozmery,treba gugliť..

http://eshop.valivelozisk...235m6x18-vo-ds20x235.html

Prezrite stránky "plastové súčiastky" (napr. duran , essentracomponents...)možno vás niečo napadne, stránky so silenblokmi. Existujú malé kuželové s ktorých ide závit M6...mám ich tu, ale neviem odkial...

alebo do tohoto vraziť tenkostennú trubku, vlepiť skrutku...

http://www.varteg.cz/vart...Pryzovy-spojovaci-element


Odpovědět

1  2