Fórum - Téma


Uvedení na český trh


Fórum Vitara / Escudo / Sidekick IV Uvedení na český trh

Informace o modelu: Suzuki Vitara / Escudo / Sidekick IV


1 ......... 20  21  22  23  24 ......... 73

2015-11-14 20:41:20

Ano, přemýšlím Duster vs. Vitara

Bohužel mi teď utekl s-cross, který se vyprodával za 400tkč . Což byla moc dobrá nabídka

Přemýšlím o benzínu, máme nájezd do 10tkm/rok

Už by se měl objevit Duster s motorem od Nissani. 1,6 atmosféra. Čekám a svezu se s ním

Nicméně ta 1,2Tce jede velice slušně. Odspodu to bere hned nad volnoběhem, ochotně jde do otáček

Zařekl jsem se, že turbo už nééé , ale toto mě trochu nalomilo

2015-11-14 20:52:26

Tak já jsem do Nové Vitary přesednul z Grand Vitary Bohužel osazenou dieslovým motorem 1.9 DDis od Renaultu. Do 100 000km až na pár drobných chybiček super... Potom, svítilo to jako vánoční stromeček. A co jsem se nazlobil s filtrem pevných částic...radši ani nemluvím. Na druhou stranu, motor byl silnej, to je bez debat. Mohl jsem za to naložit " cokoliv" a auto jelo Ale po špatných zkušenostech s dieslem jsem se rozhodl, že zkusím benzin. A protože Do nové Vitary se montoval jen 1.6 ( čemuž jsem nevěřil ani omylem) tak jsem si v Suzuki zmiňovaný agregát půjčil na víkend. Ze začátku pochopitelně šok...ale během pár hodin jsem se naučil jak s motorem pracovat, prohnal jsem ho prakticky všude a zjistil jsem, že to není tak zlý...Každopádně to auto mi přišlo zábavnější než ten sice ( silnější, ale nudnej) diesel. Každopádně každýho věc, co mu sedne a co ne. Já nebudu laborovat nad tím, jestli je lepší diesel nebo benzin. Za mně říkám, že jsem se naučil u s tím 1.6 benzin, musí se víc točit. A i když mu dávám zabrat, pořád jsem na spotřebě o 2 litry níž, než u Grand Vitary, kterou jsem spíš šetřil...

2015-11-14 21:14:37

cca před týdnem jsem zkoušel Toledo 1,2TSI 63kW

Ten motor je hodně líný

Plynový pedál furt na podlaze

To zase Vitara i v základním nastavení na tom byla líp

Co mě ale zklamalo, zadní náprava . Neklidná

Auto se několikrát urvalo na předek, ale že se urve celé to jsem nečekal

Jinak ale slušné, prostorné autíčko. Zvenku se mi líbí moc. Interier ve výbavě "referenc" je takový plasťáček

2015-11-14 22:39:02

zdravím suzukáře :)

mám na vás prosbu, tatík zvažuje koupi nové Vitary 1.6 benzín, rozhodování proběhne mezi Vitarkou a novou Hondou HRV... Vitara má bezpochyby lepší poměr cena/výkon, vpodstatě jediná věc co odrazuje, je "levnější" a menší interiér oproti HRV, ikdyž pro 2 bohatě stačí i Vitarka (pořád lepší než Mazda CX-3). V testech na internetu se objevují stížnosti na provrzávání interiéru, přístrojové desky...Chtěl bych se Vás, majitelů, zeptat jak je to s tím ve vašich autech, objevuje se to? A jak jste celkově s autem spokojeni? Rozhodovali by jste se dnes stejně? Děkuji za reakce...Martin

2015-11-14 22:42:41

pajiss: Taky jsem přesedal z GV 2005 2.0 benzin s pětistupňovým manuálem. Do benzínové Vitary 1.6 s šestistupňovým automatem.

Oproti 10 let starému 2litru je nový motor ochotný při klidné jízdě jet od cca 1200 otáček (méně než 2000 nedělalo starému dobře). Chod je v 4000 kultivovanější, mnohem lépe odhlučněný.

Mimochodem automat má asi také rád otáčky. V dálničních rychlostech je ochoten do táhlého kopce od Berouna do Prahy podřadit až na 4 a točit motor na cca 3600 otáček (při tempomatových 120km/h). Když jsem mu ručně přeřadil na 5ku, tak klesly otáčky na méně hlučících 2200. Kdy byl přebytek výkonu max 5 % (tj. do případného zrychlování by se autu nechtělo, ale rychlost to neztrácelo).

Ten motor je použitelný ve všech otáčkách.... ale turboefekt mu schází... Popravdě, mít auto na max 4 roky a na firmu, tak jdu do Vitary 1.4 sport v automatu (už pro ten zátah).

Vzhledem k tomu, že jde auto na mé triko a chci ho mít 7 a více let, tak je 1.6 atmosfera jediné řešení.

Chce to srovnat si auto s jinou obdobně velkou atmosferou... tam pak ten motor vyskočí jako fakt dobrý.. s turbem které si dožene objem a otáčky přeplňováním (při reálně vražedné spotřebě) se to moc pocitově srovnat nedá. Tedy dá... na stejné křivce výkonu, tj. při točení motoru vesele mezi 3200 a 4500 otáčkami.

2015-11-14 22:57:10

nomadm: Ahoj Martine,

jediné pazvuky co byly v autě byla poskakující krabička v přihrádce spolujezdce (a krytka na flasku co mám píchnutou v USB na MP3ky), ze zadu potom pazvuky od prostoru rezervy (stačilo přerovnat nářadí, trojúhelník a spol). Jinak je auto vevnitř bezhlučné.

Nad cca 120 km/h je trochu slyšet obtékání vzduchu kolem zrcátek, ale není to rušivé (možná to i koliduje s novýmy Nokiany WR D4, které se až někde v těchto rychlotech trochu ozvou).

Má výbava je 1.6 benzin automat Elegance All Grip, Silky Silver s nulou tzv. estetických doplňků. Jen originál tažné a loketní opěrka.

Hledal jsem auto s automatem a benzín. Ve srovnání jsem měl S-cross (zazdili to prosklenou střechou k automatu a 4x4), Dacia Duster (nemá automat, jinak OK levné jezdítko), Yetti (předražené), HRV (fakt se mi nelíb interíér a linky kolem oken + cena), ix35 (jen v dieslu, 200tisíc navrch a o litr víc v naftě než žere vitara v benzínu).

Pro naší tříčlenou rodinu je tedy Vitara nejvíce vyhovující auto. Stejně většinu cest stráví se mnou případně ještě s dcerkou v pražských kolonách směř do práce a k babičce na hlídání (proto ten automat - druhý důvod je delší zpřevodování 4 je skoro jako 5 v manuálu, 5tka je delší a 6tka je čistá rychloběžka).

Vašek

2015-11-14 23:12:41

díky díky za rychlou reakci...a jak máš auto dlouho? kolik najeto? bral bys zase Vitaru?

2015-11-14 23:26:48

Mě se u toho HRV nelíbí , že je všechno ovládání na dotykáč

Prostě zlaté kolečko, čudlík , tlačítko ....

Je to jednoduché, člověk to nahmatá bez toho aby uhýbal očima

To že se mi nelíbí černý plast na přední masce, podobně jako u civiku je věc názoru

Ale přijde mi, že to Honda zase přepálila s cenou

Podobně jako svého času u Jazze a Civic Tourera

Nejlíp bude když se s tím zajdete povozit

2015-11-14 23:29:41

nomadm: Auto mam chvilicku.. od 26.9. najeto jen ca 1500. Sel bych znovu do toho sameho. Zas tak se od kvetna kdy jsem ji objednal moje situace nezmenila .

Od suzuki zadne negativni prekvapeni moc necekam. Pokud ti vyhovuje tzv. levnejsi provedeni (tedy on duster a Yetti jsou jeste horsi, byt je Yetti s mekcenymi plasty). Plasty jsou sice tvrde, ale ani po 10 letech neodesly, narozdil od Skody nebo Fordu). S Grand vitarou jsem za 10 let najezdil 104 tisic, nemam ji co vytknout. Pak nam v rodine jezdi 6 let Splash, jen par desitek tisic km, popojizditko s automatem do prazskych ulic pro mamu/ted pro segru. SX4 4 roky, najezdeno vice nez splash, mila 4kolka taky bez zavad.. jen prtavej kufr, ale to u vitary napravili, ted pribyl jeste Swift v automatu / pro mamu na duchod)

Konecne kdyz jsem mel starou Grand Vitaru v servisu, tak jsem si pucil v rodine SX4, a tam se mi fakt zalibil ten jeji motor... a u Vitary mu to s automatem slusi jeste vic ;).

(mimo suzuki mam najezdeno neco v oktavkach vsech generaci, superbu, vivaru - beru auta kde jsem najel 1000km a vice, jinak by se pridali asi jeste nejaci pazouti a passati)

2015-11-15 08:29:18

nomadm: Předně bych se asi rozmyslel, co konkrétně od auta očekáváš a preferuješ. A na základě toho si vybereš kandidáty. No a pak je dobrý si vozidlo zapůjčit a vyzkoušet. A tím nemyslím předváděčku kdy dvakrát objedeš autosalón, protože z toho nic moc nepoznáš. Mě v Suzuki zapůjčili auto na tři dny...což už je dobrá doba na to, aby jsi minimálně prověřil motor. To, že Vitara vyhovuje mně ještě neznamená, že sedne i tvýmu taťkovi. Chce se to zkusit a uvidíš, v co ti víc sedne.

2015-11-15 15:48:55

nomadm: mam najeto 1100km a nikde nic nevrze nevim co porad vsichni maji s tim v uvozovkach levnym interierem me se libi a kdyz sednu jinam zadny extra rozdil teda nevidim,a ze nejsou mekcene plasty ?a co jako nejsem uchyl co osahava palubovku co se tyce vrzani myslim ze to se projevi az bude vedro v lete

petrat: jalovy brzdy ?no to snad ne asi mame kazdy jine auto pac kdyz jsem na ne zkusil vic slapnout lezly me oci z dulku auto brzdi jako krava to bych spis mel strach ze to za mnou nekdo neubrzdi

2015-11-15 16:13:30

ale jo, brzdí to dobře

ale čekal jsem že budou ostřejší

byla to předváděčka, je možné že si ty brzdy sednou

v každém případě, není důvod ty brzdy nějak hanit

mě hlavně zajímal podvozek, odezva od řízení

a tady mě vitara nadchla

nebyla možnost se svézt po dálnici, takže netuším jak by byla stabilní tam

ale celkový dojem z auta je výborný

2015-11-15 16:19:22

je pravda ze jede jak po kolejich a zatacet je radost ale uz se me taky stalo ze zadek me uskocil i pri plne obsazenem aute

2015-11-15 17:28:46

v jaké rychlosti se to stalo ?

hrbolaté cesta ... ?

2015-11-15 17:35:45

ani ne tak rychlost jako hrboly na asfaltu a prudka zatacka

2015-11-15 17:38:40

jak mají dělanou tu zadní nápravu ?

více prvků, nebo to je vlečené

já jezdil na okraji měste , po pěkném asfaltu a to auto drželo jako přilepené

ale jak říkám krásný asfalt

2015-11-15 19:18:06

Tak to vypadá, že zkušební jízda rozhodne...výběr už je jasný, jak jsem psal, buď HRV nebo Vitara...

Ale zatím to směruje k Vitaře...

MilanT  
Milan
2015-11-15 19:32:16

petrat:

Když sis vyzkoušel toho Dustera 4x2, tak ten má vzadu vlečená ramena s torzní příčkou, stejně jako Vitara.

Duster 4x4 má vzadu víceprvkovou nápravu.

2015-11-15 19:45:11

milant: 4x4 v benálu a s atmosférou teď u dealerů nejsou

S přechodem na motor euro6 to Rumuni podcenili a čeká se na auta

Kupodivu i ta 4x2 seděla velice slušně

Ale na rovinu řeknu, že jsem s tím autem nezkoušel takové kejkle jako s Víťou

On ten Duster asi nebude špatné auto

Byl jsem překvapený kolik jich jezdí v Rakousku pod Alpama

Samo, že cena hraje svoji roli, ale kdyby to byl ausgerechnet šunt, tak by to nekupovali

MilanT  
Milan
2015-11-15 20:39:04

petrat:

Když už tu zaplevelujeme diskuzi o nové Vitaře - jestli je Duster šunt nebo nešunt nevím. Ale kdybych byl zámožnější, tak si ho taky koupím. Každý rok nový. Ten rok to vydrží než to zrezne a pak pápá.

A víš že se v Anglii prodává Dacia Duster už od roku 1980? (viz ARO 10) - http://www.aro4x4.cz/historie.php


Odpovědět

1 ......... 20  21  22  23  24 ......... 73