Fórum - Téma


Uvedení na český trh


Fórum Vitara / Escudo / Sidekick IV Uvedení na český trh

Informace o modelu: Suzuki Vitara / Escudo / Sidekick IV


1 ......... 34  35  36  37  38 ......... 73

2016-02-29 22:39:04

a je tam CVT a nebo něco jiného ?

2016-03-01 00:21:27

Tak. Mám se Suzuki 16 DDIS all grip najeto 25.000 km. mám průměrnou spotřebu 5.56l/100km. Ano jezdím svižně, ale tvrzení, že v benzínu má 5 aněco průměr - kam s tím jezdí a jezdí vůbec? Já dálnice 2x Chorvatsko průměr 120km/hod cca 8.000 km spotřeba 6,2 - nezajeté, do přezutí zimních pneu cca průměr 5,1, po přezutí 6,0. To je holá skutečnost a mám nejeto sdiesely cca 1.000.000 km. zá se mi, že po reklamaci radaru( přehrání SW) bere auto tak o 0,5 víc než předtím, ale bohužel došlo k přezutí na zimu, takže podrobný rozbor až po přezutí.

NÍZKÉ SPOTŘEBĚ BENÁLU ZDAR A FANDÍM VÁM

2016-03-01 06:16:01

petrat: Benzín má 6ti rychlostní klasickou automatickou převodovku s hydroměničem a planetovými převody. Jen řízenou počítačem - lepší zamykání hydroměniče než čistě hydraulické, tj menší spotřeba. Ale na druhou stranu, do táhlého kopce to rádo podřadí na 5 nebo 4, motor pod plynem v níckých otáčkách má větší emise tak kvuli plnění Euro 6.

Diesel má 6tirychlostní dvojspojkový automat (obdoba DSG).

CVT s dvojrozsahovou planetou je u S-Cross.

bobj: Spotřeba je dána trasou a řidičem. Já mám u 1.6 benzin automat, nezajetá cca 4500km zimní spotřebu 7.7. Na podzim jsem měl 7.1. Oboje pražský provoz, studené, 15km jízda.

Na dálnici se také moc neušetří. Ale plynulá jízda po okruhu cca těch 105 dle GPS nebo silnice první třídy a spotřeba šla na 6.2.

Stejné jsem to měl s Grand vitarou. Praha a můj styl jízdy, 10 litrů +-0,5 litru. Dovolená v Jeseníkách, 8.5. Nová majitelka jezdí s autem kolem Mikulova také za 8.5 l.

Věřím tedy každému jeho spotřebu.

2016-03-01 08:45:01

vagojan: díky za info

Díval jsem se na S Crosse a tam bylo CVT

Myslel jsem, že to má Sůza u všech aut stejné

2016-03-01 08:56:16

petrat: CVT a možná ani DSG není moc vhodné do (byť mírného) terénu.

Hydroměnič místo spojky je dobrý v tom, že nesmrdí a v rámci schopností chlazení celé převodovky se nepřehřívá (vodní okruh spojený s motorem).

Také funguje hydroměnič jako redukce, dotáhne převod točivého momentu až cca na 1:3.

2016-03-01 12:51:38

vagojan:

přitom třeba zrovna Subaru to CVT dává

2016-03-01 13:09:22

petrat: Možná CVTčku ubližuji.. Subaru používá hydroměnič http://drive2.subaru.com/Sum09/_images/cvt.jpg

Tj. vstup od motoru je stejný jako u klasické planetové převodovky, jen se hydroměnič použije jen při rozjezdu (tj. může být teoreticky dimenzovaný na menší zátěž a hlavně bude asi mít menší objem oleje (a možná nemá aktivní chlazení jako normální automat).

Takže ani u subaru spojka nehoří. Možná to bude podobné i u suzuki, tam jsem ale schema nenašel.

2016-03-03 17:24:07

Zdravím, tak po třech měsících čekání je doma, vítej a nezlob

2016-03-03 17:34:11

tak tatík se rozhoupal a objednal taky Vitarku 1.6 benzín Elegance + Outdoor paket a nějaké drobnosti v barvě Atlantis Turquoise Pearl Metallic v SimCaru ve Fryštáku, dodání červen...:)

2016-03-03 19:28:42

bobj: Zdravím. Deset měsíců máme Vitaru benzin, dvoukolku, manuální převodovku. Najeto 24.000km. Průměrná spotřeba dle palubniho ukazatele je 5,4l/100km. Skutečná spotřeba je ale samozřejmě vyšší: 5,83l/100km. Auto jezdí pouze delší trasy. Ale motor není vůbec podtáčený, spíš naopak. Každou obec vždy pouze na 3tí převodový stupeň. Tento motor má rád otáčky a přitom nezlobí ani spotřebou. Samozřejmě že v TP deklarovaná spotřeba 5,3l/100km je nehorázná lež - jenže takto účelově lžou myslím úplně všichni výrobci.

2016-03-03 20:34:39

vitara.2015:

A myslíš si, že ten rozdíl, mezi tou skutečnou ryzí pravdou 5,83l/100km a tou "nehoráznou lží " 5,3l/100km, je tak podstatný, aby to vůbec stálo za řeč ?

Jó, takhle kdyby deklarovaná byla třeba 7,9 a skutečná 15, o tom by se už dalo diskutovat, ale takhle...

2016-03-03 21:07:15

plukovník: Omlouvám se že to tak vyznělo. Spotřeba je vynikající a klobouk dolů. Malý a jediný problém je v tom, že provoz a tudíž i spotřeba je u soukromého vozidla proplácena zaměstnavatelem dle spotřeby udávané v TP.

Ivánek  
Ivan
2016-03-03 21:16:25

vitara.2015: to máš dobrý, mne řídí manželka a platím si to sám, techničák netechničák...

2016-03-03 22:34:34

Já ted po Praze jezdím za 8 litrů ale neřeším to jsou to jen krátké tratě se studeným motorem.

2016-03-03 22:43:33

xenofob:

Ty to neřešíš, protože jsi xenofob. A tak je to správné.

Horší by bylo, kdybys byl ten "sluníčkář". To by byl asi mazec.

2016-03-03 22:49:36

Přesně tak A kdybych byl sluníčkář tak jsem na perníku a vlastní auto nemám ale někomu kdo si na své auto těžce vydělal tak mu ho zaberu s tím že on ho moc nepotřebuje a ještě bych si vyběhal dotace na benzín Bože fuj takhle bych žít nemohl

2016-03-04 09:50:49

plukovník:

Plukovníku, kolego. Přidávám strohá čísla.

Při prozatimním nájezdu 23.000km a spotřebě o pouhých 0,6l/100km vyšší než je deklarovaná v TP, už i při současné nízké ceně benzínu tratím již 4.000,- Kč ! Toto je rozdíl za pouhých 10 měsíců práce při použití vlastního vozidla.

To jsou peníze které mi zaměstnavatel za provoz mého vozidla neproplatí.

Takže zaměstnavatele vlastně díky lži v TP dotuji.

Ty jak píšeš bys to řešil až při rozdílu +7l/100km, což by už dělalo bratru +46.700,-Kč navíc.

Nevím jak to máš Ty, ale já bych to "nedal".

2016-03-04 10:14:25

vitara.2015:

Tak si představ, že máš nějaký superúsporný "dualjet-boosterjet" , s deklarovanou spotřebou 3,5 litru, kterážto se přesně shoduje se spotřebou skutečnou.

Po čtyřech letech provozu ti na tom technickém zázraku odejde nějaká "maličkost", přičemž oprava tě přijde třeba na sto tisíc.

V takovém případě bych zamáčkl slzu dojetí zase já.

Moje preference, a stále to opakuji, jsou:

Spolehlivost, spolehlivost,spolehlivost...

Potom dlouho nic...a teprve pak spotřeba

P.S.

Chtěl bych ale zdůraznit,

že stejně, jako mně nezáleží na průměrné spotřebě, tak mně vůbec nedělá problém chodit pěšky, nebo jezdit MHD.

Vyhovuje mně to více, než popojíždět v kolonách, nebo nekonečně objíždět bloky a hledat místo na zaparkování.

2016-03-04 11:00:02

plukovník:

Myslím že jsme zabředly to žabomyší konzultace, která jen zbytečně bere prostor pro užitečnější komunikaci.

Jedno si ale neodpustím: Mě jako zaměstnanci je jedno jakou má auto spotřebu.

Zaměstnavatel by mi zaplatil i provoz Tatry 613. Jde jen o to, aby výrobci tendečně nelhaly. Ale toto ohledně nekorektních údajú od výrobců je notoricky profláknutý problém.

Spotřebu mám naprosto vynikající, ale přesto si musím dávat sakra pozor, abych se držel nadohled té lži v TP - jinak bych lehce mohl překročit roční ztrátu víc než 10.000,- Kč/rok. To auto nejezdí pro mě, ale tratím pro zaměstnavatele. A může za to Suzuki, resp.dnešní doba s honbou za nedosažitelnou virtualitou.

PS

Autem jezdím jen když musím a jezdím protože "hora nechce přijít k Mohamedovy.

2016-03-04 11:15:24

plukovník: Jenomže pokud se ty dvě věci nevylučují ( technický zázrak s vysokými náklady na opravu-výměnu versus správný údaj o spotřebě v TP ), není důvod proč by neměl chtít obojí. Spolehlivé auto si vybral a zaplatil, teď nechce dávat peníze zaměstnavateli pro špatný údaj o spotřebě. Peníze to samozřejmě nejsou velké, ale principielně to naštve, nedivím se.


Odpovědět

1 ......... 34  35  36  37  38 ......... 73