Fórum - Téma


Uvedení na český trh


Fórum Vitara / Escudo / Sidekick IV Uvedení na český trh

Informace o modelu: Suzuki Vitara / Escudo / Sidekick IV


1 ......... 40  41  42  43  44 ......... 73

2016-03-27 21:57:34

Koroze těžko... nové auto, nové disky. Taky sem vždy dával trošku grafitky nebo měděnky, ale všude za zakazují. Tak nevím co je špatně. A ten klíč je jednoduše sráč. Originál Suzuki...

2016-03-28 12:10:52

jelikoz chodim pomahat do pneuservisu tak vim ze srouby se nemazou v zadnem pripade maze se dosedaci plocha disku keramickym mazivem a srouby vzdy utahovat momentovym klicem u osobniho auta 120nM (pokud budou srouby hodne rezave tak jen kapku oleje,ale radeji vymenit srouby)

2016-03-28 12:50:04

kimak:

Kéž by tu dosedací plochu mazali ve všech servisech

Moje zkušenost je taková, že to nenamažou a pak se diví když to jde po zimě blbě shodit

Zrezlý šroub vyměnit. To jo

Ale mnohdy to je asi jen působení soli na povrch

Osobně to řeším ocelovým kartáčem

Ale na to v servisech kašlou. Což chápu. Není čas

lubosjáprvní:

ten klíč to je ostuda jako prase

asi bych si dal tu práci a šel to reklamovat

2016-03-28 13:27:31

petrat:

A co bys vyreklamoval ?

Nový cajk stejného typu !

Ber to tak, že tam žádný klíč vlastně nebyl a kup si v obchodě pořádný nástroj z chrom-vanadia

mcz
Martin
2016-03-28 13:44:07

trhak od tony ale v aute pujde spatne schovat, docela se zamlouva teleskopicky klic

jinak moment pro srouby je o neco vetsí (20Nm) nez pro matky

MilanT  
Milan

Lubosjáprvní, 2016-03-27 21:57:34 napsal:

Koroze těžko... nové auto, nové disky. Taky sem vždy dával trošku grafitky nebo měděnky, ale všude za zakazují. Tak nevím co je špatně. A ten klíč je jednoduše sráč. Originál Suzuki...

2016-03-28 14:42:17

lubosjáprvní: nechce se mi moc věřit, že by Suzuki vyrábělo klíče na kola (stejně jako hevery, trojúhelníky, lékárničky, žárovky...). Je to prostě klíč "aby se vlk nažral" který najdeš nejen v novém Suzuki, ale i jiných autech. V Peugeotu jsem měl tu samou "kvalitu" a tak si ho dobrovolní hasiči odvezli během železné neděle.

Ale budiž mu ke cti, že ten předepsaný moment 85 Nm vydrží v pohodě. Teleskopický klíč je dobrá věc na povolení čehosi zarezlého, ale utahovat kolové šrouby chce s citem bez vysunutí rukojeti. Jinak to svádí k přetažení a šroub potom "krká".

................................................................................................................

kimak: 120 Nm? Tohle není pošahaný Mercedes nebo Audi, kde je předepsáno až 160 Nm. Tohle je Suzuki s 5 šroubama a navíc na hliníkových kolech. Tím velkým momentem budeš ten hliník roztahovat a jednoho dne projdeš šroubem skrz. Hrozí taky deformace náboje a zvlnění brzdového kotouče. Ale nechci o tom vést polemiku nebo rozjet nějaký flame. Nakonec je tu ale vždycky manuál (konkrétně Vitara 2015):

2016-03-28 14:53:30

mcz:

Z jakého oběžníku máš tu "informaci", že utahovací moment pro matice kol je jiný, než pro šrouby kol stejné velikosti a tvrdosti materiálu ?

MilanT  
Milan
2016-03-28 15:01:07

plukovník: Jsi moc rychlý, to měla být moje další otázka. Ještě dodám: "Při stejném stoupání závitu?".

Napadá mě jedině to, že někdo utáhl kolovou matku na krev a při povolování se mu protočil nalisovany svorník v bubnu nebo náboji kola. Ale jiné vysvětlení mě nenapadá. Šroubový spoj je prostě šroubový spoj a je jedno, jestli utahuju šroub nebo matici.

Edit: Tady o tom píše nějaký pneuservis - http://www.pneuservisy.cz...jte-zivotnost-vasich-pneu

Ale proč to tam píšou, to už nevysvětlují.

2016-03-28 15:20:46

milant:

...a co z toho vyplývá ?

Dvě věci.

Není radno se pouštět do jalové polemiky se strojaři, a vzít na vědomí, že pneuservis obvykle není jejich působiště...

P.S.

To stejné stoupání závitu jsem vyjádřil v tom " "

MilanT  
Milan
2016-03-28 15:31:03

plukovník:

Plukovníku, příteli, psal jsem o tom tady už několikrát, že zdravý selský rozum se vytrácí. A to nutně nemusím být strojař, i když technické vzdělání jsem utrpěl.

Je potřeba si uvědomit elementární věc, že když utahuju kolový šroub, tak ho utahuji do matice (a je jedno, jestli je klasická šestihranná nebo má tvar náboje kola - prostě je to díra s vnitřním závitem). A proč bych měl zrovna tento spoj dotahovat větším momentem, než když na šroub (který má v tomto případě hlavu ve tvaru třeba brzdového bubnu ) utahuju kolovou matku?

Ale doba se mění a třeba mi ujel vlak.

Je to něco podobného, jako když si někdo myslí, že když se čelně srazí dvě auta jedoucí 50 km/h, tak je to stejné, jako když auto jedoucí 100 km/h narazí do betonové zdi.

2016-03-28 15:55:21

milant:

...ještě bych doplnil,

jako když si někdo myslí, že když je mokrá silnice, tak světla auta svítí stejně, jako když je suchá, nebo když se utrhne výtah, tak je dobré vyskakovat vertikálním směrem...

P.S.

chce to prostě občas pozvat na poradu ty "bořiče mýtů" a jiných městských legend...

2016-03-28 18:36:14

milant: no možná nevyrábí ale jsou za to odpovědní co vypouštějí do světa.

Ve starém nissanu jak byl klíč tak bylo nás něm vyraženo i nissan. Jak hever tak klíč. Tady na heveru stojí china. Ten hever taky vypadá že ještě třikrát zvedne a konečná. Ale ať se nezastávám nissanu. To auto už mělo 11 let. Ty dnešní asi budou stejné.

2016-03-28 18:46:16

milant: ja do manualu suzuki nekoukal kolik ma predepsanejch Nm psal jsem ze na bezna osobni auta tridy davame 120Nm je jasne ze pokud prijede velkej transporter atd je utazeni vetsi

2016-03-28 18:52:25

lubosjáprvní:

No, ale rezervní kolo v autě nemáš, tak k němu nepotřebuješ ani hever, ani klíč na matice kol, natož se zárukou od Suzuki.

A v případě, že nemáš na autě ani ten ochranný "nerezový" rám, ani ho nechceš, znamená to, že máš penis v kalhotách a s jeho zvedáním ti v nejhorším někdo pomůže i bez heveru.

MilanT  
Milan
2016-03-28 19:37:51

kimak: Tak pokud na všechna osobní auta dáváte běžně 120 Nm, tak to mě přesvědčilo, že se v pneuservisech nic nezměnilo, nikoho nezajímají utahovací momenty a ani se nezeptají majitele auta. Kdyby mi to utáhli o těch 50% víc, tak bych jim ruce urazil. Ať si kurví svoje kola. Ale svoje šrouby nebudu povolovat lešenářskou trubkou kombinovanou s mým výskokem a skokem na její konec.

Musíte si uvědomit, že ty naše šrouby mají průměr pouze M12. Kdo má Transportéra a šrouby třeba M14, tak tam těch 120 Nm chápu.

mcz
Martin
2016-03-28 20:02:51

to milant: asi jsemto cetl prave tady na portalu s pneuservisama cos uvedl. Ted mam GV kde jsou matice a 100Nm, predtim škodu OII kde byly srouby a moment byl 120Nm tak jsem te informaci veřil toje vše...

to plukovník:

"jako když si někdo myslí, že když je mokrá silnice, tak světla auta svítí stejně, jako když je suchá"

aji kdyz bude polosucha, polomokra, mozna bude i ráno nebo odpoledne padat snih mozna i trakaře svetla budou sviti porad stejne jen svetlo budes vnímat jinak ne?

2016-03-28 20:13:56

mcz:

To, "jak svítí světla" je dáno odrazem, nebo pohlcením jejich světelného toku na dopadovou plochu světelného paprsku a již podstatně méně výkonem světelného zdroje.

Černý, mokrý, nebo polomokrý asfalt odráží světelný tok podstatně méně, než suchá šedivá silnice s bílým (žlutým)vodorovným značením a nebo pokrytá sněhem.

MilanT  
Milan
2016-03-28 20:35:59

plukovník: Ale plukovníku...O odrazivosti světla jsme se všichni učili na základce, to snad není potřeba tady vysvětlovat.

Samozřejmě jinak vnímám světlo, když do toho reflektoru čumím jako chodec nebo protijedoucí řidič a jinak jako řidič za volantem.

2016-03-31 20:59:49

Zdravím pánové, velice přemýšlím o Vitaře, mohl by mi někdo říct, jaké má všechny zkušenosti s prodejcem v Plzni Suzuki Kunc?

A druhá otázka je, jak jste ukecali prodejce, aby Vám k vitaře dal něco navíc(loketní opěrku, zástěrky, rezervu, urban pack,...)

2016-03-31 23:54:50

lubos: Ahoj já kupoval v Karlových Varech, byla to chyba měl jsem koupit v Plzni,nakonec jsem jel k nim pro ventilky a etc,a dělat servis super přístup a ceny Auto kunc Plzeňdoporučuji. Když jsem se informoval po emailu v Plzni mi nabízely sami od sebe koberce do auta a plnou nádrž.Tak se tam stači zeptat ze by jsi chtel operku a etc.Větsinou k výbavě eleganci to neni problém co vím.


Odpovědět

1 ......... 40  41  42  43  44 ......... 73