Fórum - Téma


Uvedení na český trh


Fórum Vitara / Escudo / Sidekick IV Uvedení na český trh

Informace o modelu: Suzuki Vitara / Escudo / Sidekick IV


1 ......... 5  6  7  8  9 ......... 73

Delon  
Alan
2015-06-29 09:58:25

milant: co tak elektronická uzávěrka diferenciálu. To by ty režimy mohly mít. Když už to má ABS a ESP.

2015-06-29 09:59:17

milant: netuším. Něco podobného jsem už viděl u nového santa fe. Myslím že na topspeed.sk

2015-06-29 11:05:07

delon:

Nemohly!

Protože princip fungování elektronicky řízené mezinápravové spojky a "elektronického diferenciálu" který je suplován přibržďováním prokluzujících kol, se vzájemně vylučují.

Tento "fígl" lze využít pouze u vozidel se stálým pohonem 4x4.

Delon  
Alan
2015-06-29 11:23:56

plukovník: no a lock 4x4 je co? Příkaz nech trvale seplé.

2015-06-29 14:10:06

delon:

Ani náhodou!

Znamená to pouze to, že na zadek jde vždy alespoň 30 % momentu.

A dále podle toho jak ŘJ vyhodnotí prokluz přední nápravy se tento přenos momentu na zadek může zvýšit na 30-50 %.

Režim Lock neznamená pevnou mezinápravovou uzávěrku, jak by si to mohl myslet průměrný hloupý uživatel, nebo jak to hlásají někteří pitomí redaktoři v recenzích motoristických časopisů

Delon  
Alan
2015-06-29 15:14:58

plukovník: Mě je to jasné, jen na stánkách Suzuki je:

Pokud je spojka ECCD zcela aktivována, existuje maximální tření mezi spojovými kotouči. Systém ECCD pracuje tak, jako by byl uzamčen. Moment je rozdělován rovnoměrně na všechna kola; na přední i zadní kola je přiváděn 25 % dostupného momentu.

MilanT  
Milan
2015-06-30 07:16:44

delon: Důležitě je tam to slůvko "jako".

Ostatně tahle obchodní sdělení jsou dost nejasná a zavádějící. Píše se tam třeba: "Systém ECCD není aktivován. Na zadní kola není přiváděn žádný moment. Dostupný moment je rozdělován rovnoměrně na obě přední kola; na obě je přiváděno 50 %."

Tomu rozumím tak, že na OBĚ přední je přiváděno 50 % a na zadní nic. Kde je těch zbývajících 50 % dostupného momentu? Nerozumím psanému textu nebo matematice?

Delon  
Alan
2015-06-30 07:30:43

milant: co je nejasné, přední pohon, každé kolo má 50% no a jsou tam 2 kola, tzn. 2x50%=100%. Pohon přední se zadním, každé kolo má 25% no a jsou tam 4 kola, tzn. 4x25%=100%. Tak to mysleli. Já tím chtěl jen říci, že pokud je spojka sepnutá na "tvrdo", tak v tom případě můžeš elektronikou přibržďovat jednotlivá kola. Přece mi nechcete namluvit, že jsou v Japonsku blbci a neumí takovou trivialitu vyřešit.

MilanT  
Milan
2015-06-30 07:46:48

delon: Proč jsem napsal slovo "OBĚ" kapitálkama? Protože na obě přední kola jde 50 %. To je 25 % na každé přední kolo

Asi tedy nechápu text.

2015-06-30 07:51:38

delon:

Alaine, ty zřejmě pořád nedokážeš vzít na vědomí, že žádné "sepnutí" této spojky "natvrdo" neexistuje.

Tento typ spojky je vždy elektronicky řízen, tedy i v módu "Lock"

V tomto módu je přenos momentu na zadní nápravu nespojitě (signálem obdélníkového průběhu) ovládán v hodnotách 30-50 %.

V ostatních módech je to přibližně 0-50 %.

Těch 25% na každé kolo (jak píšeš 4x25%=100%) také není pravda, protože každá náprava má svůj diferenciál a přenos na jednotlivá kola nápravy jsou daná momentální adhezí a poloměrem zatáčení. Konkrétní přenos momentu je vždy daný pro nápravu, nikoliv pro jednotlivá kola té, či oné nápravy

V Japonsku určitě blbci nejsou a proto systém TCS v tomto případě nepoužívají, tak jak je tomu např. u GV s trvalým pohonem 4x4, nebo u jiných značek s mezinápravovou spojkou typu Haldex.

Výše píšeš, že je ti "to" jasné, ale nevím, co konkrétně je ti vlastně jasné.

Delon  
Alan
2015-06-30 07:56:39

milant: to je pro ty co neví, že auto má vpředu dvě kola, proto na obě přední jde 50 %. Uvědom si že to psal obchodník, který nemá páru co je to "krouťák" a "výkon".

Delon  
Alan
2015-06-30 08:17:23

plukovník: já už jsem psal, že tě chápu i při mém vzdělání, jak to funguje. ALE ! Já se jen odkázal na text v propagačním letáku z kterého můj závěr vychází a ty máš jak vidno i jiné podklady. Ani se s tebou nepřu. Proto ta diskuze je irelevantní. Na to můžu odpovědět jen slovy politika, "tato informace ke mě nepronikla".

MilanT  
Milan
2015-06-30 08:23:14

delon: Ano, psal to obchodník a proto jsem ti už výše psal, že "Ostatně tahle obchodní sdělení jsou dost nejasná a zavádějící.".

Takže pravda to není ani v případě rozdělení momentu, ani v případě NATVRDO sepnuté spojky (suplující mezinápravový diferák). Natvrdo něco spojím mechanicky, ne elektrodynamicky - tak si to zjednodušeně představuji já.

Delon  
Alan
2015-06-30 08:28:16

milant: mě štvete a chcete, aby jsem se podíval co tam je.

2015-06-30 08:36:08

milant:

Ano, pokud má nějaká mezinápravová spojka také suplovat mezinápravový diferenciál, jako v tomto případě, tak nikdy toto spojení nemůže být natvrdo, jako v případě pevné mezinápravové uzávěrky.

Kdyby tomu tak bylo, tak bys s největší pravděpodobností např. při zatáčení na mokrých nebo namrzlých dlažebních kostkách přetrhnul kardan.

Mezinápravová spojka, ať už elektromagnetická, viskózní, nebo Haldex, stejně jako mezinápravový diferenciál, NENÍ spojení "natvrdo"

Alain:

Vezmi si otvírák na konzervy, vlez pod auto, rozpárej tu spojku, abys věděl co tam je, přesněji, abys věděl "do čeho jdeš".

MilanT  
Milan
2015-06-30 08:39:04

delon: Pokud si myslíš, že funkcí LOCK se mechanicky natvrdo zamkne kardan se zadním diferenciálem, tak proč by se tento spoj natvrdo při přehřátí automaticky rozpojoval? Samozřejmě že se rozpojuje, protože je tam tření lamel, je tam olej...nic tam není napevno spojeno a dochází tam k prokluzu.

Plukovníku, teď jsi byl rychlejší zase ty.

Delon  
Alan
2015-06-30 08:42:55

já myslel výkres! No nevím s tím olejem, ten je v diferáku.

2015-06-30 08:48:29

delon:

A rozumíš funkci spojky na tomto mém výkresu, který jsem před lety vložil na fórum?

P.S.

Olej (viskózní gel), je ve spojce viskózního typu, která je konstrukčně velmi podobná, jenom postrádá solenoid a násobič přítlačné síly, jako tento typ elektromagnetické spojky.

Delon  
Alan
2015-06-30 08:49:15

plukovník: velmi dobře

2015-06-30 08:53:35

delon:

Zřejmě máš solidní strojní vzdělání, a to je dobře...


Odpovědět

1 ......... 5  6  7  8  9 ......... 73