Fórum - Téma


Už nevím jak úsporněji


Fórum Grand Vitara II Už nevím jak úsporněji

Informace o modelu: Suzuki Grand Vitara II


1  2  3  4  5 ......... 6

2012-04-23 19:39:24

km/l a l/100km změnit jde

2012-05-21 11:46:27

Tak po 12ti tisících průměrná spotřeba GV 2,4 podle počítače 9,8, reálná tak 10,5, ale z toho je většina pocmrndávání po Brně od semaforu k semaforu, na slovenském fóru se ohánějí spotřebami kolem 8,5 litrů a pod., což mi přijde nereálné, resp. jedině, že by jezdili delší trasy jen po okreskách po rovině, to by možná šlo. Těch 10,5 vpodstatě jen po městě a dálnici považuji za hodně slušné. Jezdím normálně, abych z té jízdy něco měl, za spotřebou jsem se nikdy nehonil, ale ani autu zbytečně nenakládám. Jsem zvědav na spotřebu na delších trasách, co mě v létě čekají. Kolega s Yetim 1,8 TSI se smál, že jezdí za 8,5 po městě a 6 mimo město, musel jsem mu vysvětlit rozdíl v hmotnosti, pohonu a motorech a vůbec celkovému zaměření obou vozů. On žije v přestavě, že má taky trvalou čtyřkolku.

2012-05-21 13:58:29

ahoj,prosím tě,můžeš to trochu rozvést,jak to udělat v nastavení atd.Mám GV 3,2 V6 a myslím,že to přenastavit nejde.Dík,A.

2012-06-18 13:30:27

Dá se to nastavit tak, že zmáčkneš tlačítko na přepínání zobrazení spotřeby (aktuální, průměrná, žádná) a pak terve zapneš klíček zapalování. Zobrazí se ti režim nastavení a můžeš si vybrat galony, litry/100km atd.

Mám 1,9 DDiS a jezdím za 8,3 (nafty

2012-06-19 09:06:31

Těm 8,5 litrům už začínám věřit, že se to po okreskách někde podél řeky, tedy po rovině, dá najet. Jak se GV jednou rozjede, tak už ji na rovince stačí jen lehce lechtat. Trasa Brno - Krkonoše, pendlování podél Jizery a průměrná počítačová spadla z 9,8 na 9,5 po najetí cca 700km.

2012-06-19 10:51:34

Spotřeba 8,3l/100km je podle počítače. Reálně to nekontroluju. Jezdím v Praze a okolí, takže podobné podmínky, jako ty. Město, semafory, dálnice okruhy. Zkrátka všechno. Okresky mám samozřejmě nejraději. Suzka nemá problémy na polních cestách, tak se jim nevyhýbám, když je to kratší, nebo se jen vyhnu hromadě jiných aut. Na dálnici je to ale utrpení jako ve PV3S. Řazení jako T148. Trochu zaostalá konstrukce. Už v záruce mi odešel filtr pevných částic. Hračka za 70 tis. Teď mi odešel diferák, tak padlo i poslední dogma o robusním autě. Negativa začínají převažovat, takže bych do toho podruhé asi nešel.

S tou spotřebou je to asi obecně špatné a každý, kdo mě vidí a má GV se hned ptá na spotřebu. Zastavil mě borec na semaforu a řval mi do okýnka celý bez sebe, že koupil GV v automatu a nedostane se pod 15l. Na prodejci samozřejmě nic nevyhádal. Alespoň v tomle jsem měl trochu štěstí. Taky jsem měl štěstí na brzdy. Přední jsem měnil ve 135 000km. Vzadu mám ještě původní (165 000). Ta spotřeba, to asi není řidičem. Každý kus je evidentně jiný a hodně jiný. Je to o štěstí. To auto má zoufalé převodové ústrojí už jen na poslech. To bude zásadní důvod, proč to má velkou spotřebu a pokaždé jinou. Těžko si to ale budeš někde ověřovat. Když závodíš, jezdíš za 12, když to pomalu tlačíš, tak za 9,5. Co s tím chceš dělat? Můžeš zkusit nechat zkontrolovat nastavení motoru a to je tak asi všechno.

2012-06-19 11:21:45

Tak na té dálnici nevím, jezdím běžně mezi 100-120, když potřebuju, tak 140, víc to netlačím, ale přijde mi to v pohodě. Akorát to na panelech skáče víc než felicia. Spotřeba samozřejmě vzroste, ale není to tak tragické. Ono to roztáčí tři diferáky, dva kardany, takže si to vezme. Je to pořád víc pracovní auto než rodinný sedan. Brácha má LC a jezdí za 12 nafty. Holt to nejsou předokolky s haldexem. To Ti odešel středový diferenciál? Jak se to projevilo? Ty auta si berou dost, ale to jsem věděl, než jsem to kupoval a tlačit to pod devět litrů se mi nechce, abych kvůli úspoře půl litru jezdil tak, abych byl z jízdy sám zpruzený. Pazvuky z řazení jsou, projížděl jsem předevčírem Safari ve Dvoře Králové, pojíždění na jedničku v koloně aut, kde se u každého antilopího lejna kolona zastavila a lidi si je z auta fotili, jako by to byla Archa úmluvy. Měl jsem stažená okna a ty pazvuky a rány byly hodně slyšet. Ale to mi nevadí. Auto má zatím 13.000 km, co mě ale štve, že je volná hlavice řadicí páky, protáčí se dokola... nevím, jak je to tam nasazené, ale přijde mi, že je to na té tyči řazení jen prostě naražené. Taky lak je náchylnější než jsem čekal. Ale u mě zatím pozitiva převažují.

2012-06-19 11:24:01

Pravda, na spotřebu si stěžují nejvíc majitelé dvoulitrů benzín s autamatem, že se pod 15 nedá dostat. Navíc prý dost žerou olej.

2012-06-19 12:05:56

Co přesně odešlo ještě nevím, ale vypadá to na mezinápravu. Je to v servisu. Projevuje se to strašidelným zvukem (broušení kolejnic, brzdy bez obložení a pod.) hlavně při malých rychlostech a ostrém natočení volantu, kdy se přední kola otáčejí jinak rychle, než zadní. To auto se chová, jako kdybys zároveň brzdil a máš pocit, že se každou chvíli zlomí v pase. V podstatě jsem nebyl schopný zajet na parkovišti mezi auta. Musel jsem to rolovat na pětkrát a všichni se otáčeli za tím krásným zvukem. Aby se to hlo z místa, musel jsem si vždycky trochu couvnout. Do servisu jsem ale dojel po ose. Doufám, že to budou jen ložiska.

Když jsem si vybíral auto, chtěl jsem SUV. GV jsem vyřadil v prvním kole, protože má slabý motor. Pak jsem si ale prohlédl katalogovou spotřebu těch ostatních, podíval jsem se na cenu vozu a ejhle. GV měla spotřebu nejmenší a taky nejlepší výbavu za nejmenší cenu. Zkrátka, vždycky je něco za něco.

Normální auto se na jedničku jen rozjíždí. U GV je dvojka moc rychlá, takže ten motor se dusí. Musím to v kolonách buď držet spojkou, nebo přeřadit na jedničku. To ale taky není žádná jízda. V nízkých otáčkách to prostě nefunguje dobře. Moc malý moment.

2012-06-19 12:48:01

Tak dej potom vědět, čím byl způsobený ten diferenciál.

Možná je to tím benzínem nebo jiným zpřevodováním, ale nemívám problém s jedničkou, dvojkou, spíš musím občas podřadit na jedničku v určitých situacích, kdy při dvojce padnou otáčky pod 2.000, protože pak trápím motor. Na tom safari se diesely pohybovaly asi na dvojku, ale já jsem musel na jedničku. Sice mi to dělalo vír v nádrži, ale zase jsem nesmrděl těm za sebou naftu do ksichtu jako oktávka přede mnou s dvoulaufem velikosti dělových hlavní bitevní lodi.

Ten DPF jsi měnil jen jednou nebo jak je to s tou výměnou filtru? Já jsem jezdil 12 let jen s diesely (pravda, euro3, takže nic vhodného do města), ale "hororové" zkazky o DPF byly jednou z příčin, proč jsem šel nakonec do benzínu.

2012-06-19 15:00:02

Filtr pevných částic mi měnili naštěstí jen jednou v záruce. Od té doby si dávám pozor, abych ji alespoň občas prohnal po dálnici a trochu jí zahřál lauf. Nechtěl bych si to zopakovat za svoje.

S tím zpřevodováním jsem to myslel tak, že na dvojku to moc nejede, když se to nemůže točit.

2012-06-19 15:48:50

Tak to je dobrý, jestli vydržel DPF 165.000 a pořád maká, protože jsem slyšel obvykle jejich obecnou výdrž kolem 70.000 - 120.000 km. Kdysi jsem přemýšlel i o Foresterovi diesel, ale příspěvky samotných subaristů a jejich obava, co bude, až bude mít auto najeto 30.000, 50.000 mě odradily.

2012-07-16 22:04:03

Ahoj všem, mám 1.9DDiS (2008) a jezdim 7.6 okresky, 8.5 dálnici a 8.3 město

Přepínání spotřeby mi funguje jak je tu uvedeno, zmáčknout tlačítko přepínání spotřeby a držet, pak zapnout zapalování, začne blikant režim zobrazení, pak pustit tlačítko a opakovaným mačkáním se režim mění. Pak je potřeba počkat až to přestane blikat a teprve pak vypnout zapalování, pokud to vypnete dřív nastavení se neuloží.

2012-07-17 16:51:12

houmer: tak to jsme na tom se spotřebou téměř stejně

Kolik máš najeto a s jakými dojmy/poznatky?

2012-07-17 17:07:24

Mám najeto 92tis, ale auto jsem koupoval jako jeté, já sám mám cca 15tis. Jsem hodně spokojený .. i když jsou věci které by jsem vylepšil Auto zatim bez závad, v jednotce není zalogovaná ani jedna chyba, šlape jak hodinky a jsem fakt spokojený, níže uvedené je spíš kapku marvnivost

Co mě trápí je chybějící 6tka, tu by to fakt moc chtělo a kdyby šla dodělat hned bych do toho šel. No a druhá a poslední věc je řazení, na tom si mohli nechat víc záležet, i na off-road to neni dobrý, 13 stará Frontera řadila oproti "nové" vitaře super. Ale teď mi říkal známý, že prý se dají "převložkovat" táhla, sežídit kulisa a pak to prý bude v pohodě, že prý to je patlání a ve značkových servisech si tohle "hraní" odpustí protože to trvá dlouho - tak jak to pujde hodim to k němu a uvidíme

No a v poslední době přemýšlim o chipu na 160ph ... samo o sobě to jede super, ale s karavanem za zadkem už to žádný zázrak neni .. ale mám strach o motor aby se nezkrátila životnost.

Jediné co jsem na autě "vylepšil" oproti fabrické verzi jsou ochrané plechy spodku - kryt motoru a diferáku. Na polní cestě s hlubokýma kolejema kde často jezdim se mooc hodí

2012-07-17 20:30:47

Díky za odpověď!

Koukám, že jsme na tom stejně (viz moje recenze zde v článcích) - i já jsem spokojen absolutně.

Hrubé řazení mě osobně netrápí - už jsem si zvyknul...a je zvláštní, že manželka vůbec nepociťuje, že se řadí nějak hůř - asi něžná ženská ruka dovede lépe vyladit dráhy páky, či co .

Je to Tvé auto, tedy Tvoje věc - ale jestli můžu poradit, dobře si to rozmysli s tím čipováním..., výrobce moc dobře ví, kde se nachází optimum mezi výkonem a životností motoru!

Na netu je asi tuna článků, varující před podobným krokem a pokud si chceš Vitaru nějakou dobu ponechat, zvaž to Kamarádovi s čiplou oktávkou odešlo záhy turbo, následkem čehož motor nasál olej, roztočil se a ve velkých bolestech umřel , známému s audinou allroad 2,5 TDI klekla klikovka - taky asi rok po čipování. Jasně - není to důkaz, ale řada odborníků radí - nečipovat

Kolik Tě vyšly ty plechy na spodek? O tom vážně uvažuju a tenhle "tunning" považuju za přínos

2012-07-17 21:34:33

Jojo nad čipem popřemýšlim vim že to je riziko ... kamarád má od stejné fy čipovanou škodovku a už 6 let jezdí v pohodě ... ale GV chci mít hooodně dlouho tak nevim no, horrory jsem na netu taky četl ... uvidíme

Bral jsem ty plechy ve značkovém servisu, měli zrovna akci a včetně montáže přímo u nich mě to vyšlo na celkem cca 10tis. Nejdřív mi to přišlo hodně ale když jsem viděl jak je to vymyšlené a že je to cca 8mm silný kus duralu kterým hned tak něco neprojde pochopil jsem že kvalita holt něco stojí. Mluvil jsem s lesákama ve Vyšším brodě kteří mají Vitaru se stejnýma plechama a ti se rozplívaly blahem, tak bylo rozhodnuto

2012-07-18 14:25:19

http://www.autochip.eu/cz...hiptuning-tabulky/suzuki/

Já jsem kdysi u bývalého auta taky přemýšlel nad chiptutingem, ale nakonec jsem to vzdal, protože případné problémy by asi přehlušily dobrý pocit z toho, že je auto nabušenější. Nevím, jestli jsou ta auta dimenzovaná např. na nárůst toč. momentu z 300 na 381 Nm, jak deklarují u 1.9 ddis (spojka a pod.). U benzinu mi to přijde úplně passé, tam se ty hodnoty zvednou minimálně.

2012-08-09 00:45:48

Ahoj,

tak mám tři dny Vitark, právě ji vezu z Belgie, 2006 83t. km.

Přesedlal jsem z Passata, takže změna velká, ale dá se to vydržet Samozřejmě první byl posed - z křesílka do něčeho, kde se sedí jako ve školní lavici. Další je diagnostika, na koncern WV měl diagnostiký kabel snad každý pátý z fóra, tady se hledají info na netu dost těžko. A poslední změna jsou zvuky, ale jek píšete, je to pracovní auto a už se těším, až ho někam vytáhnu.

Je to 1,9DDiS. Manuál jsem dostal ve vlámštině, takže je k ničemu. Se spotřebou jsem málem dostal šok, když jsem viděl čísla jako 15 a víc. Pak jsem se zklidnil a začal pozorovat... Nakonec mi z toho vypadlo, že to musejí být ujeté kilometry na litr paliva, což jsem to dostal potvrzený. Tak včera jsme jeli nějakých 440 km, dnes cca 560 km a jsem na hodnotě 13, 9. Včera Jsem jel tak mezi 100 a 110 po dálnici a zkončil jsem na 13,|6. Dnes jsem jel mezi 110 a 120 km/ h dost jsem se zkovával za rychleji jedoucí dodávky a dostal jsem se na celkovou hodnotu 13,9, cožř mi vychází na 7,2l/100km. Samozřejmě je mi jasné, že se tak nedá jezdit pořád, ale chtěl jsem to zkusit, časem to zpočítám podle zkutečné spotřeby.

Co se týká chipování. Nikdo nepíše, že to je blbost. Každý píše, že to je blbost dělat někde jinde, než u něj a v tom je podstatný rozdíl. Fakt je, že to auto musí podávat udaný výkon při různě nekvalitním palivu a v naprosto rozdílným teplotním režimu... Passata jsem měl samozřejmě chipnutýho a nejmenší problém. Jediné, čeho bych se obával, je ta spojka, teda pokud je člověk normální. Spíš jsem to používal na to, že člověk nemusel tak podřazovat. Mimochodem, jak je psáno výš, šestka by se pásla, nebo alespoň delší pětka, ale taky je tu psáno, že to není dálniční žihadlo a to je taky fakt.

Zatím jsem nadšený, je to to, co jsem čekaql. Trošku mně znejistělo, páč měli za (skoro) stejnou cenu Touarega 2004, ale nalítáno 220t.km a u nás bych se nedoplatil s pojistkou. Ale moc pěkny, tady po Evropě by se cestovalo pohodlněji, ale asi tak za dvakrát větší spotřebu.

Zkusím napsat něco o koupi, pro někoho to bude třeba užitečné.

Myšák

2012-08-09 16:37:42

Myšáku - vítej do party GV 2005+ !

Kolik má ta tvoje Vitara najeto? V jakém je stavu? Počítám, že z Belgie bude asi pěkná.

Na srovnávání s Passatem zapomeň - je to úplně jiná kategorie aut. Uvidíš, že to má jiné výhody a pravděpodobně už normální "placku" chtít nikdy nebudeš - posez, výhled, atd. A hlavně v zimě si konečně jízdu užiješ a nebudeš se strachovat, jestli ve sněhové kalamitě někam dojedeš!

Počítač jde přepnout do módu l/100km - postup je zde někde popsaný, já už to z hlavy nevím a hledat se mi to nechce. Každopádně pokud už teď jezdíš za nějakých 7,5, je to paráda a závidím - já se prostě výrazněji pod osm nedostanu...

S čipováním dělej, jak myslíš - je to tvé auto. Já osobně bych do toho nešel.

No a Touareg za cenu Vitary - musela to být pěkná hrobka a nájezdu 220K bych osobně nevěřil ani trochu. A pak je tohle auto neskutečně drahé na servis - určitě nemusíš litovat, žes ho nevzal!

Určitě se rozepiš a ať ti Vitara dělá jen a jen radost!


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 6