Fórum - Téma


Už nevím jak úsporněji


Fórum Grand Vitara II Už nevím jak úsporněji

Informace o modelu: Suzuki Grand Vitara II


1 ......... 2  3  4  5  6

2013-12-01 19:18:05

jarda33:

GV 2,4 /09/ "žrát" přestala po téměř 3 letech na hranici ujetých 40tis km klesla z cca 12,3l na současných 11 , spotřeba toto léto akceptovatelných 10,6l, zima už zase 12,3l na krátké jízdy a horské "kozí "stezky, v zimě využívám redukci , letní 17" Yokohama AT -Geolandar G 012 mimochodem výborná universálka na horský jaroletopodzim ale v pohodě jedou i dálnici , i zimu by tahle guma dala s přehledem , ale ,zimní 16" Cooper jsem měl už koupené -a nedoporučuji=je to po3 letech tvrdej klouzavej hnůj,navíc hlučnej ,ale má "vločku"....

jinak na delší trasy dálnice s využitím tempomatu -do 120km/h spotřeba 9,6l...do 130km/h 10,6l ....nad 140km/h 12l/100km,udržet na něm dálnici 180km/h plně naložen s rakví na střeše via Munchen-Insbruck není problém a jde to za max 13l ,

Motor je spolu se systemem 4x4 a podvozkem a řízením asi z auta to nejlepší....po zajetí motor plynule táhne odspodu-

1500ot,upozorňuji na "kvalitní 100benzin shell ,na 95 to jede až na hranici 1800-2000ot , rozmlsal jsem ji , ale při 2Kč slevě na litr benzinu= sem na ceně jen kousek nad cenou obyč 95benz....

Co mě vytáčí = sníh padající při otevření zadních dveří do zavazadlového prostoru ,to "žaponští inženýři" u staré 94 Vitary měli vychytáno,ale pozapoměli na to.... a u nové současné GV je to ,jak bych to zdvořile a slušně řek nahowno ...,vzhledem k hmotnosti s náhradním kolem a tím že ty dveře nedrží ani v mírném svahu, říkám tomu vrata,a párkrát už mi hrb natrkla...fuj, má i své další stinnnné stránky

2013-12-05 10:48:47

Čau, mám GV 12/2007 - 2.0 benzín - naj. 85000km - nejnižší spotřebu které jsem dosáhl byla 7,4L/100km cesta MB-Lázně Bělohrad. Jinak průměr za 8 měsíců co ji mám je 8,8L/100km, a to si myslim že nijak ultra úsporně nejezdim - dálnice 120, okresky 90-100 a ve městě rozhodně druhý ze světel neodjíždim Když se snažím dá se jezdit kolem 8,2/100km.

Při tažení koňo vleku (Jablonec n/Nisou-Nymburk) spotřeba 9,2/100km - ale je teda pravda že jsem jel max. 80-90km/h a víc brzdil motorem.

Spotřebu počítám podle tankování, palubní pc beru jen orientačně.

2013-12-05 12:19:09

Ta moje GV 2.4 5dv,vínová - ....je na prodej, má 49tis najeto , ještě rok záruku, viz inzerce ,ale abych nebyl OT, dnes na sněhu v Jizerkách jízda Josefův Důl-Liberec spotřeba 10,9L dle sčítadla, což na jízdu po sněhu cca 7km do Smržovky,obecně řečeno zimu,pneu podmínky atd není vůbec hrozný ...

2013-12-05 15:49:05

alex1.1: Já teda s koňovlekem jezdím za mnohem víc, přesně to nevím, ale odhaduju tak za 12-16 podle toho, kam je vezu, jedu max. 80 po širých rovinách, jinak ne víc jak 60. Počítám teda 2 koně, tj. cca 2tuny na kouli. Jinak jsem se s 2.4 pod devět litrů dlouhodobé spotřeby ještě nedostal, ale nejezdím na spotřebu, teda ani na rychlost, ale na prostý přesun z A do B.

2013-12-06 08:50:29

Já jsem převážel prázdný vlek bez koní, proto tak nízko.

Jinak si na spotřebu Vitary nemůžu stěžovat, když si člověk uvědomí co všechno musí ten motor roztočit.. stálý pohon 4x4, aerodynamika krabice od bot a když to třeba porovnám se spotřebou 1.6 Octavie která je schopná jezdit za 7,5L/100km. Yeti 1.8T 4x4 jezdí ve skutečnosti v průměru kolem 8,5L/100km... Takže když si to tak člověk porovná, tak ta spotřeba tak šílená není. Hlavní je potřeba si uvědomit, že tohle auto není na lítání v levým pruhu po dálnici, ikdyž neřikám že by to nezvládlo. To mě přivádí na další věc, jakou máte max. rychlost na dálnici ? Já jsem to zkoušel samozřejmě na německý autobahn a tam jsem se dostal ke 180km/h, možná by to ještě šlo, ale už jsem ten motor nechtěl víc týrat.

2013-12-06 09:51:05

No, ono tou změnou motoru - 2.4 motorem z toho ve skutečnosti udělali "levopruhový" žihadlo, jede to jak z praku a rozdíl na spotřebě relativně malej ,taková žaponská X3 jenom,kdyby taky tak brzdila,jak jede ,

2.4 jede tachometrových 200Km/h z kopce i 5 vííc , tzn ,že maximálka 185 + cca 10 km/h je realná, no nesmí foukat vítr 60km/proti "krabici " ....a navíc při 180km/h jede za 13l vyzkoušeno,=což je super spotřeba ,šestka ale chybí , to bychom chtěli moc 6tikvalt s redukcí ....samo měřeno v německu A92 směr Deggendorf Dingolfing - Munchen ....

Mě vadí , když jedu místní krátké trasy sotva 50km/h ani to ne, prázdnej na nákup sporo a vono to žere 12,3 i když z kopce vyhazuju kvalt ...

Třeba v Praze mám lepší spotřebu okolo 10l ,než tady v horách ...Já vim , chce to vyměnit mezikus mezi volantem a pedálem

2013-12-06 11:54:39

alex1.1:

Jaká aerodynamika krabice od bot. Vždyť to má samé ladné, zakulacené aerodynamické tvary (až moc, na můj vkus) !

Kdybys někdy jel v Defenderu, tak bys teprve poznal, co je to krabice od bot, zvnějšku i uvnitř.

2013-12-06 14:25:52

Joj, Defender, moje láska, i když rodinný vůz to teda není. Ale v terénu je to neuvěřitelné, nezastaví ho nic, kameny, kmen na cestě, blátem do kopce se za chvíli provrtá až na pevnou zem i na silničních pneu... (pravda, Samurai neměl potřebu se prokutávat na pevný podklad, díky nízké hmotnosti se dral nahoru i po tom čistém blátě

Jinak na spotřebu u GV si taky nestěžuju, vím, do čeho jsem šel, a přesně, ten motor roztáčí dost velkou hmotu. Na dálnici jsem jel nejvíc asi 160, běžně jezdím 120, víc nepotřebuju, jestli domů dojedu o nějakou tu minutu později nebo do Prahy pár minut je mi vcelku jedno. Spíš si ten motor vychutnám na okreskách a v kopcích.

2013-12-06 15:55:38

instr: Ta Yokohama AT je opravdu výborná pneumatika, zejména do terénu a jako málokterá univerzálka má dokonce i lamely na snih - jednu zimu jsem na ní jezdil - záběr na sněhu má celkem slušný, ale trochu horší je brzdění, přece těch lamel má o něco míň, než klasická zimní pneumatika. Teď mám zimní Yokohamy W-Drive a je to zatím to nejlepší, co jsem kdy ze všech zimních pneumatik měl. Sice spotřebu zvýší asi o půl litru na sto, ale je na suchu tichá a na sněhu zase výborná v záběru i při brzdění.

2014-05-11 18:20:49

Mam GV XL7 2,7V6 vstřikování (MORA) tak že LPG. Pneu 235/65 R16 protektory MT dakar. Spotřeba cca 15 litrů LPG. Tak jsem docela spokojen.

Je mi jasné že to skoro každý pohaní a že plyn patří do kamen ale ja jsem s nim najel 70 tis km a jediná oprava byla výměna Ó kroužku za 2kč. Tak úspora je jasná.

Pneu yokohama geolander mám také a souhlasím se vším co jsi napsal. První rok jsem také na nich jezdil v zimě a brzdit to fakt moc nešlo. Akorát doplním že kilometrový nájezd není tak veliký jako u BF-GOODRICH ALL TERRAIN. Po najetí cca 30 tis jsou na 4 mm a to fakt v tom blátě už není ono.

Jinak k Defenderu je to také mé vysněné auto. Před lety jsem chtěl GV 3,2 v6 byl jsem do ní blázen. Ale převládla dlouhodobá láska k zelenému oválu. Tak jsem si pořídil discovery td5 v automatu. Oproti mé GV je to o level výš. Jak na silnici tak hlavně v terénu ale ta spotřeba je cca12 litru nafty . Ale zatím jsem ani jednou nelitoval.

2014-09-26 07:48:53

irahibsela: Aho, mám prosbu, nemohu nikde nalézt manuál na Vitaru, mohla by si mi ji poslat? Moc díky!T.

MilanT  
Milan
2014-09-26 09:07:30

petrasekt:

Zkoušel jsi hledat v místních manuálech? http://www.suzukiclub.cz/manualy

Tady jsi v tématu o úsporné jízdě a ne v návodech a manuálech. Nebo ten soukromý dotaz polož přes vzkazy, budeš mít třeba rychlejší odezvu.

Hill  
Jaroslav
2014-10-07 22:26:30

Tady vyšlo zajímavé zjištění od ADACu, tentokrát moc značek nezmiňují, tak bych řekl, že tentokrát si žádný z výrobců nezaplatil skrytou reklamu: http://zpravy.aktualne.cz...ign=B&utm_term=position-6

Souhlasím, se Swiftem 1991 jsem se dostal na dlouhodobý průměr spotřeby +6% nad papírovou, se Swiftem 1996 už jsem byl +10%, stejně tak se Swiftem GL/AC 2013 jsem se pod +9% nedostal.

Žádný výrobce netestuje spotřebu ve skutečném provozu, ale v laboratorních podmínkách. Kdo by uvedl tu "venkovní" spotřebu, musel by ten údaj vyvážit několika jinými konkurenčními výhodami. Proto výrobci ve vlastním zájmu nepřiznávají vše, případně si údaj poněkud vylepší, prostě všichni lžou nejen zákazníkům, ale hlavně něco nalhávají sami sobě...

Tady je jeden z článků, z nichž je ten český zkompilovaný: http://www.autobild.de/ar...estverbrauch-1129421.html

Škoda, že nemáme (jako Německo) vrchní soud, který by rozhodl, že na auto, co žere 10 a víc procent nad udávanou spotřebu, a prokáže to oprávněné kontrolní pracoviště (což je pravděpodobné, má-li v běžném provozu vůz spotřebu alespoň o 20% vyšší), je prodejce povinen zrušit kupní smlouvu a buď vrátit peníze nebo vyměnit auto. Návrh na vrácení části kupní ceny na žádost zákazníka neprošel, nelíbil se ekologům...

MilanT  
Milan
2014-10-08 21:54:49

No, mám syrový auto (najeto teprve 5700 km) a spotřebu mám o 7,7 % vyšší než udávanou výrobcem. A to jezdím svižně, dost času s naloženým vlekem, pořád něco na střeše....Ale auto jsem si nekupoval prvoplánovitě podle spotřeby (i když spotřebu sleduju stejně jako ojetí pneumatik). Spíš mě zajímal počet airbagů, poloměr otáčení, možnost tažení vleku, pohodlné ovládání vozidla...a to výrobce splnil do puntíku. Spotřeba paliva je jen nějaké číslo, které není etalonem. To by mě víc třeba zajímala brzdná dráha, která je třeba u kolejových vozidel rozhodující pro schválení technické prohlídky. Jasně, kolejová vozidla nemají volant a překážce se nelze vyhnout a tak je u nich zábrzdná vzdálenost rozhodující.

Takže neřeším fiktivní čísla o spotřebě paliva, o maximální rychlosti, o zrychlení z nuly na sto...ta čísla mi nic neříkají a když se potřebuju dostat bezpečně z A do B, tak řeším jiné věci.

Takže nejsem agresivní prase, který před sebou nesnese nikoho jedoucího maximální povolenou rychlostí a jezdí třista z místa a ani nejsem klobouk, co se kochá, aby jel za 3,7 litru na 100.

2014-10-08 22:32:34

milant:

To, když si někdo rozčiluje, že auto, co si koupil asi žere o deset procent víc než deklaroval výrobce a tím pádem by chtěl navrátít část kupní ceny nebo zrušit kupní smlouvu, mi přijde stejně chytré jako když budu žádat po výrobci mikrovlné trouby vrácení kupní ceny za troubu a náhradu za kočku, která chcípla, když jsem ji v té troubě sušil, protože mně před sušením kočky v mikrovlné troubě výrobce nevaroval v návodu k obsluze.

Vždyť jsem si třeba prvoplánovitě tu troubu kupoval na sušení kočky...

Hill  
Jaroslav
2014-10-09 06:08:57

plukovník: jak je vidět, dnes už je možné všechno. V Německu mě to nepřekvapuje, těch, kdo ještě nezapomněli šetřit a od výrobců požadují seriózní údaje o parametrech, je tam pořád ještě dost. A nikdo z nich hechce jezdit jen na válcích v dílně. Má to svou logiku.

2014-10-09 06:56:57

hill:

To je pravda. V Německu je opravdu dost těch, co rozhodně nezapomněli šetřit. Pozná se to hlavně podle trinkgeldu v hospodách.

2014-10-09 07:31:25

No, ja mam ten nazor, ze pokud vyrobce uvede spotrebu, na kterou se nemohu dostat, mel bych mit moznost od smlouvy odstoupit. CXoz mi vyrobce zamitne. Tak se obratim na soud a ten by mel rozhodnout, at mi zkusebni jezdec vyrobce predvede, jak je schopen te spotreby dosahnout v beznem provozu. Ne ze se bude lepit dva metry za nakladakem. a ne ze bude jezdit na temnpomat 60km/h po okruhu. Nekupuju si okruhovy zavodak, ale auto do provozu. Mam jeste VW - staryho Passata 3BG 96kW PD a rodine vozitko Touran tusim 77kW take PD. S obema se dostanu bez problemu pod udavanou spotrebu.

Vitari jsem ve finale prodal, pro mne to bylo velke zklamani a to diky servisu, vice napisu v jinem vlakne, sem to nepatri.

Zdravim a drzim palce vsem Vitararum.

Pavel

2014-10-09 07:49:13

Pokud "byrokracie" nařídí od zeleného stolu výrobcům automobilů maximální limit CO2 95g/km, přičemž tato hodnota je přímo úměrná spotřebě paliva a je v podstatě za hranou technických možností současného motoru, mají automobilky dvě možnosti. Buď čarovat s čísly, nebo to zabalit a vyrábět třeba jízdní kola.

Všichni kverulanti, kteří by se chtěli třeba soudit, mohou potom chodit pěšky, nebo si třeba vyskočit na kašpárka...

2014-10-09 08:52:18

Zdravim chlapi tak som už najazdil par kilometrov , par nadrží natankoval spotreba 8,5l je myslim slušna ,mesto + nejaky teren na rybach .


Odpovědět

1 ......... 2  3  4  5  6