Fórum - Téma


V mrazu nejde zapnout 4WD


Fórum Vitara / Escudo / Sidekick II V mrazu nejde zapnout 4WD

Informace o modelu: Suzuki Vitara / Escudo / Sidekick II


1  2

2015-02-06 17:21:08

Zdravim vas vsechn . Potreboval bych poradi . na voze Suzuki Grand Vitara 2.0 TD 4x4 . Potrebuji po mrazive noci zapnout 4WD a nejde , naskoci az po cca 20 az 40 min co se motor ohreje . nevim co s tim . v rozvodovce jsou nove naplne . . nefunguje to pouze kdyz mrzne . dekuji vsem za radu :)

2015-02-09 15:54:01

suzukigrandvitara1: Ahoj,

pokud máš vepředu v dutině nárazníku kompresor s hadicí do předního diferenciálu, můžeš v ní mít vodu, která v mrazech zamrzá a nepustí tlak vzduchu potřebný pro připojení 4x4 v předním diferenciálu. Zkontroluj a uvidíš. Voda tam nesmí být.

Mirekdoda

2015-02-10 13:13:17

Podivam se se a dam vedet , ale asi mate pravdu , je mozne ze u prevodovky je z tohoto systemu odkalovac ? je tam hadicka , a kdyz jsem sundal zatku vyteka voda ne mnoho ale je tam . Dekuji za radu

2015-02-10 15:12:43

suzukigrandvitara1: Ahoj,

nevím, jestli jsem tě pochopil správně, ale chápu to tak, že máš někde u převodovky hadičku se zátkou a předpokládáš, že je to odkalování ze systému přiřazování přední nápravy v předním diferenciálu. Tak nejspíš to tak není.

Přední i zadní diferenciál, stejně tak i sama převodovka jsou naplněny určitým množstvím oleje. Nad hladinou oleje je obyčejný vzduch. Za jízdy se olej i vzduch ohřívají a zvětšuje se jejich objem (u vzduchu víc). To by způsobovalo uvnítř přetlak, který by mohl deformovat hřídelová těsnění (gufera) a olej by unikal ven. Aby se tomu zabránilo, je vnirřní prostor diferenciálů a převodovky na jejich horním okraji propojen přes hadičku se zátkou s okolní atmosférou. Ta zátka v hadičce těsní jen omezeně, má drážky, aby přetlak mohl ven a naopak, až se po jízdě všechno ochladí, cucne si tudy trochu vzduchu zpět.

Já mám ty hadičky i se zátkou vyvedeny co nejvíce nahoru, abych při případném brodění nenabral vodu do oleje v diferenciálech a v převodovce.

Systém připojování přední nápravy pomocí tlaku vzduchu musí být naopak velmi dobře utěsněn. Tlak nesmí nikde unikat, jinak se zmírní přítlak na zubovou spojku a ta začne po zubech přeskakovat, což je doprovázeno slyšitelným cvakáním, nebo při větším úniku tlaku se přední náprava nepřipojí vůbec. Myslím, že to není tvůj případ. Ty máš ráno zamrzlou vodu v hadici mezi kompresorkem a předním diferenciálem a až to po 20 až 40 minutách jízdy, jak píšeš, povolí, začne připojování přední nápravy normálně fungovat.

2015-02-10 16:06:48

mirekdoda: prosim vas a kde je ten kompresor ? dekuji

2015-02-10 16:07:34

mirekdoda: jinak tak jak jste to napsal tak jsem to myslel .

2015-02-10 16:25:42

suzukigrandvitara1: Ahoj,

ten kompresor je standartně umístěn v "dutině" předního nárazníku, je tam trochu schovaný. Vede z něj hadička až do předního diferenciálu. V předním diferenciálu je, zjednodušeně řečeno, takový měch, který se tlakem vzduchu z kompresoru nafoukne a přitlačí k sobě zubovou spojku. Teprve potom dojde k přenosu krouťáku na kola přední nápravy. Teda, pokud nemáš namontované mechanické volnoběžky.

2015-02-10 16:36:38

mirekdoda: Dekuji moc za radu , Zitra to hodim do dilny a juknu na to . a dam vědět . Dekuji

Fulda  
Petr
2015-02-13 10:51:44

suzukigrandvitara1: zkus ještě jestli ten kompresorek spíná, měli jsme ho zatuhlej a za mrazu nechtěl chodit, popros někoho ať ti v kabině zapne 4x4 a měl by jsi u nárazníku slyšet tak na 3 - 5 vteřin zabzučení

2015-02-13 11:02:29

Vsem vam moc dekuji za rady , už to pracuje spravne , bylo to tou vodou v hadicce mezi kompresorkem a diferakem . Dekuji

2015-12-22 20:52:56

Omlouvám se za laický dotaz

Jak to je u těchto Vitar s připojením 4x4 ?

Auto si to samo připojit neumí ?

Musím to zapínat ručně ?

2015-12-22 21:06:18

petrat: Jak samo? Máš tam snad páku, ne? Tak tam ten předek lupni a uvidíš.

MilanT  
Milan
2015-12-22 21:20:48

marcel:

Petr má zřejmě na mysli automatické připojování předku GV II jako má SX4, Swift, S-Cross a nová Vitara připojování zadku při prokluzu předních kol.

2015-12-22 21:30:44

milant: zmátla mě ta fotka, GV co je na fotce rozhodně žádné automatické přiřazování 4x4 nemá.

2015-12-22 21:39:14

Jak píše MilanT , zajímalo mě jestli si to auto umí připojit samo (nějakým haldexem či podobným) a nebo jestli to musím připojit ručně - pákou

Zaujalo mě, že je hodně těchto vitar v inzerci

Takže normálně to je hnané na zadek

A 4x4 si musím připojit pákou

Dá se to udělat za jízdy ?

MilanT  
Milan
2015-12-22 21:51:40

petrat: Haldex u Suzuki nenajdeš a u GV ani žádnou viskospojku nebo elektromagnetickou spojku. Všechno tady už bylo popsáno, třeba tady - http://www.suzukiclub.cz/...d-vitara-r-v-do2005-26501

2015-12-22 22:18:36

petrat:

Za jízdy to jde, je lepší ubrat plyn, nervat to tam v tahu. A redukci řadit při stojícím voze !!

2015-12-23 15:48:25

petrat: Ahoj,

jen drobně upřesním připojování 4x4H za jízdy. Je to povoleno do rychlosti až 100 km/h, auto musí jet rovně, aby se přední kola točila stejně jako zadní. S tím hodně souvisí správné nahuštění pneumatik a jejich přibližně stejné opotřebení. Pak jde zařadit velmi lehce a přiřazuje se bez použití pedálu spojky. Ale jakmile nejsou dodrženy předchozí podmínky, je lepší zastavit a 4x4H připojovat v klidu na místě. (Ono to za jízdy jde taky, ale poněkud přes zuby a velmi ztuha a musí se přiřazovat svižně, aby ty zuby netrpěly dlouho). Odpojit 4x4H za jízdy lze také bez použití pedálu spojky.

Připojit a odpojit 4x4L, čili redukovanou, jen a jen když auto stojí a s použitím pedálu spojky při připojování i odpojování.

Závěrem: je to poctivá 4x4 do terénu. Všechny ty současné rádoby 4x4 jsou jen na vyproštění a krátké použití, jinak hrozí spálení třecí spojky, která slouží k připojení zadní nápravy (ať už je jakékoli konstrukce), viz příspěvky typu: Po použití režimu 4x4 mi v autě (kolem auta) něco smrdí. Ona nahrazuje mezinápravový diferenciál, takže musí jemně prokluzovat, ikdyž je v takzvaném režimu Lock. Jako kdyby jsi chtěl řádit hodinu na silnici s běžným autem a měl při tom mírně přišlápnutý pedál spojky, aby spojková lamela jemně prokluzovala.

2015-12-23 18:41:16

A jak tyto "hardwarové" 4x4 zvládají když je páka trvale 4x4 a jdeš s tím drtit někam do zatáček

(teď neřeším to že to auto je primárně 4x4 jen do OFFu)

Ale když si chceš zablnout s jistotou čtyřkolky třeba na mokré silnici

2015-12-23 18:49:14

petrat: Ahoj,

pak jedině Subaru. Eventuálně auto, které má klasický mezinápravový diferenciál. Grand Vitara, model do roku 2005, je bez mezinápravového diferenciálu a režim 4x4 na silnici, respektive na povrch, na kterém se pnutí v převodech a poloosách nedokáže uvolnit prokluzem některého z kol, nesmí.


Odpovědět

1  2