Fórum - Téma


Ventily


Fórum Swift New I Ventily

Informace o modelu: Suzuki Swift New I



2010-01-17 22:45:01

Chtěl bych se zeptat jaká má být vůle ventilů na Suzuki swift r.v. 2006 - motor 1.3 - 68 kW. Díky. M.P.

2010-01-18 07:59:16

sací 0,21-0,27 a výfuk 0,30-0,36 na teplém motoru

2010-01-18 13:13:43

OK. Díky. M.P.

2010-01-18 14:41:22

ventily jsem nechával kontrolovat po 60tis.km -výměna 4 výfuk podložek kus za 170kč bez DPH. Musel jsem s tím do autor.servisu,páč v tom,kam jezdím 20 roků neměli nějaký přípravek ani podložky na Suzuki. Nicméně i v autor. je objednávali,protože nedrží celou sadu skladem. Stálo mě to 2555 kaček. Docela se divili,že s tím tam jedu,protože praxe je prý taková,že se to (pokud ventily nekřápou),dělá kolem sto tis.km. Já chtěl mít klid a jistotu - když jsem kupoval "ježděnku".

2010-01-18 15:04:04

To se divím, já mám v manuálu napsáno kontrola po 20 000 Km a jestli se mění podložky a neseřizují se šroubkama, tak musím stejně do servisu M.P.

2010-01-18 15:14:14

jj -mám stejný motor = podložky,ale pokud nemáš problém,tak bych klidně do padesáti vydržel

2010-01-18 19:39:57

Tak že žádný ventily, jezdit a jezdit, vzhledem k tomu že manželka najezdí tak deset tisíc za rok, tak za pět let zajedu na ventily M.P.

2010-01-19 13:28:59

Ventilové vůle se podle mně mohou naježděnými km jenom zvětšovat, takže se stane prd, maximálně budou zvonit. Kdyby se zmenšovaly, tak by pak mohly nedovírat a tím se podpalovat, ale to myslím nehrozí. Tu kontrolu vůlí co předepisuje příručka bych raději zakázal dělat, neb servis by pak chtěl seřizovat a kasírovat.

2010-01-19 14:12:54

Dnes jsem se byl pro jistotu ještě informovat v servisu a skutečně první kontrola na šedesáti až sto tisicích takže M.P.

2010-01-19 14:33:26

Zajímalo by mně kolik stojí sada podložek k ventilum, jestli se teda dá taková věc vůbec sehnat. Pokud bych měl zaplatit v servisu 2 500,- za seřízení čtyř ventilů, tak by možná bylo efektivní si koupit celou sadu a udělat si to sám. S tím montážním přípravkem bych si už nějak poradil.

2010-01-19 15:00:11

zcela jistě by tě stála víc (můžu zjistit). Podložky jsou po 0,05 mm,pět na každou míru od-do,jak sací tak výfukové. Vzhledem k četnosti a nutnosti seřízení a výměny podložky je to podle mě nesmysl. A je taky potřeba dát vydělat i mechanikům v servisu. Škodárnu jsem si dělal sám,ale do tohodle bych nešel.

2010-01-19 15:06:10

v jednom rozměru stojí sada zhruba 5000kč,čili dohromady minimálně 10tis. Ty víš jaký rozměr máš v motoru ? Já znám jenom jaké mám mít vůle.Podložka se dávají dle obroušení vačky,čili může být i více základních rozměrů. Tedy; když to hodně přeženu -může být mezi dvěma podložkama rozdíl třeba milimetr. Pak už se dá pochopit,proč se objednávají podložky sólo.

2010-01-19 15:46:36

Tím spíš bych bral kdyby se to dalo koupit jednotlivě, nejdřív bych si změřil jaké jsou tam vůle a podle původních bych odvodil novou. U škodovky bylo seřízení sranda, ale rozvod OHV je mnohem složitější a nestabilní.

Dnešní rozvody OHC II jsou konstrukčně jednodužší a tím pádem by to mělo sedět hrozně dlouhou dobu bez seřízení.

Doufám že budu muset seřizovat nejdříve tak za 150 000.

Dotaz na Rose:

nevíš, jestli se ti ty vůle zmenšovaly, nebo zvětšovaly. Jestli ti to teda řekli v tom servíce, ale asi ne což?

2010-01-19 17:03:01

vůle mezi vačkou a podložkou se zvětšuje opotřebením.Pokud by se zmenšila,znamenalo by to,že se ti ventil zaklepal. V servise jsem se po opravě neptal - i proto,že jsem řešil pojistnou událost.

2010-01-21 18:52:09

Japoncí to mají zmáklí, ventilová vůle se kontroluje při 150000km poslechem, ale zase je to o běžné údržbě. Když tam budeš lejt minerál za 120Kč v Kaufláči, tak si ten motor ani nezasloužíš a kup si Peugeota ten klepe už z fabriky

2010-01-21 19:20:29

V manuálu je každých 30tis. Tak se z toho pos...Proč to tam píší ? Kšeft pro servis ?Já to dával pro jistotu a ze zvědavosti. Jestli ty podložky měnili - to je otázka.


Odpovědět