Fórum - Téma


Ventily za tepla / za studena


Fórum Technický koutek Ventily za tepla / za studena




2008-11-15 22:13:22

ako je mozne ze hodnota vole ventilov sa za studena uvadza v nizsich cislach ako za tepla? som myslel ze roztiaznostou materialov sa vola zmensuje ked sa motor zohreje. ved na to sa tam nechava

Hill  
Jaroslav
2008-11-16 00:25:19

A nenapadlo tě, že jsou tam vahadla, jejichž uložení se s teplem vzdaluje od základny a otevření ventilů se s rostoucí teplotou zmenší o dvojnásobek tohoto roztažení?

Zkrátka se toho v motoru teplem roztahuje víc a vliv některých dilatací se projeví právě opačně.

2008-11-16 16:39:30

preco potom za studena robia ventily vacsi randal ako ked je motor v prevadzkovej teplote?

Hill  
Jaroslav
2008-11-17 00:02:21

Protože mají menší vůli na vahadlech a tedy delší krok. O moc větší kravál by ale dělat neměly. Zkontroluj vůli znovu. A taky předstih.

2008-11-17 16:53:03

takze je mozne ze ked za studena ma motor problem nastartovat lebo uz podfukuju ventily potom ked sa zohreje sa to zlepsi lebo vola sa tiez zvacsi?? nieje to problem na swisti mal som to na motorke ked som ju ako tak nastartoval potom sa mi zdalo ze po zohriati uz mala tlaky

Hill  
Jaroslav
2008-11-17 17:34:10

Mícháš jabka s hruškama: pro tu motorku je taky předepsaná menší vůle za studena? Některé motory mají předepsanou jednu bez specifikace teploty, jiné mají za studena předepsanou vůli menší - údaje pro swifta ti u motorky nebudou k ničemu!

Máš ověřené, že studený motor má horší kompresní poměr, než ohřátý?

Špatný studený start může mít hromadu jiných příčin. Ventily na to obvykle vliv nemají.

A ještě něco: měla ta motorka vůbec ventily?

2008-11-17 20:45:00

..motorka ventily mala lebo som musel komplet vsetky sace vymenit nakolko boli zaklepane v hlave a ventily teda na kompresiu vplyv maju lebo ked ti nezavre nema co drzat tlak ale ked sa motor zohrial tak motorka startovala normalne za studena je horsi tlak na sto percent lebo ani piestne kruzky tak dobre netesnia nieje tam ziaden olej kym cerpadlo nerozhadze preto sa aj kopresia mera pri prevadzkovej teplote....taktiez je otazne ci sa pri niektorych motoroch vola za tepla len neuvadza alebo tam ziadna nieje .....ale to teraz nieje podstatne ja chcem len vediet ci sa na kazdom motore vola za tepla zvacsuje alebo nie myslim stvortakty s ventilmi teda vacsinu na cestach nie jawa pionyr.

Hill  
Jaroslav
2008-11-17 21:00:56

Na každém motoru je to jinak.

Záleží na konstrukci motoru, způsobu přenosu síly na dřík ventilu, použitých materiálech, typu vačkové hřídele a často i na roku výroby.

Musíš se řídit předpisem výrobce. Dost často se tyto údaje najdou u prodejců ventilů - mívají vůle uvedené v katalogu. Pokud se konkrétní sada ventilů používala v jednom motoru po delší dobu a v konstrukci došlo k nějakým změnám, můžou být pro různé roky výroby či od/do některého výrobního čísla motoru uvedené různě velké vůle. A taky i pro různé teploty motoru.

Věř těm číslům, výrobce to má vyzkoušené.

2008-11-17 21:20:53

o vyrobcovych udajoch nepochybujem len napr. raz som cital o nastavovani vole na skodovackom motore (favo,felicia) bolo to o nastavovani pri nejakych cca 80 teplota a tiez tam boli tie vole vacsie ako za studena , vyhoda mala byt ze pri takomto nastaveni je to presnejsie z hladiska toho ze su tam mensie odchylky ako pri nastavovani za studena kedze je uz material zohriaty.... samozrejme v skodovackej knizke sa o tom nedocitas a prajem ti precitat si forum o tom clanku fakt tusim jeden z 20 ludi napisal ze to je pravda ostatny aj mechanici pisali ze je to absolutna blbost


Odpovědět