Fórum - Téma


Vibrace


Fórum Ignis Vibrace

Manuály  |  Inzerce  |  Model Suzuki Ignis  |  Naše vozidla

Diskuze o vozidlu

2006 Ignis GL/AC 1.3

29 diskuzí

Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 300 ccm (79 cui).


1  2

2016-02-12 17:41:49

Zdravím, trefil jsem s ignisem (1,3 / r.v. 2006), který jsem krátce před tím koupil, nějakou mega díru předním kolem a poté začal celý silně vibrovat.

První zjištění bylo, že ALU kola mají vymezovací kroužky s větším vnitřním průměrem, než mají mít a zjištění číslo 2, že se viklá čep řízení.Oboje vyměněno a vibrace se posunuli z rychlosti 80km/h na rychlost 110km/h a výše. Nejsou nějak výrazné, ale příjemné to není (jsou cítit na volantu, plyn. pedálu a pod prdelí )Ještě se při přejetí velké nerovnosti ozývá silné tupé bouchutí. Auto bylo na zdviži i na zkoušce vůlí a nikdo nic podezřelého nenašel. Ještě mě napadá, zda se tou ránou nezničil tlumič. Mám ještě jednoho ignise a ten ty samé nerovnosti přejede potichu. Kola 2x vyvažovaná, dával jsem i kola z druhého auta a bylo to pořád stejné. Máte prosím někdo nějaký nápad? Mohl by špatný tlumič způsobovat vibrace?

Díky

 jaski
Martin Jaskevič
2016-02-12 17:49:59

příba: Geometrie, ohnuté rameno, nosníky (nevim jak to má Ignis), táhla řízení, bouchlý ráfek (zkusil bych dát prvně jiná kola, třeba zimní pokud je máš na jiném ráfku), zničená pneumatika (viz předchozí), atd atd. prostě komplet všechny věci na podvozku, které tou ránou mohly odejít, ohnout se, zničit se...

2016-02-12 17:56:47

příba: Ahoj,

ze všeho nejdřív vyměň středící kroužky se správným otvorem a možná i šrouby na ALU kola, protože otvory na šrouby v kolech už jsou vymleté. S tímhle problémem jsem taky bojoval, dokonce se povolovaly šrouby v kolech, dokud jsem nedal správné středící kroužky. Máme tam ALU kola s neorigo středovým otvorem.

2016-02-12 18:49:57

ahoj, možná to nebylo z mého popisu úplně jasné, ale ty středící kroužky jsem dal již správné, stejně tak jsem zkoušel prohodit i různé sady kol. Takže kola bych z toho asi vyloučil. Geometrii jsem taky udělal. Vše pomohlo k tomu, že auto poté začalo vibrovat až při té vyšší rychlosti (110). Vím, že to může způsobovat spoustu různých věcí, ale já mám pořád trochu podezření na ten tlumič. Jenže si nejsem jistý, zda by tlumič mohl způsobovat vibrace, jak jsem již psal.

2016-02-12 19:01:07

příba:

Když se podíváš na přední poloosy, jsou na nich taková kulatá jakoby závaží. Tak jestli se tím nárazem do díry to jedno nějak nepohnulo. Ale nevím, jak to rozpoznat.

2016-02-12 19:17:30

příba:

Co to znamená, že jsi geometrii udělal ?

Nechal sis změřit rozbíhavost i odklon na nějaké mašině, nebo jsi to dělal jenom sám klackem ?

2016-02-12 19:22:37

plukovník: 3D geometrie v servisu.

2016-02-12 19:39:42

příba:

Záleží na tom, co to bylo za tu mega díru a jakou jsi jel rychlostí.

Pokud se jednalo o kanál, ze kterého někdo ukradl mříž, tak může být bouchlý nejen tlumič, ale i těhlice.

2016-02-12 20:16:38

plukovník: ani jsem jí neviděl, byla na obzoru na silnici, kde jsem nikdy nejel. Ale rána to byla pořádná.

A jel jsem možná tak 80-90.

Zatím díky za tipy všem.

2016-02-13 05:31:03

Mě to taky bouchalo a byly to tlumiče nebo spíše horní uložení. Je to jedno ze slabých míst Ignise. Mi to loni vyměnili komplet s tlumiči za 4 tis., ale origo tak 10 tis. Po výměně úplně jiná jízda. Vibrace to možná taky způsobuje, ale nemusí.

2017-04-10 20:56:16

Poradte s vybraciami... .. Dobrý den, mam ignis 2006 1.3vvt 4x4 a po jeho kúpe som zistil ze nefunguje zadný nahon, dal som to opravit a menili satelitný kôš v diferaku, zadný náhon začal fungovat perfektne ale auto mi začalo pod cca 2800 otačok strašne triast, ako keby som ho podtačal, pri hociakej rýchlosti, teraz na leto som kardan zhodil a auto ide už od nizkých otačok (1200-1500 otacok podla prevod. stupna) bez trasenia, mechanik mi povedal že to je na štvorkolkách normalne, mne sa to ale nezda aby som auto točil furt na 3000 otačok....mali ste s tým skusenosti ?? kardan sme pozerali a nebol poškodený ani skrivený ani ložisko nebolo zlee..

MilanT  
Milan
2017-04-10 22:10:18

leito622:

"Vybraciami" je v češtině "vibracemi"? Omlouvám se, ale neumím slovensky.

2017-04-10 23:06:24

milant: To si mu veľmi pomohol.

2017-04-11 07:06:24

leito622:

  • to třesení se projevuje při zátahu, při udržování konstantní rychlosti, při brždění motorem, nebo při jízdě s vyřazeným rychlostním stupněm?
  • zůstaly v zadním diferenciálu převody se správným počtem zubů?
  • u čtyřkolek není normální takovéto třesení.
  • po vymontování kardanu to přestalo, jen si nejsem jistý, co na to říká ta spojka u zadní nápravy, jestli jí to nevadí, když na jejím vstupním hřídeli nejsou žádné otáčky za jízdy.

MilanT  
Milan
2017-04-11 07:08:43

cici:

Tvůj příspěvek konstruktivními radami taky neoplývá.

A já tady nejsem od toho, abych někomu radil. Jen jsem chtěl vědět, co jsou to "vybraciami", abych to mohl případně s něčím již existujícím sloučit nebo zamknout nebo smazat. Prostě každodenní práce moderátora.

Máš snad něco proti tomu? Pokud ano, můžeš napsat stížnost Webmasterovi tohoto fóra.

2017-04-11 07:11:45

mirekdoda:

spíše je divné, že nikdo ze "zkušených" mechaniků nezvažoval možnost, že by ta viskózní spojka mohla být zapečená.

To u čtyřkolek také není normální...

2017-04-11 07:16:18

plukovník:

no ano, to by mohlo být ono.

leito622:

dělá to při jízdě v přímém směru, nebo při zatáčení? Máš všechny pneu stejných rozměrů?

2017-04-11 07:35:05

milant: ano vibracemi, v poriadku

MilanT  
Milan
2017-04-11 07:38:17

leito622:

V tom případě není nutné zakládat další stejné téma. Sloučeno.

2017-04-11 07:38:37

trasenie sa prejavuje pri

1 prevodovy stupen pod 2000 otačok cca

2 prev. stup. pod 2400 otacok cca

3 prevodový stupen pod 2600 otacok cca

4 prevodový stupen pod 2800 otacok cca

5 prevodový stupen pod 2900 otacok cca

zostali vsetky zuby

a všetky gumy mam ten isty rozmer, a nove

a nezavisí to od zrychlenia ani na zatačaní, skratka aj ked idem kludne rovno


Odpovědět

1  2