Fórum - Téma


Vibrace volantu


Fórum Jimny / Samurai III Vibrace volantu

Informace o modelu: Suzuki Jimny / Samurai III JB23 / JB33 / JB43 / JB53


1 ......... 13  14  15  16  17 ......... 21

2015-05-31 20:14:42

Jasné že mykalo aj volant, keď sa auto hádže zboku na bok, tak nie že vibruje volant, ale s ním myká z boku do boku, to už nebola vibrácia nejaké trasenie, to sa nedalo udržať. Volant mi vibruje na inom aute pri vyššej rýchlosti, trasie sa, chveje, vibruje, ale auto ide ešte rovno, ale na tom Jimníku som myslel, že vyletím z cesty. PROSTE SA S TÝM NEDALO ísť VIAC NEž 60 Km/hod. A na vine boli prehustené zimné pneu. Mali cca 1,8 atm. Dal som cca 1,6 a auto išlo pekne. To je všetko.

2015-05-31 20:23:14

Ten kdo napsal vibrace volantu na začátku popisoval to co si myslel že se mu děje.

Ano vibrace se přenáší do řízení protože se jedná o rozkmitání kol nikoliv ve svislé ale v rejdové ose. Je to způsobeno přehuštěním pneumatik, kdy pneumatika již nezvládne pojmout nerovnosti vozovky. Při správném nahuštění je pneumatika dostatečně poddajná a nerovnosti na vozovce pojme a nepřenese je do řízení. Čím větší vůle jsou tím většímu rozkmitu dochází a to až do stádia kdy je vozidlo zcela neřiditelné schopné svévolně vyskákat mimo vozovku.

Že pneumatika zvládá pojmou nerovnosti se přesvědčí každý, kdo si na osobáka místo velkého profilu dá nízkoprofilovou gumu, většina lidí je velmi překvapená jak je auto najednou tvrdé a že je cítit kdejaký kamínek na silnici.

Použití protektorů které jsou většinou tvrdé a tvrdší jak Céčková guma, neb Céčkové gumy tedy gumy s větší možnou zátěží, je třeba zkoušet jaký tlak je nejvhodnější protože i při správném nahuštění dle předepsaných hodnot bude tuhost pneumatiky větší a tudíž může a bude docházet k rozkmitání. Ale to píši vlastně zcela zbytečně, protože na to stačí selský rozum jen je potřeba nějaký mít.

Použití tlumiče řízení je nesmyslné, sice se omezí vibrace do volantu, ale rozkmitání kol nemá s tlumičem řízení nic společného. Kola se tedy budou i nadále rozkmitávat, což na volantu s tlumičem řízení může zcela vymizet, ale efekt na vypochodování auta ze silnice se tím neodtsraní. Tlumič řízení je tedy jen obcházení závady místo jejího odstranění, tedy "oprava" kterou udělá jen hloupej mechanik.

2015-05-31 20:32:20

jomarko: ano máš naprostou pravdu i rozdíl 0,2Atm to umí udělat problém je že na autě jsou vůle v nápravě které se projeví přehuštěním pneumatik. Ty vůle můžou být zcela mimální až neznatelné, ale právě přehuštěná guma je zásadní na to zda a jak se projeví.

Nicméně si musíš zvyknout, tady je banda super chytráčků co sežrali Šalamounovo hovno a kazdej co tvrdí něco jiného a neleze jim do prdele je pro ně blb, jmenovat nebudu oni na sebe ukazujou na každé stránce sami.

MilanT  
Milan
2015-05-31 20:40:06

doctor: Díky za reakci.

Vliv tlaku pneu na jejich kmitání ve svislé ose chápu. Ale nějak nemůžu uvěřit tomu, že rozdíl tlaku 0,1 baru má vliv na kmitání kola v rejdové ose.

Pokud mám v pořádku vyvážení kol, geometrii, nemám vyboulenou gumu, bouchnutej ráfek, nemám vůli v čepech, funkční tlumiče pérování... tak podle mě je vliv rozdílu tlaku 0,1 baru nulový. To bych musel během jízdy chladit pneu, aby mi ten tlak nestoupl. Ale jsem jen uživatel auta a navíc Jimnyho jsem viděl z rychlíku.

2015-05-31 21:09:13

milant: no výrobce si nejspíš velmi dobře spočítal kam se tlak ohřátím dostane z 1.6 atm.

Bohužel Jimny je v tomhle výjimka, má jistou konstrukční vadu, ne že by to byla vada již z výroby ale projevuje se až u starších aut a je jedno zda maj vůůle či nikoliv.

Beru to čistě z praxe, většina kmitajících aut měla vůle, přehuštěné pneu nebo protektory příladně Céčka.

Ale měl jsem tu i Jimny bez jediné vůle po kompletní renovaci nápravy a stejně se i s tlakem na předku 1.6 rozkmital.

Nakonec na geometrii jsem zjistili nadměrný záklon vlivem unavených per a unavených vymačkaných silentbloků ramen ovšem neměly ty sikentbloky patrnou vůli. Pravda je že záklon je pro vracení kola do přímého směru v kombinaci s odklonem a tudíž by naopak měl vibrace potlačit, ale nadměrný záklon naopak může dělat i tyto problémy. Po výměně silentbloků a pér, a dosažení předepsaného záklonu pronlémy ustaly.

2015-06-01 11:14:13

doctor: Naprostý sohlas - já v létě foukám o desetinku míň a pokud se pneumatika na rozpálené silnici více prohřeje, tak je to stále v normě a jízda je v pohodě. Akorát se to špatně vysvětluje na STK - většina techniků si zastává stanovisko, že podhuštěná pneumatika z hlediska bezpečnosti provozu je nebezpečná.

2015-06-01 11:58:26

certik: tak na STK mi ještě tlak v gumách nekontrolovali, ale kdyby ano rovnou mně zastřelej. Na protektorech od Vraníka mívám 1-1,2atm, ale to především proto že na silnici se zdržuju omezeně a nebaví mně to neustále foukat a upouštět.

MilanT  
Milan
2015-06-01 12:15:30

certik: A pokud ti na STK měří tlak (což se mi taky za víc jak 30 let nestalo), tak proč to před branou STK nenafoukáš na tlak podle výrobce? Jak často jezdíš na STK?

Až ti zase příště budou měřit tlak v pneu nebo hustoru elektrolytu v baterce nebo tělesnou teplotu (jestli jsi způsobilý řídit), tak se jich zeptej na kód závady - http://www.stk-myto.info/...trolni_ukony_01052012.pdf

Protože to je ze sféry mýtů a technik STK nebude dělat nic navíc. Je to od přírody líný tvor jako ostatní.

2015-06-01 12:27:51

Nevím, jestli je to běžný úkon nebo "nadstandart", ale u nás tlak měří pravidelně. Dokonce i u vozíku.

MilanT  
Milan
2015-06-01 12:32:39

certik:

Tak to mám průser. Výrobce mého vleku Agados mi nestanovil tlak v pneu a ani to nemám v TP. To jsem zvědav, čeho se ten technik chytí.

2015-06-01 12:43:04

milant: Ten mám i já - hustím ho dle svého uvážení na 2.0 a zatím to vždy prošlo.

MilanT  
Milan
2015-06-01 13:19:09

certik: Jsme dost OT, ale co už...

Tak to foukáš docela málo. Buď máš velký kola nebo vozíš lehký věci. Já mám malý kola 5,00x10 a foukám 3 bary. Kdybych měl tvoje 2 bary a naložil kubík mokrýho dřeva, tak mám z kol slušný placky. Ale je fakt, že když ho táhnu prázdný, tak skáče na každém kamínku. Tady jsem našel nějaké maximální tlaky u vleků - http://www.inpro-caslav.c...bsluhu-a-zarucni-list.pdf

2015-06-01 17:33:56

milant: Podle tabulky mám max. hustit 2.3 Protože jezdím většinou s poloprázdným vozíkem, moje empirická zkušenost je nahustit 2.0, přičemž 1.8 se mi zdá málo - pro eventuální náklad a 2.2 zase už moc - hlavně pro jízdu s prázdným vozíkem.

Jimny s prázdným kufrem je lépe hustit taky o "trochu" méně - aby neskákal "jako koza".

2015-06-01 17:39:28

Když nad tím přemýšlím tak kontrola tlaku v pneumatikich na STK by měla být povinnost technika, už jen proto že rozdílný tlak může resp. má podíl na rozdílu brzdného účinku a též by se měl kontrolovat souběh kol který je nutné kontrolovat jen s správně nahuštěnými koly

2015-06-01 19:26:01

A pak si budes brat tri dny volna, jen abys protahl auto technickou. Ty brzdy jsem nepochopil. Navic pises z cesky IP adresy Mexicane :-D

2015-06-01 20:15:21

kato1973: jojo sem doma, jsou tu levnější doktoři.

Co jsi nepochopil na brzdách, rozdílný tlak v pneu má podíl na souměrném brzdném účinku a souměrnost a účinost brzd na STK měřej

2015-06-01 20:30:56

doctor: Toz doma jsem taky, tady v Sao Paulo, spis me slo o to, ze jsem jednu skutecnost rict zapomel a o to, ze u Jimika se nesmi dotahovat kola pneumatickou pistoli

2015-06-01 21:01:33

kato1973: to se nesmí nikde, ale všude to tak dělaj kokoti

2015-06-01 21:09:08

Me jen napadlo ze je to podstata problemu

MilanT  
Milan
2015-06-01 21:31:06

kato1973: Dovolím si vstoupit do vaší odborné debaty. Rozumím tomu tak, že řehtačkou dotáhnou kola na krev, zkřiví se disk a rozhodí se vyváženost kola? A pak začne kmitat volant tlak netlak?


Odpovědět

1 ......... 13  14  15  16  17 ......... 21