Fórum - Téma


Vibrace volantu


Fórum Jimny / Samurai III Vibrace volantu

Informace o modelu: Suzuki Jimny / Samurai III JB23 / JB33 / JB43 / JB53


1 ......... 17  18  19  20  21

2015-12-31 17:27:48

Tak ted jsem te asi nepochopil..... Ty nemyslis ten bronz, co ma takove ty drazky a je v tehlici nalisovany na lozisku? Porad se mam co ucit, nepopiram

2015-12-31 17:40:52

jopeeeno: prozměnu nechápu já tebe

ze strany kloubu je v těhlici bronzové ložisko, má dvě kluzné plochy jak pro radiální tak axiální zatížení a zároveň řeší axiální vůli poloosy v těhlici kterou na opačné straně zajišťejš ségrovkou....a axiální vůle poloosy v těhlici by neměla být větší jak 0,3mm

ložisko je kryté simerinkem kvůli podtlakovému ovládání, tudíž se do něj žádnej tuk nedostane jinak než úplným rozebráním a ručním namazáním grafitovou vazelínou

2015-12-31 17:50:19

Uz Ti rozumim. Diky za vysvetleni

2016-01-09 18:55:42

jomarko: Može mi niekto poradiť, ako mám kúpiť klinový remeň drážkový čo poháňa vrtulu chladenia a alterátor, všade píšu iba i remeni na klimatizáciu

ozubený klínový řemen 8640400788

vlastnosti:

EPDM

poznámka:

kompresor klimatizace | pro vozidla bez servořízení (.

Ale ja potrebujem na vrttulu a chladič - aké má označenie, našiel som niečo že 9,5x835 ?

MilanT  
Milan
2016-01-09 19:09:44

jomarko: Myslíš, že výměna klíňáku vrtule chladiče odstraní vibrace volantu?

2016-01-09 19:17:15

milant: no to si nemyslím, ale poradiť môžeš

MilanT  
Milan
2016-01-09 20:05:22

jomarko: A vím já jakej tam máš motor? Třeba tady - http://autodily.mjauto.cz...dky/BOSCH-1987947808.html

Nebo tady pro verzi bez klimatizace - http://www.autodily-pema....a?tecDocProductId=1350859

Nebo si vyber tady - http://www.autodily-pema....novy-zebrovany-remen-sada

Nebo tady - http://mlparts.cz/autodil...ada?tecDocProductId=40800

Nebo tady je taky pro auta bez klimatice - http://www.autokseft.cz/N...kove-remeny-100299_100305

Jestli jsem blbě pochopil tvojí otázku, tak se omlouvám. Připadalo mi to totiž triviálně jednoduchý to najít.

Všem ostatním se omlouvám za OT.

2016-01-09 22:03:18

milant: Ďakujem

2016-01-12 19:48:39

Jedna zkušenost k vibracím, nedávno jsem dělal Jimnyho obutého na Barumky, vše byloo poctivě zrenovované nikde žádná vůle, péra vpohodě, tlumiče vpohodě a stejně měl tendence vibrovat.

Nedalo mi to a upustil jsem gumy na 1.4 a vibrace zmizely, začal jsem tedy pátrat a zjistil že někteří výrobci automaticky od určitého rozměru přidávají plátno či plátna stejně jako u Céčkovejch gum čímž je guma výrazně tužší, případně mění směs pro větší kola. Barum je jeden z oněch výrobců co to tak dělá. Zkusil jsem tedy na tohoto Jimíska obout kola z jiného kde byly tuším Semperity a i když jsem je úmyslně nafoukal na 1.8 ani necukl.

2016-01-12 22:36:43

doctor: ja som sa už nechcel vracať k tejto téme, ale ešte raz napíšem.

Je zrejmé, že vibráciu prednej nápravy a volantu môžu zapríčiniť rôzne faktory od nevyváženého kolesa až po nejaké vôle v riadení, v náprave, atď. Ale ak je auto v poriadku, určité druhy pneumatík hlavne zimné pri prehustení jednoducho rozkmitajú volant ako volakedy to robilo tzv. prevážené koleso - ak na koleso bolo treba na vyváženie viacej závaží, lebo bolo trochu krivé alebo nejaká vadná pneumatika, tak pri 80 km rýchlosti to kmitalo na MB, na Octávíách (Spartakoch), 1203 atď. Toto robí teda nejaký typ prehustenej pneu na Jimnym !

2016-01-12 23:04:06

jomarko: v případě který popisuji já, to dělaly normální zimní pneumatiky Barum předpisově nafoukané a teprve snížením tlaku to přestaly dělat.

Tedy si dovolím tvrdit že Barumky v tomto rozměru mají tvrdší plášť nežli pneumatiky jiných výrobců

2016-01-12 23:33:08

doctor: presne tak, zimné

2016-01-12 23:36:42

jomarko: jo ale nebyla přehuštěná, měla předepsaný tlak

Ira
Víťa
2016-01-13 13:32:11

doctor: mám obutý Matador Izzarda, ale před tím Bridgestone, nafoukaný podle tabulky, někdy si to kolem 80 km/h kmitne ale většinou ne, sleduju to celou dobu co ho mám, od r. 2004, tak už to ani neřeším

2016-01-21 13:02:16

jopeeeno: tady sem to nafotil pro ostatní,

zásadní problém vzniká v okamžiku kdy volnoběžky nevypínají, ložisko má stálou náplň která se nedá bez rozebrání doplnit a pokud se poloosy točí trvale, končí to i tak že se ložisko napeče na poloosu a vytrhne z osy ve které se pak protáčí. Když k tomuhle dojde nelze ani dát nové ložisko protože osa je vydřená na větší průměr a musí se nechat vyrábět na míru, bývá chycená i poloosa. Zrovna tu jednoho nešťastníka s touhle závadou mám.

U Samíků i Vitar je to stejné, jen u Vitary tam jde větší bordel při vadném simerinku který je ze strany kloubu. U Vitary tohle vadné ložisko umí natolik rozvibrovat poloosu že klade takový odpor, kdy ani na dvojku nemá motor sílu to přetlačit. Musí se zastavit a znova rozjet. A vydává to naprosto neskutečný zvuky když se to rozvibruje.

Samík má ale výhodu že ložisko není kryté simerinkem a pokud jsou koule dostatečeně namazaná dostane se k ložisku i vazelína.

2016-01-26 21:17:26

doctor: tak tohle je teda masakr. Je škoda, že u Suzuki za tolik let zkušenosti s pohonem 4x4, nevymysleli externí způsob, jak tohle domazat, nebo jak zamezit stálému zapnutí volnoběžky, víš co myslím. Každopádně jak koukám, máš práce pořád dost... Jinak, díky za vysvětlení, tohle jsem ale naštěstí ještě řešit nemusel

2016-01-27 10:59:31

jopeeeno: tak nemyslím že by byl důvod mít možnost to domazávat, výrobce předpokládá že se nebude zanedbávat pravidelná údržba při které podobné problémy nevzniknou. Navíc to ložisko otáčení poloos snáší dobře, protože jsou i modely s trvalým připojením poloos. Bohužel ale to ložisko už nesnese dvojnásobnou rychlost otáčení, která vznikne za podmínek jež jsem popsal výše.

Ira
Víťa
2016-01-27 19:07:08

doctor: doctor: většina lidí tady má Jimma z druhý ruky, já jsem mezi nima a nikdo nemá uživatelskej manuál v češtině. Za ty léta se tu spoustu lidí pídilo a nedopídilo se, jak maj ty lidi vědět co obnáší údržba? Když jsem prolejzal vlákno Informace o Jimnym, je tam spoustu rad, ale žádnej konkrétní návod ve stylu tohle se dělá tak a tak... Mazání koulí jsem si musel vygoglit, Tys tam jen tenkrát dal, že je potřeba vytáhnout spodní čep kvůlivá vodě, za což Ti patří dík...

Takže pro ty, který ještě neví jak mazat koule...https://youtu.be/gFVzlRQ3qI8

2016-01-27 21:32:42

ira: no vidíš, a já už to psal tolikrát co všecko se má dělat a na tolika místech...dokonce i někde tady

Ira
Víťa
2016-01-28 07:36:51

doctor: ony se nám ty témata nějak rozlítaly, Informace o Jimnym, Nefachčí podtlak nebo Vibrace volantu, to s tím mazáním koulí asi patří do jinýho vlákna, lidičky budou muset dost hledat, ale při tom hledání můžou přijít na spoustu užitečnejch věcí


Odpovědět

1 ......... 17  18  19  20  21