Fórum - Téma


Vibrace volantu


Fórum Jimny / Samurai III Vibrace volantu

Informace o modelu: Suzuki Jimny / Samurai III JB23 / JB33 / JB43 / JB53


1 ......... 2  3  4  5  6 ......... 21

2010-12-02 18:33:58

140 jsem jel s Jimnym snad jednou v životě

2010-12-16 18:44:17

dnes jsem viděl nějakého blázna na videu (youtube), jak jede s Jimnym 170 Když jsem s tím fičel 150, pokoušela se o mě smrt

2011-01-09 23:02:58

Ahoj. Na Jimnym střídám dvě sady kol. Letní a zimní gumy, obě sady perfektně vyvážený. Auto je málo jetý, takže přední osa je ok, nic není vymlácený, a kmitá mi to taky. Sice jsem si na to už zvykl, ale dělat by to rozhodně nemělo. Nechápu proč tam nedávají tlumič řízení, když je na to Jimny tak háklivý. Nezkoušel si ho tam někdo dodělat?? Popř. z jaký káry by tam nejlíp pasoval, jestli to není tajný.

2011-01-10 13:49:43

V Suzuki v ČB mi řekli, že se tam montuje tlumič řízení ze Samuraie, ale nevím jestli to tak fakt je.Taky o něm přemýšlím.

2011-01-11 21:12:39

tlumič řízení tam je, jde o tu jakoby housenku před převodkou řízení v motorovém prostoru...podle mě to bude náchylné na vůle k vůli velkých (205-ek) kol, a proto ty vůle jak v čepech, tak v dalších dílech řízení... nicméně je to neduh těchto vozidel, jak jsem se dočetl na netu v jiném foru.. tedy tohle a značná koroze neošetřovaných vozů

2011-01-11 23:41:54

Hmm, tak toho tlumiče jsem si nevšimnul, hned zítra to prozkoumám.

2011-01-13 00:13:08

Tak jsem na to jen letmo mrknul, ale nic co by vypadalo jako tlumič jsem tam neviděl. Tak až budu na kanále, zkusím to ještě jednou Jo, neví někdo kde by se dal stáhnout katalog náhradních dílů?

2011-01-13 11:25:57

Z volantové tyče - směr od kabiny dále k převodce řízení, což vidíš přímo z motoru, Ti vede taková housenková tyčka, to je ten tlumič.... Víš co mne ale zaráží víc? Když na každé jiné auto nasazuješ disk, ten se Ti opře středovou dírou o náboj, tady to tak není, protože středová krytka má nepravidelný tvar ...možná příčina vibrací, pokud je už vybité řízení, že je kolo stažené jen pěti šrouby a středem se tedy o nic neopírá... možná tam dochází k mírné, ale opravdu jen mírné vůli, což může způsobovat onu vibraci, nemyslíš? Jen logicky soudím, předpokládám....

2011-01-13 23:02:24

Těžko říct čím by to mohlo být, ale je to divný že zrovna u Japonce... Lahůdka je, když se na ráfy nalepí bláto nebo přimrzlej sníh. To to pak teprve vibruje.

Ira
Víťa
2011-01-13 23:09:29

To je pravda,bláto a sníh je sakra znát. Možná Vám přijdu jako hloupej,ale mě Jimmík připadá dokonalej,je to 100%OFF Road,takže na silnici nikdy nebude dokonalej,bude i kmitat,s tím si ho člověk pořizuje.

2011-01-14 19:28:21

Todle by mě taky zajímalo, my vždy převážíme kola, popř to občas dělaj brzdový kotouče, ale u některých aut se to uplně eliminovat nedá...většinou to dělaá od 60ti do 90ti..

2011-01-15 20:06:03

to chvění volantu je blbej neduh u aut,někde jsem četl,že Jimny vibruje kvůli tomu,že má rám a je lehkej,mě zas přestal swift vibrovat hned po tom,co jsem vyměnil tlumiče,od té doby je to paráda,holt ty lehký autíčka jsou na to děsně náchylný

2011-01-16 10:47:51

mě se to kmitání už ztratilo (popisoval jsem to v této sekci, co jsem musel vyměnit), nicméně velmi ale fakt jen velmi jemné chvění se mi občas dostaví jednou za čas..... Tlumiče mám podle testu taky oki...přišel jsem na to, že stačí za jízdy pár krát po sobě razantněji sešlápnout brzdový pedál a to jemné chvění je pryč... Zvláštní lék (navíc když mám kotouče O.K), ale funguje to. Jestli to fakt není tím, že se disky ve středu - náboji fakt nemají o co opřít a tím se to jakoby usadí. Když se podíváte na obyč plecháče nebo litá kola u jiných aut, vždy se disk opírá středovou dírou o náboj (elektrony navíc mají pro daný typ auta silonový nebo hliníkový kroužek ve středové díře). Ale když se na kola nalepí sníh, to jsou fakt kopance do volantu, souhlas Metlička v autě for ever

2011-01-20 19:21:19

Kola jsou přišroubovaný konickýma matkama, ty se přece nemůžou pohnout ani o milimetr. Jinak ten tlumič řízení se montuje na řídící tyč a s tím, co je ta housenka nemá společnýho vůbec nic. Vypadá to zhruba takhle :

http://www.4x4nazory.cz/p...c78e43952d7d781ef451539db

2011-01-20 20:22:02

Pokud je někdo nedotáhne jako čuně, specielně u plech. disků je pak kónus matek k ničemu a kola můžou být 100x převážena, matky středit nic nebudou , protože ten disk po razantním dotažení ten kónus už nemá

2011-01-20 21:31:39

Ty středící kroužky dělaj fakt hodně,ale já si na swifta koupil použité alu disky a ten člověk mi k nim přidal i celkem zajímavé matky,pozor jsou to matky,ne šrouby,ty hladké dříky krásně zajedou do díry v kole a to kolo se všema čtyřma matkama krásně vycentruje,i když je středová díra o něco větší,tak nejsou znát žádné vibrace.Ty matky jsou zajímavý

2011-01-21 14:33:49

scpioo: je to tak pojmenováno v MCF, proto jsem z toho vycházel, navíc se ten díl tak jmenuje oficiálně.... Každopádně by mě fakt zajímalo jak se to dá namontovat na Jimnyho, bál bych se experimentoval s něčím, co mi v budoucnu zapřičíní nejakou blokaci spojovací tyče, víš co tím myslím.... navíc, naše spojovačka je kulatá, musel bys do ní navrtat nebo na ni navařit oka pro uchycení toho tlumiče vibrací a z opačné strany zajisti taky úchyt... Na tom Wranglerovi to vypadá vcelku vkusně, Jimajz je trošku jinak koncipovaný. Budeby

to partyzánština...

Jinak mi fakt nikdo nevymluví, že konické matky bez opření disku o náboj, kolo usadí na "fest", podle mě to fakt chodí v tom.... ty tuning matky jsou zajímavé:P

2011-01-26 15:26:55

VŠEM ZA NÁZORY. UŽ JSEM BYLA ÚPKNĚ NEŠTASTNÁ, NEBOT JIMA MÁM BOURANĚSPRAVENÉHO, Z FRANCIE.. A NADÁVALA JSEM SI ,ŽE UŽ NIKDY BOURAČKU. JAKÁ ÚLEVA BURANÍM TO KMITÁNI NENÍ ! U 70/80 MI TŘÁSLO CELÁ KASTLE OBZVL. PŘI JÍZDĚ Z KOPCE NEŽ PŘEJELO 80SÁTKU. 5X JSEM TO PRO JISTOTU DALA DO JINÝCH SPEC.SERVISŮ ,,KAŽDÝ" NĚCO !! NAŠEL !! (K S MÍCHU JAK U NÁS FUNGUJOU VYVAŽOVNY KOL :!!) DANÉ NOVÉ LOŽISKA , PNEU, NO TROCHU SE TO ZMÍRNILO. DÁM NA VAŠE RADY A AŽ MĚ JIMIČEK ZAS NASSSS..E, TAK TO USKUTEČNÍM ALE MÁM I JINÝ PROBLÉM : V ZIMĚ MI NAMRZNOU BRZY A KDYŽ MÁM JET ZA DVA DNY A BRZDIT OZVE SE DĚSNÝ SKŘÍPOT, POD PEDÁLEM TO SKÁČE JAKO U ZAVZDUŠNĚNÍ ALE KDYŽ JE PÁRKRÁT PO SOBĚ BRZDAMA OŠKRÁBU JBRZDÍ ZAS V KLIDU . UŽ MÁM BRZDY VYMĚNĚNÉ , NEBOT MI ZAČAL VOLANT LÍTAT V ZATÁČKACH PŘI PPŘIBŽDOVÁNÍ UŽ I U 40, TÍM SE 40 cítka SPRAVILA. DĚKUJI MOC ZA ODPOVĚDI A VŠEM KLADNÝM LIDIČKÁM ŠT´ASTNIOU CESTU-PAVLA

2011-03-27 22:18:20

Dobrý den.

Mám ůplně stejný problem.Vybrace se projevily docela fest při 70 km/h,při vyšší zmizely.Následovalo vyvážení,geometrie-žádná změna(technik dokonce upozornil na vybrace).Přehození zadních kol na předek-vybrace se zmírnily a posunuly na 80km/h.

Na radu kamaráda následovalo dokonalé očištění dosedacích částí ráfku i bubnu u kola na které jsem měl podezření.Vybrace se objevují pouze někdy a jsou mírné.Takže bud tam byl bordel a to rozvažovalo kolo nebo skutečně jsem se při dotahování kola trefil stím vystředěním.Budu nadále experimentovat(druhé kolo), to auto si to zaslouží.

2011-04-04 10:58:39

Na Jiminách to řeším dnes a denně, zatím jsem to vždy vyřešil až na jednu potvoru, která si prostě nechce dát říct, ale je fakt že tahle měla ohnutou nápravu, a je tedy možné že je uhnutej i rám, ale měření to nepotvrdilo.

Nicméně mně můžete kdykoliv navštívit, zjistím čím to je, a zda si to necháte u mně opravit je jen na vás.


Odpovědět

1 ......... 2  3  4  5  6 ......... 21