Fórum - Téma


Vibrace volantu


Fórum Jimny / Samurai III Vibrace volantu

Informace o modelu: Suzuki Jimny / Samurai III JB23 / JB33 / JB43 / JB53


1 ......... 7  8  9  10  11 ......... 21

2012-12-16 17:08:08

Díky moc za odpověd,zkusím,snad pomůže.

Ira
Víťa
2012-12-17 11:35:45

Doctor má naprostou pravdu,tohle Jimmy prostě dělá většině lidí, stačí si přečíst tohle vlákno od začátku,neni to žádnej závažne problém. Já osobně, po různejch marnejch snahách ho to odnaučit, už to neřešim. Ať si kmitne, když chce, stejně to udělá jen při určitý rychlosti a jinak dá pokoj.

2012-12-17 21:24:43

zdravím....Nevíte tu někdo OEM (originální čísla) dílů nebo čísla náhrad, pod kterými se dají sehnat díly, které jsou zapotřebí při repasi té přední nápravy? Myslím ty těsnění na koule, rejdové čepy, simerinky, nábojové ložiska... a kdo ví, co je tam ještě co zapotřebí vyměnit?

Mám najeto už 165.000 kč a začíná to dost nepříjemně kmitat, dnes jsem to vyvážil a fouknul dle výrobce, zklidnilo se to, přesto je to znát. Navíc týpek při shazování kol sám řekl, že mám v levém kole vůli, což je u penuservisáka co říct Stáhnul jsem si anglický manuál a je to tam dost blbě popsané, takže už teď vím, že to bude asi to nejhorší, co jsem s autem při opravě zažil, ale musí se to zmáknout...:( Například výroba toho čtyřzubého trnu na povolení té podložky s dírami...Předem díky za postřehy, Libor.

2012-12-17 23:40:13

Nabojove lozisko vetsinou neodchazi, takze klic na stredovou matku te v tuto chvili vazne neboli. Lozisko viz Autokelly, nelekni se ceny, vlastne se stejne leknes.

Simerinky poloos 2ks 26x38x7

Loziska 4ks 30302 nejlepe Nachi pripadne Timken

Tesneni kouli dil Suzuki 2ks 45120-81A03

Mazaci tuk s obsahem Molybden sulfidu 1,5kg, naplnit koule tak aby tekl ven viz Autokelly.

Na loziska nevracet original simerinky, ale pravidelne hornim cepem domazavat, ale netlacit nasilim jen zlehka.

Po smontovani tlakovym vzduchem profouknout trubicky pro ovladani volnobezek, ale jeste pred namontovanim volnobezek.

Volnobezky doporucuji minimalne vyprat, nejlepsi je jejich rozebrani a vycistenim. Mazou se vyhradne hustsim olejem nikdy ne vazelinou.

Orezle koule, vylestit do hledka, odrezit, vytmelit, vyhladit nalakovat vysokopevnostni barvou, pouzivam Rust Stop 4v1 3 vrstvy, ale chce to mit auto v teple. Bez opravy koroze kouli je to prace uplen na hovno.

Loziska a simerinky nakupuji vyhradne www.tobex.cz

Nezapomenout namazat vnitrni bronzove lozisko. Ocistit vnitrni simerink co tesni ovladani kouli pripadne vymenit, ale pokud bylo mazano tak neodchazi.

2012-12-18 19:17:15

Díky moc, Doctore. Podle toho, co jsem se díval, bez hlavních ložisek, bych se mohl dostat na troječku za díly.... prosím Tě, ještě jedna věc, když s tím děláš... Je tam nějaká vychytávka, na co si mám dát pozor? Jako třeba spešl nářadí či ODLIŠNÝ POSTUP a tak? Docela se toho bojím, krom Moskviče jsem se s tuhou nápravou ještě nesetkal.....

2012-12-18 20:31:41

Simerinky, to je vecnej problem na funkci volnobezek.

Rozebirani a skladani kouli je o grifu, tehlici musis nasouvat od shora dolu.

Zadnej spesl vercajk krom klesti na segrovky nepotrebujes, akorat ze ti budou stejne nejspis k prdu.

A pokud se vyseres na vyrezle koule, je snad lepsi to hodit ze skaly, s barvou to bude o litr vic.

2012-12-18 20:52:43

simerinky... to jako ať je dobře usadím? Jsem byl překvapený, ale koule orezlé nemám, předchozí majitel i následně já, na ně valil MO2 ve velkém. Tak fajn, takže žádná hrůza se snad konat nebude.

2012-12-18 21:19:57

Rec je o tech ostatnich simerinkach ktere tam jsou, ve volnobezce, na naboji, uvnitr tehlice. Jak jeden znich poskodis ses v riti. Pochopitelne vycistit je a namazat nez to budes smontovavat je nutnosti.

2012-12-18 21:48:49

aha.... díky za info....googlím teď na japonských stránkách, týkajících se Jimajze, jsou tam ty díly, o kterých se tu bavíme a mají k nim i obrázky, jak je to poskládané, to by mi mohlo taky pomoct... Škoda, že nejsou nikde fotky, jak to vypadá, když se to postupně rozebírá, ať člověk ví, co ho čeká, takové ty kroky dopředu, kurec... No, budu muset, pomalu a vklidu, bez jakéhokoli násilí rozebírat, než se k těm ložiskám dostanu, Jsem až na jedné fotce zjistil, jak jsou tam ty rejdové čepy umístěné... Netušil jsem, že jsou tam jakoby vložené v těch čepech, které trčí u koulí??

2012-12-18 22:04:19

Tak si stahni manual ne

2012-12-18 22:10:25

už se tím pomalu prokousávám, mám ho stažený z tvého webu. Je tam řez tím nábojem a okolím... Kurde, zlatá L200 s klasickou přední nápravou :) Škoda, že nebydlíš blíž, hned bych Ti to prásknul na výměnu... Ale co, kdo se bojí, ať sedí na zadku, poperu se s tím. Každopádně díky za ochotu.

2012-12-18 23:14:34

No necim vodkad ses, ale tak daleko jako vetsina zakazniku to mit nebudes, mne sem lidi jezdej i pres 600km

traviatta, 2012-07-18 16:14:12 napsal:

Zdravím všechny ,

Máte někdo skušenosti s Lpg v Jimny ? 1.3 / 2004 benzín ?

Děkuji za odpověď.

2012-12-19 07:45:04

Ano,mám ho tam.Co potřebujete vědět?

V tomhle vláknu je to OT.Nevím nakolik to vadí.

2012-12-19 12:39:52

4 Doctor:

tak nějak jsem čuměl na net až do noci a našel postup (na francouzských stránkách), krok po kroku - fotky jak na to. Máš pravdu, není to až taková hrůza, kdybych se fakt bál, jedu klidně i těch 600 km za Tebou (jsem z Ostravy). Nic méně , vážím si upřímně toho, že tu klukům, nám, radíš, jak na to. Dnes jsem se byl orientačně poptat v Suzuki, co by chtěli za díly, takže:

  • rejdové ložisko 936 Kč kus
  • těsnění na koule (set) 854 Kč kus
  • simering poloosy 154 Kč kus
  • ložisko těhlice 2.995 Kč kus

+ práce na obou stranách 3.000 Kč

Takže jsem poděkoval, zajel do ložiskárny a poptal se na ta ložiska rejdů. Cena jednoho vychází na necelých 500 Kč (Timken neměli, dle tabulek je identická náhrada SKF, tak jsem vzal je), simeringy poloos něco kolem 50 Kč za kus. Originál v Suzuki budu muset tedy koupit jen tu sadu těsnění na koule, takže za obě 1.700 Kč, což když spočítám, tak celá tato sranda materiálově (pokud mi neodešlo hlavní ložisko - nábojové, nedejbože čepy, v nichž jsou uložena ta ložiska rejdů) mě výjde na 4.000 Kč, včetně oleje a vazelíny. Jo, a k tomu těhlicovému ložisku v prodejně ložisek mi řekli cenu od SKF (díl č. VKBA 3969) , která není až zase tak katastrofická - 1.600 Kč za kus. Mám zatím jedno velké plus, že nemám orezlé ty koule, jak píšeš, pak by byla práce navíc. Díky za rady a trpělivost :)

2012-12-19 15:55:24

Rejdovy loziska platim 260 kus, skf za tyhle prachy radsi jezdit na kole, ale co nadelame ze.

Cena tesneni sedi, kupodivu si na tom neprirazej, dokonce jsou pod Prazskou cenou coz nebyva spise naopak jsou vsichni drazsi nez Prahaci.

Loziska naboju kupuju v Autokelly, uz jen proto ze maj v sade ten zadni simerink kterej je velmi dulezitej na spravnou funkci volnobezek, kdyby byl vadnej tenhle simerink, nebudou ti odpojovat.

Opakuju dulezite Pred namontovanim volnobezky profoukni trubicky pro vedeni podtlaku Budou ucpane vazelinou.

Tu jejich praci za 3000 znam, skonci to u mne nebo u nekoho kdo tomu rozumi, pripadne za dva roky to bude horsi nez pred prvni vymenou. Uz jsem videl takovy smejdy, ze nez by sundal tehlici radsi to velke gufero prestrihne, ale ze olej tece kvuli simerinku poloosy neresej.

PS: na tech fotkach vidim WD40, pevne verim ze nic takoveho v garazi nemas

2012-12-19 19:13:29

zdravím,budu mít tedka hodně času přes svátky .potřeboval bych krok za krokem popsat ,jak s udržbou jimíka ,hlavně přední náprava,tj.mazání popř. jiné vychytávky ,tzn. návod jak pro blbýho ,aby mi to vydrželo a jezdilo co nejdýl.díky jinak přeji hezké svátky a do příštího roku hodně zdraví.

2012-12-19 19:42:45

Hele ja strasne rad poradim, ale taky potrebuju zrat, takze s tema radama za dekuju to az tak caste nejspis nebude

inu
2012-12-19 21:29:49

ad miliš: ahoj,pokud ti nikde nic neklepe tak to neřeš páč pokud to celé nezvedneš abys moh "pořádně" zabrat za stab.,tlumiče,atd,tak stejně nic nepoznáš-pokud nejsi profík jako DOCTOR-,max.zkontroluj náplně v dif. a v přev.,mrkni na obložení,namaž kardan a koule a jdi na pivo nebo na pohádky a sqělé svátky

2012-12-19 21:39:44

4 Doctor

to víš, Morava, jsme trošku dál, takže doprava se odráží na cenách, origo díly z Japonska jsou zase blíž k Moravě než k Práglu Ne, vážně... k těm hlavním ložiskům... Já beru díly v Elitu a Autobenexu, tam mají FAG, který má ten simering v sadě, ale nemám s tou značkou ve vztahu k ložiskům takovou zkušenost, tak jak k SKF...Ve škole mi tloukli do hlavy, že SKF je top, tak kdo ví :.. Každopádně dík za upozornění a nakopnutí, o těch věcičkách, co popisuješ, se nikde nepíše a nemluví... Nikdy jsem nedával auto do servisu, krom záruční opravy, takže počítám, že v dnešní době, by si mohli v klidu na mě i něco nahrábnout... Omlouvám se, ale vyskytl se problém, který se nedal tak snadno zvládnout a tak jsme na tom vašem autě museli dělat o čtyři hodiny déle a ..... jsem o dvojku chudší :) Védéčko používám na zbraně, na autě nemá co dělat :) To je toho frantíka :)

inu
2012-12-19 22:29:21

...a proč je "védéčko" špatné ??


Odpovědět

1 ......... 7  8  9  10  11 ......... 21