Fórum - Téma


Vířivé klapky v sání 2.0HDI 16 ventilů RHW


Fórum Grand Vitara II Vířivé klapky v sání 2.0HDI 16 ventilů RHW

Manuály  |  Inzerce  |  Model Suzuki Grand Vitara II  |  Naše vozidla


1  2

2014-04-21 19:10:20

Ahoj,

u tohoto motoru se mi už podruhé opakuje závada v ovládání natáčení vířivých klapek v sání. Vždy se ulomí plastový kloub na konci táhla od podtlakového válce. Jako by ten plast vždy po asi 4 letech provozu zkřehnul a prasknul. Vířivé klapky zůstaly vždy v poloze zavřeno, čímž je omezováno plnění válců čistým vzduchem. Nevadí to při malé zátěži, ale při potřebě velkého výkonu motor začne více kouřit. Vzduchu ve válcích je málo, přesto, že turbo tlačí správně.

Udělal jsem pokus:

rukou jsem otočil hřídelku vířivých klapek do polohy otevřeno a zajistil v této poloze drátkem. Stáhnul jsem hadičku podtlaku z pístku ovládání vířivých klapek a zaslepil ji. Tím jsem docílil lepší plnění válců vzduchem bez omezování i při malé zátěži. Motor je nyní větším zdrojem NOx, což je pro ekologické cítění mnohých lidí průšvih, přesto, že má katalyzátor, ale odměnil se mi větší pružností a zátahem z malých otáček tak výrazně, že mám pocit, že jedu v jiném autě. Motoru to dělá dobře, neklepe se a neduní to v kabině, jako dříve. Jezdit na 1500 otáček na 4. rychlostní stupeň po městě rychlostí 50 km/h bylo utrpení, takže jsem jezdil na 3. stupeň ve vyšších otáčkách. Teď je to naprosto hladká jízda. Motor se netrápí a je neskutečně živý, na přidání plynu reaguje nezvykle pružně. Dávkování nafty se nezměnilo, u dieselu to funguje jinak, než u benzínového motoru.

Co s tím?

Nechat opravit, nebo neopravovat.

2014-04-21 19:53:15

Já bych to nechal tak, na nějaký ekology bych se vys..al. Ale jestli nebude problém na emisích.

2014-04-21 19:58:58

marcel:

Na emisích dieselového motoru se NOx neměří. Alespoň doposud, budoucnost může přinést změnu.

2014-04-21 21:07:46

Tak potom co řešíš? Nechal bych to tak a byl bych rád, že ten motor dobře šlape.

2014-04-22 17:39:37

marcel:

OK.

2014-05-17 07:23:19

mirekdoda: A odrazilo se to nějak na spotřebě???

2014-05-18 18:14:17

jarda33:

To zatím nemám ověřeno. Ale je dost možné, že spotřeba se sníží. Už jen z toho důvodu, že můžu jezdit po městě na 4. rychlostní stupeň a točit jen 1500 ot/min, namísto těsně nad 2000 ot/min při 3. rychlostním stupni. Motor se na ujetou vzdálenost méně často otočí a méně často dostane napapkat, ale možná dostává méně často, zato větší porce, protože je pedál plynu více přišlápnutý. Takže jistý si nejsem.

Pro mě je hlavní prioritou neskutečná pružnost v malých otáčkách.

Ani při akceleraci není nutné tolik vytáčet motor. Vždy bylo nejhorší rozjet jedničku a zařadit dvojku. Dvojka je poměrně dlouhá a těžko se při malých otáčkách sbírala, a teď? Teď se vzpamatuje okamžitě a jede, prostě má zátah.

2015-01-13 08:23:12

mirekdoda:

navážu po delší době na sebe s těmito zkušenostmi:

Jezdím trvale s otevřenými vířivými klapkami v sání. Vliv na spotřebu jsem nezaznamenal. Potvrdilo se, že motor sice dostává napapkat méně často, zato větší porce (čtvrtý převodový stupeň je těžší, než třetí stupeň pro rychlost 50 km/h). EGR ventil se při nízkých otáčkách častěji a na delší dobu otevírá a důsledkem je více sazí v sání ( po nějaké době jsem kontroloval, polohu vířivých klapek v sání a zjistil jsem, že s hřídelkou se nedá pohybovat bez násilí. Takže se domnívám, že díky sazím v sání se nějak zalepila a zatuhla hřídelka vířivých klapek.

Co mi z toho vyplývá:

Nevyplatí se jezdit dlouhodobě v nízkých otáčkách s tímhle typem motoru, ale pokud se do nich krátkodobě při průjezdu křižovatky dostanu, motor se hladce rozjíždí a nic mi v autě nedrnčí. Tvorbu nánosů sazí v sání by zpomalilo zaslepení EGR ventilu, ale tohle auto už si to umí zjistit a rozsvítí kontrolku motoru. Vracím se k jízdě na třetí převodový stupeň ve městě, hlavně kvůli ventilu EGR, vířivé klapky dále zůstávají trvale v poloze otevřeno (hlavně pro plynulý rozjezd a průjezdy křižovatkami).

2017-03-31 18:47:23

Ahoj kde a ako nájdem tie vírivé klapky.? Mám sice fiat Ulysse s motorom 2.0 HDI 88kW 16V RHK . rád by som odkontroloval vírivé klapky . motor má nábeh 130000km .r.v. 2010

2017-03-31 19:05:01

makojtd:

vířivé klapky jsou schovány v tom železném sacím paroží, spíše v hlavě válců v sacích kanálech. Ale mají společnou osku, která vyúsťuje na straně převodovky.

P.S. na osce je rameno s kulovým kloubem a na kloubu je nacvaknuté plastové zakončení kovového táhla z podtlakového válce. Pokud motor stojí, můžeš s tím zahýbat (otáčením za rameno na osce), jen překonáš malý odpor toho podtlakového válce, teda pokud to ještě zůstalo ovládané podtlakem a nemá to už nějaké elektrické servo. To plastové zakončení se mi tehdy zlomilo, utrhlo, prasklo...

2017-03-31 23:52:28

poobzeram to. Tento motor to už je samý plast. Ešte aj hlavný spojkový valec je plastový..(v zime sa mipri rannom štarte ulomil) sanie tiež z plastu...tak isto aj výtlak turba je plastový.... preto ma zaujmajú tie klapky...ak je to z plastu radšej ich odstranim kým je čas..a nenarobia škoda.

2017-06-12 15:56:35

Chlapi, ked nasajem ustami spravnu hadicku tak cirive klapky smi ani nepohnu. Moze byt v haji membranka alebo ja neviem vytvorit taky podtlak? Eamienko som mal leb vyskocene z klbu, inak klapky idu lahko. Dakujem

2017-06-12 16:45:55

nemo_3:

kdyby byla membrána (pístek) v háji, nešlo by nasát a vytvořit podtlak, stále by proudil vzduch.

Máš opravdu konec té správné hadičky?

Ještě vyzkoušej pohnout rukou s tím táhlem, mělo by jít taky lehce, jen s překonáním jakoby odporu vzduchu.

P.S. podtlak k vířivým klapkám jde přímo od vývěvy bez regulace elektronikou. Když motor točí více otáček, vývěva vyrobí větší podtlak a klapky se otevřou, když motor točí málo otáček, jsou zavřené, nebo jen pootevřené. Asi potřebují velký podtlak, pořádně zaber.

2017-06-12 18:19:15

No dosiel som aj na to. Membrana funguje, akurat problem bol, ze som tahal od ventilov vpredu ale ona spina ma este elektricky ventil,z ktoreho to ide na membranu a ten ma nepustil, takze ked som potiahol priamo na membrane isla ale spred toho maleho el. ventilka ani tuk, takze predpokladam,ze to ma este ten vetilcek ako poistku a podla potreby tam pusta podtlak. Hadam som to dobre vysvetlil

2017-06-12 18:23:58

Mam ulysse r.v. 2010. Kod RHK. Je to 2.0 hdi s multijetom...ma to plastove sanie.. a tie klapky som tam nenasiel...

2017-06-12 18:51:31

nemo_3:

pravda, ten ventil tam je. Podle mě ale má jen polohu zavřeno a otevřeno. Není to stejné, jako elektroventily na regulaci turba, vzduchové přívěry a EGR ventilu. Takže opravdu nepůjde o regulaci, ale jen o zavření/otevření podtlaku k membráně. Otočení (otevření) vířivých klapek je jen podle podtlaku za vývěvou s růstem otáček motoru a jeho požadavcích na vzduch. Mají za úkol snížit přebytek vzduchu v motoru a tím snížit emise NOx při malé zátěži motoru (při jízdě na úsporu paliva).

makojtd:

je to novější generace motoru, asi i jiná norma Euro a Italové možná od vířivých klapek upustili, protože se podobného účinku dá dosáhnout pomocí EGR ventilu u naftového motoru a jeho složitějším algoritmem regulace.

Na emisích se stejně množství vypouštěného NOx u naftového motoru neměří. ZATÍM!

Z principu fungování naftového motoru je tento motor předurčen k velké tvorbě NOx. Redukovat množství NOx pomáhá vstřikování močoviny do výfuku. A ta aféra kolem VW je jen bublina, která má zakrýt konkurenční boj mezi Evropou a Amerikou, respektive výrobci aut v Evropě a Americe.

2017-06-12 19:20:42

No asi toho zabozruta preleziem este raz...ak tie klapky ma pojdu papaaa. Motor mi ide neuveritelne..ma papierovych 88 kw no myslim ze v rakusku odkial je ulyssacik dovezeny ako trojrocny s nabehom 62300 km asi nieco kuzlili.....golfaky, octavky atd sa nechytaju..ten moj dvojtonak ma akceleraciu a tah ako howado. Bolo by skoda aby klapky dodrbali motor

2017-06-12 19:39:30

makojtd:

prohlédni sací paroží, to plastové potrubí hned na hlavě motoru. Jestli ke každému válci vede jen jedna sací trubka, nemusí tam vířivé klapky být. Jestli tam vedou jakoby dvě trubky nad sebou pro každý jeden válec, budou tam jistě a budou přivírat vždy jednu z té dvojice trubek, tu spodní na vstupu do sacího kanálu prvního sacího ventilu. Horní sací kanál vede vzduch obloukem k druhému sacímu ventilu

2017-06-12 19:49:44

Si ma nepotesil.. to sanie je fakt akoby zdvojene...tak zrejme to klapky ma....

2017-06-12 19:52:58

Si ma nepotesil.. to sanie je fakt akoby zdvojene...tak zrejme to klapky ma....


Odpovědět

1  2